Napisal/-a b.m.w. Sr nov 24, 2004 10:41 am
Že dolgo časa spremljam debate o predelavah vozil, dodajanju opreme, različnih okraskov, pnevmatik in podobno. Pri tem sem opazil, da večina bralcev ali celo izdelovalcev opreme nima pojma, kaj je HOMOLOGACIJA.
1. Vozilo kot sestavljena celota mora skozi homologacijski postopek zaradi ugotavljanja skladnosti s predpisi države (ali trga). Homologirano vozilo po postopku registracije (ko je bilo dano v promet) ni več potrebno homologirati oziroma je to pravnoformalno nemogoče in neizvedljivo.
Navedem naj zanimiv primer:
- nekdo ima v lasti Fiat 1300 iz leta 1969. Ker je bilo vozilo registrirano takrat, po takrat veljavnih predpisih, ga lastnik še danes lahko registrira in uporablja v prometu, čeprav ne ustreza homologacijskim zahtevam. Mora pa biti tehnično brezhibno.
- nasprotno - če se vam ponudi priložnost, da enak avtomobil iz leta 1969 dobite v salonu ali muzeju in ga želite registrirati, pa tega ne boste mogli storiti, ker mora biti vozilo, preden se da prvič v promet homologirano. Ker ne ustreza predpisom, ne bi dobil homologacije in nič ne bi bilo z registracijo.
(Če ste razumeli sporočilo iz navedenega primera, potem ste na dobri poti da spoznate skrivnosti Homologacije).
Spoštovani, če ste svojemu že registriranemu avtomobilu karkoli dodali ali pa odvzeli ga ne motete spraviti na homologacijo. Možni sta samo dve opciji: ali gra za poseg na vozilu in mora vozilo na pregled (po starem A-test) ali pa gre za poseg oz. opremo na vozilu, za katero ni potrebno na pregled.
Ali ste vedeli, da ZVCP izenači predelano in v nesreči poškodovano vozilo, kar se tiče odvzema nalepke za tehnični pregled in izločitve vozila iz prometa. Potem pa si v glavi ustvarite podobo ene totalke in avtomobila ki ima dodane pragove (primer je samo za tiste, ki mislijo da je plastična zaščita pragov vozila predelava).
Zato pozivam vse, ki se dotikate teme Homologacija, da se dobimo na temi s tem naslovom in razčistimo pojme.
need for speed