luvex86 je napisal/-a:Prvo me zanima kakšno imate mnenje glede tuning-a povečanje moči motorja?
Dobro.
luvex86 je napisal/-a:Ali škoduje motorju? (Če lahko, kakšne so lahko težave in posledice)?
Če je tuning narejen pri nekomu, ki to obvlada, in če je mapa dobro napisana, potem ni nič več možnosti za okvare kot pri avtih brez čipa.
luvex86 je napisal/-a:Kakšni so posegi v avto ob namestitvi tuning-a?
Večina tuningov je Stage 1, kjer se praviloma optimizira le motorno elektroniko (v motornem računalniku se preprogramira delovanje motorja).
luvex86 je napisal/-a:Ali se mora tuning homologirat?
V Sloveniji ni pristojih institucij, niti nimajo ustreznih naprav za ugotavljanje, če je vozilo čipirano. Posega se ne homologira.
luvex86 je napisal/-a:Namreč odločam se za nukup rabljenega avtomobila Seat Leon 2.0TDI 140KM, 2006. Ta avto ima nameščen: TUNNING 170CV? Zanima me kaj to pomeni, to vem da ima dodatni 30KM ampak ostalo? Bi lahko bili zaradi tuning-a kakšni problemi z avtom?
Ne vem točno če je v tem SEAT-u isti motor, kot je v 2.0 TDI Audijih. Ti so namreč imeli veliko problemov s pokanjem glav (prva serija motorjev). Dobro bi bilo, da najdeš trimestno kodo motorja, da vidimo kje smo. Pri dizlih je tuning malo bolj občutljiva stvar, ker dizelski motor že v osnovi deluje pod večjim tlakom in je tako bolj izpostavljen, vendar to vseeno NI razlog za skrb.
Poleg omenjenih 30KM več bi moral imeti avto tudi več navora in malenkost manjšo porabo (0,5-1l pri normalni vožnji).
Kot rečeno, se problemi pojavijo pri nestrokovnem tuningu, kjer se vozila prej ne pregleda in pri slabo napisani mapi. Posledice takšnega posega so lahko tudi zelo slabe - lahko se stopi glava itd.
Najprej se pozanimaj, kdo je tuning opravil.
Srečno in varno 2012 tudi tebi!
