Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Če sep 27, 2007 9:47 am

No, pa še zadnji problem... električnega avtomobila se zaenkrat še ne da kupiti. Pa ne zato, ker se ga ne bi dalo narediti, ampak zato, ker ga nočemo/jo narediti. Nisem ljubitelj teorije zarot, samo v tem primeru so dejstva preveč očitna, pohlep pa prevelik ne glede na jasne posledice kurjenja fosilnih goriv.
Katera dejstva pa so tako očitna?
Res električnih avtov nočejo narediti, razen izjem - ampak vprašaj se, zakaj je tako? Odgovor: ker ga skoraj nhče noče kupiti!

Saj večini se zdi načeloma dobra ideja, a ko je treba odpreti denarnico, je zgodba seveda drugačna.
A obstaja kak električni avto, ki ponuja podobne zmogljivosti in udobje kot "navaden" in da stane isto denarja? Ne, ne obstaja. In 99% ljudi seveda reče "ma saj nisem nor da plačam 2x več denarja za pol slabši avto"...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če sep 27, 2007 10:04 am

Sej to je to. Če bi bil recimo Prius 12000€, ga grem takoj nabavt. Ali pa recimo en električni avtek za po mestu z majhnim dosegom - če bi dal eno nizko ceno, bi ga ljudje kupoval. Zato pa bo verjetno trajalo neki časa, da se bo začela masovna proizvodnja.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Če sep 27, 2007 10:20 am

Že če bi bil prius okoli 15 jurjev evrov, kolikor recimo stane kak megane ali golf (zelo približno je prius približno take velikost/prostornosti in zmogljivosti), ampak če prav vem, je prius 25 jurjev evrov... za tak denar jaz osebno raje nabavim A3, morda se dobi že kak passat (ali kaj podobnega, ni nujno da je švabski)...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe sep 28, 2007 9:18 pm

Cena do sedaj narejenih električnih avtomobilov je visoka zato, ker so ti primerki pravzaprav šele prototipi, če se jih primerja s številom narejenih avtomobilov z notranjim izgorevanjem. V današnjem globalnem svetu je pač tako, da je cena v zelo veliki meri odvisna od količine nekega proizvoda, ker masovna proizvodnja zelo poceni izdelavo. Problem pa je tudi v finančnem vložku v razvoj, ki je zelo skromen.

Izračun dobe, v kateri se investicija 20k€ v primeru mojega računanja povrne, je ob upoštevanju nespremenjene cene nafte pravilen. 17 let ni niti približno kratka doba in dokler bo ta doba tako dolga, se take stvari ne bodo počele iz finančnega stališča. Poleg tega je tu še cena avtomobila, ki bi to energijo lahko koristil in problem shranjevanja te energije (poleti je je preveč, pozimi premalo). Se bodo pa tu po mojem mnenju cene še spreminjale. Cena nafte se bo dvignila, cena sončnih celic in električnih avtomobilov pa bo padla, s tem pa bodo razmere za tak način prevoza boljše. To se ne bo zgodilo jutri, se pa verjetno bo v prihodnosti. S tistim izračunom sem samo hotel ilustrirati trenutno ceno sončne energije kot energenta za prevoz.

Kot je že nekdo napisal, vozna dinamika električnih avtomobilov bo boljša od sedanjih na račun precej bolj uporabne krivulje navora. Električni motorji imajo ponekod še vedno prizvok šibkosti, a žal povsem neupravičeno. Na primer električne lokomotive, pogoni nekaterih ladij, ...

Če so podatki o proizvodnji biogoriv s pomočjo alg res pravilni in se bo ta način dovolj hitro razširil, pa bo omogočil zelo dober prehodni pogonski energent. Biogoriva, kot se jih proizvaja do sedaj imajo na žalost veliko premajhen izkoristek površine, poleg tega pa še izrazito negativno vpliva na ceno prehrambenih surovin.
Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr okt 03, 2007 12:58 am

En dolg in podroben članek o tem, da je butanol (in še kaj) bolj primerno alternativno goribo kot etanol

http://www.economist.com/science/displa ... id=9861379
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To okt 16, 2007 8:41 am

EnerDel naj bi kmalu proizvajal LiIon-ske baterije za el. avte po dosti nižjih cenah od dosedanjih - po cca samo 1500 dolarjev za (verjetno) manjši avto.

EnerDel plans to sell affordable, lithium-ion battery in 2 years

Posted Sep 19th 2007 10:07AM by Lascelles Linton
EnerDel says they can make a lithium-ion battery for electric cars for just $1,500. That price for lithium-ion batteries is a lot lower than any price we have seen. Enerdel says it's hard to say right now how much they will cut prices but it should cost less or even half the price of traditional nickel-metal hydride batteries. The EnerDel battery chemistry is similar to Altair Nanotechnologies and has a lower operating temperature than A123 Systems.

Enerdel says you will start to see the batteries in cars by September 2009. USABC (United States Council for Automotive Research) in collaboration with the DOE awarded EnerDel $6.5 M contract to develop the battery for cars. Enerdel has already completed phase 1 of the 3-phase, 18-month program. Ulrik Grape, Chief Executive Officer of EnerDel says "we expect to deliver results that will meet and exceed the battery performance requirements of USABC and the DOE."


Je že podpisal prve pogodbe - http://www.autobloggreen.com/2007/10/15 ... r-lithium/

Morda jih bo vgrajeval tudi v Priusa - verjetno ne tovarniško, ampak naknadno predeloval za večjo avtonomijo - http://www.autobloggreen.com/2007/10/10 ... -in-prius/
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To okt 16, 2007 8:29 pm

No, važno da se nekaj premika. :)
Potem se bo pa po mojm kar naenkrat sprožil plaz, tko kot je bil z LCD-ji. Najprej pregrešno dragi, potem so pa v parih letih prišli skoraj na vsako mizo.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To okt 16, 2007 11:04 pm

Pravkar poteka na SLO1 zanimiva dokumentarna oddaja o nafti in njenih zalogah. Zgleda da počasi nafte vendarle zmanjkuje, na splošno cene se dvigajo kljub mesečnim nihanjem. Treba bo prešaltati na alternativo... :?
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus To okt 16, 2007 11:38 pm

Nič ne zmanjkuje nafte. Z novimi tehnologijami črpanja je je še za dolgo. Američani pa itak ne bodo šaltali na alternativo, ker preveč dobijo z njo. Samo poglejte kaj se dogaja na bližnjem vzhodu.
Plus, nafta se prodaja v dolarjih. Torej če hoče francoz kupiti nafto od iračana, morata oba menjati dolarje- tu je pa že nekaj za amere ;) Če se bo kaj pofučkalo se bo pa itak našel kak nov terorist ali totalitarist ki ga bo morala amerika za mir na svetu fentat in zanetit vojno s stotisoči mrtvih.

In katera je najmogočnejša velesila? Aha, amerika. Edino rusi ali kitajci bi še lahko naredili kaj na alternativi brez da bi piskali zaradi američanov- imajo moč in j***a. Rusi interesa nimajo ker imajo nafte, plina, zaveznic in denarja od tega več kot dovolj, edini zanimivi so kitajci, ki itak vedno hodijo na tanki liniji med mlačno-toplimi in mlačno-hladnimi odnosi z američani, poleg tega pa se njihove energijske potrebe strahovito večajo.

Tako da po mojem mnenju, če nam bo kdo serviral končni produkt ki ga boš dejansko lahko kupil in uporabljal, bodo to rižojedci.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To dec 04, 2007 5:15 pm

Randova študija, ki pove, da E-85 popuši proti dizel in navadnim hibridom
http://www.rand.org/news/press/2007/11/08/index1.html

in GM odgovor nanjo
http://www.autobloggreen.com/2007/12/02 ... d-ethanol/

Randova študija bolj upošteva trenutno stanje (npr pridobivanje etanola iz koruze), vendar tudi GM ne upošteva nekaterih elementov oz kompleksnosti pridobivanja etanola. Moj glas gre Randu!


Pravkar so predstavili nove LiIon Baterije. Več tu
http://www.autobloggreen.com/2007/12/03 ... um-batter/
http://www.autobloggreen.com/2007/12/03 ... tery-pack/


Tudi AirCar (avtomobili s pogonom na stisnjen zrak) postaja aktualen
http://www.autobloggreen.com/2007/12/03 ... melbourne/
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 01, 2008 2:28 am

Zanimiva novost - hidravlični hibridi.

Naj bi bili bolj učinkoviti od električnih, bistveno cenejši, manj komplicirani, lažji, manj strupeni. Je pa že več različnih primerkov - vsak v svojem citatu (vse iz Autoblogreen-a).

Are hydraulic hybrids more efficient than electric hybrids?

Posted Sep 9th 2007 8:05PM by Lascelles Linton
"This new powertrain is more efficient than electric hybrid powertrains being used in such cars as Toyota Prius and Ford Escape" says James O'Brien owner of Hybra-Drive Systems. What is Hybra-drive? It's a regenerative braking system that uses pressurized fluid to store the braking energy. "We are not aware of anything else like it" says O'Brien. The Hybra-drive website says it "improves fuel economy by upwards of 60% and reduces emissions by upwards of 90% while maintaining a platform that costs the same, weighs the same, and has the same cargo capacity."

Hybra-Drive Systems' first big contract is with the Army. Hybra-Drive systems is converting a Hummer to use the hydraulic hybrid system. "TACOM heard we were working on it and they called us," O'Brien told the Monroe News. "The military seems to see value in what we're doing. ... The Army's main goal is giving the soldiers the ability to get out of harm's way quickly." There is also interest in the company from all over the world, from Canada to Taiwan.

"This design has high potential" writes Dr. Ram Chandran, associate professor in the Department of Mechanical Engineering at Kettering. He says this system is in fact more efficient than electric regenerative breaking. O'Brien says it has other advantages over batteries like the lack of toxins. The fluid used in the system is biodegradable and made from plants. O'Brien thinks you could see this commercialized, in more traditional vehicles, within three years.

še tu http://www.detnews.com/2005/autosinside ... 231001.htm in tu http://www.hybra-drive.com/Products.htm

Slika


Video: 130 MPG Ingo car gets local news coverage

Posted Jan 30th 2008 4:55PM by Lascelles Linton
Ingo Valentin was interviewed on local news station WISN recently about his 130 MPG Ingo Car. The car uses in-wheel motors that run on fluid pressurized from a small on-board gas motor. Ingo hopes the car will win the X-Prize so he will get the funding needed to get the car into production. The car has interesting features like regenerative breaking, but I am not too sure about the bumpers that store energy if there is an accident. The use of pressurized fluids seems to be an emerging and clean automotive technology (see links below) and may beat out electric and ethanol cars to take the X-Prize.

video tu http://www.youtube.com/watch?v=nzvHDZ39l5M

Valentin Technologies
From PESWiki

Valentin Technologies' "130 MPG Car" is a medium size 5-seat passenger car, driven by a Hydrostatic Powertrain. The free-piston internal combustion engine pumps hydraulic fluid into the accumulator that drives the wheelmotors in each wheel. The wheelmotors are reversed during braking and become pumps to recuperate the entire braking energy.

It is an official contender for the Automotive X-Prize (http://auto.xprize.org/). Furthermore, after inspecting the other contenders, Ingo Valentin believes that his design has the best chance of winning that competition.

"As mechanical engineer, I know that your engineering principles are sound and that the projected energy savings are realistic." -- Richard E. Kronauer, Professor of Mechanical Engineering, Harvard



Slika

SAE World Congress: UPS delivery truck with FEV hydraulic series hybrid drivetrain

Posted Apr 20th 2007 8:51AM by Sam Abuelsamid
At the SAE World Congress, FEV is displaying a number of vehicles that they have contributed to recently including a diesel powered version of the new Chrysler Sebring and the Lincoln MKR concept. Perhaps the most interesting vehicle is a large brown UPS delivery van. This is no ordinary UPS truck though. This one has a series hybrid drivetrain, but even that is different. Unlike the Chevy Volt or the Ford Airstream/HySeries Edge, this van has no batteries for energy storage or electric motors. Instead this one has a hydraulic hybrid system.

A conventional UPS van is powered by a diesel engine driving through a transmission and drive-shaft and rear axle. In the hydraulic hybrid version everything behind the engine is replaced. The diesel engine drives a hydraulic pump which draws fluid from a reservoir and pressurizes a high pressure accumulator. The accumulator acts as a power buffer, in a similar manner to a battery in an electric hybrid. The pressure from the accumulator is used to drive a hydraulic motor attached to the rear axle.

The hydraulic motor actually provides power to the rear axle to propel the vehicle. The fluid coming out the motor is fed back to the reservoir. Regenerative braking is achieved by having another hydraulic pump attached to the rear axle. When the driver lifts off the accelerator the rear axle drives the second pump which also pressurizes the accumulator. The resistance working back against the pump provides simulated engine braking. When the accumulator pressure is above a threshold the diesel engine can be shut off just as it would be with an electric hybrid.

The advantage a hydraulic hybrid system has over an battery electric system is the rate at which it can capture regenerative braking energy. Because a battery cannot absorb energy that quickly it can generally only capture about thirty percent of the energy from braking. A hydraulic system like this one can capture up to seventy percent of the braking energy. On the negative side, the hydraulic system has a limited energy capacity can only propel the vehicle short distances. The performance of the hydraulic hybrid system is actually more akin to a ultracapacitor, with the quick charge and discharge and limited capacity. Unlike the capacitors, the system is bulky and wouldn't be well suited to a smaller vehicle but is relatively simple and inexpensive for a system of it's size..

The system works very well on large 20,000 pound urban delivery trucks like this one. The continuous charging and discharging of the high pressure accumulator in this usage scenario takes maximum advantage of the system. FEV built two demonstration vehicles for UPS to test and they have been running since last fall. They have been testing several setups , including the engine running all the time, engine off when the vehicle is stopped and engine off when the vehicle is stopped or decelerating. Fuel consumption savings of 39-44 percent, 52-59 percent and 70-74 percent were found in the three scenarios. They also estimate a reduction in greenhouse gas emissions of forty percent.

FEV estimates fuel savings of 1,000 gallons per year per vehicle and payback time for the hybrid system of only 2-3 years and $50,000 in lifetime savings per vehicle. FEV isn't a parts supplier, rather they are an engineering and design consultant. They do systems integration work and build prototypes for manufacturers. In this case FEV worked with UPS, EPA, Eaton, and International Truck to design and build these vehicles. Hopefully UPS and other delivery companies will take note of this and expand the use of such systems to all of their vehicles soon.


Fedex to develop and test hydraulic series hybrid delivery van

Posted Dec 10th 2007 10:29AM by Sam Abuelsamid
Fedex Ground is teaming up with hydraulic component manufacturer Parker Hannifin to develop and field test a hydraulic hybrid delivery van. The van will use a series hybrid layout similar to one developed by FEV that is being tested by UPS. The internal combustion engine will drive a hydraulic pump which will generate pressurized fluid to drive a hydraulic motor-pump. The second motor-pump will drive the rear axle. Under braking, the rear axle will drive the motor-pump to charge a high pressure hydraulic accumulator, capturing kinetic energy. During acceleration, the high pressure accumulator can provide driving force to the motor-pump to move the truck. The hydraulic hybrid setup has the advantage of being able to absorb energy more quickly than a battery, recapturing up to seventy percent of the kinetic energy compared to thirty percent for a typical battery. Unfortunately the capacity is limited. However it works well for this type of application that has a lot of stopping and starting and low speeds. The prototype is expected to be ready for testing by Fedex sometime in 2008.

[Source: Parker-Hannifin, via Green Car Congress]

Slika


Za konec pa še nove vesti o Tatinem avtu na stisnjen zrak
http://www.autobloggreen.com/2008/01/05 ... e-for-3-5/

Second, the cost: just 3,500 Euros which, considering that's the price of the "cheapest model" and conversion rates, somewhat in line with the cost reported by the Age: $8,000AU. Lastly, details: The BBC News also says the car will go 124 miles on a fill-up that will cost 1.5 Euros and will take just a few minutes. This is not a neighborhood electric vehicle because the car will have a top speed of 68 MPH.

video BBC-jeve novice http://www.youtube.com/watch?v=Ov4t1P9b ... e-for-3-5/

link, kjer dvomijo o tem, da bi Tatin avto na stisnjen zrak prišel že letos http://www.autobloggreen.com/2008/01/11 ... s-of-work/
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 01, 2008 9:45 am

Esem , tukajle pa si bolj osamljen kot ne :)

Podpiram ves trud za ohranitev okolja, vendar me vseeno skrbi čas, ko avtomobili ne bodo več dišali po avtomobilu. Ni lepšega, kot vohati jutranji izpuh iz lepo servisiranega avta s frgazarjem in brez katalizatorja, to je lepše kot vohati lasten prdec.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe feb 01, 2008 10:27 am

Joie de vivre! je napisal/-a: Ni lepšega, kot vohati jutranji izpuh iz lepo servisiranega avta s frgazarjem in brez katalizatorja, to je lepše kot vohati lasten prdec.

:cry :rofl

Sicer mi je pa tale hidravlični hibrid kar zanimiv - nobenih akumulatorjev, pretvornikov.. Pa v bistvu še vedno lahko vohaš jutranji izpuh :lol: , samo porabo maš lepo nizko, manj znucane bremze in motor dela pri bolj optimalnih obratih. Ker poleg zanič izkoristka motorjev z notr. izgorevanjem se mi zdi najbolj brezvezna stvar bremzanje, ko težko pridobljeno kinetično energijo dobesedno skuriš na bremzah. Pri hibridu pa vsaj velik del nazaj dobiš. :con
 
Uporabniški avatar
podgurc
Novinec
 
Prispevkov: 227
Pridružen: To dec 18, 2007 8:32 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a podgurc Pe feb 01, 2008 5:40 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:Esem , tukajle pa si bolj osamljen kot ne :)
Ni lepšega, kot vohati jutranji izpuh iz lepo servisiranega avta s frgazarjem in brez katalizatorja, to je lepše kot vohati lasten prdec.


To je biv pa najboljši stavek na a.com kar sem ji prebrav. :rofl :rofl
Pa tud resničen je.
 
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Ne apr 27, 2008 10:59 am

Samo na nekaj očitnih napak v celotni temi bi se malo obregnil.


1. Američanom se ravno najbolj mudi na alternativna goriva, saj vedo da s kupovanjem nafte podpirajo teroriste in ravno oni želijo do leta 2014 imeti vsaj 15% vseh vozil bifuel vozil in jih tankah na etanol.


2. Nafto že Iran, Venezuela in Rusija prodajajo v Evrih


3. Zalog še kmalu ne bo zmanjkalo, ampak se bo treba nafti prej odrečt zaradi segrevanja ozračja in posledic, ki jih le to prinaša. Orkani v Nemčiji, poplave povsod drugod in najvišje cene hrane ever pač deljao svoje. S tem, da nič kaj ne kaže, da bo letina 2008 kaj boljša kot sta bili 2006 in 2007, zaloge pšenice so pa tako najnižje po letu 1984.


4. Glede primerjave cen avtomobilov ne smemo pozabit, da bodo kmalu prišle obdavčitve glede na izpuh avtomobila, ki bodo predstavljale znaten strošek. Enako ne smemo pozabit na takse v mestih. Že danes stane v Londonu imeti avtomobil, ki sprosti nad 220g CO2 na km skoraj 13000€. In tako se že danes v Londonu bolj splača imeti najdražjega alternativca kot pa velikega bencinca ali dizla.


Glede samih alternativnih goriv pa mislim, da bodo na dolgi rok najbolj uspešne gorivne celice.

V spodnjem članku se lahko vidi, da je ta tehnologija že praktično na začetku svoje razvojne poti v praksi povsem normalno uporabna.

http://www.roadandtrack.com/article.asp ... le_id=6199
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če maj 01, 2008 5:47 pm

De_Tomaso je napisal/-a:3. Zalog še kmalu ne bo zmanjkalo, ampak se bo treba nafti prej odrečt zaradi segrevanja ozračja in posledic, ki jih le to prinaša. Orkani v Nemčiji, poplave povsod drugod in najvišje cene hrane ever pač deljao svoje. S tem, da nič kaj ne kaže, da bo letina 2008 kaj boljša kot sta bili 2006 in 2007, zaloge pšenice so pa tako najnižje po letu 1984.


4. Glede primerjave cen avtomobilov ne smemo pozabit, da bodo kmalu prišle obdavčitve glede na izpuh avtomobila, ki bodo predstavljale znaten strošek. Enako ne smemo pozabit na takse v mestih. Že danes stane v Londonu imeti avtomobil, ki sprosti nad 220g CO2 na km skoraj 13000€. In tako se že danes v Londonu bolj splača imeti najdražjega alternativca kot pa velikega bencinca ali dizla.


Glede samih alternativnih goriv pa mislim, da bodo na dolgi rok najbolj uspešne gorivne celice.


To, da CO2 iz nafte tako vpliva na naše ozračje, še vedno ni sigurno. Da bi se zaradi nekih hipotez odrekli nafti, je bedarija.
Še posebej pa je bedarija tale taksa v Londonu - če že slučajno CO2 vpliva na podnebje, vpliva GLOBALNO in je vseeno al ga izpustiš v Londonu al pa na Aljaski.. :roll:
Kar pa tiče gorivnih celic - s čim naj bi jih napajali? Če z bencinom, potem v redu, povečamo njegov izkoristek. Če pa jih napajamo z vodikom - iz kje pa naj bi ga dobili? Finta je, da nimamo nekih zadosti velikih alternativnih primarnih virov energije poleg nafte, premoga in jedrskih el. Vodik služi le kot prenašalec energije, ki pa jo moramo še vedno nekje proizvesti. Skratka prihodnost bo še pestra...
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Če maj 01, 2008 8:00 pm

Da CO2 vpliva na segrevanje ozračja je bolj ali manj sedaj že jasno, drugače trdijo samo še nekateri posamezniki plačani s strani velikih naftnih korporacij. Dejansko so posledice segrevanja ozračja že vidne in tudi škode po njih se dajo že računati. Kiril 3,8 milijarde evrov, Katrina med 5-7 milijard dolarjev, poplave v Indiji in na Kitajskem v letu 2007 še neizračunane, vendar zaustavitev izvova riža pomeni dvig njegove cene s 400$ na čez 1100$, huda suša v Avstraliji leta 2006 in 2007 je pognala ceno pšenice v nebo in tako naprej. Poplave v Afriki v letu 2007 so prav tako dvignile cene vseh žit iz leta 2007 na 2008 za vsaj 30%, poplave v angliji v letu 2007 pa se ocenjujejo malo pod milijardo funtov.

20000 mrtvih v vročinskem valu leta 2003 samo v evropi pa ne bomo raje računali, da ne pridemo do spoznanja, da ima morda vsako življenje etiketo s ceno.


Še viri za malo branja:

http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=195
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=182
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=177
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=176
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=175
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=173
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=171
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=168
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=162
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=159
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=156
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=153
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=150
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=141
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=145
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=133
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=128
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=125
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=121
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=119
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... wtopic=119
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... owtopic=50
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... owtopic=43
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... owtopic=36
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... owtopic=37
http://z4.invisionfree.com/OKOLJE/index ... owtopic=32


http://24ur.com/naslovnica/novice/slove ... 120348.php
http://24ur.com/naslovnica/novice/svet/ ... 120362.php
http://www.siol.net/svet/novice/2008/03/zda_neurje.aspx
http://www.videoiskalnik.si/video-2996/ ... eriki.aspx
http://24ur.com/naslovnica/novice/svet/ ... 120755.php
http://www.siol.net/svet/znanost_in_oko ... lzija.aspx
http://24ur.com/naslovnica/novice/slove ... o_60112866
http://24ur.com/novice/svet/sneg-presen ... tance.html
http://www.siol.net/svet/znanost_in_oko ... vreme.aspx
http://www.delo.si/index.php?sv_path=41,396,279374
http://www.siol.net/svet/znanost_in_oko ... losca.aspx
http://24ur.com/naslovnica/novice/svet/ ... 120887.php



Tukaj sem objavil samo novice povezane direktno s spremembami podnebja in nič novic o podražitvah hrane, ki tem spremembam sledijo. A že tu površen pogled pove, da so že sedanji stroški zaradi teh sprememb gromozanski in je ekonomsko upravičeno iskati rešitve tega problema.




Glede Londonskih taks je tako, da niso uvedene zaradi globalnega segrevanja, ampak zaradi smoga, ki nastaja zaradi izpustov višje rednih ogljikovodikov in ki skupaj s prizemnim ozonom tvori smog. Vsi vemo, da je ta zdravju škodljiv direktno in rakotvoren. Nima pa na segrevanje ozračja drugega vpliva kot to, da se bo tam pač vozilo več hibridov ali električnih avtomobilov.


Glede gorivnih celic je pa tako, da obstaja možnost njihovega napajanja z metanom, če bodo uspele raziskave, ki poskušajo z genskim manipuliranjem ustvariti bakterije, ki ga bodo proizvajale iz CO2ja. V nasprotnem primeru pa jih bo poganjal pač vodik. Tega seveda ne bo možnosti proizvajati iz premoga ali s sintezo, ampak le iz vode z velikimi količinami električne enrgije. Ta bo morala priti iz nukleark in seveda iz varčevalnih ukrepov.

Trenutno je v gradnji na svetu 38 novih nukleark in praktično se je novi val gradenj že začel. Goriva v obliki urana je še pri trenutnem tempu gradenj za 75-80let. Vmes se seveda razvijajo tudi tehnologije ponovnega izkoriščanja že osiromašenega urana, tako da se bo ta doba še tako malo raztegnila. V teh 100tih letih pa bomo tako ali tako morali poiskati alternativne energetske vire. Pa naj bo to sončna lai geotermalna energije. Morda se vmes posreču še kaj s fuzijo, bomo videli kaj bo EUju ratalo na tem področju v novem francoskem testnem reaktorju.

Z nafto očitno naprej več dolgo ne bo šlo, oziroma se ekonomsko zaradi posledic globalnega segrevanja ne bo splačalo. Dvomim, da bodo spremembe prišle zaradi našega usmiljenja do tretjega sveta, ki teh sprememb ne bo plačeval z evri tako kot mi, ampak s tisoči mrtvih.
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 Če maj 01, 2008 9:20 pm

Da CO2 vpliva na segrevanje ozračja je bolj ali manj sedaj že jasno, drugače trdijo samo še nekateri posamezniki plačani s strani velikih naftnih korporacij.

:roll:
Za globalno segrevanje seveda trdijo ljudje, plačani s strani ekoloških podjetij, ki so hmm precej dober biznis. Kajne?
Tudi v preteklosti so bile že velike naravne katastrofe (preden je človek sploh našel nafto). A sedaj bo pa za vsak potres, orkan krivo globalno segrevanje. Prosim človek, NE SMEŠI SE!
Sicer pa - ekzaktno dokazano pa globalno segrevanje ŠE NI! To, da smo trenutno v fazi, ko je nekaj več orkanov in podobno, še ni neka znanstvena izpeljava globalnega segrevanja. Me pa prav zanima kaj boste "greenpeacovci" povedali takrat, ko bo leto po naravnih katastrofah primerljivo z recimo nekim random letom pred 100 leti... Lej, dokazi za in proti globalnemu segrevanju so precej smešni. Očitno je odzadaj ogromen biznis da to forsira (verjetno so financerji celo naftna podjetja sama :P ). Je že res, da je nekaj več naravnih katastrof, vendar smo bili v preteklosti priča ledenim in vročim dobam, ki lepo varirajo (in so BREZ posredovanja človeka).

Očitno so tudi dinozavri vozili osmake. 8)
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če maj 01, 2008 9:48 pm

Še nikoli v zgodovini Zemlje spremembe niso bile tako hitre. Merjeno v človeškem času so prejšnje ledene dobe nastajale v dnevih, aktualno topla doba pa je nastala v sekundi, torej gre za doslej nevideni toplotni šok. Težko boste dokazali, da gre za naravni pojav. V bistvu se s tem smešite enako kot venetologi in podobni veleumi.
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov