Želite...iks-las?
Jz se lahko samo podpišem pod tvojo izjavo, mislim da sta takšna motorja najboljša za primerjavo, mogoče bi bilo res IDEALNO, če bi imel
TDI za primerjavo...150KM torej, potem bi lahko odlično videl primerjavo...
Po izkušnjah in prebranem gradivu sodeč, bi moral biti bencinec po pospeških rahlo spredaj, po pospeševanju iz visoke prestave, ali kot naši sosedje premorejo odlično besedo z to...međuubrzanju, pa bi dizel pokazal svoje navzdol zakrivljene rore bencinarju...
Vsekakor je tukaj primerjava bolj relevantna, ravno zaradi opremljenosti obeh vozil s turbo puhali, saj se velikokrat primerja kar atmosferske bencince s turbo dizli...ravno zato ker določeni NA bencinarji dosegajo enake moči kot dizelaši...
V dizlu je problem ravno v ozkem območju vrtljajev, kjer je ta motor "uporaben" torej nekje od 2000-4000, ampak tam suva, ravno zaradi obilice navora, ko preide to območje, pa postane samo tresoča in ropotajoča se drvarnica, to ni nujno slabo, le stil vožnje je treba prilagoditi. Dizel se ne vrti manj samo zaradi drugačnega principa delovanja (BTW zdaj itak poznamo će tudi bencinarje z d. vbrizgom in turbino) ampak tudi zato, ker zaradi večjih obremenitev motorja(večja kompresija) terjajo močnejše ojnice, bate in druge motorne pritikline, vemo pa da teža negativno pripomore k volji do vrtenja...Dizla je zatorej nesmiselno gnati v visoke obrate, saj tam minimalno, če sploh kaj pridobimo na zmogljivostih, pridobimo pa na porabi goriva(negativno seveda) in ropotu, ki je pri dizelskih motorjih v visokih obratih, vsaj meni hudo neprijeten...tovornjak.press
Če se ga naučimo držati v pravem območju smo lahko izredno hitri, seveda pa brez dobro izračunanih prestavnih razmerij, ne moremo nič...
Bencinski turbaš, se prav tako najbolje počuti nekje v srednjem območju vrtljajev, kjer je prirastek moči zaradi turbine zelo opazen in na trenutke brutalen...občutek, ki tistim, ki jim po žilah teče bencin, povzroči dvig kocin na telesu in nasmeh od ušesa do ušesa, v višjih vrtljajih se počuti dobro, odlično, skratka odvisno od motorja, nekateri se zavrtijo raje nekateri malo manj, a vsi še vedno bistveno raje kot dizli...Razlika pa je tudi v uporabnem območju, kljub brutalnemu delovanju v srednjem delu vrtljajev, saj tukaj sega, odvisno od motorja: soft turbo---> z nizkim tlakom polnjenja, od recimo 1700-6500 in pa pri turbaših z "velikimi" turbinami in/ali večjim tlakom polnjenja, kot je naprimer Impreza WRX STi, recimo od 3000-6500(a toliko bolj intenzivno)...
Takšni turbinci so lahko za vsak dan včasih nekoliko naporni, pa vendarle je to veljalo za STARE turbaše, saj so v nizkih obratih cukali in prostestirali, trenutek kasneje pa eksplodirali, zaradi česar je marsikateri neuk voznik končal v prvem jarku...Zdaj je za vse to, elektroniki in napredku zahvaljujoč mnogo bolj softicirano, a vendar nas še niso prikrajšali za brutalne užitke v avtomobilih kova EVO VIII in WRX STi...
Aja...turbaši so predvsem ob tiščanju...PJANCI

Prisilno polnjenje pač
NA bencinski motorji, pa so za povprečnega uporabnika najbolj prijazni za vožnjo, saj "TEORETIČNO" vlečejo skozi celo območje enakomerno, praksa sicer velikokrat pokaže drugače, predvsem pri manj zmogljivih, prostorninsko manjših motorjih, se izkaže, da mora voznik za živahnejšo vožnjo vrteti motor bolj severno od oznake recimo 4000 na merilniku vrtljajev, skladno s kubaturo pa se ta potreba manjša, saj je tudi navor večji in ugodneje razporejen....je pa zopet odvisno od samega motorja. Škoda Felicia 1.6 recimo, je v visokih obratih bolj kot ne mrtva, ne kaže veselja da bi se zavrtela visoko, niti moči nima toliko, medtem ko pri nizkih obratih zelo dobro sune, za 1.6 mašino. Podobno karakteristiko ima Daihatsujev Sirion s svojim 3-valjnikom...ko Harley so enkrat zapisali pri AM...
Po drugi strani vsi poznamo visoko vrteče motorje, kot je recimo Toyotin, ki ga najdemo v Colori TS in Celici...ta pa znori v visokih vrtljajih 6500+ in v nizkih ne da od sebe tako ugodnega rezultata...
Namenoma nisem vzel za primer Hondinega VTEC-a...ta je po mojem mennju HUDA pogruntavščina! Velikokrat velja zmotno prepričanje, da so ti motorji povsem mrtvi v nizkih obratih, a temu ni čisto tako...res je, da so visoki obrati tisti, v katerih se počuti najbolje in je najbolj učinkovit v smislu zmogljivosti, pa vendar je recimo Integra Type-R dosegla na primerjalnem testu prožnosti oziroma prej omenjenega "međuubrzanja" zavidljivo visoke rezultate, kar kaže na to, da je presentljivo prožna in zato prijazna za vožnjo tudi v običajni rabi...
Na dirkališču, kjer štejejo pa sekunde ali še bolje stotinke, pa je seveda tudi tu treba paziti, da so obrati višje od točke ko se vkljičita v "polno" delovanje še druga dva ventila...
V mehansko delovanje se pa ne bi poglabljal, bom prepustil stroko tistim, ki jo obvladajo...strojnikom torej...
Pa ne me napadit...moj je pa turbo in vleče od 2250...narobe si napisu...to je blo zgolj teoretično in okvirno RAZMIŠLJANJE...predvsem pa MOJE razmišljanje...
Huh...sem se razpisu...
POvzetek...
Turbo dizel 2000-4000 pospeški + prožnost +++ poraba ++++
Turbo bencinec (soft turbo) 2000-5500 pospeški ++ prožnost ++ poraba +
Turbo bencinec(THE turbo

) 3000-6000(ampak tko

) pospeški +++ prožnost - poraba --
bencine 1000-6000 pospeški + prožnost(odvisno od kubature in zasnove) od + do +++

poraba ++
Moje mnenje je, če zanemarim da ne maram dizlov, da so ti v prednosti predvsem v porabi...tudi hrup je dandanes že odlično zadušen, zato mu tega ne bi mogli šteti v hudo slabost, v zmogljivostih, ne prekašajo bistveno benciarjev, razen v prožnosti.
Bencinarji pa so potemtakem primernejši za tiščače, saj včasih s svojim zvokom kar kličejo po visokih obratih...kislo jabolko, pa je bistveno večja poraba pri tiščanju kot pri dizlu...
Za užitke je pač treba potrpet
LP, Drseči
