Poslušajte zaj štromarja: :P
Amermeter so sicer imeli še v času dinamov, tam se je vezal nekje na regulator - pač vezava je bila malo bolj enostavnejša kot pri alternatorju zdaj. Namenjen je merjenju toka, s katerim se akumulator polni oziroma prazni (klasična vezava) ali pa samo spremljaš kolika je porava vseh ali določenih porabnikov v avtu (vezava po želji)
Nasploh je zdaj tak: ampermeter nasplošno ima notranjo upornost zelo nizko, zato se mora vezati ZAPOREDNO z nekim porabnikom ali več porabniki. Na ampermetru so sicer priključki označeni s + in - . To pomeni visok in nizek potencial, oziroma VHOD (+) ki pride od izvora; in IZHOD (-) ki gre naprej na porabnike.
Glede montiranja: Predpostavljam da imaš takega ki ima ničlo na sredini, na levi je skala do -60 A, na desni pa +60 A. (lahko tudi manjše cifre). Torej nekaj takega kot ga imajo v Conradu? Ampermetra ne smeš nikoli vezati med akumulatorjem in starterjem. Ker ti bo takrat potegnilo tok 400 A in veš kaj bo. Zato ga veži med akumulatorjem in alternatorjem (tista debelejša rdeča žica ki gre od alternatorja do akumulatorja - tu vmes ga daj). Tako bo dobil "klasično vezavo" kot sem omenil zgoraj. Če pa želiš spremljati porabo nekega določenega porabnika ali skupine porabnikov, pa ga daj enostavno med varovalko porabnika in žico ki gre iz varovalke na ta porabnik. (vezava po želji)
Če boš imel zvezano "klasično", in ko bo motor tekel, bi moral biti ampermeter vedno malenkost v + skali. Ko pa vžigaš porabnike enega za drugim, pa se kazalec približuje ničli. Če alternator ne polni dosti, bo večji det toka šlo iz akumulatorja - več toka bo teklo iz akumulatorja v njega, in kazalec se bo odklonil na - stran.
Če sem se kaj zmotil, me popravte

ops:
Aja - pa najboljši rezultati se s tako vezavo dosežejo takrat, če je glavna napajalna žica za vse porabnike priključena na alternator. Ker ponavadi gre od starterja naprej proti varovalkami in porabnikom. Tu nevem točno kak boš ta del rešil...