Vnaprej se opravičujem za zamudno branje tistim, ki jih ta tematika ne zanima dosti (oziroma bi rekel, da odsvetujem branje ljudem, ki jih ne zanima, sam v bistvu bi rad, da bi čim več ljudi prebral ta post).
Priznam, da nisem šel iskat po forumih, če je kje ta tematika že bila oziroma bila v obdelavi, ampak sem kar zažel pisati in napisano dal v novo temo. Če je debata na to ali približno tematiko že bila, se opravičujem in prosim, da admini to prestavijo tja kjer je ta tema že bila načeta.
Ta post je bil pisan ob jutranji/večerni uri, pa ob pisanju sem bil še "včerajšnji" (začetek pisanja 5:30AM), tak da se res opravičujem za: slovnične napake, bluzenje, ponavljanje,...., pa tudi skakanje iz enga področja na drugo in spet nazaj. Med drugim je tu post ratal malo daljši, pa sem že mal pozabil kje je kaj in kako napisano zarad tega je nastalo kar je. Aja pa kateri izmed uporabljenih (prirejenih) nickov mogoč ne bodo poznani na vseh forumih, ampak večina tak ve zakaj se gre, tisti ki pa ne pa še mogoče bojo.
No pa začnimo.
Za začetek naj omenim, da ko komu (pa ne glih iz "net/forum elite") omenim besedno zvezo avto slalom, me začne večina čudno gledat. Ka pa to sploh je? A to grete na smučišče, pa se pol po hribu dol z avtim spustite??? Torej ljudje po večini avto slalomov sploh ne poznajo. Pa tud tisti, ki jih poznajo ne kažejo interesov za njih

Na današnjem "sestanku" smo debatirali okoli sedanjih avtoslalomov, ki se hvalijo z bolj ali manj slabo udeležitvijo tekmovalcev.
Kje je problem? Mislim, da sama panoga sploh ni napačna, pravzaprav ravno nasprotno, mislim da je ta panoga (poleg Drag racea) najcenejši motošport (avtomobilistični) pri nas. Glede na lansko sezono (2005), ki je bila bolj prebujanje vsega skupaj, so se v večini na slalomu znašli bolj ali manj znani obrazi tega športa (je res, da je bilo dosti izjem), pa da kar na začetku razčistimo, sam spadam med novince, torej se na zadeve ne spoznam (preveč) na veliko.
Kaj sploh hočem. Zanimivo je, da ni interesa v "pomladku" kar se tiče te panoge. Zakaj? Osebno nimam nikakršnega interesa promovirat to panogo, da bi na ta način nekdo "služil", ampak zaradi osebnega navdušenja nad to določeno panogo, ker bi rad da se ta zvrst športa dvigne na raven na kateri je bila nekaj časa nazaj.
Torej konkretno me (nas) zanima, zakaj je recimo navdušenje nad dragraceom na dosti višjem nivoju kot pa ostale panoge motošporta.
Res je, da se trenutno kuje naše "dirkaštvo" (pa tud "street race") po smernicah fast & furiousa, torej večini ljudi je poznana samo dragrace "scena", ker so to pač videli v filmu in to je to. Zdaj mogoče zgleda kot, da bi imel karkoli proti dragom, daleč od tega, mi je tud dragrace zlo zanimiv in po eni strani perspektiven šport, in se tud v našem "taboru" trudmo, da bi nardil kaj zanimivga za drage (sicer trenutno brez nekih uspehov). Ampak mi je pa glupo, ker se na vseh forumih govori (glede "avto športa") praktično skor samo o drag racejih. Sej jst vem, da rihtat avto za drage al pa za slalome je čist drugačen svet (no ja v večini), ampak nikjer na forumih ni nikakršnega zanimanja za avtoslalome.
Glede forumov. Osebno sem mnenja, da v večini se kakršne koli dirke odvijajo skor izključno s tekmovalci iz forumov (oziroma z "net racerji" pa to res ni mišljeno kot net racerji iz need 4 speeeda). Torej za moje pojme se mi zdi, da se dirk (ali drag race ali slalome) udeležujejo pretežno ljudi iz forumov (seveda obstajajo izjeme), ki po večini spremljajo bolj ali manj vse aktualne forume. Trenutna problematika slalomov je (poleg ostalih) kako spravit to zvrst moto športa med širšo množico ljudi. Recimo lepo je uspelo drag raceu, res je bilo dosti težav in kar nekaj potrebnega časa (tud v prihodnje bo verjetno treba še dosti truda), da se je vseskupaj spravilo na nivoj kjer je drag race v sloveniji danes (pa verjamem, da bo še tud dost zapletov). V glavnem jst vem, da je dost ljudi vložlo dost truda v drag race (recimo Grega, pa Mateja,.........(& ogromno drugih)), sej da ne bom preveč pametoval ker mi ni poznana celotna scena drag raceja.
No tud "mi" se trudmo, da bi avto slalome spravili na nek podoben nivo kot so recimo drag raceji (presedlat iz "kmečkih" dirk na organizirano dirko na nivoju), pa ni namen izpodbivat drag race, ampak pač dodatna panoga v motošportu, ki bi naj z drag raceji bla v "sožitju" (res nimam druge besede trenutno). Torej pač (samo) dodat (za nekatere) zanimivo panogo, ki prav tako kot drag race omogoča vsakemu (ampak res praktično vsakemu) poceni (mislim da res najcenejše- če se motim se oproščam) dirkanje. V planu je med drugim tudi (mislim, da se že toliko govori o tem, da ne bo nič narobe, če bo še tukaj napisano), da bi se organiziral avtoslalom skupaj z dragraceom v SG, kar bi za slalome bila tudi neke vrste rahla (dodatna) odrivna deska (da še "dragracerji"&co spoznajo slalome), je pa sicer še vse v oblakih in trenutno samo kot ideja (SAMO IDEJA). Tako da "drag racerjem" (ni mišljeno slabšalno, da nebi kdo tako razumel) nočemo kvariti njihove panoge, njihovega dela, njihovih načrtov, truda,.........., ker praktično je tudi nam (vsaj nekaterim) zanimiva ta panoga (drag race).
Dejstvo je, da je drag race imel kar veliko podporo s strani omenjenega filma fast & furious, česa podobnega slalom (vsaj do zdaj) ni imel. Realnost pa je taka, da se na dirki znajde cca. 35 tekmovalcev (govorim na pamet), kar je v primerjavi z drag raceom dost manjša številka.
No, to je problem s katerim si vsaj jaz belim glavo. Torej, še enkrat, kako približat slalome širši javnosti. Kot sem omenil, sem mnenja, da je na dirkah udeležba pretežno iz interneta, torej se tudi slalomi pretežno oglašujejo samo (no ja tud drugod) na internetu. V praksi zgleda to recimo po naslednjem postopku. Frido, objavi novico za avto slalom, odziva je sorazmerno malo (glede na odziv na objavo drag racea), pol med prvimi se trudim, da objavim slike (po možnosti tud kak filmček), pol pa cruisah daje replaye na temo slalomi (in se vsaj iz mojega vidika trudi promovirat ta šport v dostih temah), replayi so tudi iz ircarjeve strani, potem iz naliMove, dragonove strani, kadet cabrio ter od Mloncarja (pa še kater),in tu se v večini ustavi. In tud po predstavitivi dogodka je odziva sorazmerno malo. Če pa že je odziv, pa je po večini tak, da je ljudem mogoče (ali pa še to ne) zanimivo pogledat zadevo preko compa, ne pa tudi pridet na dirko kaj šele, da bi se je udeležili kot tekmovalec.
Ne vem, mogoče zdaj to moje pisanje izpade tako, kot da bi bili slalomisti (organizatorji) obupani glede udeležbe avto slalomov, no vsaj moj namen ni, da bi predstavil salome v tej luči, osebno tud mislim, da s trenutnim številom udeležencev slalomov (cca. 35) ni nič narobe, me pa recimo (samo osebno) moti, da pridejo na dirko skor izključno samo sopotniki (punce, kolegi, fantje, znanci,...) tekmovalce, ostalih gledalcev pa praktično ni. No pa ker je glih tako vse skupaj napisano pa bi rekel, da če ima kdo interes, da napiše njegovo mnenje zakaj oziroma kaj bi bilo treba narediti, spremeniti, da bi se stvari izboljšale. Res so problemi tudi drugje, ne samo v tekmovalcih/gledalcih, ampak mislim, da osnovno merilo za "uspešnost" eventa je obiskanost oziroma udeležba na samem dogodku.
Torej kako prepričati ljudi, ki še nikoli niso bili na kakšnem podobnem tekmovanju, da ni to noben grozen bav bav (sej podoben problem imajo tudi novinci vseh panog med drugim tudi drag raceja)? Kako dopovedat človeku (ki kaže nek interes po "vijuganju"), da je mogoče to za njega? Kako mu tudi dopovedat, da če se izživlja po "vaških dirkališčih" ne bo opazil neke razlike v obrabi delov avtomobila? A je res ljudi strah (sram) peljat pred "publiko" in pokazat kako spreten je v sami vožnji. Tu naj omenim, da kje piše (oziroma kje je omenjeno), da je treba divjat oziroma se dokazvat/vozit na čas, ali posledično vozit za neko doseženo mesto. Zakaj ne sprejmejo ljudje to kot sproščanje adrenalina, ki je med drugim tudi dost bolj varna rešitev kot "divjanje" po (recimo) mestu. Zakaj vsi mislijo (dobr pustmo to, da smo slovenci eni od narodov, ki se imamo za najboljše oh in sploh voznike, pa da ne obstaja boljšega šoferja od posameznika, aja pa spet ne govorim za vse), eh to je pa tekmovanje, pa tukaj pa se res vidi, da v bistvu sploh ne znam vozit. Pa od kje to ljudem. Osebno sem se za mojo prvo dirko (aja sem že omenu, da sem novinc) odloču čist preprosto brez nekih skrbi, kar koli. Priznam pa, da pa na poti na samo dirko, sem pa tud jst mel pomisleke glede teh stvari (torej tam se mi bodo pa vsi smejal, pa bom kje progo zasral, pa bom kegle podiral,....). Poleg vsega sem se napotil na moj prvi slalom s svojim avtom, ki ga do tedaj nisem niti enkrat peljal. Da je bila smola še večja, je avto na treningu odpovedal, po "sreči" sem vseeno lahko nastopil na dirki z "predelanim" Yugom, v katerem (no ja pa tud bolj ali manj v kakrkolim) sem kdaj koli sedel. Priznam, da sem imel ogromno tremo, ampak je bila takoj v štartu pozabljena. Ne vem, nekak se "najdem" v tem športu in mi je zanimiv, tako da po prvem zavoju sem čist odklopil tiste misli in sem začel uživati v vožnji (za moje pojme zanimivo predelanim) Yugom. Po prvi vožnji (pa po ugotovlejenem času, posledično kasneje po doseženem mestu) pa sem (tako kot večina) zavohal vonj po tekmovalnosti in sem želel več. Tud na kasnejših dirkah se je to dogajalo (sej dejansko smo ljudje tekmovalna bitja na "vseh" področjih), ampak to izključno po vožnji, pred samo dirko pa sem imel skor eno in edino željo, to je prosto izživljanje/vožnja po "progi", kjer je to dovoljeno. Niti enkrat pred dirko nisem pomislil, da grem na "tekmovanje", ampak res izključno na motanje volana.
Zdaj kje je problem v ostalih ne vem. Tud med nami (v našem "taboru") je kar nekaj ljudi pa praktično vozmo izmed njih štirje, oziroma, če se osredotočimo na naše središče samo 2, pa se je vsem povedal (če ne prej po "prvi" dirki) kak je stvar zanimiva, tud vsi so rekli, ja sej naslednjič pa ziher grem. No vseen naslednjič niso šli oziroma je šel samo 1 (oziroma en in ena). No izkazalo se je, da sta "padla not" in dejstvo je, da prideta tudi naslednjič.
Razumem, da stvar nekomu, ki mu ni niti približno všeč ali blizu, ne bo zanimiva in take ljudi nima smisla silit v to (podobno kot bi enga človeka, ki se celo življenje trudi imeti čim nižjo porabo na svojmu dizlu, silil, da gre vozit drag race), ampak vem, da je ogromno ljudi, ki jih vožnja (ne samo po ravnem) zanima (lep primer je recimo obiskanost mobi kroga), ampak enostavno noben od njih ne uspe do slalomov.
Torej še enkrat, kje je problem? Ali je to res samo v tem, da večina misli za sebe, da so nesposobni vozniki (še enkrat ponavljam, da ni pomembno, kako pelješ, važn je, da se maš fajn, če ti je to vsaj približn všeč) in najdejo svojo uteho v drag raceju, kjer kao "samo" štrartaš, "našaltaš" tiste prestave in bremzaš (spet daleč od tega, da mislim, da je dobra vožnja drag raceja enostavna, ravno nasprotno), no pač ali se vidi večina, da je čist simpl odpeljat tist drag, ker ni potrebnega znanja, al kje je problem? Mogoče se večina vidi, da je zmožna edino drag odpeljati, navsezadnje se draga skor na vseh dvopasovnicah iz semaforjev,.... Pač že skor neke vrste nacionalen šport. A je mogoče problem v tem, ker so slalomske proge preveč zaprte? A se je že v osnovi falil, pa gremo raj nardit 400m dolgo ravnino pa na njej postavt kegle pa, da je vožnja samo naravnost (btw. drag) pa da ne bo preveč zahtevna (spet, da ne bo kdo slučajn vzel kot pluvanje po dragih)? Dobr bli so predlogi, da "naši" slalomi niso zanimivi, ker so preveč zaprtega tipa. Kaj naj rečem, sej se strinjam s tem.Dejstvo je, da so avti postai dostopni, dejstvo je da so "športni"/močni avti postali dostopni, torej da so avti danes (recimo) močnejši kot nekoč, rečmo, da so avti postali dosti večji kot nekoč (clio A (l.90-98 vs. clio 3 l.05/06 ali še hujši ekstremi). Dejstvo je tudi, da nikoli ne bo vsem prav, enkrat bo en rekel da so proge prezaprte, drugič se bo kdo našel, ki mu grejo od rok zaprti slalomi in bo proti odpritm slalomim (primer iz forumov Dragon in Zoranwagen) osebno dam obema prav, ampak nekak se mi zdi težko uredit progo tako, da bi bili vsi zadovoljni (mogoče pol pol, pol zaprte pol odprte). kot sem omenil se po naših cestah vozi dosti "močnih" avtov, ki so celo "premočni" za slalome, pa mogoče imajo ti ljudje željo peljati kak slalom, ampak enostavno ne vidijo možnosti peljati s 300+ KM avtom zaprtega slaloma. Dejstvo je tud, da poleg tega da v bistvu nima smisla, da je avto z xyKM na progi za zaprt slalom, poleg vsega zaprti slalomi tudi niso tak oatraktivni za gledalce (dobr pustmo, da se pri bolj odprtih progah večja nevarnost nezgod,...). Po drugi strani sem že dostrkat v postu omenil, kako približati ljudem slalome. Zdaj, če boš nekomu rekel: ej stari pride Impreza z 300KM pa uni ta hudi opli z 250KM,... (si zmišljujem) bo posameznike (začetnike z mogoče 100KM avtom) sploh minil (tud če so mel vsaj 0.1% volje, da bi šli peljat slalom), tako pri dokaj zaprti progi, no ja MS je tukaj (kar se tiče "naših" dirk) neka izjema (al pa vsaj kompromis). No širša množica bo mogoče raje (al pa vsaj mogoče) prišla, če boš rekel več, ni važn kolk KM maš (če je že edin cilj pridet na slalom samo zarad uvrstitve, čeprav mislim, da je to faljen pogled, vsaj za tiste, ki se nimajo namena s tem "profesionalno" ukvarjat), sam pelješ in to je to. Pa a veš, da lahk z serijskim avtom, ki ima cca. 130KM "naščiješ" "ful predelanga" V6 s kompresorjem pa cca. 250KM (primer je vzet zgolj za nazorno predstavitev kaj hočem povedat), al pa drug primer, ej a veš, da mam kr solidn avto z 130KM, pa nas je skor vse po vrsti "nascal" en z enim golfom I (ni mišljen Ribič


No recimo rally je sorazmerno poznan (čeprav vseeno za moj okus vseeno preveč zapostavljen) šport. Panoga je sicer (za mene) "popolna", tud mam nekje željo, da bi šel vozit, ampak ima eno pomankljivost. To je denar (ja sej vem, da je skor povseod problem). No ta šport je daleč od tega, da bi bil poceni, sploh za kakega študenta, (no ja sej eni bojo mel pripravljene govore, ampak dejansko, če delaš šolo, pa rečmo, da boš po končnani šoli "prestar"/nezainteresiran za svoj "hobi") torej praktično skor ni možnosti, da bi lahko vozil rally (za sponzorje tak večina ve kak jih je dobit oziroma o kakem denarju je govorja (skoraj zanemarljivo) in seveda obstajajo izjeme).
No tu in zaradi tega se mi zdi neka idealna možnost podobne (ampak res sam podobne in ja vem, da je čist različna

Recimo, da so zaenkrat, še vseeno na vrhu našega "amaterskega" moto športa (ki je v bistvu itak skor samo drag race), "hondaši" (spet ni mišljeno kakorkoli žaljivo), torej "hondaši" v katerikoli obliki (bivši hondaši z drugimi znamkami, aktualni hondaši,...). No, sicer zadnje čase ne spremljam več toliko dogajanja znotraj Honda kluba (mnjenje je sicer, da se je dost razredčil, oziroma se, tudi mogoče z menjavo znamke avtomobila "preselil" kam drugam), do podobnih stvari je (za moje pojme) prišlo v večini "avto" klubov (med drugimi tudi Renaultov, ostalih niti ne spremljam), torej selitev posameznikov na "specializirane" forume. Spet neko nakladanje.
Povedat sem hotel, da če se organizira slalom na mobikrogu, bo po vsej verjetnosti udeležitev standardna (rečmo da je to mala), če pa bo recimo Honda klub organiziral srečanje (no konkretno vožnjo po mobikrogu), pa bo udeležba dobra. Sej po en stran hvala bogu, da Grega (& co) to organizira, pa če kej zasluž (oziroma kolkor koli pač zasluž) praktično nima veze, sej dejansko lahk vsak organizira MK event, tak da čist prav če Gregu "gre" s MKjem, tud nočem odbijat ljudi od MKja (smo tud mi radi dol), ampak dejansko, če bi se organiiral dol slalom po mojem nebi blo tolk interesentov in na sploh tolk govora (predvsem na netu) o tem. Dobr pustmo zdej to, da ima Grega (al pa bilo kdo recimo BMWjevci,...) svoj krog ljudi (ali člane kluba) kateri bi prišli tudi na slalom, če bi jih organiziral njihov "vodja" (kira huda beseda

Torej, ko jst povabim kakega "hondaša" na slalom, začne iskat izgovore (dobr sej vem da "hondaši" znajo sam na ravnost peljat pa sam po gasu tišat:):):) SAM HECAM, prosim ne resn jemat! (sem baje neuradno po duši hondaš z renojem




Kot omenjeno pa so seveda tudi ostali dejavniki, ki vplivajo na to da so slalomi danes tam kjer so (ali mogoče bolje rečeno tam kjer niso), recimo AŠ (problem imajo tudi "drag racerji), ljudje (kakor je vsaj približn govora o avtih, je že divjanje, norenje, ubijanje,...), na vse zadnje tud mogoče sama država (bolje da se mladina (no ja ne samo mladina sama sebe, ampak tudi ostale) pobija po cestah, kot pa da bi mogoče razmislil o vsaj kakšnem dirkališču, ali recimo pomoči pri obuditvi nekaterih poligonov (ne pa da razmišljajo, da ni "biznisa" na poligonu (sej ga ne more bit, če so pa nekateri res glupi pa ne dovolijo na poligon ne z gokardom, motrojem kaj šele, da bi izvedel mogoče kak slalom/po njihovo norjenje z avtomobili, ker se bi vse uničilo, no raje kot vse to bi to podrli pa zgradili kako tovarno (mišljen poligon v Ločici (Šempeter v S.dol.,Prebold....karkoli

Predlogi so kot omenjeno dobrodošli in zaželjeni, prav tako ne bom jezen, če bodo letele kritike in/ali pritožbe na moj post (čeprav sem se res trudil, da nebi nikogar izpostavljal, kaj šele ga kazal v slabi luči, ali da bi kakorkoli karkoli kritiziral).
Upam, da ni nič proti (v bistvu je zdej to, čeprav v prvotnem smislu ni mišljeno, napisano kot reklama za avto slalome) glede na to, kako je cel post napisan (kao propaganda).
Nekaj stvari je pobrano iz današnjega/včerajšnega sestanka (kar je pač ostalo v lgavi).
Aja pa (čeprav sploh ne vem kako bo stanje letos) VSI že zdaj vljudno vabljeni na VSE (kolikor jih pač bo, če sploh) avto slalome

LP, Primož (slalomist
