Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
DustWolf
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: To feb 12, 2013 6:13 pm

Dnevne luči in zakon

Napisal/-a DustWolf To feb 12, 2013 6:33 pm

Pozdrav,

Že 6000ič ista tema, se opravičujem.

Sem nov voznik z novim avtomobilom (Citroen Berlingo), na katerem se nahaja tovarniška funkcija dnevnih luči. Ta deluje tako da kadar ugasneš luči (in nimaš prižganih pozicijskih), svetijo samo bele LED luči spredaj, pod žarometi (ki jih priročnik imenuje dnevne luči). To se zdi super funkcija ampak ni bilo najbolj jasno ali je vozit se s tem podnevi dejansko sploh skladno z zakonom ali ne.

Seveda mi je jasno da teh luči ne bom uporabljal ob slabi vidljivosti, v tunelih, na avtocesti, itd (ker zadaj nič ne sveti). Je pa zabavno da osvetljujejo cesto kar precej bolje od zasenčenih žarometov... (kdaj bodo proizvajalci prešli na LED...??).

Odgovor je bil kar dobro pokrit v tejle temi:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=78005

Torej... ne glede na to da dnevne luči delujejo malo drugače skoraj v vsakem avtomobilu ki ga vidiš na cesti, je ta način kako delujejo v mojem avtomobilu skladen z zakonom...?? Pa če me policija ustavi za to lahko naknadno dobim denar nazaj..?? :P

Srečam pa veliko ljudi, ki niso navajeni na to inovacijo in bi vse voznike ki uporabljajo dnevne luči strpali v zapor. To mi ni najbolj jasno, če je sredi dneva avto na cesti pred sabo menda vidiš tudi če nima zadaj prižganih luči? V čem je problem?

LP,
Jure
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7337
Pridružen: To avg 15, 2006 8:36 pm
Kraj: Celje

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a maniaxxx To feb 12, 2013 6:42 pm

Ne skrbi in vozi, če nimaš avtomatskega senzorja pazi da prižgeš zasenčene luči v tunelih in ob slabi vidljivosti.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 4:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a ~toMmy~ To feb 12, 2013 6:43 pm

Problem je v tem, da ogromno ljudi ne prižge zasenčenih luči, ko se stemni, pridejo v tunel, se poslabša vidljivost ipd. Drugače nič spornega, mogoče je avto malo manj opazen, če ga nenadoma dohitiš (nepregledni ovinki, zapelje pred tebe na nepreglednem odseku ipd.), ampak je toliko bolj opazno zaviranje.

Te tvoje dnevne luči so čisto legalne, če so normalno homologirane s strani proizvajlca (kar itak morajo bit), teoretično pa morajo svetit z najmanj 80% svetilnosti "kratkih". Ne pozabi jih vklopit ob slabši vidljivosti in bo vse dobro. ;)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 5:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a .com To feb 12, 2013 8:07 pm

Naši tuneli so preveč osvetljeni in skoraj ni potrebe po vključitvi zasenčenih luči.. če pa ne vidiš avta v tunelu brez luči pa nisi za na cesto...
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7337
Pridružen: To avg 15, 2006 8:36 pm
Kraj: Celje

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a maniaxxx To feb 12, 2013 8:15 pm

.com je napisal/-a:Naši tuneli so preveč osvetljeni in skoraj ni potrebe po vključitvi zasenčenih luči.. če pa ne vidiš avta v tunelu brez luči pa nisi za na cesto...



Škoda žarnic a ne :mrgreen:
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1086
Pridružen: So maj 21, 2011 6:40 pm

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a thunderbolt To feb 12, 2013 9:14 pm

.com je napisal/-a:Naši tuneli so preveč osvetljeni
:jao: Ker avstrijci jih pa s svečami razsvetljujejo :DDD
.com je napisal/-a:in skoraj ni potrebe po vključitvi zasenčenih luči.. če pa ne vidiš avta v tunelu brez luči pa nisi za na cesto...
Resno? :roll:
Problem dnevnih luči brez svetlobnih senzorjev je v tem, da je zadaj na avtomobilu vse temno, kar še posebej ni OK ob kakšnem deževnem dnevu na AC ali pa v megli.
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 5:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a .com To feb 12, 2013 10:34 pm

thunderbolt je napisal/-a:
.com je napisal/-a:Naši tuneli so preveč osvetljeni
:jao: Ker avstrijci jih pa s svečami razsvetljujejo :DDD
.com je napisal/-a:in skoraj ni potrebe po vključitvi zasenčenih luči.. če pa ne vidiš avta v tunelu brez luči pa nisi za na cesto...
Resno? :roll:
Problem dnevnih luči brez svetlobnih senzorjev je v tem, da je zadaj na avtomobilu vse temno, kar še posebej ni OK ob kakšnem deževnem dnevu na AC ali pa v megli.


model... vsaka druga luč v tunelu bi lahko bila ugasnjena... zgostiš jih samo pri vhodu/izhodu... sem delal študijo o tem na faxu in vem o čem govorim... in ja, avstrijci jih razsvetljujejo z svečami, nekje tudi z baklami... :/:o:/

če je vreme zmerno oblačno ali sončno, res ni potrebe po vključitvi zasenčenih luči NIKJER!!! razen v primeru kakšnih daljših neosvetljenih tunelov (npr. tunel na cesti šmarje sap-škofljica)
nisem pa nikjer rekel, da mora biti ob slabi vidljivosti luč ugasnjena... seveda jih moraš zaradi svoje varnosti in drugih obvezno prižgati

ampak najbolj mi grejo na UD ljudje, ki mi v tunelu nonstop blendajo...mislim wtf? ko pa prideš v aut ali deutschland in večina voznikov z ''ročnim'' premikanjem stikala vozi v tunelih na off... pa noben nikjer nič ne blenda... :D

@maniaxxx... je na mazdi že crknla žarnica? :mrgreen: =P
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1086
Pridružen: So maj 21, 2011 6:40 pm

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a thunderbolt To feb 12, 2013 11:01 pm

.com je napisal/-a:model... vsaka druga luč v tunelu bi lahko bila ugasnjena... zgostiš jih samo pri vhodu/izhodu... sem delal študijo o tem na faxu in vem o čem govorim...

Si se že kdaj peljal na zelo sončen, poleten dan npr. v Koper in potem zapeljal v Kastelec. Ne vem, o čem je bila tvoja študija, ampak očitno je iz enačbe spustila efekt adaptacije oči na svetlobo, ki je relativno počasna (oz. odvisno, kaj pomeni zate razdalja od vhoda oz. izhoda). Lahko pa še kakšno besedo več nameniš tej raziskavi?

.com je napisal/-a:če je vreme zmerno oblačno ali sončno, res ni potrebe po vključitvi zasenčenih luči NIKJER!!! razen v primeru kakšnih daljših neosvetljenih tunelov (npr. tunel na cesti šmarje sap-škofljica)
nisem pa nikjer rekel, da mora biti ob slabi vidljivosti luč ugasnjena... seveda jih moraš zaradi svoje varnosti in drugih obvezno prižgati

Ja, to kar si napisal je tudi meni jasno, ampak vseeno se je pa potrebno zavedat, da so izjeme v prometu in zelo veliko ljudi na to ni pozornih (in še na marsikaj drugega). Tudi ob izvozih oz. uvozih na AC po napačni strani je neumno, da je 26 floruscentnih tabel 1mx1,5m, ampak pri postavljanju pravil, posebej glede varnosti, je zadeve potrebno zastavit pač na ta način. In zato so dnevne luči z neosvetljenim zadnjim delom (oz. brez senzorja svetlobe) po mojem mnenju popolna neumnost in se jih tudi zakonsko ne bi smelo tolerirati.

.com je napisal/-a:ampak najbolj mi grejo na UD ljudje,...

Se moraš zavedat, da imajo bolj prav oni kot ti, saj moraš v tunelu imeti prižgane luči.
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 5:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a .com To feb 12, 2013 11:27 pm

trajanje adaptacije oči na zunanjo in/ali umetno svetlobo je od posameznika do posameznika različna... 100% prehoda ni moč (trenutno) doseči, približek se pa naredi tako, da se pri projektiranju količine oz. števila svetlobnih teles poveča na vhodu/izhodu tunela v dolžini vsaj 50m(bolj pomembno je pri izhodu kot pri vhodu)

glede izjem v prometu...to je neverending story...nažalost... so tudi pacienti na cesti...ampak zato ni kriv avto, ampak šola/inštruktor, kateri je take i.mbecile spustil naprej in jih omogočil pridobitev izpita...

kolikor jaz vem, nikjer ni omenjeno, da morajo biti v tunelu prižgane zasenčene luči(morda se tu motim)
veljajo dnevne luči do poslabšanja vidljivosti... ampak če jaz vidim 500m naprej avtomobile, potem ni vrag, da ne bojo mene... p.s. ponavadi imajo vsi avtomobili tudi mačja očesa :)
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1086
Pridružen: So maj 21, 2011 6:40 pm

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a thunderbolt Sr feb 13, 2013 12:07 am

Enako pomembna kot pri izhodu, je težava tudi pri vhodu v tunel z adaptacijo oči.

Si pa ti tudi pri izpitu očitno neke lekcije prešprical: =P

http://www.tecajcpp.com/cpp/udelezenci.php
http://www.tecajcpp.com/cpp/predori.php
http://www.uradni-list.si/1/content?id=86881 (61. člen, kazen za neprižgane luči v predoru je 120€).

Res bi bilo zanimivo vedeti, na podlagi česa si policaji pri kontroli zatiskajo oči, če: "Zasenčene luči morajo oddajajti asimetrični svetlobni snop, ki sveti od 40 - 80 m." Res da dnevna luč lahko sveti do 25% manj kot zasenčene luči, ampak tiste ledice oz. žarnica sigurno ne sveti zgolj 25% manj - a je pa fora v usmerjenosti luči, ampak v zakonu o tem nikjer nič ne piše :?:
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 5:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a .com Sr feb 13, 2013 5:35 pm

sem vprašal kolega policista, če ustavljajo ljudi brez prižganih zadnjih luči v tunelu ob ''normalno-vidljivem'' vremenu, pa je rekel, da ne 8)
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
Uporabniški avatar
MasTTer
Novinec
 
Prispevkov: 493
Pridružen: To mar 14, 2006 5:12 pm
Kraj: Lendava (MS)

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a MasTTer So feb 16, 2013 2:11 pm

thunderbolt : In zato so dnevne luči z neosvetljenim zadnjim delom (oz. brez senzorja svetlobe) po mojem mnenju popolna neumnost in se jih tudi zakonsko ne bi smelo tolerirati.

Iz tega sklepam, da pri vozilih, ki nimajo senzorja svetlobe, pri prižganih dnevnih lučeh, zadaj luči skoz svetijo?? To najbrž ne bo držalo?

Kolikor vem, je vloga teh dnevnih luči, da pri sončni svetlobi, vozilo zunaj in znotraj ne sveti kot božično drevo in z tem se zmanjša izpust CO2 v okolje. Recimo poleti, ko je zunaj 30C zakaj za vraga bi mogla bit armaturna plošča osvetljena?! Še sreča, da so gor prišli in nekaj storili glede tega.

Če vozilo nima senzorja za svetlobo, pa more šofer poskrbeti, da ob zmanjšani vidljivosti, SAM vklopi zadnje luči, in posledično se tudi druge prednje vklopijo (pozicijske, zasenčene).
Recimo Renault imaje zelo dobro narejen ta senzor, ker se kar hitro vklopijo. Pri mojem avtu, ko je kratki tunel (do nekje 20-30m) in zunaj sije sonce ne vklopijo, ker je zadosti svetlobe. Tudi pri kaki gosti megli se ne vklopijo, ko je zadosti svetlobe in jih pač ročno vklopim zaradi SVOJE varnosti. Drugače pa je to res super zadeva! Pri kakem VW pa se baje zelo pozno vklopijo, ker nimajo vsi proizvajalci nastavljen isti prag občutljivosti na svetlobo.

Je pa po moje tudi problem pri policajih, ker nimajo aparatov, da bi to dokazali, kdaj bi mogel imeti vklopljene dnevne in kdaj zasenčene..to ni izvedljivo. V tunelih bi pa po moje komot lahko kazen napisali, če se kdo vozi z dnevnimi, vendar se očitno z tem zaenkrat še ne ukvarjajo. Zadaj bi mogeli luči 100% svetit...razen če so zakon kaj spremenili...
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1086
Pridružen: So maj 21, 2011 6:40 pm

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a thunderbolt So feb 16, 2013 4:40 pm

Mastter - narobe sklepaš, verjetno tudi zato, ker si mojo izjavo vzel iz konteksta (ali pa sem vse skupaj tako nejasno napisal). Te zadeve, ki jih sam omenjaš so mi povsem jasne, ampak kakor sem izpostavil, veliko ljudi na te stvari ni pozornih in se vozijo z dnevnimi lučmi (spredaj) tudi ob slabi vidljivosti - ne moreš po sebi posploševati na druge (tudi tebi se ne bi moglo zgoditi, da bi zapeljal na napačno stran AC, pa do teh primerov vseeno prihaja).
Npr. situacija, kjer praktično tudi vsak senzor svetlobe zataji - to je dež podnevi na AC. V tem primeru senzor seveda zaznava, da je dovolj svetlobe - ne zaznava pa (logično) goste meglice, ki jo povzročaš za sabo, ki te skoraj popolnoma skrije zadaj vozečim.

In glede CO2 - resnično ne verjamem, da zaradi tistih 40W (navadni žarnici), kolikor je potrebnih za osvetljavo zadnjega dela, okolje kaj bolj trpi. Pri led zadnjih lučeh, ki jih je pa vedno več, je pa poraba energije skoraj zanemarljivo majhna.

edit: Se pa pri vožnji po AC vedno zabavam pri vožnji skozi predore, ko opazujem pri drugih preklapljanje iz dnevnih na zasenčene :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
Matevz S.
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Če jun 29, 2006 6:21 pm
Kraj: vsepovsod

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a Matevz S. So feb 16, 2013 9:16 pm

Že dolgo časa nisem nič pametoval po tem forumu, pa vidim, da je čas, da spet malo začnem. :D

Uporaba dnevnih bodisi LED ali drugih luči je zakonsko dovoljena.

Problem nastane v dneh primerih:
1. avtomobili nižjih razredov brez senzorja svetlobe (Fabia, Polo, Corsa,...), ker se večina vozi v tunelih in ob zmanjšani vidljivosti (megla, dež, sneg, mokra avtocesta in meglica, ki se pri tem dviga) vozi zgolj s prižganimi dnevnimi luči, pri čemer pa ne gorijo zadnje pozicijske luči.
2. vsi avtomobili s senzorji v pogojih zmanjšane vidljivosti (megla, dež, sneg, mokra AC), ker senzor ne zazna vidljivosti ampak jakost svetlobe in ne preklopi na zasenčene luči. To se dogaja pri vseh, tudi pri Mercedesu (mi je zadnjič en možakar reku, da bo šel na servis :lol: ). Če vam je kaj do lastnega zdravja boste v takih primerih ročno preklopili na zasenčene luči, da vas bodo vozniki za vami pravočasno opazili!
Res pa je, da sem opazil, da nekaterim kljub LED dnevnim lučem gorijo zadnje pozicijske luči (nekateri modeli Audi in morda še kakšen)

V navodilih (bral sem navodila od novega Megana z LED dnevnimi lučmi) je notri opozorilo, ki opozarja voznika, da mora sam preklopiti v določenih primerih.

Mislim, da nas večina zaenkrat opozarja za take stvari, velika večina pa jih sploh ne ve kako te stvari delujejo :D
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1086
Pridružen: So maj 21, 2011 6:40 pm

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a thunderbolt So feb 16, 2013 9:58 pm

Matevž, se strinjam z napisanim. Zanima pa me, kje v ZVCP-ju piše, da je uporaba različnih izvedenk dnevnih luči dovoljena. Nikjer v zakonu ni omenjeno, da morajo ob dnevnih lučeh biti prižgane tudi zadnje oziroma je celo omenjeno, da ni potrebno, da gorijo pozicijske. Za dnevne pa je vseeno napisano, da je njihova svetilnost lahko samo do 25% manjša kot pri zasenčenih lučeh.
 
blazkom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 676
Pridružen: Sr jun 08, 2011 9:52 am

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a blazkom So feb 16, 2013 10:02 pm

mogoče ve kdo če ima novi rio senzor za luči?
 
Uporabniški avatar
Jaka156
Novinec
 
Prispevkov: 350
Pridružen: To jan 09, 2007 8:12 pm
 
Uporabniški avatar
Matevz S.
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Če jun 29, 2006 6:21 pm
Kraj: vsepovsod

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a Matevz S. So feb 16, 2013 10:34 pm

ZPrCP NPB-1

3.člen
5.»dnevna svetilka« je svetilka za dnevno vožnjo, ki pomeni naprej usmerjeno svetilko, katere namen je narediti vozilo bolj opazno pri vožnji podnevi;

71. člen
(uporaba svetlobne opreme na vozilu)

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi dnevnimi svetilkami ali zasenčenimi žarometi.

(2) Ponoči uporablja voznik iz prejšnjega odstavka praviloma dolge žaromete, ki jih mora pravočasno zasenčiti, ko mu prihaja nasproti drugo vozilo, skupina pešcev ali vlak, če vodi cesta ob železniški progi, ali če je spredaj vozeče vozilo tako blizu, da bi dolgi snop svetlobe motil voznika. Ob zasenčenju žarometov je treba prilagoditi hitrost vozila dolžini osvetljenega dela ceste. Vožnja samo s pozicijskimi svetilkami v cestnem prometu ni dovoljena.

(3) Na cesti, osvetljeni s cestno razsvetljavo, ki zagotavlja dobro vidnost, in v predoru ni dovoljeno uporabljati dolgih žarometov.

(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m ali kadar meglenke delujejo v funkciji prilagodljivih žarometov. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).

(5) Žarometi, svetilke in odsevniki na vozilu med vožnjo ne smejo biti zakriti ali umazani.

(6) Voznik iz prvega odstavka tega člena mora voziti podnevi s prižganimi dnevnimi svetilkami. Kot dnevne svetilke se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Dnevne svetilke ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot dnevne svetilke, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske svetilke.




V 4. odstavku je napisano, da morajo biti ob zmanjšani vidljivosti prižgane zasenčene luči - hkrati z njimi vedno gorijo tudi pozicijske luči (spredaj in zadaj). Podrobneje pa je delovanje in namestitev luči (npr. tudi uporaba Xenon in podobne tehnologije) opisano v TSV (tehnična specifikacija vozila). TSV so dolžni spoštovati izdelovalci vozila in pa vozilo mora ustrezati tem predpisom tudi ob posamični predelavi in homologaciji le tega. TSV so del EU zakonodaje, ki se dobijo tudi v slovenščini na spletni strani od MZIP, sam so mal zoprni za večerno branje :)
 
blazkom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 676
Pridružen: Sr jun 08, 2011 9:52 am

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a blazkom Ne feb 17, 2013 11:02 am

Jaka156 je napisal/-a:http://www.assignmentx.com/wp-content/uploads/2012/06/KIA-RIO-2012-SteeringWheel.jpg


Se pravi, če nima auto funkcije potem nima senzorja?
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 5:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Dnevne luči in zakon

Napisal/-a .com Ne feb 17, 2013 12:54 pm

poglej na zunanji strani vetrobranskega stekla pri vzratnem ogledalu... če je senzor za dež je lahko zraven tudi senzor za svetlobo(ponavadi je tako)
če pa senzorja za dež nimaš, potem takem pa skoraj 100% nimaš senzorja za svetlobo-in s tem avtomatskega preklopa luči
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov