Spojlerji, pragovi, maske, neon, barvanje, nalepke, platišča, temnenje stekel, ...
 
c3lec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Po mar 05, 2007 7:03 pm

Montaža led diod?

Napisal/-a c3lec Pe mar 23, 2007 3:52 pm

Pozdravljeni!

Zanima me kako naj vežem zaporedno led diode v avto. + na prednji armaturki bi naj bilo stikalo s katerim bi prižigal ali ugašal led diode. Diod bi naj bilo 23 po 5mm.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe mar 23, 2007 4:32 pm

poglej po mojih starih odgovorih glede teh diod.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
DaDDo
Novinec
 
Prispevkov: 113
Pridružen: Po okt 30, 2006 11:01 pm
Kraj: Mala Nedelja Maribor

Napisal/-a DaDDo Pe mar 23, 2007 4:37 pm

Če prav mislim hočeš imeti linijo diod... Kaj pa če bi jih vezal vzporedno?
Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe mar 23, 2007 5:05 pm

Vzporedna vezava vsake diode posebej je zelo neracionalna. Zato se jih veže zaporedno, kolikor jih pač gre, da še normalno svetijo (naprimer 6 visokosvetlečih rdečih ali pa 3 - 4 modre, ali pa 3 bele) s preduporom seveda. Nato pa se te "verige" dodajajo vzporedno ena k drugi.

Tako imaš več vzporedno vezanih skupin, vsaka skupina pa ima zaporedno vezane diode z uporom.

Izmeri koliko je napetost elektrike pri vključenem motorju in povišanih obratih.

Tok, ki teče skozi diode je nekje med 15 - 25 mA. Najbolje je vzeti sredino. Pri tem toku se lahko izmeri kaka napetost je na diodi. Običajno je to 2 V pri rdečih; 2,2V za zelene, 3.5 - 4 V za modre in bele. Pazi, ker so te napetosti približne, in je najboljše če jih zmeriš!

Če diode vežeš zaporedno, se te napetosti seštevajo. Skupni seštevek mora biti seveda manjši od 12 ali 13 V. Preostala razlika napetosti pa se mora porabiti na uporu.

Upor določiš tako: R = ( Unap - Udio ) / Idio

Kjer je: Unap..........napetost ki jo da alternator (okoli 14 V), Udio.......napetost na vseh diodah skupaj (lahko meriš med prvo in zadnjo), Idio........tok skozi diode (0.02 A)

Vsaj povej katere barve so?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
c3lec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Po mar 05, 2007 7:03 pm

Napisal/-a c3lec Pe mar 23, 2007 5:51 pm

Barva diod je modra.
 
Uporabniški avatar
DaDDo
Novinec
 
Prispevkov: 113
Pridružen: Po okt 30, 2006 11:01 pm
Kraj: Mala Nedelja Maribor

Napisal/-a DaDDo Pe mar 23, 2007 6:17 pm

SEbaveh....

Opažam, da se spoznaš na tole =)

Hvala za razlago tud meni.. Kaj pa ko ti kera dioda crkne, kak veš kera ti je hin...
Sam se lih ne spoznam najbolje na elektriko...
Slika
 
GapiChrysler
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To jan 09, 2007 7:09 pm

Napisal/-a GapiChrysler Pe mar 23, 2007 6:29 pm

jaz bom pa kar tu vprašu glede zadnje stop luči ( na sredini) bi dal notri 20 diod v dveh vrstah. pa me zanima kako to vezati, kaj je z uporom itd... imam pa tak konektot in tako žarnico kot parkirno sedaj
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe mar 23, 2007 7:26 pm

Življenjska doba svetlečih diod je preko 20.000 ur, torej bo avto prej kripnil kot diode. Seveda če ni izpostavljena prevelikemu toku. Če pa že, je pa razmeroma enostavno ugotoviti.

Če odpove cela veriga zaporedno vezanih diod: -Takrat se lahko naprimer meri napetost na vsaki diodi posebej, in na tisti ki jo ima največ (dosti več kot 3 V) je zagotovo hin. Ampak je bolj verjetno da ne delajo zaradi slabih spojev (hladni loti). Ti se zelo preprosto popravijo - le zagreješ jih s spakalnikom in počakaš da se ohladi.

Če odpove le ena dioda v verigi, potem to pomeni da je prebila. Tako je priporočljivo čim prej menjati, ker taka prebita dioda ne ustvarja več padca napetosti, in kot posledica je ta, da skozi druge diode teče večji tok.

Torej tvoje diode so modre. Imaš instrument za merjenje toka in napetosti? Multimeter pač? No, tisti za nekaj € iz ne-električnih trgovin bojo tudi dobri za to.
Fajn bi bilo imeti še kak potenciometerček 1 Kilo-ohm za ekperimentiranje. Ter 4,5 ali 9 V baterijo.
Potem pa za začetek vzemi eno to modro diodo. Vidiš da ima en priključek daljši od drugega. Tisti priključek je plus. Zato ker ni vseeno kako je dioda obrnjena. Os potenciometra naj bo na sredini
In ta + od diode daj na + od baterije. Drugi konec diode daj na sredinski priključek potenciometra. En krajni priključek potenciometra daj na žico instrumenta, in drugo žico instrumenta na minus baterije. Nato pa suči os potenciometra toliko, da ti bo instrument kazal 20 mA. Po tem, daj instrument ven, krajni konec potenciometra daš na minus baterije, inštrument prestaviš na merjenje napetosti, in meriš napetost na obeh priključkih diode. Kazati bi moralo nekje med 3 do 3,5 V

Vem da se to sliši komplicirano, no saj lahko ta korak tudi preskočiš. To je pač zato, da se ugotovi točna napetost na diodi ob toku 20 mA, ker proizvajalec podaja le pribižne vrednosti, od 3,2 do 3,8 V. Lahko pa tudi rečemo na pamet da je okoli 3,5 V. Kar pomeni da lahko vežeš največ 3 diode zaporedno, nato pa še upor. Po mojih preračunih, če lahko zaupamo proizvajalcu z njegovimi 3,2 - 3,8 V, in če je napetost v avtu 14 V, potem potrebuješ upor med 130 do 220 ohmov. Jaz osebno bi izbral 180 ali pa 220 ohmov. Seveda pa potem ko sestaviš (zlotaš) to skupaj v obliki dioda-dioda-dioda-upor to priključiš na plus in minus v avtu, meriš tok skozi to verigo, in če ta ne preseže 25 mA, potem je vse vredu 8)

Nato pa narediš le še več takih verig, ki jih lahko daš vzporedno, eno k drugi. Če imaš 23 diod, je to 7 verig s 3 diodami, in ena veriga z dvema. Seveda potrebuje slednja večji upor.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
andrej86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 727
Pridružen: Sr jan 03, 2007 12:18 pm
Kraj: Tam kjer klepajo renaultovi ventili

Napisal/-a andrej86 Pe mar 23, 2007 7:29 pm

jaz sem mel 3 zaporedno vezane da so po basu utripale pa so samo tri dni delale :lol: pol pa je samo fuff naredlo
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe mar 23, 2007 7:34 pm

Če si jih direkt na Amp vezal, potem res ni čudno. :lol:
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Clio_16V
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Pe jul 02, 2004 4:45 pm
Kraj: No Adress

Napisal/-a Clio_16V So mar 24, 2007 1:02 pm

sebaveh sam nekaj bi pripomnil...zgoraj si napsial da za modre je najboljs 3-4...sam bi nekako reku da rajsi 4 zaporedno vezane, kot pa 3. Imel sem po 3 pa so sle, zato sem naredu "veje" po 4 zaporedno vezane. Tako jih imam v avtu ze 2 leti brez enega samega preduporcka pa vse delajo. ;) Imam pa vezane na stropno lucko, in pa direktno na aku z vmesnim stikalom.

Pa se nekaj me zanima ker si ravno majstor. Recimo da ima plava dioda I=25mA, se pravi ce vezem 4 zaporedno bo celotna veja pokurila tok 25mA, ce pa vezem vzporedno pa bo ta tok 4.25mA. Imam prav al se motim?
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So mar 24, 2007 8:11 pm

Saj bi šlo, če bi imel 3 ali 4 vezane v veji. Lahko tudi 2. Najbolj važno je le to, da tok ne preseže tistih 25 do 30 mA. Če imaš vezane 4, bi po teoretičnih izračunih res šlo brez predupora, ampak ziher je ziher. V primeru kakih napetostnih konic in nepredvidljivih dogodkov okoli diod, je uporček edina stvar ki ti jih lahko reši. In niso dragi, manj kot 2 centa po komadu.

Pri zaporedni vezavi je tok skozi vse diode enak. Skozi vsako res teče 25 mA kot si rekel. Napetosti na posamezni diodi pa se seštevajo. Vsota napetosti na vsaki diodi + napetost na uporu je enaka napajalni napetosti.

Pri vzporedni vezavi pa se tokovi seštevajo, in bi naprimer pri štirih vzporedno vezanih diodah ta znašal 100 mA. Seveda bi skozi vsako diodo še vedno tekel tok 25 mA, le skupni tok (kjer se žice posameznih vej združijo skupaj) je 100 mA. Napetost bi bila enaka na vsaki diodi, ki je okoli 3 - 4 V.

Saj takoj ko bom imel čas, bom v tovarno znanja prispeval nekaj shem, napotkov in izračunov, kako to vezati. ;)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
taubek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 84
Pridružen: Če nov 16, 2006 12:33 pm

Napisal/-a taubek Ne apr 01, 2007 3:59 pm

ce rabi kdo diode al pa kaj narjeno iz njih naj pove, je blo pri meni narjenih ze kar nekaj izdelkov, od stropnih luck do osvetlitve tal pod sedezi in armaturko, zaj se lotevam tudi podvozij.

Sicer pa je kar se vezij tice boljse reskirat malo vec casa pa povezat vsako diodo s svojim uporom in ne crkujejo, ce pa ze slucajno katera crkne ali pride do hladnega lota vse ostale se vedno gorijo, tudi ni nevarnosti ce katera prebije, ostale se vedno vse normalno delajo. Je pa res da je skupna poraba toka nekoliko vecja, vendar pri diodah to ni neki vlki problem ker je tok skozi njih dokaj majhen.
Knightrider maker.... a.k.a. stromar ...... LED diode all inclusive!
 
Uporabniški avatar
Pollo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2190
Pridružen: Ne feb 12, 2006 10:07 pm

Napisal/-a Pollo Ne apr 01, 2007 4:13 pm

kako je pa kej z zunanjo uporabo diod)osvetlitev tablice)...
 
kr.en
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Če apr 05, 2007 6:13 pm
Kraj: kr

Napisal/-a kr.en Ne apr 15, 2007 8:25 pm

Dokler bojo bele diode za tablco je dobr. Če boš pa osvetlitev menu, boš pa sam kazni plačeval, do 400 evrov, odvisn od policaja.
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Ne apr 15, 2007 9:10 pm

sebaveh, pa je to "kompliciranje" zihr potrebno? Jst sem računal, da je U nekje 12V, ledice, ki sem jih imel so po 3V, torej sem dal po 4 zaporedno. Potem pa pač N × 4 led diode vzporedno. Brez raznih merjenj, kupovanj instrumentov, dodajanj uporov itd.. Pa čist super dela... :)
 
Uporabniški avatar
DoubleG
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Sr jan 19, 2005 7:26 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DoubleG Ne apr 15, 2007 9:48 pm

ko ti bo ena crknla ti bojo pa tudi ostale. fora upora je v tokovni omejitvi, zato da če ti ena prebije, da ti tudi ostale ne (posledično).
 
Uporabniški avatar
DoubleG
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Sr jan 19, 2005 7:26 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DoubleG Ne apr 22, 2007 8:35 pm

OK, imam 3 modre led diode. Na nobeni ne piše kje je + oz. minus. konektor je narejen za pozicijske žarnice v avtomobilu, pa bi jih uporabil zadaj za osvetlitev prtljažnika. Verjetno v kakšnem konradu imajo tak konektor, da bi jih lahko uporabil v prtljažniku?
Zadaj grejo na žarnico 3je kabli. Ok, dva razumem, v čem je fora tretjega?
 
Uporabniški avatar
porihtano
Novinec
 
Prispevkov: 363
Pridružen: Ne maj 06, 2007 9:51 am
Kraj: KOROŠKA Prevalje

Napisal/-a porihtano Če maj 10, 2007 10:45 am

a ni lazje mojstru plat pa ti on to skocka??
Slika
Vrni se na Styling

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov