Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Kaj meniš o novem Zakonu o varnosti cestnega prometa?

Zakon je povsem napačen - na referendumu bi glasoval proti
86
54%
Zakon ni dovolj dober - na referendumu bi glasoval proti
39
25%
Zakon je dovolj dober - na referendumu bi glasoval za
4
3%
Zakon je dovolj dober - sem proti referendumu
4
3%
Zakon ni dovolj dober - a sem proti referendumu
10
6%
Zakon ni dober, a ne bi šel na referendum
5
3%
Zakon je dober, a ne bi šel na referendum
1
1%
Ne poznam
9
6%
 
Skupaj glasov : 158
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 29, 2008 8:43 pm

PureTNT je napisal/-a:
Joie de vivre! je napisal/-a:Stari moj, debatiram, premlevam, vse v duhu najvišje miselne in osebne svobode. Torej ne morem imeti opranih možganov in še zdaleč nisem hlapec. Do dognanja, da je treba zakone spoštovati, sem prišel popolnoma sam in nikoli pod vplivom vlade.

Zakaj imajo zahodne države tako malo žrtev? Ker spoštujejo pravila.

Zakaj imamo južne države toliko žrtev? Ker ne spoštujemo pravil.

Včasih lahko enostavna formula pove več kot 10 strani jamranja.

LP,
JdV


Eden od razlogov, zakaj imajo te države tako malo žrtev, so tudi ceste. Malo si poglej povprečne torne koeficiente, pa ti je vse jasno. Mnogo je namreč cest, kjer je omejitev denimo postavljena na 90 km/h, pa je to dejansko lahko tudi 30 km/h preveč in za nekoga, ki ne pozna kvalitete asfalta, tudi zelo nevarno. Še enkrat, Nemci vozijo hitreje kot mi, še posebno na avtocestah, pa imajo na prebivalca manj kot polovico mrtvih, upoštevajoč prevožene kilometre na prebivalca pa se ta številka prevesi že proti tretjini. Če že izpostavljaš neupoštevanje predpisov (kar je res), potem izpostavi vse.
Zakaj se ne kaznuje voznikov, ki telefonirajo med vožnjo? Zakaj se je kazen za ta prekršek celo znižala?
Zakaj nihče ne kaznuje kolesarjev, ki se brez luči in popolnoma v nasprotju z vsemi predpisi vozijo po mestih, kot da so na cesti sami (tu so starejši kolesarji veliko bolj podkovani in previdni)?
Zakaj se ne kaznuje pešcev, ki prečkajo cesto izven označenih prehodov ali pri rdeči luči (po možnosti z otrokom v naročju ali v vozičku)?
Zakaj se ne kaznuje kamionista, ki na magistralni cesti za seboj naredi kolono 60 osebnih vozil in se v klanec cijazi s 30 km/h ter se na nešteto primernih mestih ne umakne, kar botruje živčnim prehitevanjem?

Bi podprl tako visoke kazni tudi zanje? Dokler se glede stanja na cestah izpostavlja le hitrost, se ne glede na kazni ne bo nič spremenilo. Ostali udeleženci, ne glede na to, za kako zanič voznike ali neprevidne pešce/kolesarje gre, si preprosto umijejo roke in niso del problema, četudi številke v statistikah pogosto nosijo njihov pečat.

popolnoma prav imaš glede tega, da Slovenci premalo spoštujemo predpise, a to velja za vse udeležence v prometu, ne le za tiste, ki so za to najbolj prikladni.

LP


Ceste, ceste, ceste... Meni je že prav otročje tole zvračanje krivde na ceste. Tudi Nemci imajo nevarne, luknjaste, mastne in ledene ceste, poleg tega imajo polno nevarnih drevoredov. Ko prebiram AutoBild imam občutek, da je stanje malodane katastrofalno, čeprav seveda ni.

Poleg tega je največ smrtnih nesreč v lokalnem okolju, tam kjer vozniki do obisti poznajo vsak ovinek in tudi torni koeficient, če hočeš... Jaz točno vem, kje in v kakšnih pogojih bom zletel s ceste in se ubil, zato ne rabim nobene primerjave z nemškim tornim koeficientom...

Ne vem kdaj boste končno pogruntali, da je stvar predvsem v naših glavah. Naše butaste glave povzročijo veliiiiko večino nesreč, le majhen procent pa ceste in tehnične napake.

Z ostalim pa se povsem strinjam. Vsi navedeni primeri si ravnotako zaslužijo strogih kazni.
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Pe feb 29, 2008 9:27 pm

zdele sm bral ko mutav vse skup.do 6. strani je še šlo, pol pa se nism mogu več zadržet. men je to najbol zanimiv da ne pričakovat da to povišanje bo držalo 10 let. jst dam roko v ogenj, če ne bodo v roku 2 let spet povišali kazni. pa se bomo 3 mesce pred tem pi*dl pa 3 mesce po tem, ampak v tem času se bomo navadli. kot pa smo tudi zdaj prisiljeni da zdj ni več hecov.

