Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

kako vpliva TEŽA na hitrost v ovinku

Napisal/-a Blinder Pe sep 05, 2003 8:53 pm

Večina ljudi misli, da težji avto gre čahko hitreje v ovinkih, torej drži boljše. Vendar po moje se precej motijo. Ljudje to mislijo, ker si predstavljajo, da teža(pardon, masa) potiska avto na tla. Pa ni tako. V ovinku teža še vedno potiska na tla(gravitacija), vendar se pojavi še stranski G(radialni pospešek)(to je tista "centrifuga, ko se avto nagne pa tudi stvari v avtu se premetavajo). G str. vleče avto iz ovinka, ker njegova masa pač sili ven z ovinka. Idejo o tem sem dobil, ko sem videl test: probali so Lotus Exige(Elise 180hp z 700KG) . Ona je naredila 1,24G(mogoče "le" 1,14, se pač ne spomnem točno). Drugi avti(360M, Viper, M3, Corvette ipd. pa so bili malce nad 1G(max 1,05cca). Torej je razlika med Exige in ostalimi velikanska. Exige ima gume 195 mi se zdi, tam nekje sigurno, torej to ji ni pomagalo. Tisto, kar Exige ima(nima) kar ostali nimajo je teža! To po moje je naredilo razliko. Bi F1 bile tako hitre če nebi imele 600kg? No povejte kar mislite! :idea: :!: :?: :wink:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe sep 05, 2003 8:58 pm

Em glefde na nemske raziskave se pri mladih voznikih najpogostejsi vzrok nesrec da voznik ni vajen na tezo!
PO vecini sam fura, je pa pol petek nalozis poln avto, pa gres v ovinek z isto hitrostjo pa te odnese, sploh pa ce je mal mokro!

Zamoje pojme je tak kot ti pravis!
Sicr pa tudi mene je to vedn zanimalo!
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Pe sep 05, 2003 9:30 pm

gume tukaj majo dost pomena samo ne toliko kot teza za uvinke pa pospeske je klucnega pomena cim manjsa teza

ker si prov govoril

ce ti povecas tezo je res da z vecjo silo ali tezo deluje avto preko gum na podlago posledicno nej bi blo vec dotika med gumami in podlago in s tem tudi vec oprijema ampak to velja samo ce je avto miruje ali pa da pospesujes pa obtezis samo tista kolesa ki poganjajo vozilo tako bodo kolesa tezje zdrsnila (samo je spet stos ce mas pa pretezek avto bo pocasnej pospeseval ce mas pa prelahk bodo pa gume zdrsnile)

ce pa mas ti en lep zavoj je pa tako da vsako telo zeli potovati v doloceni smeri ... ce vrzes kamen nav zavil :) no ja ti prakticno avto prisilis da menja svojo smer s tem pa pride se v enacbo nova sila ki avto potiska na zunanjo smer ovinka .... sila je pa definirana kot masa x pospesek ... tako da vec teze bolj te bo vn odnasal ... samo posledicno ce imas lazji avto ne more jiti tok hitro naravnost zaradi vzgona....

vzgon se pojavi zaradi same oblike avta tako da dejansko avto k miruje pritiska s kolesi na tla s polno tezo nato se pa s hitrostjo ta teza ki pritiska na tla zmanjsuje ... zato se spojlerje daje gor da avto pritiskajo proti tlem pri visjih hitrostih .....

sedej pa ce vse to skupaj kombineras ... dobis

da teza vpliva na performanse glede tega kako dobr bos zavil
ob enem pa
je pri visjih hitrostih dobro meti ali tezo ali spojljerje ..... spojlerji pa so velik upor ki pa spet bremza avto pri visjih hitrostih ....

tako da je vbistvu kompromis med temi lasnostmi ....
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
čoko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Če nov 14, 2002 4:39 pm

Napisal/-a čoko Ne sep 07, 2003 12:58 pm

Mihc je napisal/-a:gume tukaj majo dost pomena samo ne toliko kot teza za uvinke pa pospeske je klucnega pomena cim manjsa teza

ker si prov govoril

ce ti povecas tezo je res da z vecjo silo ali tezo deluje avto preko gum na podlago posledicno nej bi blo vec dotika med gumami in podlago in s tem tudi vec oprijema ampak to velja samo ce je avto miruje ali pa da pospesujes pa obtezis samo tista kolesa ki poganjajo vozilo tako bodo kolesa tezje zdrsnila (samo je spet stos ce mas pa pretezek avto bo pocasnej pospeseval ce mas pa prelahk bodo pa gume zdrsnile)

ce pa mas ti en lep zavoj je pa tako da vsako telo zeli potovati v doloceni smeri ... ce vrzes kamen nav zavil :) no ja ti prakticno avto prisilis da menja svojo smer s tem pa pride se v enacbo nova sila ki avto potiska na zunanjo smer ovinka .... sila je pa definirana kot masa x pospesek ... tako da vec teze bolj te bo vn odnasal ... samo posledicno ce imas lazji avto ne more jiti tok hitro naravnost zaradi vzgona....

vzgon se pojavi zaradi same oblike avta tako da dejansko avto k miruje pritiska s kolesi na tla s polno tezo nato se pa s hitrostjo ta teza ki pritiska na tla zmanjsuje ... zato se spojlerje daje gor da avto pritiskajo proti tlem pri visjih hitrostih .....

sedej pa ce vse to skupaj kombineras ... dobis

da teza vpliva na performanse glede tega kako dobr bos zavil
ob enem pa
je pri visjih hitrostih dobro meti ali tezo ali spojljerje ..... spojlerji pa so velik upor ki pa spet bremza avto pri visjih hitrostih ....

tako da je vbistvu kompromis med temi lasnostmi ....


Lep primer je Suzuki Swift GTI in njegova lega v ovinku.
Ha ha ha
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Sale Ne sep 07, 2003 4:52 pm

Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Ne sep 07, 2003 6:15 pm

Itak vpliva razporeditev teže, logično. Še nakaj pa bi dodal: avti ma prednji pogon imajo 60-65% teže spredaj, znano je, da rad podkrmilijo. Verjetno bo podkrmiljenje posledica večje teže spredaj. Jaz sem odprl debato o tem, ker veliko ljudi je prepričanih, da težji avto "bolše" drži in jaz verujem v obratno. Kako pa drži Swift GTi(790 kg)? 8)
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
paranoid
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 48
Pridružen: Sr sep 25, 2002 5:45 pm

Napisal/-a paranoid Po sep 08, 2003 10:14 am

Blinder je napisal/-a: Kako pa drži Swift GTi(790 kg)? 8)

Hm, kakor jaz vem, obupno :). No ja, v suhih razmerah menda še gre, ko je pa malo mokro pa adijo v prvem ovinku :) Tako da če je avto lahek, to še ne pomeni, da se drži kot klop... Precej je odvisno tudi od podvozja, gum, razporeditve teže, itd...
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell Po sep 08, 2003 10:34 am

Sale je napisal/-a:Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.

poglej zdele slalom pred BTC..manjsi je avto obljsi cas je mel
!
V8 POWER
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Re: kako vpliva TEŽA na hitrost v ovinku

Napisal/-a *bojci* Po sep 08, 2003 10:58 am

Blinder je napisal/-a:Večina ljudi misli, da težji avto gre čahko hitreje v ovinkih, torej drži boljše. Vendar po moje se precej motijo. Ljudje to mislijo, ker si predstavljajo, da teža(pardon, masa) potiska avto na tla. Pa ni tako. V ovinku teža še vedno potiska na tla(gravitacija), vendar se pojavi še stranski G(radialni pospešek)(to je tista "centrifuga, ko se avto nagne pa tudi stvari v avtu se premetavajo). G str. vleče avto iz ovinka, ker njegova masa pač sili ven z ovinka. Idejo o tem sem dobil, ko sem videl test: probali so Lotus Exige(Elise 180hp z 700KG) . Ona je naredila 1,24G(mogoče "le" 1,14, se pač ne spomnem točno). Drugi avti(360M, Viper, M3, Corvette ipd. pa so bili malce nad 1G(max 1,05cca). Torej je razlika med Exige in ostalimi velikanska. Exige ima gume 195 mi se zdi, tam nekje sigurno, torej to ji ni pomagalo. Tisto, kar Exige ima(nima) kar ostali nimajo je teža! To po moje je naredilo razliko. Bi F1 bile tako hitre če nebi imele 600kg? No povejte kar mislite! :idea: :!: :?: :wink:


Ja, saj maš prav, samo, ko maš naložen avto od zadaj, se ti težišče avta premakne proti tlom, kar pomeni večji odstotek na gravitacijsko silo, kot pa na centrifugalno, ki se valda tudi malenkost poveča. To zdaj če gledaš isti avto. Ni tak hudo v ovinkih, če maš naloženi avto, vendar moraš paziti na tehniko, ko voziš, ker te ponavadi vrže zaradi uravnotežbe vozila, ko nazaj zravnaš volan. Me razumeš?
Avto se ti malo bolj zaziba takrat in to je tisti k****, ki te potem zmede. Sem že nekaj takega probal.
O hitrosti pri čimlažjih avtomobilih pa vsekakor drži, vendar mora biti podvozje za to prilagojeno.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Po sep 08, 2003 12:00 pm

ni čisto res da je lažje boljše.

Mislim da je najbolj pomemben podatek razmerje med vzmeteno in nevzmeteno maso. Avto ki ima 800 kg in od tega recimo 100 kg nevzmetenih (kolesa, roke, delno tudi amortizerji, vzmeti in pogonske osi, diski in čeljusti,...) mas ne more dobro ležati v ovinku, ker ni dovolj težak da bi gume ohranjale stik s podlago.

Obstaja neka primerna teža pri kateri bo avto nakako najbolj vodljiv, je pa res da z večanjem teže raste inercija, ki pa prinese problem, da gume enostavno takšne sile ne zdržijo ( večja teža = bolj obremenjena guma ).
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
A3Turbo4Life
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Po avg 18, 2003 8:58 am
Kraj: Celje

Napisal/-a A3Turbo4Life Po sep 08, 2003 1:39 pm

TechnoBoY je napisal/-a:
Sale je napisal/-a:Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.

poglej zdele slalom pred BTC..manjsi je avto obljsi cas je mel
!


To pa zato, ker je manjši avto bolj okreten in se bolje obnese na zaprti progi.

Bye
Uno Turbo Racing - Slippery when boosting
-----------------------------------------------------------
Sex is one of the most wholesome, beautiful and natural experiences that money can buy
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell Po sep 08, 2003 2:23 pm

v ovinkih :)
V8 POWER
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po sep 08, 2003 6:44 pm

Dobil sem idejo. Če je stranski G=1, kot gravitacija, težo nekako vleče dol in z isto silo navzven. Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.Tako da po ledu bi znalo bit da bi težji avto bolše držal. Podvozje je druga stvar. Nekateri pravijo take stvari npr. da manjši avto bo šel hitreje po rallyju ipd.... pomembna ni dolžina vozila ampak njegova medosna razdalja. Še nekaj: nekoč je revija probala po progi en športen avto( Nissan Almera GT) in je imela zadaj defektne gume. Z defektnimi gumami je šla bolše kot z normalnimi, ker tisti avto po naravi podkrmili(pogon in motor spredaj) in slabe gume zadaj so jo naredile stabilnejšo, več neutralno. Avti z večjo težo zadaj imajo zadaj tudi širše gume, tisti, ki si na avto s prednjim pogonom dajo zadaj širše gume pa delajo neumnost, ker tako bo avto še bolj podkrmilu. Je pa exstetski efekt, ampak meni ne bi lep. :wink:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Po sep 08, 2003 7:07 pm

Cisto tako: Ne glede na to kaj strici po gostilnah pravijo, se teža avtomobila iz enačbe popolnoma pokrajša :!:

V grobem je pomembno samo:

- razporeditev teže
- razmerje med vzmeteno / nevzmeteno maso
- višina težišča
- koeficient trenja gume

Veliko pa vpliva:

- geometrija podvozja
- koeficient vzmeti + dušenje amortizerja (resonanca)
- porazdelitev pogonske sile

Pri lahkih športnih avtomobilih pa tudi aerodinamični prispevek ni zanemarljiv, ker ni odvisen od teže. Zato bi tudi veljalo, da bi lažja formula lahko dosegala večje bočne pospeške!

Sej ne da hočem težit, samo z gospo Fiziko se dobro razumem 8)[/b]
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR To sep 09, 2003 6:35 am

Blinder je napisal/-a: Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.


Naželost si v tej izjavi pokazal da ne poznaš ali ne razumeš fizike.

Teža avtomobila in to mislim vsa teža avtomobila vedno deluje na tla. Fora je v tem, da se ob vhodu in peljanju skozi ovinek pojavi sila ki avto rine v ovinek. Problem je pa v tem, da bi avto rad potoval naravnost, ter se s tem upira tej sili. Ko sila ki rine avto v ovinek ( maximalno ta sila doseže: (teža avta + downforce) * koeficient trenja) postane premajhna da bi avto zadržala v krožnici avto zdrsne.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX To sep 09, 2003 8:23 am

johnyr je napisal/-a:
Blinder je napisal/-a: Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.


Naželost si v tej izjavi pokazal da ne poznaš ali ne razumeš fizike.

Teža avtomobila in to mislim vsa teža avtomobila vedno deluje na tla. Fora je v tem, da se ob vhodu in peljanju skozi ovinek pojavi sila ki avto rine v ovinek. Problem je pa v tem, da bi avto rad potoval naravnost, ter se s tem upira tej sili. Ko sila ki rine avto v ovinek ( maximalno ta sila doseže: (teža avta + downforce) * koeficient trenja) postane premajhna da bi avto zadržala v krožnici avto zdrsne.


Ja, napisano drži, ampak le v prvem približku. Ne smemo pa pozabiti, da avto ni točkasto telo :D
Zaradi te "majhne" komplikacije pa pridejo v igro vse druge lastnosti, ki sem jih prej nastel (glej dva dva posta nazaj) !

Čisto tako, če koga slučajno zanimajo detajli enačb gibanja razsežnega avtomobila, se lahko lotim pisanja kratkega članka o tej temi...
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc To sep 09, 2003 8:48 am

joj no ,,, .... teza se v ovinku porazporedi po 4 gumah s tem da je dejanska teza na zunanjih kolesih vecja kot na notranjih in ta dva kolesa bolj trpita zunanji fedri se bolj stisnejo v nekih primerih vidis da dvigne zadnji kolo
... amortizerji so pri avtu premehki in so nastimani za dusenje neravnin na podlagi na kateri vozis ce so pa trsi pa dusijo samo majhne neravnosti na uvinkih pa se ne stisnejo toliko tako da mas vseno 4 gume lepo na tleh obremenjene z bolj enakomerno silo..... masa se nikdar ne pokrajsa mogoce m kot cista masa F pa je definirana kot pospesek * teza....
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To sep 09, 2003 8:50 am

OK, čisto teoretično teža nima nobene povezave s tem, kako se avto drži v ovinku. Nam je profesor na fakulteti, ki je napisal večino srednješolskih in še kakšen fakultetni učbenik, to z enačbami dokazal.

Teža se skriva v koeficientu lepenja, ki vpliva na gume in s tem na avto. In tu je v praksi še veliko drugih vplivov, kot je težišče, širina gum, trdnost karoserije in podobne malenkosti, ki vsaka po svoje pripomore k legi.
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR To sep 09, 2003 9:08 am

Nixxon je napisal/-a:OK, čisto teoretično teža nima nobene povezave s tem, kako se avto drži v ovinku.


Čisto teoretično se tudi avto pelje po čisto ravni podlagi, in potemtakem ne rabi podvozja in zračne gume.

V našem primeru lahko teorijo iz učbenikov pozabimo, ker jih tam ni napisanih.
Zadnjič spremenil JohnyR, dne To sep 09, 2003 9:37 am, skupaj popravljeno 1 krat.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero To sep 09, 2003 9:31 am

HMX je napisal/-a:Cisto tako: Ne glede na to kaj strici po gostilnah pravijo, se teža avtomobila iz enačbe popolnoma pokrajša :!:

V grobem je pomembno samo:

- razporeditev teže
- razmerje med vzmeteno / nevzmeteno maso
- višina težišča
- koeficient trenja gume

Veliko pa vpliva:

- geometrija podvozja
- koeficient vzmeti + dušenje amortizerja (resonanca)
- porazdelitev pogonske sile

Pri lahkih športnih avtomobilih pa tudi aerodinamični prispevek ni zanemarljiv, ker ni odvisen od teže. Zato bi tudi veljalo, da bi lažja formula lahko dosegala večje bočne pospeške!

Sej ne da hočem težit, samo z gospo Fiziko se dobro razumem 8)[/b]


SEDI! Pet!

no ja..4,9 ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov