Jao

pa ni to glih en rocket science...
En primer za ti dve diodi:
Bela
Modra
U - napetost na katero hočeš priklopit diodo (Recimo da hočemo dat na 12V) - Pri avtomobilu pa vzamemo v račun raje 14.4 ali kar 15V, ker je napetost toliko višja. Pa to velja samo za enosmerno (DC) napetost
.
Uk - napetost kolena (pri obeh je to med 2.8 in 3.8V) - če damo v račun višjo napetost, bo dioda bolj svetila.
In - nazivni tok (Pri obeh diodah je spet 20mA = 0.02A)
Račun:
(12V - 3.8V)/0.02A = 410 Ohmov
Ker se pa točno upora 410 Ohmov ne da dobit, je treba vzet najbližji približek (vedno zaokrožimo navzgor)
Imajo pa različne diode različne kolenske napetosti in nazivne tokove (odvisno od barve in svetilnosti). Če jih ne poznaš je treba poiskat na internetu specifikacijo od proizvajalca (Datasheet po domače). Tam vse piše.
Upam da bo zdaj jasno.
Lenivec:
SMD elemente se najlažje odlota tako, da celega zagreješ in potem z enimi malimi kleščami ali pinceto odstraniš. Pa pazit je treba kako potem obrneš novo LEDico. Priporočam da prej izmeriš kje je + in - na starih.
Modre SMD LEDice dobiš pa
tukaj.