Zdele pa en velik OFF.
men se gre sam zato da naredijo ene 5 prog po sloveniji (na lastno odgovornost), da se lahk razdivjam potem pa po cesti naprej( pa tut če plačam, da se lahk s svojim avtom furam ko b****, ker samo takrat bom vedu da je bolje dat 5 € za eno uro na dan, kot pa policajem xxxx denarja). sam da ene par bedakov z urada omogoči gradnjo, naberemo 100 sponzerjev za pomoč pri izgradnji in nardijo progo (dovol je že, če dajo enak alsvalt kot ga imamo za javni promet-se bomo vsaj navadli na cestno podlago v prometu).tist dnar ko se pa pobira pa se lepo nalaga za plačo oskrbnika in oskrbovanje proge.pa vsake tuk cajta nardijo street race in še malce zaslužijo.
zame je to simpl ko pasul, ker ne bi blo pešcev, kolesarjev in nesposobnežov še posebi pa tečnih plavih ljudi.to so sanje za mene, ker mam res dirkaško kri(ne me zdj obrekovat-priznam, ampak v prometu se znam kontrolirat), sam sem brez keša, da bi še policaje financiru.

tudi take poligone oz. proge bi mogle uporabljat avtošole, da podučijo kako je treba reagirat in preprečit trk.ne pa da ti ena preplašena sposti volan in prime okol glave pa BUM. nasednji dan pa že: pop tv - 19 letna deklica umrla na kraju nesreče, 5 pa resno poškodovanih...

aja za žmigovci mi grejo pa neverjetno v nos, ker včasih vsaj veš kaj dela en pred tabo ali pa za tabo.a je tk težko z enim prstom se naslonat na ročico za vklop smetnika??? a so taki pacienti smotani ali nesposobni sploh avto vozit (mogoče jih pa boli prst)?za neuporabo bi dal takoj eno piko.
taki mi so mi še bol prizadeti kot eni dedki ki se pelje 70 izven naselja.
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Pe feb 29, 2008 9:36 pm

PureTNT je napisal/-a:
Joie de vivre! je napisal/-a:Stari moj, debatiram, premlevam, vse v duhu najvišje miselne in osebne svobode. Torej ne morem imeti opranih možganov in še zdaleč nisem hlapec. Do dognanja, da je treba zakone spoštovati, sem prišel popolnoma sam in nikoli pod vplivom vlade.

Zakaj imajo zahodne države tako malo žrtev? Ker spoštujejo pravila.

Zakaj imamo južne države toliko žrtev? Ker ne spoštujemo pravil.

Včasih lahko enostavna formula pove več kot 10 strani jamranja.

LP,
JdV


Eden od razlogov, zakaj imajo te države tako malo žrtev, so tudi ceste. Malo si poglej povprečne torne koeficiente, pa ti je vse jasno. Mnogo je namreč cest, kjer je omejitev denimo postavljena na 90 km/h, pa je to dejansko lahko tudi 30 km/h preveč in za nekoga, ki ne pozna kvalitete asfalta, tudi zelo nevarno. Še enkrat, Nemci vozijo hitreje kot mi, še posebno na avtocestah, pa imajo na prebivalca manj kot polovico mrtvih, upoštevajoč prevožene kilometre na prebivalca pa se ta številka prevesi že proti tretjini. Če že izpostavljaš neupoštevanje predpisov (kar je res), potem izpostavi vse.
Zakaj se ne kaznuje voznikov, ki telefonirajo med vožnjo? Zakaj se je kazen za ta prekršek celo znižala?
Zakaj nihče ne kaznuje kolesarjev, ki se brez luči in popolnoma v nasprotju z vsemi predpisi vozijo po mestih, kot da so na cesti sami (tu so starejši kolesarji veliko bolj podkovani in previdni)?
Zakaj se ne kaznuje pešcev, ki prečkajo cesto izven označenih prehodov ali pri rdeči luči (po možnosti z otrokom v naročju ali v vozičku)?
Zakaj se ne kaznuje kamionista, ki na magistralni cesti za seboj naredi kolono 60 osebnih vozil in se v klanec cijazi s 30 km/h ter se na nešteto primernih mestih ne umakne, kar botruje živčnim prehitevanjem?

Bi podprl tako visoke kazni tudi zanje? Dokler se glede stanja na cestah izpostavlja le hitrost, se ne glede na kazni ne bo nič spremenilo. Ostali udeleženci, ne glede na to, za kako zanič voznike ali neprevidne pešce/kolesarje gre, si preprosto umijejo roke in niso del problema, četudi številke v statistikah pogosto nosijo njihov pečat.

popolnoma prav imaš glede tega, da Slovenci premalo spoštujemo predpise, a to velja za vse udeležence v prometu, ne le za tiste, ki so za to najbolj prikladni.

LP


To je to. Vse ostalo je pesek v oči.

Nebivedu, klicanje na policijo nima rezultatov, vsaj po mojih izkušnjah.

JdV, za butaste glave se najde rešitev, ki ne tepe po denarnici tudi "pametnih glav", en primer sem navedel zgoraj. Vsakemu se lahko zgodi, da po nesreči rahlo prekorači hitrost. Zate je morda vse enostavno, ker si ne dopuščaš takih spodrsljajev, a realnost je drugačna.
Treba je upoštevati vse faktorje, malo po malo vse izboljšati, ne pa le na eni strani kao "narediti ogromno" (povišati kazni v nebo, seveda na korist drž. blagajne), vse ostalo (kar zahteva finančna sredstva, organizacijo in trud) pa zanemariti.
TO je zame poosebitev balkanizma.

Samo z upoštevanjem vseh spremenljivk na cesti se lahko naredi kaj na varnosti.
Ni vse na vozniku, je najprej na vzgoji staršev in šol, je na avtošolah, je na cestah, policiji in tako dalje.
Tiste črne ovce (butaste glave) se pa pač odstrani s ceste, a ne le z odvzemom dovoljenja, še s kakšno sankcijo pri registraciji in tehničnemu pregledu, v drugi smeri pa se tiste z zelo malo ali brez prekrškov nagradi s popustom.

Vožnja brez dovoljenja ni nič posebnega, če te ne ustavijo, saj ti ne piše na čelu, da si brez vozniške, vožnja brez tablic ker si na primer(zaradi lastne neumnosti in pogostih prekrškov) nebi mogel plačati registracije in tehničnega pa je tudi za policijo bolj opazna in so take butaste glave že na daleč označene policiji, ki jih lahko uspešno sankcionira.
Več bedarij delaš-več plačaš če hočeš imeti avto na cesti. Če reskiraš in voziš brez tablic pa se ti še poveča pribitek na teh.pr in na reg., + kazen, kar pomeni, da se tak i****, če rine z glavo skozi zid nikoli ne bo več mogel privoščiti vožnje in ogrožanja drugih.
Po takem vzorcu je kaznovan tako vaški pijanček, kot mamica z mobitelom, tako mestni divjak, s tem da te v tem primeru nebi toliko udarilo po žepu, če greš enkrat prehitro/enkrat govoriš po mobiju/enkrat spiješ dva kozarca vina, ampak bi te bolj okrcali po prstih, bolj bi se tak zakon osredotočil na konstantne kršitelje, tiste t.i. butaste glave.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 29, 2008 9:53 pm

Bass, pametnejši si od cele Evrope. Nikjer v Evropi ni takih kompleksnih rešitev, kot jih navajaš ti ali myster. Povsod obstajajo zgolj zelo enostavna pravila in nižje kazni od Slovenskih, pa imajo manj nesreč.

Naši balkanski cestni napihnjenosti ne bo pomagalo nobeno dirkališče, nobeno nagrajevanje, bonusi, nič, razumeš? Vzgoja pa bo začela koristiti šele čez 20 let, ko bodo ti otroci vozili večino avtomobilov na cestah, do takrat bo umrlo že na tisoče ljudi.

Kako Evropejca pripraviš do tega, da spoštuje zakon? Prebereš mu ga.

Kako Balkanca pripraviš do tega, da spoštuje zakon? Nastaviš mu pištolo na tilnik. In ta pištola so drastične kazni, še vedno jih podpiram.
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Pe feb 29, 2008 9:57 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:Bass, pametnejši si od cele Evrope. Nikjer v Evropi ni takih kompleksnih rešitev, kot jih navajaš ti ali myster. Povsod obstajajo zgolj zelo enostavna pravila in nižje kazni od Slovenskih, pa imajo manj nesreč.

Naši balkanski cestni napihnjenosti ne bo pomagalo nobeno dirkališče, nobeno nagrajevanje, bonusi, nič, razumeš? Vzgoja pa bo začela koristiti šele čez 20 let, ko bodo ti otroci vozili večino avtomobilov na cestah, do takrat bo umrlo že na tisoče ljudi.

Kako Evropejca pripraviš do tega, da spoštuje zakon? Prebereš mu ga.

Kako Balkanca pripraviš do tega, da spoštuje zakon? Nastaviš mu pištolo na tilnik. In ta pištola so drastične kazni, še vedno jih podpiram.


no sj vsaka zgodba ima 2 plati. nekateri se strinjajo tako, drugi pa kot ti (pa brez zamer-prav je tako). če prisluhnemo obem bomo pa lahk najdli eno srednjo pot, da bomo vsi srečni.najbolje je pa, da obem ustrežemo. pa lep večer ;)
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Pe feb 29, 2008 10:13 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:Bass, pametnejši si od cele Evrope. Nikjer v Evropi ni takih kompleksnih rešitev, kot jih navajaš ti ali myster. Povsod obstajajo zgolj zelo enostavna pravila in nižje kazni od Slovenskih, pa imajo manj nesreč.

Naši balkanski cestni napihnjenosti ne bo pomagalo nobeno dirkališče, nobeno nagrajevanje, bonusi, nič, razumeš? Vzgoja pa bo začela koristiti šele čez 20 let, ko bodo ti otroci vozili večino avtomobilov na cestah, do takrat bo umrlo že na tisoče ljudi.

Kako Evropejca pripraviš do tega, da spoštuje zakon? Prebereš mu ga.

Kako Balkanca pripraviš do tega, da spoštuje zakon? Nastaviš mu pištolo na tilnik. In ta pištola so drastične kazni, še vedno jih podpiram.


Najprej se ti zahvaljujem za kompliment, morda je več na tem kot sam misliš.

Seveda pa je razumljivo, da moramo slovenceljni kopirati vsemogočno evropo, kot je že stalna praksa...ne moreš kopirati evrope pa to aplicirati na trdoglavega balkanca.

Očitno imaš napačno predstavo o balkancih, ko mu nastaviš pištolo na vrat namreč on potegne AK47, ki jo ima skrito še od vojne, pa se potem znajdi. :D
Kar hočem povedati je, da pri balkancu trda roka ne zaleže, je že vajen batin in ravno zato ima trdo bučo. Če pa pristopiš na pozitiven način, ne le s palico po glavi, je rezultat še pri tako otrdelemu Mujotu ne le dober - odličen.
Ampak slovenceljni itak nimamo j**c, da bi bili v čemurkoli najboljši ali pa prvi, če izvzamemo alkoholizem, seveda. Tam smo šampioni! :P
Zadnjič spremenil bass, dne Pe feb 29, 2008 10:15 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 29, 2008 10:14 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:
Poleg tega je največ smrtnih nesreč v lokalnem okolju, tam kjer vozniki do obisti poznajo vsak ovinek in tudi torni koeficient, če hočeš... Jaz točno vem, kje in v kakšnih pogojih bom zletel s ceste in se ubil, zato ne rabim nobene primerjave z nemškim tornim koeficientom...

Ne vem kdaj boste končno pogruntali, da je stvar predvsem v naših glavah. Naše butaste glave povzročijo veliiiiko večino nesreč, le majhen procent pa ceste in tehnične napake.

Z ostalim pa se povsem strinjam. Vsi navedeni primeri si ravnotako zaslužijo strogih kazni.


Najprej ena replika.
To o glavah je seveda (pogojno) res, a ravno tu je primer za tisto omembo omejenega in sebičnega razmišljanja (pa ne vzet osebno). Boljšega zakona ne rabimo zaradi takih, kot sva ti ali jaz, rabimo ga zaradi že umrlih in bodočih žrtev, ki imajo "butaste" glave tudi zaradi neizobraženosti (prometne), s tem v zvezi napačnega delovanja institucij in seveda neizkušenosti. Ti in še marsikdo ve, kje se lahko ubije, večina pa ne ve! Posebno mlajši, ki na trenutke cepajo kot muhe. Oni naj imajo v glavi vse pošlihtano?

Praviš, da imajo na Zahodu manj nesreč, ker bolj spoštujejo zakone. Seveda je to res, a spet si kratek - namreč pri tem, kakšne zakone imajo, zakaj imajo take (tudi pri njih so tudi preko podobnih odzivov javnosti zakone "popravljali" in to skozi desetletja) in zakaj se pri njih z zakoni in s cestno varnostjo ukvarjajo veliki strokovni timi (več njih) itd, pri nas pa se opirajo na "analize" o neprilagojeni hitrosti in udarijo en pavšal počez čez hitrost. Za spoštovanje zakonov moraš biti motiviran, korist (tudi, a ne samo splošna) mora biti večja od omejevanja - edino v tem primeru so zakoni dobri in jih ljudje privzamejo za svoje. Od tu (naši čudni zakoni in še bolj neuveljavljanje le-teh) tudi izvira nepriljubljenost policajev. Ne pozabimo - policaj služi ljudstvu ("To serve and protect") - isto bi moralo veljat za zakone. (V Nurnbergu so bili obsojeni kljub zagovoru, da so samo spoštovali zakone ali ubogali nadrejene. Kje je meja??).

Tudi slab zakon sili v nespoštovanje le-tega! (npr omejitve pred cestninami)

Sedaj pa hočejo neustrezno delovanje marsičesa/marsikoga pri cestni varnosti pokriti s še slabšim zakonom - namesto da bi problem začeli celostno obravnavat. Je kdo od pristojnih konkretno govoril o cestah, o slabi signalizaciji, o izobraževanju, o čemerkoli drugem "pozitivnem" - razen o kaznih. In še te so povsem neustrezne in neživljenske! Novi zakon ljudi ponižuje (govori obratno kot ti - da so pomembne naše glave - zakaj torej zagovor?) na apriorne prekrškarje, ki jih je treba zgrda naučiti molitvic (policijska država?). Kje je tu spoštovanje oblasti do stroke in celo do lastnega ljudstva? Kje je pozitivna motivacija za sodelovanje in prilagajanje? Smer očitno ni prava - vodi v nezaželene odnose moči in kazni (p. d.?), ne pa skupnega dobrega za vse.

Samo za to se gre
lp



Dodajam anketo



PS
Sicer se pa v vsem popolnoma strinjam z bass-om in skoraj vsem s PureTNT-jem.

Pretiravanje z "balkanskostjo" tudi ni potrebno. Morda je takih 20-30 %, a je njihovo početje (in miselnost) žal najbolj vidno in glasno. Je pravi pristop udarit po glavi z omejevanjem, rigoroznim sankcioniranjem in razraščanjem represije še vse ostale (nekateri bodo gotovo plačali drakonske kazni za prekrške v nenevarnih situacijah, čeprav naredijo 3 prekrške na 10 let) ali je pravi pristop "preusmerjanje" nezaželenih situacij? Se res hočemo vračat v nekdanje čase? Če bi Zahod stopal po isti poti, bi imel 10000 € kazni.

Katera pot je prava? Preveliko oziranje na in prilagajanje najslabšim?
Zadnjič spremenil esem, dne Pe feb 29, 2008 10:57 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 29, 2008 10:57 pm

Pa me razsvetli, kakšni so zahodni zakoni in kako so prišli do njih?

Predvidevam, da so rekli enako kot naši stručkoti: hitrost ubija. Ker drugače najbrž ne bi imeli 50/90/130.

Jaz mislim, da so zahodni ljudje drugačni, ne pa zakoni.

In vsak zakon človeka, ki ga prekrši, ponižuje.

Mene tudi kadilski zakon ponižuje. Dol z vlado!

Ste isti kot kadilci par mescev nazaj.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Pe feb 29, 2008 11:51 pm

ful nepregledna anketa!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 29, 2008 11:56 pm

Poanta je v tem, da če bi ljudje začeli vozit po zakonu in bi vse upošteval ter spoštoval zakonodajo, bi lahko sedaj govorili o cestah, kok so slabe in bi pljuvali po tistih, ki ceste delajo in po državi, dokler pa bodo policaji imeli izgovor da je za vsako nesrečo kriva neprilagojena hitrost, si pa tisti, ki delajo ceste samo roke manejo. Slabo delajo ceste, krivi smo si pa itak vozniki sami, pa delno policija, ki za vsako nesrečo, tudi če je cesta še tok zanič, dobimo kazen za neprilagojeno hitrost, namesto, da bi policaj zapisal, da je bilo cestišče tok uničeno, da je avto pri normalni hitrosti poletel iz ceste.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar So mar 01, 2008 12:03 am

za slabe ceste so delno krivi tudi pretežki kamioni..
tist tovornjak poln lesa je ziher pretežek
pa tovornjak ko mu zemlja gleda na vrhu preko tudi...

premalo reda je..
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So mar 01, 2008 12:05 am

Joie de vivre! je napisal/-a:Pa me razsvetli, kakšni so zahodni zakoni in kako so prišli do njih?


Neprimerno! Točno za to obstajajo strokovnjaki in dobra oblast bi jih morala znati uporabiti, ne pa se jih bat in jih ignorirat. Vprašanje torej velja postaviti oblasti - koliko koristijo kvalitetno stroko in koliko jo upoštevajo.

(En primer - Ne vem, če je tako tudi na Zahodu (če je sploh potrebno), a pri nas bi v novem ZVCP morali uvesti neko službo, ki bi sprejemala pripombe/pritožbe na npr slabo prometno signalizacijo. Npr v Šiški je nekaj manjših križišč, kjer se redno dogajajo nesreče - izključno zaradi slabe signalizacije. Če bi vedel za tako institucijo, bi jim poslal mejl, njihov strokovnjak bi šel pogledat in bi poslal odločbo cestnemu podjetju, kako naj uredijo in v kolikem času, sicer bi bili bogato kaznovani. Tudi te kazni bi morale biti v zakonu. Morda podobna služba celo je, a nihče ne ve zanjo - tudi krivda odgovornih.)


Joie de vivre! je napisal/-a:Predvidevam, da so rekli enako kot naši stručkoti: hitrost ubija. Ker drugače najbrž ne bi imeli 50/90/130.


Neprimerljivo!
Analogno lahko sklepaš tudi, da so v preteklosti, ko so morda celo imeli podoben standard kot sedaj mi (in podobno zavest?) ter podobno število mrtvih, sprejemali zakone, ki so oglobili predvsem hitrost, ostalo pa zanemarjali. So res imeli tudi oni par tisoč mark visoke kazni v preteklosti? So šli po drugi poti, ker so bolj demokratični ali ker so videli, da taka pot ni ustrezna, niti učinkovita? Verjetno kar oboje - tako se gradi zavest (tudi spoštovanja zakonov), selekcionira dobro/slabo, veča zaupanje v (skupno !!) oblast in spreminja mentaliteto! Smo torej na pravi poti?


Joie de vivre! je napisal/-a:Jaz mislim, da so zahodni ljudje drugačni, ne pa zakoni.


Midva morda v konkretni situaciji veva, kaj je prav ("zahodna"), a nisva vsi in za nekatere so zakoni potrebni, morajo pa biti prilagojeni okoliščinam. Naš zakon pa implicite predpostavlja, da smo vsi lopovi - to je nepojmljivo za demokratičen svet. Brez vsake resne analize trdi, da je hitrost glavni in skoraj edini krivec za nesreče, z višino kazni pa predpostavlja, da je prava pot reševanja problema "uničevanje eksistenc" komurkoli. Smrti hočejo zmanjševat ne s "širjenjem glav" (kot približno praviš ti), ampšak z "rezanjem nog". Žal pa so potrebne najprej še vse ostale stvari, o katerih novi ZVCP nič ne govori.

Ne uvidiš, da represija ne more obrodit nič dobrega, le širše pozitivno delovanje lahko (tudi motivacija z "bass-ovim zavarovanjem" je mnogo boljša). Zakon je strel v lastni hrbet državljanov. Seveda to marsikoga ne skrbi, saj se že sedaj izvlečejo ven na razne načine.

Treba je npr polovit povratnike, a ne tako, da jih počez po glavi dobijo vsi (imajo to možnost) - tako je škoda večja od koristi. To je splošen princip upravljanja - pri nas dostikrat neupoštevan. Samo primer - lahko bi imeli tako, da bi prvič plačal 100 € (npr novi ZVCP - 500 €), naslednji 200, nato 400, 800 itd. To bi ljudi motiviralo za pazljivejšo vožnjo, hkrati pa ne bi prizadelo nikogar -ob enkratnem prekršku.

Tako bi lahko, poleg marsikaterega drugega ukrepa itd, zelo hitro spreminjali stvari v glavah (20 let je predolga doba). Misliš, da je kdo od predlagateljev novega ZVCP-ja sploh pomislil na kaj takega? Za kaj so vendar plačani?

In še in še...
lp
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! So mar 01, 2008 12:43 am

S svojim neumornim kompliciranjem si mi prav simpatičen. Še anketa je povsem a la esem...

esem je napisal/-a:Joie de vivre! je napisal:
Pa me razsvetli, kakšni so zahodni zakoni in kako so prišli do njih?


Neprimerno! Točno za to obstajajo strokovnjaki in dobra oblast bi jih morala znati uporabiti, ne pa se jih bat in jih ignorirat. Vprašanje torej velja postaviti oblasti - koliko koristijo kvalitetno stroko in koliko jo upoštevajo.

(En primer - Ne vem, če je tako tudi na Zahodu (če je sploh potrebno), a pri nas bi v novem ZVCP morali uvesti neko službo, ki bi sprejemala pripombe/pritožbe na npr slabo prometno signalizacijo. Npr v Šiški je nekaj manjših križišč, kjer se redno dogajajo nesreče - izključno zaradi slabe signalizacije. Če bi vedel za tako institucijo, bi jim poslal mejl, njihov strokovnjak bi šel pogledat in bi poslal odločbo cestnemu podjetju, kako naj uredijo in v kolikem času, sicer bi bili bogato kaznovani. Tudi te kazni bi morale biti v zakonu. Morda podobna služba celo je, a nihče ne ve zanjo - tudi krivda odgovornih.)


Realne probleme (brzina, alkohol, neprevidnost, prehitevanje) prekladaš na neko križišče in spet uboge inštitucije. Tudi v Celovcu imajo en zafukan semafor, kjer so dnevno karamboli. Nikoli ne bo vse po meri državljana, si čisti utopist, če razmišljaš tako.

Sicer pa mislim, da inštitucije za to so in se relativno dobro odzivajo. Nikoli pa ne bo idealno. Nikoli.

esem je napisal/-a:Joie de vivre! je napisal:
Predvidevam, da so rekli enako kot naši stručkoti: hitrost ubija. Ker drugače najbrž ne bi imeli 50/90/130.


Neprimerljivo!
Analogno lahko sklepaš tudi, da so v preteklosti, ko so morda celo imeli podoben standard kot sedaj mi (in podobno zavest?) ter podobno število mrtvih, sprejemali zakone, ki so oglobili predvsem hitrost, ostalo pa zanemarjali. So res imeli tudi oni par tisoč mark visoke kazni v preteklosti? So šli po drugi poti, ker so bolj demokratični ali ker so videli, da taka pot ni ustrezna, niti učinkovita? Verjetno kar oboje - tako se gradi zavest (tudi spoštovanja zakonov), selekcionira dobro/slabo, veča zaupanje v (skupno !!) oblast in spreminja mentaliteto! Smo torej na pravi poti?


Reciva da so v Avstriji leta, ne vem, 1992 postavili tak zakon kot pri nas '99. V Avstriji je ta očitno učinkoval in ga ni bilo potrebe spreminjat, pri nas pa so se vozniki na nov zakon požvižgali. Si mogoče pomislil na to? Kolikor poznam Avstrijce, niso niti pod razno toliko komplicirali kot ti namiguješ.

esem je napisal/-a:Joie de vivre! je napisal:

Jaz mislim, da so zahodni ljudje drugačni, ne pa zakoni.


Midva morda v konkretni situaciji veva, kaj je prav ("zahodna"), a nisva vsi in za nekatere so zakoni potrebni, morajo pa biti prilagojeni okoliščinam.


S tem pa se 100% strinjam. Zakoni morajo biti prilagojeni okoliščinam. In ker se ni prijel strog zakon iz leta '99, je treba sprejeti še bolj zajebanega. Avstrijci so lepo sprejeli tistega iz leta 1992 in so zdaj nagrajeni z darilcem, eksperimentalnim limitom 160 km/h. Eni tukaj pa bi radi še naprej kršili omejitve in bili za to še nagrajeni...

Esem, meni se močno zdi, da tebe bolj motijo predlagalci zakona kot pa sam zakon. V vsakem tretjem postu je zaslediti, da si že prav ekstremistični borec proti JJ. Jaz mam sebe za 100% sredinca in ne bom nikoli razumel ljudi, ki so tako zelo prepričani v eno in hkrati tako zelo zavračajo drugo, ko pa je vendarle znano, da je odstopanje med enim in drugim minimalno, sploh v današnjih časih. Občudujem tvoj optimizem.

Ne poznam zakona in ne trdim da je dober, vendar menim, da so drastične denarne kazni potrebne.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So mar 01, 2008 12:57 am

Joie de vivre! je napisal/-a:S svojim neumornim kompliciranjem si mi prav simpatičen.


Tudi poenostavljanje in zaletavo igranje na prvo žogo je lahko simpatično - a ne pri tako resnih in kompleksnih temah, kot je stanje na naših cestah in žrtve le-tega.


Tisto s križiščema v Šiški je bil samo en konkreten mikro primer, kaj vse bi morali delati odgovorni (ki so za to plačani), pa tega nikjer ni, niti ni predlagano v zakonu, če pa obstaja, pa živ bog za to ne ve. V takem primeru (če obstaja) torej še davkoplačevalski denar skoz okno mečejo.

Joie de vivre! je napisal/-a:.... In ker se ni prijel strog zakon iz leta '99, je treba sprejeti še bolj zajebanega....


Ravno tu je catch - ker stari zakon ni bil učinkovit, je potrebno kvalitetno preverit ustreznost "starih" rešitev, ne pa jih radikalizirat do zajebanosti! (Če desetkrat narobe brcneš, je morda krivo kaj drugega kot sama moč?) Do kje, kje je meja? To nestrokovno analiziranje oz dejansko umanjkanje pravih analiz vzrokov neučinkovitosti zakona bo skozi še slabši zakon rezultiralo v dodatno slabšanje situacije, tudi v večjem stresu v prometu, družinskih tragedijah in še marsičem (policijska stavka?). Smer ukrepov in sprememb enostavno ni prava, širina delovanja in ukrepov je podobna laserkemu žarku (slučajno?)! Vodi le v represijo namesto v skupno širjenje zavesti, v izobraževanje, ločevanje plevela od dobrega itd... Just a wrong way - a one way joke. Kaj porečejo žrtve?

-------------------------------------------------------

Joie de vivre! je napisal/-a:Esem, meni se močno zdi, da tebe bolj motijo predlagalci zakona kot pa sam zakon. V vsakem tretjem postu je zaslediti, da si že prav ekstremistični borec proti JJ. Jaz mam sebe za 100% sredinca in ne bom nikoli razumel ....


Tu ni toliko pomembno, koliko so si neke opcije in njihova dejanja blizu, pomembno je, da so ukrepi zastavljeni v pravo smer - če le-ta ni natančna, se že spotoma popravlja. A novi zakon se od prave smeri oddaljuje - ne samo glede prometa (varnosti), tudi glede odnosa do udeležencev, ni motivirajoč, pač pa izključno represiven, sama paradigma je povsem zgrešena in neprimerna za demokracijo, zakon je glede marsičesa skrajno pomanjkljiv, ne vsebuje ustreznih spremljevalnih ukrepov, ob tem pa bo še povečeval stiske nekaterih zaradi morda drobne napake.


Mene je že prejšnji zakon motil, ta pa kljub slabšemu stanju odpravlja malo slabosti prejšnjega, uvaja pa nove. Bistvo nikakor ni v tem, kdo ga predlaga (čeprav se v zakonu res tudi odraža represivna mentaliteta/vzgoja), ampak kakšen je. Politiki me kot barva ne zanimajo, samo njihova dejanja me. Tudi nisem nikoli bil zagovornik prejšnjega režima (niti v ZK), za razliko od mnogih sedanjih "junakov" (ve se koga vse tudi). Vedno sem videl tudi oz predvsem napake in možne izboljšave (pač kritičen oz. analitičen um), če si morda dobil tak napačen vtis (ki je sicer v nasprotju s pripisanim mi optimizmom). Ob tem je logično, da mi ni vseeno, mižal pač ne bom.

Če bi se že šel politiko, bi mi tak zakon čisto ustrezal (seveda samo in povsem hipotetično - zaradi žrtev in tudi zaradi mene), saj nikakor ne bo koristil JJ-ju. Niti v enem postu nisem rekel ničesar čez nikogar iz koalicije osebno (čeprav jih nekaj poznam in imam "material" za to), vedno sem govoril samo o (ne)dejanjih, večinoma samo v povezavi s prometom. Če bi na forumu sodelovali že prej, bi govoril o (ne)dejanjih prejšnje oblasti oz. politične opcije (začuda so le oni tokrat predlagali kakšno izboljšavo - a bolj redko. So res zakoni tako brez napak, da nihče iz koalicije ne predlaga nobenega še tako majhnega amandmaja? Disciplina, neznanje ali nezainteresiranost? ).
Tudi nimam nobene "priljubljene" stranke, zato te prosim, da nehaš pogrevat to juho, postaja že neslana.

lp
Zadnjič spremenil esem, dne So mar 01, 2008 2:51 am, skupaj popravljeno 6 krat.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So mar 01, 2008 1:27 am

kolesar je napisal/-a:za slabe ceste so delno krivi tudi pretežki kamioni..
tist tovornjak poln lesa je ziher pretežek
pa tovornjak ko mu zemlja gleda na vrhu preko tudi...

premalo reda je..


Hmm???? A ni to da je tovornjak pretežak že kr orenk prekršek? Torej če še enkrat prebereš moj post, boš videl, da sem napisal, če bi spoštovali zakone vsi vozniki - torej tudi tovornjakarji.
Old subarus never die, they just get faster!
 
gustelj
Novinec
 
Prispevkov: 154
Pridružen: So jul 09, 2005 9:03 am

Napisal/-a gustelj So mar 01, 2008 7:39 am

Analize iz Anglije, naše bratske EU države:

SPEED MAKES ALL THE DIFFERENCE

Speed is the biggest single contributory factor in road crashes, inflicting hundreds of thousands of casualties every year. The relationship between speed and road crashes is straightforward: as speeds go up, the likelihood of crashes goes up, for any given set of road conditions. The reason is simple: increased vehicle speeds are not accompanied by increased thinking and reacting speeds. Because of this the distance needed for responding and braking increases with speed.

And as speeds go up, the severity of crashes goes up. Inappropriate speed choice - driving too fast for the conditions - is the major factor in up to a half of road crashes and contributes to many more. (4)

Speed reductions cut casualties. The likelihood of crashes decreases as speeds are reduced. Although the relationship varies according to road conditions and average speeds, there is an association between speed reduction and crash reduction - every 1 mph reduction in speed reduction in crashes is accompanied by an average 5% decrease in crashes and a 7% decrease in fatalities. (5)

A 10% drop in speeds resulted in a 40% drop in fatalities and serious injuries after speed cameras were introduced in West London. (5)

Where 20 mph zones have been introduced and enforced, all casualties have fallen by around 60%.

"Driver error is found to be a contributory cause in over 90% of accidents, and driving too fast is a driver error in judging what is safe."
 
gustelj
Novinec
 
Prispevkov: 154
Pridružen: So jul 09, 2005 9:03 am

Napisal/-a gustelj So mar 01, 2008 7:52 am

Nadaljevanje pozdravov iz Anglije:

SPEED IS THE ROAD SAFETY ISSUE

The wrong speed choice kills three times as many people as drink driving.
And yet speeding is considered by most drivers to be the moral equivalent of parking on a double yellow line. 85% of drivers admit to breaking the law by exceeding the speed limit. (Slovenčki, se prepoznate?)

The casualty statistics are only the tip of the iceberg. Inappropriate road speeds are the biggest source of danger on our streets, causing anxiety for loved ones, curtailing the freedom to walk and cycle and disrupting access to local facilities. With low levels of enforcement, low political priority placed on speed control, and cars still dominant in our transport system, it is drivers who determine who uses the streets and how. It is drivers who decide what is safe for everyone else.
 
gustelj
Novinec
 
Prispevkov: 154
Pridružen: So jul 09, 2005 9:03 am

Napisal/-a gustelj So mar 01, 2008 7:58 am

Iz Anglije z ljubeznijo:

A RAW DEAL

The 30 mph limit for built up areas is the most well known of our national speed limits. 97% of drivers understand it. But 70% of car drivers and 55% of HGV drivers exceed the 30 mph speed limit.
A pedestrian knocked down by a vehicle travelling at 40 mph (64km/h) has only a 5% chance of surviving; at 30 mph (48km/h) it is 45%, but at 20 mph (32km/h) the chances of surviving rise to 95%.

In 1998, 10,481 pedestrians and 3,312 cyclists were killed or seriously injured by motorists. A third of these people were children. Over a fifth of the pedestrian deaths and fatalities were people aged 60 and over. For every kilometre travelled a pedestrian's risk of death or serious injury is 7 times greater than that of car occupants; for cyclists it is nearly 17 times greater.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar So mar 01, 2008 8:41 am

nebivedu je napisal/-a:
kolesar je napisal/-a:za slabe ceste so delno krivi tudi pretežki kamioni..
tist tovornjak poln lesa je ziher pretežek
pa tovornjak ko mu zemlja gleda na vrhu preko tudi...

premalo reda je..


Hmm???? A ni to da je tovornjak pretežak že kr orenk prekršek? Torej če še enkrat prebereš moj post, boš videl, da sem napisal, če bi spoštovali zakone vsi vozniki - torej tudi tovornjakarji.

je že ornk prekršek, samo je kazn ful prenizka..
 
Uporabniški avatar
Speedfighter
Uporabnik
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: Če feb 17, 2005 3:57 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Speedfighter So mar 01, 2008 9:05 am

GapsoN je napisal/-a:Večina nesreč, ki jo predstavijo po TVju se zgodi, ko se ljudje vračajo z žurov

Da bi pa policaji recimo vsaj en teden čez noč postavili marice v okolico večine večjih zbirališč (popivališč) mladih in preverjala alkoholiziranost voznikov takoj, ko odpeljejo, jim pa ne pade na pamet - verjamem, da bi se mladi zgražali nad tem, bi pa rešili marsikatero življenje (žal pa bi verjetno tudi kar nekaj neodgovornih mladih voznikov ostalo brez vozniških dovoljenj...).
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov