P406 je napisal/-a:jao,jao,jao ste vsi brihtni diplomirani inženirji naftnih derivatov......
1. tud če nebi bili v EU bi se cena goriva tako spreminjala; ni vse odvisno od EU - ker pa pač zahtevajo točno določeno mesečno inflacijo, se je pač to moralo zgoditi, če nebi bi vlada kratko malo zvišala trošarine
2. problem je v svetovnem gospodarstvu (beri ZDA), kjer se cene določajo glede na gospodarsko rast držav članic opec-a; in prav oni so se zmenili z arabci, da bi povečal črpanje nafte (čeprav osebno ne verjemem, da se je to dejansko zgodilo - najbrž je bila novica o povečanju črpanja nafte samo izjava za javnost, da se umirijo cene na borzah)
3. ko se bo Bush umaknil iz Iraka, bo cena zopet padla, to si zapomnite!!!
aja, btw, liter goriva v ZDA je približno 100 sit!!!!!
1. Če ne bi bili v EU oz. pred vstopom v ERM2 in posledično pred prevzemom evra, bi bila cena goriva sigurno malenkost višja, saj je država utrpela relativno visoke izgube. Znižala je trošarine na veljavnem zakonske minimume EU. Inflacija mora ostati na 1,5 odstotne točke od povprečja 3 najnižjih inflacij v EU.
2. Cene se ne določajo glede na gospodarsko rast držav članic OPEC-a, ampak glede na ponudbo in povpraševanje vključno z izrednimi riziki (vojne, ter. napadi, itd...). Tako lahko pričakujete nestabilnost na naftnem trgu ob vzporedni politični nestabilnosti v naftnih državah. Osebno ne verjamem, da se črpanje nafte ni povečalo.
3. Kaj bo, ko se bo Bush umaknil iz Iraka (vprašanje kdaj), pa še največji analitiki ne morejo vedeti, saj niso vedeževalci. Lahko se zgodi marsikaj.
Btw: liter 95 oktanskega neosv. bencina v ZDA se v teh dneh giblje 106 SIT/l, dizel pa 90 SIt/l (vir: AMZS, Bloomberg)
LP Tilen