Spojlerji, pragovi, maske, neon, barvanje, nalepke, platišča, temnenje stekel, ...
 
simcar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe apr 02, 2010 9:19 pm

Platišča in gume za Audi A3

Napisal/-a simcar Pe apr 02, 2010 11:21 pm

Pozdravljeni!

Za Audija A3 kupujem nove feltne in gume, pa po par dnevih intenzivnih raziskav še vedno nisem prepričan, da bom znal izbrat prave dimenzije, da bo zadeva zgledala ok. Torej: trenutno imam 15" fletne, gume 195/65. Nameravam kupit feltne 17/7,5J in me zanima, kako bi gor zgledale gume dimenzij 205/40. Ali bi bilo bolš kupit 205/45 oz. 50, da ne bo proporcionalno guma premajhna? Avto je znižan, če se ne motim, za 35mm, pa mam že zdej neki lufta med gumo in blatnikom, kljub temu, da je premer cele gume cca 63cm. Če kupim 205/40, pa znese cca 59cm. Če sploh prav računam tole. Kakorkoli, ne znam si čist predstavljat, a bi to ful smešno zgledalo? A mogoče kdo ima/pozna takšno kombinacijo felten in gum na A3?

Hvala in lep pozdrav
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Pe apr 02, 2010 11:40 pm

To si pa vse narobe zračunal.

Kot prvo vedno, ko kupuješ nove pnevmatike se odpre homologacijski kartonček in se pogleda katere dimenzije so homologirane, ne gre se kupovat kar nekaj na pamet oz. po občutku, ker je to konec koncev tudi zakonsko prepovedano. Za vsak avto so mere natančno predpisane.

Predpostavim lahko, glede na to da imaš zdaj dimenzijo 195/65-R15, da bojo mere v kartončku naslednje:

-205/55-R16
-225/45-R17, mogoče tudi 215/45-R17

Seveda sta zelo pomembna podataka še indeks nosilnosti in indeks hitrosti.

V glavnem poglej v homologacijski kartonček in kupi tisto mero ki je homologirana. Za to potrebuješ 1 minuto, ne pa nekajdnevno intenzivno raziskavo :D.

Tudi ko boš kupil nova platišča, moraš kupiti take ki imajo TUV ali kakšen drugi certifikat za točno tvoj avto, v katerem so tudi napisane dimenzije ki lahko grejo gor.
 
Uporabniški avatar
4vale6
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 571
Pridružen: So apr 28, 2007 3:56 pm
Kraj: Notranjska

Napisal/-a 4vale6 So apr 03, 2010 7:28 am

Kot je blo v vsaki temi še dozdej napisano, dobro je tud upoštevat kok moči ma avto, če maš 2.0 tdi (2003->) lahko daš gor kej večjega,recimo 225-45-R17 (ali 225 40 r18) če je pa kej okol 100konjev (sploh če je bencinar) je pa že vredno razmisleka ali 205/55/r16 ali večjo, torej izgled ali performance.
lP!
 
simcar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe apr 02, 2010 9:19 pm

Napisal/-a simcar So apr 03, 2010 12:54 pm

Hvala za odgovore.

Da še malo razjasnim, bi moral že prej napisat. Prejšnji lastnik je že urejal homologacijo za feltne 7,5J/17 ET35 in za naslednje gume 205/50, 215/40-45 in 225/45. Avto je 1.6, 74kW, l. 99. Če bi se odločil za gume 205/40 oz. 45, je postopek, kolikor razumem, da pač gume z vsemi papirji kupim, namontiram in grem na LPP, kjer plačam 31€ za homologacijo. Drži?

@lizard: praviš, da sem narobe zračunal.. Bom napisal postopek, po katerem sem prišel do izračuna, pa bi te prosil, da mi poveš, kje ga biksam.

Gume 195/65R15
Feltne 15 col
---------------------
195cm * 0,65 = 12,7cm
15col*2,54 = 38,1cm
-----------------------------
Celoten premer gume je torej: 38,1cm + 12,7cm * 2 = 63,5cm

Računano po istem postopku je guma 205/40R17: 43,18cm + 8,2cm * 2 = 59,58cm

Kaj narobe računam?

Lp
 
Uporabniški avatar
mihhec
Novinec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: To apr 03, 2007 9:30 pm

Napisal/-a mihhec So apr 03, 2010 1:02 pm

Jst bi na tvojem mestu dal gor dimenzije 205/50/17, bi bilo čisto zadosti za 1.6 motor :D Sam imam sicer megana 1.6 in imam zimske gume prav tako 195/65/15, letne imam pa 205/50/17. Pač tako je že bilo vpisano v homologacijskem kartončku že ob nakupu avta, ker imajo že serijsko tako dimenzijo. Sicer pa vem, da ni renault audi :D in ne vem če bi bilo lahko isto. Sicer so pa gume teh dimenzij 205/50 kar drage. Vsaka bolj solidna guma je nad 130€ po kosu.

LP
Miha
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard So apr 03, 2010 8:14 pm

Dobro si izračunal, a si pozabil izračunat da je to kar 6,2% razlike, kar je gledano v splošnem 3x več od dovoljenega. Na to sem te hotel opozorit že prej.

Dimenzije 205/40-R17 zatorej! ne boš mogel homologirat, ker jih ne najdeš v nobene certifikatu od platišč za tvoj avto, katerega seveda potrebuješ če hočeš homologirat pnevmatike ali platišča.


Torej kot vidiš imaš z razlogom homologirane dimeznje 205/50-R17, in tako naprej... To pa zato ker le te dimenzije odstopajo maksimalno okrog 2%, kar je v mejah tolerance. Zato tudi na certifikatu od platišč za tvoj avto anjdeš samo mere, ki ne odstopajo za več kot okoli 2%, namreč mer si ne moremo zmišljevati kar tako na pamet.

Ne vem zakaj bi kupoval gume ki niso homologirane, s tem zgolj iščeš težave po nepotrebnem.

Števec ti bo kazal precej narobe, pa udobje bo na nižjem nivoju, ker so bočnice pri 205/40 tanjše, pravtako bo avto nižje pri tleh. Ne vem zakaj bi nekdo silil z nakupom 205/40, ker je to poplnoma nesimselno.

Z 1.6 motorjem bi jaz nabavil 205/50-R17 ali pa 215/45-R17, to je to, 225 je mogoče že res malo preveč, odvisno seveda kaj hočeš. Homologirat ti pa torej ni potrebno nič, ker že imaš homologirano vse. Kupiti moraš zgolj platišča, ki imajo certifikat za tvoj avto, in bo vse pasalo kot treba.


Pa da ne boš vedno an roke računal - http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
 
simcar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe apr 02, 2010 9:19 pm

Napisal/-a simcar Ne apr 04, 2010 12:35 am

Aha, zdej pa razumem. Hvala. Res mal še v temi tavam, kar se teh stvari tiče. Sem mislil, da lahko homologiraš kar ti paše, če to ne pomeni, da avto ne bi bil več vozen, recimo tako visoke gume, da ne bi mogel več normalno zavijati.
205/40 sem pa hotel kupiti, ker so cenejše gume od 50. Ampak bom že stisnil tistih dobrih 100€ več.
Pa še tole me zanima: v oči so mi padle tele feltne
Slika
Replika od Audija A8. Dimenzije 17x7,5 že imam homologirane, a je slučajno še kakšna finta, al to lahko brez skrbi kupim in namontiram s pravimi gumami?

Hvala še enkrat in le pozdrav.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Ne apr 04, 2010 12:51 am

Brez skrbi. Replik itak ne moreš homologirat oz. da povem drugače, tudi orginal platišč se ne homologira, tako, da se posledično tudi replik ne, čeprav bi se jih v teoriji moglo, a nobena replika nima certifikata, tako da se pač voziš s "kao" orginal platišči.


Ko boš kupoval gume ne pozabi v homologacijskem kartončku preverit indeks nosilnosti in hitrostni razred.

Indeks nosilnosti nam pove koliko kg lahko guma prenese (podatek je v dvomestni številki, recimo 91), hitrostni razred pa pove kakšno maksimalno hitrost lahko gume prenese (recimo W - do 270 km/h). Če pri dimenziji 205/50-R17 te vrednosti niso dopisane so skoraj sigurno dopisane pri dimenziji 195/65-R15 in tako veljajo tudi za vse ostale dimenzije.

Praviloma morajo gume doseči vsaj zahtevan indeks nosilnosti in hitrostni razred, lahko sta pa seveda tudi presežena. Za zimske gume pa velja, da so lahko 2 hitrostna razreda niže od predpisanega. Torej če je predpisan hitrostni razred W, so zimske gume lahko H.

Razložit sem probal čim bolj enostavno, če pa rabiš še kašno pomoč pa vprašaj. Pa ne kupovat neznanih kitajsih gum s čudnimi imeni, ker ti bo lahko kaj hitro žal, sploh na mokrem.


Pa še ena zanmiva informacija. Gume v dimenziji 215/45-R17 so cenejše kot 205/50-R17, razlog tiči v tem, ker so 215/45-R17 bolj raziširjena dimenzija, in so posledično stroški proizvodnje nižji, s tem pa tudi končna cena produkta.

Tako, da bi se sam definitivno določil za 215/45-R17, pa še bolj paše na platišče širine 7,5.

To pa je tudi pnevmatika (Dunlop Sport Maxx TT), ki bi jo jaz na tvojem mestu vzel, evo obe dimenziji, da vidiš razliko v ceni:

205/50-R17: KLIK

215/45-R17: KLIK


P.S.: XL oznaka pomeni, da ima guma ojačane bočnice, se pravi se bo manj zvijala v ovinkih, in boš lahko malo hitreje letel skozi :).
 
simcar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe apr 02, 2010 9:19 pm

Napisal/-a simcar Ne apr 04, 2010 11:35 am

He he, mojster! Ravno pri indeksih hitrosti in nosilnosti mi ni bilo jasno, al so tud tolk striktni, da rabiš točno določene specifikacije al jih lahko presežeš. No, zdaj vem. Hvala.
Kar se pa gum tiče, sem pa že gledal 215 širino, pa zdaj ne vem, nekateri pravijo, da se pozna pri porabi, spet drugi, da je to 1dl na 100km. Verjetno ti avto res ne more 2l več pit, ker imaš 2cm širše gume.
Malo berem reviewje za tele Dunlop gume in so res dobro ocenjene. Sam sem gledal gume tam nekje od 80-100€. Sicer se mal delijo mnenja, ampak nekatere zgledajo čisto ok, za laika seveda. Pripenjam linke tistih, ki so u redu ocenjene in me zanima, če bi katere absolutno odsvetoval.

- Falken ZE-912 (82,90€)
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/falken_ohtsu/ziex_ze_912/index.html

- Kumho ECSTA SPT KU31 (87,90€)
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/kumho/ecsta_spt_ku31/index.html

- Hankook Ventus V12 EVO (95,20€)
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/hankook/ventus_v12_evo/index.html

Od teh so najbolje ocenjene Hankook, celo bolje od Dunlop. Falken so pa privlačne zaradi cene, pa nekateri jih zelo hvalijo. Je pa res da sem nekje prebral, da bi jih morali preimenovati v ZE-911, ker potem to številko kličeš iz prvega ovinka ko te odnese s ceste. :D

Maš kaj izkušenj s katero od teh gum?

Lp
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Po apr 05, 2010 1:26 am

Ne poznam teh gum, sem do zdaj vozil zgolj Dunlop, Pirelli, Michelin,... Tyretest sicer ni merodajen, ker je povprečna ocena odraz ocen posameznih uporabnikov, ki pa niso narejene na podlagi primerjave z drugimi gumami, ampak so zgolj subjektivne. Tako, da je edina kolko tolko kredibilna ocena pač test pnevmatik, recimo na strani Motorevija jih imaš precej. Tako, da preuči malo teste, pa se potem odloči. Za 1.6 motor sicer res ne potrebujep nekih ekstra dobrih gum, seveda pa dobre gume nikoli ne škodijo, razen tega da se hitreje obrabljajo :).

Kar se pa porabe tiče pa brez skrbi, tudi če bo malo višja, ampak med 205 in 215 ne bo nobene razlike v praksi, precej več zavisi od stila vožnje, pogojev na cesti, itd...
 
Zenith
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Ne jul 15, 2007 7:38 am

Napisal/-a Zenith So maj 15, 2010 8:12 am

Replike se da homologirat. Ravno MAM izdeluje tole feltno in je cena za kos čez 300€. Dobiš zraven certifikat TUV in problem homologacije rešen.

Tudi original se da homologirat. Greš na Porsche, vprašaš če bi izdali certifikat za tvoje vozilo za določeno feltno in spet je problem homologacije rešen.

Kateri letnik A3 pa imaš? Če imaš model 8L, ki je faceliftan potem lahko brez problema dobiš certifikat za 17 colska original platišča. 8P modela pa ima tovarniško homologacijo tudi za 18 colska. 8L model nefaceliftan ne boš dobil certifikata za 17 colska original platišča.

Sem imel replike na Audiju in so bili sami problemi s tresenjem volana.

Tukaj imaš zelo dobro ceno za MAM8 platišče:

http://91.185.198.99/~felnarc/index.php ... &Itemid=26

MAM6 izgleda tako:

http://www.google.si/images?hl=sl&clien ... a=N&tab=wi

Tole pa so homologirane dimenzije na mojem A3:

215/40R17; 205/50R17; 205/45R17;Z.1=225/45R17 91Y;8JX17H2 ET35;215/45R17;
Vrni se na Styling

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov