Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
2807
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Po jan 26, 2004 1:49 pm

dušik v pnevmatikah

Napisal/-a 2807 Sr apr 07, 2004 6:28 am

V čem je fora, da daš v gumo namesto zraka dušik?
lp
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Sr apr 07, 2004 6:46 am

Ne vem če je tisto ravno dušik (če misliš un k ti dajo še rdeče pokrovčke za ventil zraven). Fora je pa, da ni tako odvisen na temperaturne spremembe (pozimi enak pritisk kot poleti), da ne začne toliko hitro puščat kot zrak in če je malo spuščena guma se "napumpa" v ene 5min vožnje (ne razumem sicer kako je to možno). Se pa avtomobil tudi malo bolše obnaša (na kombiju je kr občutna razlika).
Slika
 
Uporabniški avatar
s3c
Novinec
 
Prispevkov: 375
Pridružen: Sr maj 14, 2003 9:19 pm
Kraj: Kranj

Re: dušik v pnevmatikah

Napisal/-a s3c Sr apr 07, 2004 7:32 am

Več kilometrov
Zrak, po katerem sprašuješ zagotavlja konstanten tlak v pnevmatikah trikrat dlje kot pa komprimiran zrak iz okolice: tako je pnevmatika manj podvržena negativnemu delovanju, ki nastane pri premalo napolnjenih pnevmatikah. To pomeni, da lahko s pnevmatiko prevozimo več kilometrov, zmanjša pa se tudi poraba goriva. Zrak je inerten, kar pomeni, da je brez kisika in nečistoč, ki so običajno prisotne v komprimiranem zraku. Te povzročajo razpokanje plašča pnevmatike in zmanjševanje njene elastičnosti.

Večja varnost
Zrak dopolnjuje varnost med pnevmatiko in Tvojim vozilom. Princip je zelo preprost: v notranjosti pnevmatik izniči nastanek vnetljivih mešanic, ki so lahko ob povišani temperaturi vzrok za eksplozijo pnevmatik. Točen tlak polnjenja pnevmatik pa zagotavlja varno manevriranje v kritičnih trenutkih.

Kako deluje?
Tak zrak je osnovan na zelo preprostem principu. Komprimiran zrak za polnjenje, ki se je uporabljal do sedaj, je poln pnevmatiki nezaželjenih elementov kot so kisik, olje in vlaga, ki negativno vplivajo na življenjsko dobo gum, dušik teh škodljivih elementov ne vsebuje in hkrati preprečuje njihov nastanek. Obenem tudi ne vsebuje kisika.

Kisik je običajno glavni povzročitelj eksplozij pnevmatik. Povišanje temperature pospešuje spontano zgorevanje v notranjosti pnevmatik. Kisik je tudi glavni krivec, da pada začetni tlak polnjenja.
 
2807
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Po jan 26, 2004 1:49 pm

Napisal/-a 2807 Sr apr 07, 2004 7:38 am

Hitro in kvalitetno, hvala.
 
Uporabniški avatar
dejan84
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2918
Pridružen: Po feb 23, 2004 11:08 pm
Kraj: Cesta moj duma

Napisal/-a dejan84 Sr apr 07, 2004 7:40 am

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga. :bow
Zakaj vozniki hond v dežju vozijo tako hitro? Ker bežijo pred rjo :D
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: dušik v pnevmatikah

Napisal/-a Pero Sr apr 07, 2004 8:02 am

2807 je napisal/-a:V čem je fora, da daš v gumo namesto zraka dušik?
lp


da ti še dodatno poberejo denar za nekaj kar ne rabiš.

To debato smo že imeli, zbrskaj pa boš videl.

Še vedno čakam da bo kdo od zagovornikov napisal kakšno formulo, ne pa marketinške fore...

''...spontano zgorevanje v pnevmatikah...'' :rofl
 
Uporabniški avatar
s3c
Novinec
 
Prispevkov: 375
Pridružen: Sr maj 14, 2003 9:19 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a s3c Sr apr 07, 2004 8:05 am

2807 je napisal/-a:Hitro in kvalitetno, hvala.


Copy/Paste :wink:
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Re: dušik v pnevmatikah

Napisal/-a jakaracman Sr apr 07, 2004 8:06 am

Pero je napisal/-a:
2807 je napisal/-a:V čem je fora, da daš v gumo namesto zraka dušik?
lp


da ti še dodatno poberejo denar za nekaj kar ne rabiš.

To debato smo že imeli, zbrskaj pa boš videl.

Še vedno čakam da bo kdo od zagovornikov napisal kakšno formulo, ne pa marketinške fore...

''...spontano zgorevanje v pnevmatikah...'' :rofl

Ni čisto tako. Zna prit prav, še posebej, če se rad hitro voziš ...
 
Uporabniški avatar
alko
Novinec
 
Prispevkov: 125
Pridružen: Pe nov 14, 2003 11:34 am
Kraj: MB

Napisal/-a alko Sr apr 07, 2004 8:08 am

good job :pivo
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Sr apr 07, 2004 10:11 am

Dejte no dejte :roll:

Tlak plina je bil in še vedno bo odvisen samo
od temperature in ne od molekulske kompozicije.

Še formula, če koga zanima (mislim, da se jo že v
prvem letniku srednje šole uči)

p V = n R T

Torej, če se poveča temperatura, se poveča tlak v isti meri,
ne glede na to, kaj imaš noter. Razen če je to kakšen super-
duper einstein-bosejev kondenzat :P

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga.


Ja, samo žal vse narobe. Se pridružujem Perotu
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Sr apr 07, 2004 11:56 am

Ucasih je blo receno da ce mas plin v zracnicah naj bi bolj blazil grbine in neravnine na cesti!....
Koristi pa pomoje nic kaj!
:D
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Sr apr 07, 2004 12:00 pm

HMX je napisal/-a:Dejte no dejte :roll:

Tlak plina je bil in še vedno bo odvisen samo
od temperature in ne od molekulske kompozicije.

Še formula, če koga zanima (mislim, da se jo že v
prvem letniku srednje šole uči)

p V = n R T

Torej, če se poveča temperatura, se poveča tlak v isti meri,
ne glede na to, kaj imaš noter. Razen če je to kakšen super-
duper einstein-bosejev kondenzat :P

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga.


Ja, samo žal vse narobe. Se pridružujem Perotu


ne verjet vse kar ti v šoli natrosijo.
enačba ne velja čisto tako kot si jo napisal, upoštevati moraš da je zrak 21% kisika in 78% dušika (ostali procent so razni plini v manjiš množinah). Torej ker imaš zmes plinov moraš upoštevati raultov zakon. In če ti v pnematiki zmanka 21% kisika ki reagira z gumo, Ostane pa ti 100% dušika potem je vsakomur jasno da ti tlak pade.
 
Uporabniški avatar
prinzigor
Novinec
 
Prispevkov: 205
Pridružen: To feb 24, 2004 9:39 am

Napisal/-a prinzigor Sr apr 07, 2004 12:02 pm

tista formula je ze vredu ja, sam nekatere snovi se pri določeni temp razliki manj razširijo/skrčijo kot druge...a je tako

(komentiram samo formulo, ker o celotni zadevi pojma nimam)
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Sr apr 07, 2004 12:34 pm

red_mamba je napisal/-a:
HMX je napisal/-a:Dejte no dejte :roll:

Tlak plina je bil in še vedno bo odvisen samo
od temperature in ne od molekulske kompozicije.

Še formula, če koga zanima (mislim, da se jo že v
prvem letniku srednje šole uči)

p V = n R T

Torej, če se poveča temperatura, se poveča tlak v isti meri,
ne glede na to, kaj imaš noter. Razen če je to kakšen super-
duper einstein-bosejev kondenzat :P

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga.


Ja, samo žal vse narobe. Se pridružujem Perotu


ne verjet vse kar ti v šoli natrosijo.
enačba ne velja čisto tako kot si jo napisal, upoštevati moraš da je zrak 21% kisika in 78% dušika (ostali procent so razni plini v manjiš množinah). Torej ker imaš zmes plinov moraš upoštevati raultov zakon. In če ti v pnematiki zmanka 21% kisika ki reagira z gumo, Ostane pa ti 100% dušika potem je vsakomur jasno da ti tlak pade.


Khm, sem asistent fizike... bom že vedel o čem govorim.
Seveda sem zamolčal detajle o parcialnih tlakih. Sicer pa
govori Raoultov zakon o parnem talku zmesi:
Slika

Tisto je že res, če zgubiš kisik, da je tlak manjši. Samo kaj
ima to veze s temperaturo, kot reklamirajo? Itaq pa je
potrebno redno pregledovati tlak v pnevmatikah in ga po
potrebi popraviti. Samo to ni to, kar trdijo.

Za pline je dP/P = dT/T pri konstantnem V, ne glede na vrsto,
zmes, lunino meno, tečaja na borzi...

Sem še enkrat prebral, kaj je s3c napisal in moram
priznat,da sem dolžan opravičila.

V bistvu je kar lepo napisal :oops:

Fora je samo v tem, da to ni tisto, kar folk misli:
Baje ima ta plin magične lastnosti, da bolj blaži grbine,
poveča oprijem, zmanjša kotalni upor, ohranja konstantni
tlak ne glede na temperaturo gume, pomanjša porabo,
poveča pospešek (baje še bolj, kot pa kakšna Jagermaister
nalepka) - NOT!
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Sr apr 07, 2004 12:36 pm

Pa pozabu si na dejstvo, da je v zraku precej vlage (vodna para) - ta pa povzroči povečanje tlaka (nadpovprečno) in zaradi nje rjavijo jeklene feltne. Poleg tega kisik v zraku povzroča oksidiranje alu felten ...
Ok, da bo bolj jasno, ena zgodbica iz 1. roke:
Ford Focus ST170, serijske gume, 34 stopinj lufta, Grobnik: z zrakom je pritisk narastel (spredaj) iz cca 2,7 na 3,3 bara, z "dušikom" pa na slaba 2,9 bara. Razlika (in občutek v vožnji) je očitna, predvsem zato ker pritisk spredaj bolj naraste kot zadaj (cečja obremenitev). Na Celici je bila razlika še očitnejša - spredaj je še bolj naraslo, zadaj skoraj nič (celica ma zadnja kolesa samo za to, da se auspuh po tleh ne vleče), sevad je bila lega na stezi temu primerno zanič. Na temperaturo gum pa ta "dušik" itak nima vpliva ...
Za vsakdanjo uporabo (torej nič tiščanja po ovinkih) je pa koristnost seveda vprašljiva ...

:D Sva pa isti hip pisala ...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Sr apr 07, 2004 12:51 pm

prinzigor je napisal/-a:tista formula je ze vredu ja, sam nekatere snovi se pri določeni temp razliki manj razširijo/skrčijo kot druge...a je tako

(komentiram samo formulo, ker o celotni zadevi pojma nimam)



sestava zraka:

http://www2.arnes.si/~ssposk2s/groovych ... ka_01.html

na brzino zaokroženo:

Dušik: 78%
Kisik: 21%
ostalo 1%

Temperaturna razteznost ß (K ^ -1)

Dušik: 0,003 674
Kisik: 0,003 674
Ostali 1%: a je sploh važno?
Vir: Strojniški priročnik.

PS:
a je kdo že videl kakšen kompresor ko je treba odlit vodo in od kje pride ta voda? In zakaj ne gre naprej?
 
Uporabniški avatar
prinzigor
Novinec
 
Prispevkov: 205
Pridružen: To feb 24, 2004 9:39 am

Napisal/-a prinzigor Sr apr 07, 2004 12:54 pm

jah ocitno sm prevec na pamet reku :)

jah kompresorji za potaplaske bombe spuscajo kondenz...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Sr apr 07, 2004 12:55 pm

ne vem kakšne gume imate, ampak pri 90% mojih avtih do sedaj ni bilo potrebno nič dopumpavat, pa so bile vedno pumpane z navadnimi kompresorji.

Pa tudi po teoriji da oksidira 21% bi se z dopumpavanjem zrak prefiltriral v čisti dušik :vc
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Sr apr 07, 2004 12:57 pm

prinzigor je napisal/-a:jah ocitno sm prevec na pamet reku :)

jah kompresorji za potaplaske bombe spuscajo kondenz...


ki ga dobijo iz zraka, torej voda več ali manj ostaja v kompresorjih.
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Sr apr 07, 2004 1:00 pm

U! A taka je bla razlika? Razumel bi še na kaki drugi decimalki,
samo tako očitno? Ok, morm priznat, da se na vlažni zrak ne
spoznam prav dobro, ker so tu povezani fazni prehodi in je
veliko bolj komplicirano, kot pa idealni plin teorija, ki sem jo
prej stresal.

Mogoče sem pa prehitro sklepal. No čist tko btw mam tud jaz
plin not, če sem že pošten. Sicer nisem računal na kakšno razliko, bolj tko stylish :P
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov