Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
Tomas214
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: So okt 06, 2007 3:08 pm

Novi polo in dnevne luči.

Napisal/-a Tomas214 Če jun 24, 2010 8:50 pm

Danes mi je policaj napisal kazen za 20 € oz. 40€, ker nisem imel vklopljenih zadnjih luči.
Policaju sem lepo razložil da avto ima pač take dnevne luči. On je šel v avto in se kar nekaj časa preverjal, če v zakonu piše da morajo biti vklopljene zadnje luči ali ne. Zdaj pa me zanima, če piše sploh v naši zakonodaji, da morajo biti prižgane zadnje luči. V knjigi z navodili piše lepo v tabeli. Če je na 0 in vključen kontakt : Vklop luči/dnevne luči je aktiviran. Potem pa piše na naslednji strani :Dnevne luči ( Na voljo le za nekatere države ali kot dodatna oprema).
Dnevne luči, zadnja luč in osvetlitev registrskih tablic se vključi pri vsakem vklopu kontakta, ko je stikalo za luči v položaju 0. Pri nekaterih modelih so vključene dnevne luči prikazane s kontrolno lučko <;> v stikalu za luči.
Dnevne luči( dodatna oprema)
Nekaj glede varnosti bla bla bla. Dneven luči so vključene pri vsakem vklopu kontakta, ko je stikalo za luči v položaju 0.
Ob nakupu je bilo povedano, da so to pač tak dnevne luči narejene, ker kao varčuje energijo. V navodilih je malo smešno napisano. Kdo je zdaj tu kriv???
 
4tuning_team
Novinec
 
Prispevkov: 175
Pridružen: To feb 12, 2008 10:01 am
Kraj: Podčetrtek

Napisal/-a 4tuning_team Če jun 24, 2010 9:18 pm

...ti lepo pejdi jutri na postajo, od kodar je bil ta policist in jim razloži in povej, da imajo tudi oni nove octavie, ki imajo dnevne luči v meglenkah in jim zadaj ne gorijo. Plus tega, pa v zakonodaji piše, da moramo imeti prižgane luči spredaj. Pa zahtevaj opravičilo.
LP
Boštjan
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 956
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 Če jun 24, 2010 9:38 pm

Luči in odsevniki na vozilu

60. člen

(1) Na vozilih v cestnem prometu smejo biti nameščene samo homologirane luči in odsevniki, predpisani s tem zakonom in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi.

(2) Vozniki motornih vozil in drugi udeleženci cestnega prometa smejo uporabljati predpisane luči le po določilih tega zakona.

(3) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(4) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek drug udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

Uporaba luči na vozilu

61. člen

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.

(2) Ponoči uporablja voznik iz prejšnjega odstavka praviloma žaromete z dolgim snopom svetlobe, ki jih mora pravočasno zasenčiti, ko mu prihaja nasproti drugo vozilo, skupina pešcev ali vlak, če vodi cesta ob železniški progi, ali če je spredaj vozeče vozilo tako blizu, da bi dolgi snop svetlobe motil voznika. Ob zasenčenju žarometov je treba prilagoditi hitrost vozila dolžini osvetljenega dela ceste. Vožnja samo s pozicijskimi lučmi (luči za označevanje vozila) v cestnem prometu ni dovoljena.

(3) Na cesti, osvetljeni s cestno razsvetljavo, ki zagotavlja dobro vidnost, in v predoru ni dovoljeno uporabljati žarometov z dolgim snopom svetlobe.

(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali žaromete za meglo (meglenke) ali kombinacijo teh luči. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).

(5) Luči in odsevniki na vozilu med vožnjo ne smejo biti zakriti ali umazani.

(6) Voznik iz prvega odstavka tega člena mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.

(7) Na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti osvetljeno s pozicijskimi lučmi. V naselju zadostuje, da je vozilo osvetljeno s pozicijskimi lučmi na tisti strani vozila, ki je obrnjena proti sredini ceste. Označitev vozila s pozicijskimi lučmi ni potrebna na cesti, na kateri cestna razsvetljava zagotavlja dobro vidnost vozila ali če je vozilo ustavljeno ali parkirano na označenem parkirnem prostoru.

(8) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ponoči ali ob zmanjšani vidljivosti ali v predoru ne uporabi luči v skladu z drugim ali tretjim odstavkom tega člena.

(9) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s četrtim, petim, šestim ali sedmim odstavkom tega člena.
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 956
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 Če jun 24, 2010 9:39 pm

po mojem mnenju v zakonu ni zapisano nič o zadnjih lučeh. policaje moti le to da luč prihaja iz pozicije kjer so ponavadi meglenke

nesporazum med proizvajalcem in policaji
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6395
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Če jun 24, 2010 11:28 pm

O tem je blo ravno govora v tej temi: http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... 11#1333311
Slika
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Napisal/-a recept Po jun 28, 2010 10:42 am

a4 je napisal/-a:po mojem mnenju v zakonu ni zapisano nič o zadnjih lučeh. policaje moti le to da luč prihaja iz pozicije kjer so ponavadi meglenke

nesporazum med proizvajalcem in policaji


Slabo mnenje. Pozicijske luči se delijo na sprednje in zadnje. Ker odstavek (6) ne navaja te delitve, pomeni, da so lahko v primeru dnevnih luči ugasnjene tako sprednje, kot zadnje (ali po domače, tudi zadnje pozicijske ni potrebno, da gorijo).

Osebno bi že ob zaračunavanju, takoj, ko mi policist vrne dokumente, vpričo njega poklical 113, povedal številko tega policista (ki jo ima na uniformi) in proti njemu podal pritožbo na nepravilno ugotovitev stanja. Zatem bi se (po navodilih s 113) moral odpeljati še na najbližjo policijsko postajo, kjer bi pritožbo podal tudi pisno.

Osebno sem že večkrat opazil, da policisti (pre)slabo poznajo ZVCP in z njim povezane dokumente (pravilnike,...), še posebej v trenutku, ko jih sam - kot čisto navaden amaterski voznik - poznam bolje od njih.

Hkrati se ob neurejeni signalizaciji izgovarjajo, da to ni njihov problem, ne zavedajo pa se, da bodo ob prvi priliki morda skasirali koga, ki se bo pritožil na njihovo ravnanje zato, ker znaka ni tam, kjer so morda predvideli, da bi lahko bil.
Mobilni telefon v avtu?
http://www.youtube.com/watch?v=R0LCmStIw9E

Hitro je hitro prehitro!
http://www.youtube.com/watch?v=Y7lCM9ElUqQ
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ Po jun 28, 2010 2:37 pm

kar se tiče dnevnih luči je jasno, da zakon za dnevne luči smatra običajne zasenčene luči z do 25% manjše svetilnosti ali pa samostojne dnevne luči, ki lahko svetijo brez pozicijskih. Torej brez prednjih pozicijskih in brez zadnjih pozicijskih...
oz. kot je rekel recept.

sicer pa dandanes vsak avto srednjega, višjega- srednejga ali luksuzni z izjemo nekaterih neevropskih proizvajalcev ima samostojne dnevne luči. nekateri kot led diode, drugi v meglenkah (zgledajo meglenke, pa vendar je posebna žarnica), tretji pa v žarometih kot navadne halogenke z ločenim snopom od zasenčenih. skratka človek, ki je dajal oz. pisal to kazen je skrajno neizobražen hkrati pa tako malo časa preživi v prometu, da očitno ni opazil zgoraj napisanega. jst se nebi samo pritožil.
 
Tomas214
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: So okt 06, 2007 3:08 pm

Napisal/-a Tomas214 Sr jun 30, 2010 12:41 pm

Danes sem poslal pritožbo na policijsko postajo in bomo videli kaj bodo odgovorili.



PRITOŽBA
Dne 24. 6. 2010 sem bil s stran Policijske postaje Murska Sobota z plačilnim nalogom št. 0000096571098 kaznovan po ZVCP-1 61. členom 9. odstavkom z denarno kaznijo v višini 40 €. Kot mi je bilo razloženo iz strani policista, nisem imel prižganih ustreznih dnevnih luči. Z izrečeno kaznijo se nisem strinjal. Policistu sem povedal, da smo bili pri nakupu novega Polota (septembra 2009) s strani pooblaščenega prodajalca informirani, da so dnevne luči katere sem imel v času, ko me je policist ustavil prižgane skladne z slovensko zakonodajo. Policist le tega ni upošteval in mi je napisal predmetno kazen (po dodatni konzultaciji). Smatram, da tudi, če navodilo s strani pooblaščenega prodajalca Porsche Maribor in vsekakor tudi dilemo s strani policista bi bilo zadostno ustno opozorilo. Po dobljenih informacijah ima celo Slovenska policija nove Škode Octavije, z enakim tipom dnevnih luči.

V primeru, da moja pritožba ni utemeljena (sam v zakonu nisem razbral točne definicije dnevnih luči), bi bilo dobro, da pooblaščene inštitucije obvestijo prodajalce tega modela, da naj ne napačno informirajo kupcev. Vsekakor bom tudi sam o tem obvestil Porche Maribor. Problem je tudi v tem, da v glavnem vsi vozniki novega Polota uporabljajo predmetne dnevne luči.

Še enkrat pa vsekakor poudarjam, da bi policist, ki me je ustavil lahko imel več čuta, kdaj nekoga ustno opozoriti z ustrezno razlago in kdaj denarno kaznovati.
Lep pozdrav!
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3583
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Sr jun 30, 2010 12:48 pm

Me res zanima kaj se bo na koncu iz tega izcimilo, vsekakor poročaj o končenm rezultatu. Kajti moj oče ima na golfu VI ravno tako dnevne luči, ki svetijo samo spredaj.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jun 30, 2010 1:09 pm

Ta glede ustnega opozorila je višek optimizma! ;)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Sr jun 30, 2010 1:40 pm

Očitno bo pametno v okolici Murske Sobote oz. kar v celi Sloveniji imeti v avtu na list izprintan zakon, ker se zgleda določenim policistom ne sanja o ZVPC-ju.
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ Sr jun 30, 2010 2:09 pm

Zadnje luči pač morajo bit..
I'm not speeding I'm qualifying...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jun 30, 2010 2:23 pm

Tomas214 je napisal/-a:... (sam v zakonu nisem razbral točne definicije dnevnih luči)...

NejcZ je napisal/-a:Zadnje luči pač morajo bit..


(6) Voznik iz prvega odstavka tega člena mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.


Še enkrat za nevedneže - zadnje luči (za označevanje, ne ostale!) so pozicijske luči!

Dajmo še enkrat in upam da zadnjič ponovit - zakon je dovolj jasen in konkretno pravi, da
pri dnevnih lučeh pozicijske (torej tudi zadnje!) niso obvezne!!.

Žal to piše na drugem mestu, zato je to verjetno marsikdo, tudi kak policaj, spregledal oz ni povezal. Žal to mnogo pove tudi o izobraževanju policajev - ki naj bi ščitili zakon, pa ga niti ne poznajo! Po odgovoru na pritožbo bomo videli tudi, če zakon poznajo vsaj komandirji postaj.

A to ne spremeni dejstva, da je zakon več kot dovolj jasen - zadnje podnevi niso obvezne!

Dopolni pritožbo (in obtoži policaja nevestnega dela :-P ).

------------------------------------------------

Pa še to
Če natančno sledimo črki zakona, vidimo tudi to, da je možno/dovoljeno/legalno v avtu, ki ima običajne luči brez dnevnih luči (namenskih oz samo sprednjih) uporabljati luči tako, da lahko podnevi voziš samo s prednjimi zasenčenimi lučmi - torej brez zadnjih luči (kot del običajnih serijskih luči), ponoči, v tunelih in ob zmanjšani vidljivosti pa preklopiš še na zadnje (seveda pa moraš prej prevezat elektriko in dodat kakšno stikalo). A potem bi bile možne težave s homologacijo zaradi neserijske (netovarniške) predelave, ki je verjetno ni možno homologirat (?).
 
Tomas214
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: So okt 06, 2007 3:08 pm

Napisal/-a Tomas214 Če jul 08, 2010 2:06 pm

DAnes so mi odgovorili iz policijske postaje. Odgovor je bil da so dali zadevo dalje na POLICIJSKO UPRAVO MURSKA SOBOTA CENTRALNI PREKRŠKOVNI ORGAN v Lendavo. Tak da bo spet treba čakat na odgovor.
 
Tomas214
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: So okt 06, 2007 3:08 pm

Napisal/-a Tomas214 Sr jul 14, 2010 9:44 am

Danes sem dobil odgovor na mojo pritožbo. Na kratko povedano se postopek ustavi, ker iz zbranih dejstev in dokazov izhaja, da dejanje ni prekršek :D V obrazložitvi se vidi da so se pozanimali tudi pri prodajalcih in prebrali zakon o varnosti cestnega prometa. Tako da se bom od zdaj naprej lepo vozil z dnevnimi lučmi podnevi, in če me bo kdo ustavil mu bom samo pokazal ta list, da jih malo poučim :D .
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 956
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 Sr jul 14, 2010 10:34 am

Tomas214 je napisal/-a:Danes sem dobil odgovor na mojo pritožbo. Na kratko povedano se postopek ustavi, ker iz zbranih dejstev in dokazov izhaja, da dejanje ni prekršek :D V obrazložitvi se vidi da so se pozanimali tudi pri prodajalcih in prebrali zakon o varnosti cestnega prometa. Tako da se bom od zdaj naprej lepo vozil z dnevnimi lučmi podnevi, in če me bo kdo ustavil mu bom samo pokazal ta list, da jih malo poučim :D .


to bi moral VW dat v vsak avto, da pol lahko policaji berejo...
 
Uporabniški avatar
Tattoo-
Uporabnik
 
Prispevkov: 1318
Pridružen: Če dec 16, 2004 10:33 pm
Kraj: Circuit de la Sarthe

Napisal/-a Tattoo- Sr jul 14, 2010 12:08 pm

a4 je napisal/-a:to bi moral VW dat v vsak avto, da pol lahko policaji berejo...

Ko je Polo prišel na trg je Porsche Slovenija (generalni uvoznik) poslala obvestilo in pojasnilo (z vsemi slikami) na generalno policijsko upravo! Zakaj posamezni policisti o tem niso bili obveščeni oziroma zakaj so sedeli na ušesih je pa že druga zgodba...
There are only three sports: bull fighting, car racing and mountain climbing. The rest are mere games! - Ernest Hemingway
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jul 14, 2010 12:18 pm

Razumem sicer, da je dovoljeno, se pa ne strinjam ravno s tem zakonom. Če se mene vpraša bi mogle pozicije tudi zadaj skoz svetit, saj na kakšnih slabše preglednih ovinkastih cestah hitro pomisliš, da je avto parkiran, pa je dejansko na cesti. Sicer večinoma dokaj hitro opaziš, lahko je pa tudi tista minimalna razlika, ki te stane nesreče...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jul 14, 2010 12:56 pm

To je najmanj v primerjavi s tem, da ob mraku in v tunelih ljudje pozabijo, ker jim pač sveti spredaj, preklopit na navadne luči in se v mraku vozijo brez luči zadaj. S stališča varnosti bi tu dal črno piko tudi vsem znamkam s takimi lučmi oz njihovim projektantom.

BTW - kako je s tem, ko vklopiš še navadne luči in jih spet izklopiš (ob izhodu iz tunela npr) - ostanejo dnevne še prižgane oz se spet prižgejo ali ne? Mislim, da se npr Twingu ne in se voziš brez dnevnih.
 
Uporabniški avatar
Tattoo-
Uporabnik
 
Prispevkov: 1318
Pridružen: Če dec 16, 2004 10:33 pm
Kraj: Circuit de la Sarthe

Napisal/-a Tattoo- Sr jul 14, 2010 1:30 pm

esem je napisal/-a:To je najmanj v primerjavi s tem, da ob mraku in v tunelih ljudje pozabijo, ker jim pač sveti spredaj, preklopit na navadne luči in se v mraku vozijo brez luči zadaj. S stališča varnosti bi tu dal črno piko tudi vsem znamkam s takimi lučmi oz njihovim projektantom.

Nebi rekel, da je to problem avtomobilskih znamk, ampak nepozornih voznikov, ki sanjajo za volanom! :roll: Namreč, če se voziš z dnevnimi lučmi (vsaj pri VAG grupi je tako) nimaš osvetljenih merilnikov in ostalih stikal...in da v tunelu / temi ne opaziš, da nimaš nič osvetljeno in da moraš prižgati zasenčene luči moraš biti pa res trot...

Za tiste res dementne, so pa konstruktorji že dolgo nazaj iznašli rešitev v obliki avtomatskega vklopa luči (pač ko pripelješ v tunel oziroma pade mrak se avtomatsko prižgejo zasenčene luči)! ;)

esem je napisal/-a:BTW - kako je s tem, ko vklopiš še navadne luči in jih spet izklopiš (ob izhodu iz tunela npr) - ostanejo dnevne še prižgane oz se spet prižgejo ali ne? Mislim, da se npr Twingu ne in se voziš brez dnevnih.

Pri VAG grupi se potem zopet prižgejo dnevne luči...
There are only three sports: bull fighting, car racing and mountain climbing. The rest are mere games! - Ernest Hemingway
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov