zupi13 je napisal/-a:kaj pa npr. mešanje olja 10W40 in 10W50 ??
tut ne bi smelo bit problema... ali pač? ista firma, polsintetika....
Ni problema, edino odpornost olja na (visoke) temperature se poslabsa, ce olju 10W50 dolivas taksnega z gradacijo 10W40 in izboljsa, ce naredis obratno. Stevilki pred in za W ti povesta primernost olja za uporabo pri ekstremno nizkih oz. ekstremno visokih zunanjih temperaturah -prvo je pomembno pri vzigu in delovanju hladnega motorja, drugo pa pri delovanju ogretega... Pri hladnem vzigu je pomembno, da olje ni pregosto, ker drugace ob vzigu motorja ne stece takoj po motorju in ga ne maze (kar ima lahko usodne posledice za motor), pri razgretem motorju pa je pomembno, da olje ni preredko (vodeno), kar bi mu prav tako skodovalo

Dobi se sicer tudi olje, ki je primerno za velike temperaturne razlike (primer: 5W50), a je zelo drago in se uporablja predvsem tam, kjer ni financnih omejitev ali pa so te zelo visoke (npr.za potrebe vojske), ali pa na podrocjih in v podnebjih, za katera so znacilna velika temperaturna nihanja v relativno kratkih casovnih intervalih. Pri nas to ni potrebno, nasemu (celinskemu, ce se ne motim) podnebju gradacija 10W40 povsem zadosca, razen v primeru res ekstremno nizkih jutranjih temperatur (predvsem na severuzahodu nase drzavice) in ce avto ni garaziran...
P.S.: Za natancno razlago gradacijskih oznak si poglejte tabele:
