3 diode in predupor sem omenil zgoraj ravno zato, ker ni toliko dela in lotanja, kot pa če bi dal na vsako diodo svoj upor. Pa še izgube so načeloma manjše, čeprav se pri avtu to potem nič ne pozna.
In pri preračunavanju, kakšen upor mora biti, je važen le tok skozi diode. Ta naj bo nekje med 15 in 25 mA. Izmeriš ga z inštrumentom, tako da ga nastaviš v način za merjenje toka in priključiš zaporedno k diodam, oziroma uporu. Če je napetost pri vžganem motorju 13.8 V, in če je na vsaki diodi padec napetosti 3 V (modre diode običajno), potem je pri 3 zaporedno vezanih diodah to 9 V. In razlika 13,8 - 9 = 4,8 V se mora trošiti na uporu. Skozi njega pa naj teče tok, ki sem ga omenil zgoraj, torej 20 mA. In končni izračun je: 4.8 / 0.02 = 240 ohm. Zaokrožiš na prvo standarizirano vrednost, ki je 270 ohm, in to je vrednost upora, ki ga rabiš.
Seveda za vsako vejo - torej 3 diode in 270 ohm upor. Vse to vezano zaporedno. Nato pa več takih vej dodajaš skupaj vzporedno.
No, na tej strani so napisane vrednosti padcev napetosti diod pri 20 mA:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... c&start=20
Modre diode imajo 3,5 V, in če vežeš 3 zaporedno je to 10,5 V. Razlika je 13.8 - 10.5 = 3,3 V. In izračun upora: 3.3 / 0.02 = 165 ohm. Najbližja standardna vrednost je 150 ali pa 180 ohm.