Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a lizard So feb 04, 2012 3:40 am

~toMmy~ je napisal/-a:Drug primer je speljevanje. Avto z vklopljenim ASR-om v blagem klančku z enim kolesom na suhem, drugim na zelo gladkem ledu praktično ne more speljat! :D Z izklopljenim je pa šlo! ;)


Do neke mere to drži (odivsno koliko oprijema je na ledu).

1. V teoriji je nekako takole - če je eno kolo na podlagi, ki ima dober oprijem, drugo pa na podlagi, ki nima nobenega oprijema, bo avto s klasičnim diferencialom vrtel kolo, ki nima oprijema v prazno, medtem ko bo kolo, ki ima oprijem povsem nepremično - se pravi se avto ne premakne naprej.
Če imamo v taki situaciji tudi ASR, bi slednji odvzel moč in nobeno kolo se več ne bi vrtelo.
V obeh primerih torej ne bi mogli speljat z mesta. V praksi sicer do tako ekstremne situacije ne pride skorajda nikoli - jo pa lahko izvedemo v nadzorovanem okolju (eno kolo ima trdno podlago, drugo pa ima podlago v obliki majhnih in širokih valjčkov).

2. Zgodba je drugačna če ima avto samozaporni diferencial (po domače špero). Tu gre torej povsem za mehansko zadevo, ki v primeru, da eno kolo zdrsava (tprej je na podlagi brez oprijema), drugo pa ne (je na podlagi z oprijemom), tistega ki se vrti v prazno "zaklene" in tako se začne vrteti kolo, ki je na podlagi z oprijemom. Torej lahko tak avto spelje z mesta. Imamo sicer več tipov šper, in za vse ne velja da bi takem primeru lahko speljal (npr. Torsen)...

3. Zadnje čase pa je ESP že tako napreden (zadnja generacija ABS-a), da lahko imitira samozaporni diferencial - takemu delovanju elektronike (mogoče ne najbolj pravilno) rečemo elektronski samozaporni diferencial (XDS pri VW-ju, SnowMotion pri Citroenu, in tako naprej,...) Tu gre v bistvu samo za način kako je sprogramirano delovanje ESP-ja, zraven njegove osnovne funkcije. Gremo torej k prvem opisanem primeru (avto s klasičnim diferencialom), ko se kolo brez oprijema vrti v prazno, kolo z oprijemom pa stoji. V tem primeru pa ESP začne zelo natančno zavirat kolo ki se vrti v prazno, posledica tega je, da se začne vrtet tudi kolo, ki je na podlagi z oprijemom. To pomeni, da tak avto potem lahko spelje.

Princip delovanja elektronskega samozapornega diferenciala je torej drugačen od mehanskega, a rezultat je podoben. Eno od razlik je v tem, da pri prvem trpi pogonski sklop, pri drugem pa ne. A samozaporni dif je tudi precej kompleksnejši od navadnega, kar za sabo potegne spet določene druge posledice. Obstaja pa tudi kombinacija enega in drugega, sploh pri pogonih s torsen samozapornim diferencialom (quattro,...).


Še 1x razlaga pojmov, za tiste, ki jih ne poznate dovolj, da se lažje razume zgornji tekst:
ASR - to je traction control in deluje tako, da ko katero od pogonskih koles začne zdrsavat (pri speljevanju, pri pospeševanju (skozi ovinke, po ravnem)) odvzame moč motorju. ASR tolej lahko nadomesti človek (z dobrim občutkom)
ESP - tu pa gre za sistem, ki je zmožen zavirat sam od sebe vsako kolo posebej z namenom, da poravna avto nazaj v nevtralno lego. ESP-ja človek torej ne mora nadomestit, saj bi potreboval 4 zavorne pedale (za vsako kolo posebej) in 4 noge. Zaradi tega, kako ESP deluje, se ga koristi tudi za delovanje elektronskega samozapornega diferenciala (opisano više).
Pri določenih avtomobilskih tovarnah ASR spada pod ESP.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ So feb 04, 2012 5:37 pm

lizard je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Drug primer je speljevanje. Avto z vklopljenim ASR-om v blagem klančku z enim kolesom na suhem, drugim na zelo gladkem ledu praktično ne more speljat! :D Z izklopljenim je pa šlo! ;)


Do neke mere to drži (odivsno koliko oprijema je na ledu).

1. V teoriji je nekako takole - če je eno kolo na podlagi, ki ima dober oprijem, drugo pa na podlagi, ki nima nobenega oprijema, bo avto s klasičnim diferencialom vrtel kolo, ki nima oprijema v prazno, medtem ko bo kolo, ki ima oprijem povsem nepremično - se pravi se avto ne premakne naprej.
Če imamo v taki situaciji tudi ASR, bi slednji odvzel moč in nobeno kolo se več ne bi vrtelo.
V obeh primerih torej ne bi mogli speljat z mesta. V praksi sicer do tako ekstremne situacije ne pride skorajda nikoli - jo pa lahko izvedemo v nadzorovanem okolju (eno kolo ima trdno podlago, drugo pa ima podlago v obliki majhnih in širokih valjčkov).


To sem probal v praksi z Golfom V, pač "klasični" ASR (brez ESP-ja, XDS-a ipd.). ASR je odvzel toliko moči, da se ni zgodilo nič, z izklopljenim se je pa le nekako izgrebel dalje.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Gregamax
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 525
Pridružen: Po jun 05, 2006 9:12 pm
Kraj: Metlika

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a Gregamax So feb 04, 2012 5:56 pm

Video avto z asr in esp, ter avto brez njiju!

http://video.google.com/videoplay?docid ... 5801672570
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a peroRS So feb 04, 2012 6:33 pm

lizard je napisal/-a:3. Zadnje čase pa je ESP že tako napreden (zadnja generacija ABS-a), da lahko imitira samozaporni diferencial - takemu delovanju elektronike (mogoče ne najbolj pravilno) rečemo elektronski samozaporni diferencial (XDS pri VW-ju, SnowMotion pri Citroenu, in tako naprej,...) Tu gre v bistvu samo za način kako je sprogramirano delovanje ESP-ja, zraven njegove osnovne funkcije. Gremo torej k prvem opisanem primeru (avto s klasičnim diferencialom), ko se kolo brez oprijema vrti v prazno, kolo z oprijemom pa stoji. V tem primeru pa ESP začne zelo natančno zavirat kolo ki se vrti v prazno, posledica tega je, da se začne vrtet tudi kolo, ki je na podlagi z oprijemom. To pomeni, da tak avto potem lahko spelje.

Princip delovanja elektronskega samozapornega diferenciala je torej drugačen od mehanskega, a rezultat je podoben. Eno od razlik je v tem, da pri prvem trpi pogonski sklop, pri drugem pa ne. A samozaporni dif je tudi precej kompleksnejši od navadnega, kar za sabo potegne spet določene druge posledice. Obstaja pa tudi kombinacija enega in drugega, sploh pri pogonih s torsen samozapornim diferencialom (quattro,...).


Ni samo zadnje čase, ampak je bilo tudi prej. :)

Recimo fotrova Octavia 1 1.8T letnik 99 je imela ABS in EDS (elektronska "špera"), ASR-a in ESP-ja takrat Škode še niso imele (šele od facelifta 2001 naprej). Enako si EDS lahko doplačal na Fabii 1 (letnik 2000), ki sem si jo lastil. EDS se je zelo poznal pri speljevanju na klancu, pa tudi nasploh pri vožnji v snegu.
Recimo tam, kjer je enak model avta (tudi z enakimi gumami) brez EDS obstal in ni mogel speljat, je model z EDS-om skoraj normalno speljal (govorim za mešano podlago (sneg/led/asfalt) Še vedno si moral biti previden z doziranjem gasa, a vseeno večjih težav ni bilo. "Slabost" prvih EDS-ov pa je bila, da so delovali samo do hitrosti 40kmh, medtem ko pri novih avtih XDS deluje do 80kmh. (govorim za VAG).

p.s: mislim pa, da smo vse te zadeve že predebatirali na prejšnjih straneh (tudi podkrepljeno s posnetki) :D
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Ne feb 05, 2012 3:51 am

Iz petka na soboto sem vozil avto z ESP-jem (Passat 2003), zdaj pa brez (Golf V), oba po zbitem snegu. Ugotovil sem, da ASR in ABS lahko v veliki meri "nadomeščata" ESP. Če z ASR-om v ovinek pritiskaš gas do konca, avto "sledi volanu" praktično v enaki meri kot če imaš ESP. Enako je z ABS-om, če sem močneje pritisnil bremzo, je avto zaradi ABS-a zavijal tam, kamor sem obrnil volan, bolj sem obrnil, bolj je popravljal avto. Če sprednji konec rine ven, se da na takšni podlagi ESP v veliki meri simulirat z ročno.

ESP je pa druga zgodba, če te začne čisto nepričakovano zanašat, lahko reši tudi zanašanje zadka, brez da bi te neslo ven iz zamišljene smeri, kar drugače ni možno.

Moram priznat, da me je malo presenetila ta namerna direktna primerjava in sposobnost ABS-a in ASR-a v takšnih pogojih, se vidi, da je ESP samo nadgradnja. :)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a maius28 Ne feb 05, 2012 7:44 am

~toMmy~ je napisal/-a:
lizard je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Drug primer je speljevanje. Avto z vklopljenim ASR-om v blagem klančku z enim kolesom na suhem, drugim na zelo gladkem ledu praktično ne more speljat! :D Z izklopljenim je pa šlo! ;)


Do neke mere to drži (odivsno koliko oprijema je na ledu).

1. V teoriji je nekako takole - če je eno kolo na podlagi, ki ima dober oprijem, drugo pa na podlagi, ki nima nobenega oprijema, bo avto s klasičnim diferencialom vrtel kolo, ki nima oprijema v prazno, medtem ko bo kolo, ki ima oprijem povsem nepremično - se pravi se avto ne premakne naprej.
Če imamo v taki situaciji tudi ASR, bi slednji odvzel moč in nobeno kolo se več ne bi vrtelo.
V obeh primerih torej ne bi mogli speljat z mesta. V praksi sicer do tako ekstremne situacije ne pride skorajda nikoli - jo pa lahko izvedemo v nadzorovanem okolju (eno kolo ima trdno podlago, drugo pa ima podlago v obliki majhnih in širokih valjčkov).


To sem probal v praksi z Golfom V, pač "klasični" ASR (brez ESP-ja, XDS-a ipd.). ASR je odvzel toliko moči, da se ni zgodilo nič, z izklopljenim se je pa le nekako izgrebel dalje.


Enako tudi jaz z tastovim golfom. Sam je obtičal in ni mogel naprej. Prej je verjel v vso elektroniko in si ni dal dopovedat, potem pa sem mu pokazal v živo. Je bil presenečen in jezen, ker je kupil tak sistem, ki ne deluje vedno. Žal mu je bilo za tiste €. Kljub temu so vredni tistega denarja a ne.


LP
Nikoli ni prepozno.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Ne feb 05, 2012 12:35 pm

maius28 je napisal/-a:Enako tudi jaz z tastovim golfom. Sam je obtičal in ni mogel naprej. Prej je verjel v vso elektroniko in si ni dal dopovedat, potem pa sem mu pokazal v živo. Je bil presenečen in jezen, ker je kupil tak sistem, ki ne deluje vedno. Žal mu je bilo za tiste €. Kljub temu so vredni tistega denarja a ne.


Kakšnih € mu je bilo žal? Če govoriva o petki, je bil ASR serijsko (če me spomin ne vara), ESP je pa itak druga zadeva, lahko da ti ni bo nikoli kaj dosti koristil, lahko ti pa reši življenje. Drugače pa daleč od tega, da bi bil ASR slab, ima pa svoje omejitve.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
zgagaxxl
Novinec
 
Prispevkov: 226
Pridružen: Ne avg 15, 2010 8:49 am
Kraj: Na sončni strani Alp

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a zgagaxxl Ne feb 05, 2012 11:13 pm

Sem včeraj obstal v klancu na nespluženem snegu zaradi srečevanja z drugim avtom. Brez ASRja ni pogojev, da bi speljal. Ostala bi mi vožnja rikverc slabe 1/2 km ob izredno slabi vidljivosti po klancu navzdol. Tako pa se je počasi prebijal naprej in po milimetrih prilezel na vrh klanca. Tudi potem, ko sem plužil sneg na ledeni podlagi je lepo brzel naprej. Sicer v eni ridi spet na meji, da obstoji...

Na enaki relaciji sem s prejšnim avtom na teh mestih že montiral ketne ker avto ni splejal. Imel sem vedno boljše gume na testih med prvimi tremi za razmere na snegu. Tokrat pa imam tretjo sezono stare Sava Eskimo 195/65-15. Avto je škoda oktavia 1,9TDI. Torej še en velik PLUS za ASR...
*** Hoy do I print my voice mail? ***
 
Uporabniški avatar
MRV
Uporabnik
 
Prispevkov: 941
Pridružen: Po dec 21, 2009 11:07 am

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a MRV Po feb 06, 2012 1:50 pm

meni je elektornika prinesla samo težave kadarkoli sem jo "uporabil". razen abs, vse ostalo skušam ne imet v vozilu. če znaš vozit rabiš samo sebe za varnost :)
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a lizard Po feb 06, 2012 4:17 pm

MRV je napisal/-a:meni je elektornika prinesla samo težave kadarkoli sem jo "uporabil". razen abs, vse ostalo skušam ne imet v vozilu. če znaš vozit rabiš samo sebe za varnost :)


Če bi prebral vsaj definicijo ASR-ja in ESP-ja (ter jo seveda razumel) tega ne bi trdil.
 
Uporabniški avatar
MRV
Uporabnik
 
Prispevkov: 941
Pridružen: Po dec 21, 2009 11:07 am

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a MRV To feb 07, 2012 1:38 pm

lizard je napisal/-a:
MRV je napisal/-a:meni je elektornika prinesla samo težave kadarkoli sem jo "uporabil". razen abs, vse ostalo skušam ne imet v vozilu. če znaš vozit rabiš samo sebe za varnost :)


Če bi prebral vsaj definicijo ASR-ja in ESP-ja (ter jo seveda razumel) tega ne bi trdil.


prepričan sem, da ne veš kako to deluje v praksi. če pa si to že izkusil pa ne veš da te to lahko tudi ubije.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a uros11 To feb 07, 2012 1:55 pm

Te dni delajo lučke kot zmešane. Je ravno prava podlaga za zanašanje po ovinkih. Vse kar češ dela, je kar zanimivo. Ni pa tisto, ko bi ga pr 200 na asfaltu počez postavu, vendar za otročarije je dovolj.
 
Uporabniški avatar
Gregamax
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 525
Pridružen: Po jun 05, 2006 9:12 pm
Kraj: Metlika

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a Gregamax To feb 07, 2012 3:04 pm

Zdravo!
Mene pa zanima, če ima ASR pri VW-ju še kakšno drugo funkcijo razen, da preprečuje zdrs pogonskih koles oz., da se kolesa ne vrtijo v prazno na drsečih se površinah?! Zanimivo mi je bilo danes, pa tudi zadnjič sem opazil, ko sem se igral z ročno po parkirišču, da kadar koli sem šel po vprek z avtom mi je začela utripat lučka za ASR. Danes sem mi je pa na primer zgodilo, da me je v ovinku zaneslo oz. mi je sprednji del začel drseti iz ovinka in nato še zadnji, ko sem se lovil, da mi je prav tako začela lučka za ASR utripati in pa občutek sem imel, kot da zavore same bremzajo, ter da je skušalo avto nazaj poravnat kar je tudi uspelo, zdaj nisem siguren ali meni ali ASR ali obema skupaj. Danes je tudi mene izvlekel ASR iz godlje, ko sem se moral ustavit sredi hriba in nato speljat po ne spluženi cesti in brez ASR se avto tudi ni z mesta premaknil, še celo nazaj se je začel pomikati, z ASR-jem sem pa počasi prilezel do vrha hriba.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ To feb 07, 2012 9:55 pm

Si prepričan, da nimaš ESP-ja?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Zois
Uporabnik
 
Prispevkov: 988
Pridružen: Ne mar 04, 2007 4:00 pm
Kraj: Slovenska Bistrica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a Zois Sr feb 08, 2012 12:08 am

ASR lučka? misliš tisto avto z vijugami? to je esp lučka. Ker na bratovem golfu ne utripa nobena druga lučka več. Kaj asr se da na golfu5 posebej izklopiti ali je to skupaj z espjem izklop
Slika pugi.si
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a mišek Sr feb 08, 2012 12:55 pm

Kako je zdaj pri teh vag grupi, ko imajo samo ASR brez ESP; ali ASR samo gas odvzema ali prvo brmza, če je katero kolo hitrejše in šele potem gas odvzema??
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 09, 2012 3:51 pm

mišek je napisal/-a:Kako je zdaj pri teh vag grupi, ko imajo samo ASR brez ESP; ali ASR samo gas odvzema ali prvo brmza, če je katero kolo hitrejše in šele potem gas odvzema??


Ne vem čisto podrobno, sem pa že zgoraj napisal, da učinkovito drži smer, če v ovinku pritiskaš preveč gasa, tam kjer bi te z izklopljenim neslo ven.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a RedBaron Če feb 09, 2012 8:57 pm

VAG ASR ima tudi EDS, se pravi da tudi bremza, ne samo odvzema gas (sem imel passata L2000 in golfa V z ASR)

Glede vibriranja pedala je pa tako, občuti se samo pri delovanju ESP ali EDS (zaviranje), pa še to je odvisno od avta do avta. Npr. pri passatu 3C ni čutiti nikakšnega vibriranja (ESP), medtem ko se pri S-maxu čuti vibrairanje.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a lizard Če feb 09, 2012 9:08 pm

Tale izjava ni najbolj točna. Bolj točno bi bilo če bi napisal, da imajo VAG avti, ki so opremljeni z ASR-jem tudi ESD, ne pa da ima ASR tudi ESD, kajti ESD je lahko vgrajen tudi če ni ASR-ja, saj potrebuje samo ABS enoto in dovolj napredno elektroniko. Ampak sam nisem prepičan, da vsi VAG avti, ki so imeli ASR so imeli tudi ESD...

Samo tolko v popravek, da ne bo kakšnih zapletov pri tolmačenju.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 09, 2012 9:31 pm

Kako pa 100% preveriš, če ima EDS ali ne? S tem sem se že ubadal, pa nisem izvedel načina...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov