Spojlerji, pragovi, maske, neon, barvanje, nalepke, platišča, temnenje stekel, ...
 
Uporabniški avatar
soso
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: Če sep 18, 2003 9:37 pm
Kraj: maribor

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a soso So jun 28, 2014 7:15 pm

Meni so v trgovini rekli, da nimajo garancije! Ena zdržala cele 3 meseca, druga 4.
Svetijo res bolj belo od navadnih, ZELO bleščijo, doba trajanja katastrofa. Če potegnem črto, se bolj splača dat navadno žarnico za 5 eur in vsaj dela več kot leto, razlika na koncu kar se svetilnosti tiče pa sploh ni opazna, razen bolj bele svetlobe.


lp
AH NI NAM LAHKO!
 
Gregor81
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: So maj 24, 2014 8:17 am

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a Gregor81 So jun 28, 2014 7:32 pm

Malo off-topic: sedaj že dva meseca vozim avto s ksenon žarometi (tovarniški) in v nobenih okoliščinah ne opazim kakšne drastične razlike glede na halogenske, ki sem jih imel prej. Majhna razlika seveda je, a sem glede na razliko v ceni pričakoval "revolucijo". :?

Mi lahko kdo od poznavalcev pojasni, v čem je prednost ksenonov za povprečnega Janeza Novaka?
Yes, it's a joke...We can laugh about it later in the car.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a ~toMmy~ Ne jun 29, 2014 4:18 am

1. Če imate avto z obupno električno napeljavo in vam standardne halogenke zdržijo "vsaj kakšno leto", namesto treh, petih ali celo več let pri 20 ali več k km na leto, ne pričakujte od teh boljših z max. polovično življenjsko dobo, da bodo svetile večno...

2. Kdor ne pogrunta razlike med xenon in navadnimi, se verjetno vozi samo pod javno razsvetljavo...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
evilfury
Uporabnik
 
Prispevkov: 870
Pridružen: Pe jul 10, 2009 9:04 am

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a evilfury Ne jun 29, 2014 8:37 am

A ni tud tko da bolj kot se voziš po luknjastih cestah manj časa halogenke zdržijo, ker kao poč nitka notri...
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a EX-B Ne jun 29, 2014 10:06 am

evilfury: nekaj imajo seveda tudi tresljaji zraven pri zivljenski dobi zarnic, ampak najvec pripomore kvalitetna napeljava v avtu. V prejsnjem avtu (Cordoba 2004) sem vozil samo in le NightBreaker-ce, najprej H4 v originalnih luceh, potem pa H1 v Dectane luceh, ko sem jih menjal. Z avtom sem delal okoli 35k km na leto, luci stalno prizgane. Ne spomnim se, da bi kdajkoli sploh zamenjal NightBreaker zarnico pred iztekom enega leta, resnicno ne. Medtem jih je znanec v Peugeotu 206 menjal na manj kot pol leta, dela pa priblizno isto kilometrino in poti kot jaz.

Gregor81 je napisal/-a:Malo off-topic: sedaj že dva meseca vozim avto s ksenon žarometi (tovarniški) in v nobenih okoliščinah ne opazim kakšne drastične razlike glede na halogenske, ki sem jih imel prej. Majhna razlika seveda je, a sem glede na razliko v ceni pričakoval "revolucijo". :?

Mi lahko kdo od poznavalcev pojasni, v čem je prednost ksenonov za povprečnega Janeza Novaka?

Katere avte primerjas med seboj (kateri s halogenskimi lucmi in kateri s xenonom)? Xenon projektorji se namrec zelo razlikujejo v kvaliteti in videl sem ze tovarniski xenon projektor (v skoraj novem avtu z zacetnico K in tremi crkami v imenu..) z novimi Osram CBI zarnicami, ki sveti OPAZNO slabse od slabih, oksidiranih tovarniskih xenon projektorjev in z vec kot 5 let starimi Philipsovimi standardnimi xenonkami v mojem 2000 E39 BMWju. Da sploh ne omenjam kaksna je razlika sedaj, ko sem zamenjal projektorje za nove.
Torej, na kratko, nekateri avti imajo zelo zelo dobre halogenske luci, in nekateri avti imajo zelo zelo slabe tovarniske xenon luci. Razlika z dobrimi xenon lucmi spredaj je dejansko kot dan in noc proti halogenskim lucem.
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
Uporabniški avatar
sparky
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Sr mar 18, 2009 6:18 pm
Kraj: Kranj

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a sparky Ne jun 29, 2014 12:40 pm

Da se še jaz oglasim. Uporabljam Osram CoolBlue H7 žarnice in bele pozicijske tudi od Osram-a. Sem zelo zadovoljen, svetijo belo, vidljivost je pa tudi super v dežju, delajo mi pa že pol leta
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a J.McLane To jul 01, 2014 5:33 pm

J.McLane je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:No meni sta zdaj po 2 mesecih pocrkali obe žarnici H11 NB unlimited, kar se mene tiče je tale (drag) eksperiment za mene zaključen :evil: dvomim, da je avto kriv ker so originalne delovale več kot 4 leta.

Ima kdo izkušnje z garancijo? Embalažo sem žal že zavrgel.


No takole se je razpletlo, garancijo so mi (po njihovih besedah izjemoma) odobrili in danes sem dobil dve novi žarnici. Bomo videli koliko časa bosta zdržali ti dve.


No spet jaz, po 2 mesecih spet crknili NB Unlimited, kot kaže niso žarnice krive oops

Morda je 14,4 V preveč, je to normalna voltaža za avto, toliko mi kaže Torque preko OBD?
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a =swen= To jul 01, 2014 11:07 pm

14,4V ni nič preveč, problem so nihanja napetosti oz. napetostne špice, ki se pojavijo ob vklopu...
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a J.McLane Sr jul 02, 2014 6:28 am

Malo sem preračunal in sem prišel do neke ocene, da so svetile vsega skupaj ~70 ur. Tehnične specifikacije pravijo, da svetijo od 150 do 250 ur pri 13,2 V. Morda je taka življenska doba za 14,4 V čisto "normalna".
http://www.osram.com/osram_com/products ... MP_1080089

Sedaj imam Hella za 6 eur, me res zanima koliko časa bodo zdržale.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a Energetik81 Sr jul 02, 2014 9:38 am

J.McLane je napisal/-a:Malo sem preračunal in sem prišel do neke ocene, da so svetile vsega skupaj ~70 ur. Tehnične specifikacije pravijo, da svetijo od 150 do 250 ur pri 13,2 V. Morda je taka življenska doba za 14,4 V čisto "normalna".
http://www.osram.com/osram_com/products ... MP_1080089

Sedaj imam Hella za 6 eur, me res zanima koliko časa bodo zdržale.
Vsekakor višja napetost močno vpliva na življensko dobo. Odvisno od žarnice ampak že nekaj % višja napetost lahko praktično prepolovi dobo.

Sicer pa je meni druga NB+ crknila pol leta kasneje (prva po 1 letu), kar je 100h svetenja več kot prva. Torej prva zdržala cca. 180h, druga 280h. Zanimiva razlika. B3 (3% vzorca crkne v tem času) za te žarnice znaša 150h, Tc(63% vzorca crkne) pa 250h.

Sedaj imam standardne Bosch (Pure light), bomo videli, če bodo zdržale kaj dalj. Razlike v osvetljenosti itak ne opazim, ker je skoz dan. :D
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
egotdi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So avg 10, 2013 10:05 pm

Night Breaker Unlimited

Napisal/-a egotdi So avg 16, 2014 10:41 pm

Gledal sem da bi kupil take halogenke, zanima me pa kako svetjo ker imajo samo 3200k in barva kasna je?
 
Sba
Novinec
 
Prispevkov: 115
Pridružen: To sep 21, 2010 9:29 pm

Re: Night Breaker Unlimited

Napisal/-a Sba So avg 16, 2014 11:33 pm

Svetijo tako kot morajo, rahlo rumenkasto.

Več pa v tej temi: viewtopic.php?f=9&t=47118&start=1400
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Night Breaker Unlimited

Napisal/-a esem Ne avg 17, 2014 11:39 am

@egotdi
Je možno vsaj malo pobrskat po forumu? :evil: :cry: :cry: :twisted: O nightbreakercah je pa res dosti povedanega.
Selim v pravo temo
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Night Breaker Unlimited

Napisal/-a EX-B Ne avg 17, 2014 5:02 pm

egotdi je napisal/-a:Gledal sem da bi kupil take halogenke, zanima me pa kako svetjo ker imajo samo 3200k in barva kasna je?

Mislim da nimas cisto razjasnjenih pojmov o tem katera enota oznacuje svetilnost, katera pa temperaturo svetlobe.. 3200K je "barva" svetlobe (manjsa je cifra, bolj rumeno svetijo, vecja je, bolj naravno belo, se vecja cifra, gredo proti modri in vijolicni). Vecina navadnih avto halogenskih zarnic se giblje tam okoli 3200 Kelvinov na lestvici barvne temperature. Samo za info in primerjavo, vecina prvovgradnih (OEM) pravih xenon zarnic je 4200K, 5000K oz. tam okoli se smatra kot neka najbolj cista bela svetloba, 6000K pa je ze modrikasto bela svetloba.

Svetilnost po drugi strani striktno gledano nima kaj dosti z barvno temperaturo. Kot ze velikokrat povedano v tej temi, NightBreakerce so dejansko ene izmed najmocnejsih zarnic (imajo odlicno svetilnost) in pa svetijo nekaj bolj belo kot navadne halogenke, imajo pa zato manjso zivljensko dobo.

Ker sumim, da bos spraseval se o "modrih" zarnicah, t.j. zarnicah z vecjo barvno temperaturo, seveda se jih dobi, nekatere skatle oglasujejo celo 5000K iz halogenske zarnice, kar je navadna bedarija in nobena ne doseze niti 4000K. Poleg tega take zarnice te barvne temperature dosegajo z uporabo modrega filtra (kar se vidi na povrsini zarnice), ki zelo uspesno zmanjsuje svetilnost teh zarnic. Skoda denarja, ce se mene vprasa.
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a zzitop To sep 02, 2014 12:34 pm

Morda nekaj zanimivih podatkov za avtomobilske žarnice. Vemo, da test ADAC, po katerem je povzet AMZS, obstaja.

Obstajajo žarnice 1. klase (Osram, General Electric in Phillips) in 2. klase, torej slabše (vse ostalo). Sledi še kaj kitajskega, kar nima standardov za evropski trg, česar pa se pri nas ne sme prodajati. A preko kakega Ebay-a se gotovo da kupiti. Prosim, temu se izogibajte.

Kratek povzetek, bolj kot žarnica sveti, manjša je življenjska doba in obratno. Zato obstajajo tri skupine žarnic v 1. klasi:
1.) Standard: Normalna svetilnost in normalna življenjska doba. Cena za H1 od 2 do 3 EUR/kos
2.) Long Life: Velika življenjska doba, a žal manjša svetilnost. Cena za H1 od 9 do 15 EUR/kos
3.) High Efficacy: Velika svetilnost, a kratka življenjska doba. Cena za H1 podobno kot Long Life, torej od 9 do 15 EUR/kos

Kar me moti pri teh testih, je pomanjkanje konkretnih podatkov z vrednostmi in enotami za svetilnost in št. ur delovanja. Za H1 sem izbrskal okvirne podatke. Naj povem, da so tisti 90 % močneje in podobne finte enostavno prodajanje megle. Sploh pa 10 m daljši snop itd, ko pa se to ne da definirati. Edina prava podatka za "moč" sta svetilnost in osvetljenost ceste. A ker so parabole enake, goriščna razdalja pri žarnicah tudi, je osvetljenost odvisna od svetilnosti.
Z drugimi besedami, edini pravi podatek, kako močno oddaja neka žarnica svetlobo, so njeni LUMNI. In te podake mi je uspelo najti za H1 žarnice (podatki so za napetost 13.2V, v vozilih pa je napetost nekaj nad 14 V, zato te žarnice svetijo še nekaj močneje, trajanje pa je nekoliko krajše):
"For reference, here's manufacturer data*for output and lifespan at 13.2v for standard-wattage H1 bulbs.*The numbers here are a composite of values applicable to the products of*the big three makers (Osram-Sylvania, Philips-Narva, Tungsram-GE). Each*manufacturer's product in each category is slightly different but not*significantly so. *I picked H1-type bulbs for this comparison, and while*the absolute numbers differ with different bulb types, the relative*comparison patterns hold good for whatever bulb type we consider (H4, 9006, whatever).*Lifespan is given as Tc, the hour figure at which 63.2 percent of the*bulbs have failed.

H1 (regular normal):

1550 lumens, 650 hours

Long Life (or "HalogenPlus+")

1460 lumens, 1200 hours

Ultra Long Life (or "DayLight")

1430 lumens, 3000 hours

Plus-30 High Efficacy (CPI BrightLight, Osram Super, Sylvania Xtravision, Narva Rangepower,*Tungsram High Output, Philips Premium):

1700 lumens, 350 hours

Plus-50 Ultra High Efficacy (CPI Super Bright Light, Philips VisionPlus, Osram Silverstar, Narva*Rangepower+50, Tungsram Megalicht, but not Sylvania Silverstar):*

1750 lumens, 350 hours

Plus-80/90 Mega High Efficacy (Philips Xtreme Power, Osram Night Breaker):

1780 lumens, 340 hours

Blue coated 'extra white' (CPI Bright Light Blue, Osram CoolBlue, Narva Rangepower Blue, Philips*BlueVision or CrystalVision, Tungsram Super Blue or EuroBlue, Sylvania*Silverstar or Silverstar Ultra,*also PIAA, Hoen, Nokya, Polarg, etc):

1380 lumens, 250 hours

So that's the pattern for how lifespan and light output are related. It's worth noting that the lumen differences are not the extent of the performance differences. The filament changes required to make a long-life bulb tend to reduce the beam focus, which shortens seeing distance. And, the light color is less white and more brown. But lifespan is lengthened. The opposite filament changes are made to create the "Plus" (+30, +50, +80, +90) or Osram "Hyper" type bulbs: Lifespan is reduced, but the beam focus is better so seeing distance is longer. Light color is whiter and less brown. The takeaway message here is that even if all the filaments put out exactly the same amount of light — the same lumens from a long life, a +30, a +50, a regular, an ultralong-life, etc. — the headlamp performance and appearance with the long-life bulb would still be inferior compared to the same headlamp performance and appearance with a regular, or +30, or +50, or +80, or Hyper bulb.

The various H1 bulbs can be browsed here."


VIR

Torej, v primeru najmočnejše žarnice je v primerjavi s standardno največ 15 % izboljšanje. Pa še to se mi zdi, da oko vidi samo v logaritemskem merilu. Z drugimi besedami, za oko je to izboljšanje manj od 15 %. Podobno kot zvok v DB. Poudarjam, da se ne bo kdo obregnil ob moje besede, da je to v mojem spominu, lahko da se motim. Če me kdo popravi, bom zelo vesel informacije.

Kaj se najbolj splača kupiti?

Iz Ekonomskega stališča gotovo Standard, če menjava ni komplicirana. Če je potrebno veliko razdiranja, celo "šraufanja" in demontaže, potem seveda Ultra Long Life, saj svetilnost ni veliko nižja, cena pa opraviči "šraufanje".
High Efficacy ali celo Mega High Efficacy pa so za moje pojme samo za entuziaste lahko jih poimenujemo tudi žarnicofili. :D Namreč pol krajša življenjska doba in za faktor 4 ali več višja cena, ter še porabljen dodatni čas za nakup in menjavo, ne opravičujejo slabih 15 % boljše svetilnosti. Če pomislimo še, da je desetiški logaritem od 15 % 0,061 (log(1,15)=0,061), se bojim, da se dejansko vidi samo 6 % bolje. :shock:
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a J.McLane To sep 02, 2014 1:01 pm

Zelo lep povzetek, se strinjam.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a gasolinedream To sep 02, 2014 7:31 pm

Lepo napisano 8)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a zzitop To sep 02, 2014 8:58 pm

Hvala vama za komplimente. Sem dobil voljo za še kako podobno objavo. :D Vsaj vem da nisem pisal nekaj brezpredmetnega, kar nikogar ne zanima.

LP
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a primozek68 Če sep 04, 2014 3:07 pm

Vse v redu,samo zadnji stavek... Desetiški logaritem od 15 %??
Zakaj že?
Sex turns gay people into Mexicans.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtomobilske žarnice - navadne, modre (halogenke)

Napisal/-a zzitop Če sep 04, 2014 3:21 pm

Samo zaradi tega, ker oko pač vidi moč svetlobe logaritmično na spodnji in srednji jakosti. In nočno gledanje je valjda pri nizki do srednji jakosti svetlobe. Močna je takrat, ko ti nasprotno vozilo posveti v oko.
Da ne bo pomote, ne trdim, da je logaritem dejansko desetiški, lahko bi bil tudi naravni ali sedmiški ali katerikoli.
VENDAR, kadar se reče samo logaritem, je po splošnem pravilu mišljeno desetiški, kot recimo na za naravni logaritem mišljeno število e.

LP
Vrni se na Styling

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov