Spojlerji, pragovi, maske, neon, barvanje, nalepke, platišča, temnenje stekel, ...
 
JustMuC
Novinec
 
Prispevkov: 203
Pridružen: Pe jul 28, 2006 12:23 pm
Kraj: NM

Kakšen vpliv ima teža platišč...?

Napisal/-a JustMuC Ne maj 11, 2008 7:35 pm

Pozdravljeni!
Zanima me, če ima teža platišč (npr. 1.5 kg po platišču) kakšen vpliv glede na porabo oz. performanse!? Malo hecno vprašanje ampak... Firbec!

Hvala ter lep pozdrav! ;)
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne maj 11, 2008 7:37 pm

težje platišče se težje zavrti ne ;) ;)
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Ne maj 11, 2008 7:45 pm

Seveda vpliva.Saj je čist logično. Tudi na zaviranje vpliva.
 
Bucko99
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 779
Pridružen: Če apr 13, 2006 9:14 pm
Kraj: Around Ljubljana

Napisal/-a Bucko99 Ne maj 11, 2008 7:50 pm

Pa so kakšni testi npr. kakšna je razlilka ( če je) pri istem avtu z razlličnimi platišči/dimenzijami ?? :shock:
 
JustMuC
Novinec
 
Prispevkov: 203
Pridružen: Pe jul 28, 2006 12:23 pm
Kraj: NM

Napisal/-a JustMuC Ne maj 11, 2008 7:52 pm

To je tudi meni logično! :lol: Samo koliko vpliva pa ima, že prej omenjenih 1.5 kg na platišče. Malo, veliko...?
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne maj 11, 2008 7:54 pm

malo
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Ne maj 11, 2008 7:55 pm

nekje na netu sem bral da je nekako 1 kila na kolesu enaka 4kg v avtu.
Zadnjič spremenil Skull23, dne Ne maj 11, 2008 7:57 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Ne maj 11, 2008 7:56 pm

ma pa kr neki vpliva na obnasanje avta.na lego v ovinkih pri malo slabsi cesti(grbinah).
sj je znano da vecja je nevzmetena teza slabsi je handlinh guma odskakuje bol,pa rabis mocnejse amortizerje da lah dusiijo to nihanje....
Ni vse res kar napišem
 
JustMuC
Novinec
 
Prispevkov: 203
Pridružen: Pe jul 28, 2006 12:23 pm
Kraj: NM

Napisal/-a JustMuC Ne maj 11, 2008 7:59 pm

Skull23 je napisal/-a:nekje na netu sem bral da je nekako 1 kila na kolesu enaka 4kg v avtu.


Sicer sem imel v mislih, da je več, samo če ti tako praviš, ti verjamem...! 8) Ogledana imam dva tipa platišč pa me je malo "firbec matral", koliko dejansko to pomeni... Teh 6 kg na vsa platišča. Hvala!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Ne maj 11, 2008 8:17 pm

JustMuC je napisal/-a:
Skull23 je napisal/-a:nekje na netu sem bral da je nekako 1 kila na kolesu enaka 4kg v avtu.


Sicer sem imel v mislih, da je več, samo če ti tako praviš, ti verjamem...! 8) Ogledana imam dva tipa platišč pa me je malo "firbec matral", koliko dejansko to pomeni... Teh 6 kg na vsa platišča. Hvala!

zakaj pa te zanima kok se pozna.sj to so zanemarljive vrednosti.sploh ce mas malo mocnejsi avto.
ce vzames podatke od skull 23 je tko.4*1.5*4=24kg. to ni nic(za navadne avte/voznike) to je pou tanka goriva.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3887
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Ne maj 11, 2008 8:32 pm

Poveca se vztrajnostni moment kolesa -> vecja teza, slabsi pospeski. Ima pa vecjo uztrajnost. Na porabo nebi smelo vplivat - kar se vec porabi pri pospesevanju, se dobi nazaj pozneje, ko avto pocasneje zgublja hitrost.
Tisto o nevzmetenih masah pa je res, manjse ki so, boljsi je oprijem na neravninah.

Zaradi eventa vztrajnosti so enkrat baje naredili nek test z biciklom, ki je imel nek velik vztrajnik gor.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Ne maj 11, 2008 8:36 pm

Pa še najpomembnejše:

Ni važna samo masa, ampak tudi polmer - oziroma razporeditev mase po polmeru platišča. Če imamo dve platišči enake mase, ampak ima enavečino mase koncentrirane v centru, druga pa večino na obodu - bo druga imela večji vztrajnostni moment, oziroma vrtilno količino. Težje jo bo pospešiti in zaustaviti.

Vsedi se na vrtljiv pisarniški stol in se zavrti. Enkrat iztegni roke in drugič jih daj k sebi. Kaj opaziš, kjub temu da imaš ves čas enako maso?

Fizikalno ozadje je pač tako, da je: Vztrajnostni moment (J) = Masa (m) * razdalja od osi (r) na kvadrat!
Ker gre za rotirajoča telesa, je treba maso integrirati po polmeru. Enačba je odvisna od oblike telesa ki se vrti, v glavnem pa je vztrajnostni moment kvadratno odvisen od polmera in "komaj" linearno od mase telesa.

http://sl.wikipedia.org/wiki/Vztrajnostni_moment

Platišča pač niso idealni diski in valji, zato bi za njihov izračun potrebovali malo bolj zakomplicirane enačbe, ravno zaradi neenakomerne koncentracije mase od centra do oboda.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3887
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Ne maj 11, 2008 8:38 pm

sebaveh je napisal/-a:Pa še najpomembnejše:

Ni važna samo masa, ampak tudi polmer - oziroma razporeditev mase po polmeru platišča. Če imamo dve platišči enake mase, ampak ima enavečino mase koncentrirane v centru, druga pa večino na obodu - bo druga imela večji vztrajnostni moment, oziroma vrtilno količino. Težje jo bo pospešiti in zaustaviti.

Vsedi se na vrtljiv pisarniški stol in se zavrti. Enkrat iztegni roke in drugič jih daj k sebi. Kaj opaziš, kjub temu da imaš ves čas enako maso?

Fizikalno ozadje je pač tako, da je: Vztrajnostni moment (J) = Masa (m) * razdalja od osi (r) na kvadrat!
Ker gre za rotirajoča telesa, je treba maso integrirati po polmeru. Enačba je odvisna od oblike telesa ki se vrti, v glavnem pa je vztrajnostni moment kvadratno odvisen od polmera in "komaj" linearno od mase telesa.

http://sl.wikipedia.org/wiki/Vztrajnostni_moment

Platišča pač niso idealni diski in valji, zato bi za njihov izračun potrebovali malo bolj zakomplicirane enačbe, ravno zaradi neenakomerne koncentracije mase od centra do oboda.


Zdaj ko govoris sem se spomnil, da plesalci na ledu izkoriscajo tale pojav, da se lahko vrtijo hitro.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Ne maj 11, 2008 8:42 pm

Ja, pri tem dajo roke in noge čimbolj k sebi, da se hitreje zavrtijo. Ko pa jih iztegnejo, pa se upočasnijo. To pa zato, ker ima na začetku vrtenja ves čas enako energijo, potem pa jo "pretvori" v vrtilno količino. In večji polmer pomeni manjšo hitrost in obratno.

Pri platiščih je enako, če bi jih vrtel z enako energijo. Tista z manjšim polmerom bi se vrtela hitreje.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Ne maj 11, 2008 9:44 pm

Blinder je napisal/-a:Poveca se vztrajnostni moment kolesa -> vecja teza, slabsi pospeski. Ima pa vecjo uztrajnost. Na porabo nebi smelo vplivat - kar se vec porabi pri pospesevanju, se dobi nazaj pozneje, ko avto pocasneje zgublja hitrost.

ja, ampak avto ne izgublja hitrost nič počasneje, ker nekako v prometu za ustavljanje uporabljamo bremze (ali pa bremzamo z motorjem). Če bi bili pa sami na cesti in bi lahko to izkoristili, bi pa morda bilo res celo enako. Pri pospeševanju pa porabimo več goriva in to je najbolj opazno...

abbe je napisal/-a:ma pa kr neki vpliva na obnasanje avta.na lego v ovinkih pri malo slabsi cesti(grbinah).
sj je znano da vecja je nevzmetena teza slabsi je handlinh guma odskakuje bol,pa rabis mocnejse amortizerje da lah dusiijo to nihanje....

se tole je.. tudi ce ni grbin na cesti.. vecja kot je masa kolesa in hitreje kot se vrti, tezje mu spremenis smer. če maš od bicikla kolo v rokah in ga nekdo močno zavrti, je kar tezko ga obrnit za 90 stopinj racimo. Tko da tudi tu se pozna "handling".
 
Uporabniški avatar
SAVINJCAN
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3780
Pridružen: To avg 30, 2005 8:09 pm

Napisal/-a SAVINJCAN Ne maj 11, 2008 9:57 pm

pa še ena pozitivna lastnost :P večja kot je teža platišča boljša je lega vozila na lepi cesti, ker je težišče vozila nižje :P
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Ne maj 11, 2008 11:26 pm

če je cesta lepa (brez ovinkov in grbin) potem je skoraj vseeno kje je težišče :)
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5064
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Ne maj 11, 2008 11:28 pm

JustMuC je napisal/-a:To je tudi meni logično! :lol: Samo koliko vpliva pa ima, že prej omenjenih 1.5 kg na platišče. Malo, veliko...?

OGROMNO
Skull23 je napisal/-a:nekje na netu sem bral da je nekako 1 kila na kolesu enaka 4kg v avtu.

....14 kg, sem enkrat daleč nazaj nekje zasledil.....(mislim, da OZ-jeva stran)
 
_primy_
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: Ne mar 16, 2008 1:01 am

Napisal/-a _primy_ Po maj 12, 2008 4:18 pm

če se vozis dokaj normalno potem se ti ni treba obremenjevat s tezo platišč :lol:
Vrni se na Styling

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov