Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Pe jun 18, 2004 10:18 am

moje 19 so za 1-2 kg težje kot serijske 15... (točno cifro serijskih sem pozabil ampak 19 so težke nekje 21kg z gumo vred) rezlika je torej zanemarljiva kljub temu da so oboje alu feltne :wink:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jun 18, 2004 10:30 am

maky je napisal/-a:moje 19 so za 1-2 kg težje kot serijske 15... (točno cifro serijskih sem pozabil ampak 19 so težke nekje 21kg z gumo vred) rezlika je torej zanemarljiva kljub temu da so oboje alu feltne :wink:


Podobno je pri meni.

Superlaggera je znana, kot eno lažjih platišč na tržišču.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jun 18, 2004 10:34 am

INFINITI je napisal/-a:
JohnyR je napisal/-a:
Pugi je napisal/-a:Obstaja en test golfa 4 z 15 in 18 zoll feltnami. Pri ustavljanju so dobili mislm da 6 metrov od 100 do 0.


6m manj, da ne bo pomot.


Sm že doživeu na polotu zamenjavo iz 13" na 15" + širše gume, pa si moral bremzo pošteno bolj prtiskat, da ne rečem da je bremzau auto dosti slabše; a ti ni logično da se masa drastično poveča?


Tu maš dve možnosti.

Ali je bilo platišče z gumo krepko pretežko za polota ( zato bi se dejansko moralo delati homologacijo, da ne bi dali pretežko platišče na prelahek avto z preslabimi bremzami)

Ali je pa tudi možno da je platišče toliko zaprto, da se bremza ne hladi pravilno.

Sam z Superlaggero nimam problemov. Glede na to da po 10ih krogih na moč po Mobikrogu nisem niti enkrat občutil pojemanje bremz, ali pregrevanje po vožnji, dokler sem jih par videl, ki so mieli probleme (En star CRX), moram trdit da je veliko boljše.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Pe jun 18, 2004 10:47 am

Ja, samo razlika ni zanemarljiva, ker je vztrajnostni moment veliko večji:

Slika > KOT PREJ

Fora večje feltne je, da je več mase nabrano na robu, tam ko je r^2 večji!
Eh, kdor razume, razume, kdor pa ne, pa ne... :roll:
 
G-4S
 

Napisal/-a G-4S Pe jun 18, 2004 10:52 am

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jun 18, 2004 11:04 am

HMX je napisal/-a:Ja, samo razlika ni zanemarljiva, ker je vztrajnostni moment veliko večji:

Slika > KOT PREJ

Fora večje feltne je, da je več mase nabrano na robu, tam ko je r^2 večji!
Eh, kdor razume, razume, kdor pa ne, pa ne... :roll:


To je res, sam je vztrajnost feltne ki ima 5 - 8 kg (Superlaggera 15" in 18") neprimerno manjša kot pa vztrajnost celotnega avta, ki ima 900 - 1600 kg (Clio in A4).

To že dokazuje dejstvo, da ko je guma v zraku, in se vrti, samo pipneš bremzo pa se ustavi. Ta vztrajnost je res zanemarljiva.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Pe jun 18, 2004 12:23 pm

JohnyR, preprosto ni res. Sem tudi sam tako najprej mislil kot ti,
a ko me je "kruta realnost" s tem problemom soočila, sem šel za
mizo, vzel svinčnik in papir ter tuhtal. Hitro mi je bilo jasno, v čem
je problem. :bere

Na kratko en ekstremni primer:

4kg več teže na gumo, faktor 3-4 zaradi vztrajnostnega momenta (to pride
iz kinetične in rotacijske energije, če koga zanima), faktor 4 zaradi 4-ih
koles, pa imaš dodatnih 4*(3 do 4)*4=48-64 kg efektivne teže.

Zej mi pa ne rečt, da se 60 kg teže ne čuti v avtomobilu. Jaz čutim,
če se sam vozim ali pa je še kdo zraven. Seveda je tu govora o bolj
švoh motoriziranih avtomobilih (za kar štejem tudi svojega mondeota).
Itaq, da če maš 200+ km, ti je čisto vseeno, kolk jih v avtomobilu sedi,
al pa če maš klimo prižgano.

Da nebi začel o drugih nezaželenih vplivih nevzmetene mase... :x

Maky, sej men so ful všeč tvoje 19"... Takoj zamenjam avto, ni frke. :con
Sam morš pa vedet, da ti nemci verjetno takšne modifikacije pričakujejo in
temu primerno naredijo tudi podvozje...
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jun 18, 2004 12:45 pm

HMX je napisal/-a:Zej mi pa ne rečt, da se 60 kg teže ne čuti v avtomobilu. Jaz čutim,
če se sam vozim ali pa je še kdo zraven. Seveda je tu govora o bolj
švoh motoriziranih avtomobilih (za kar štejem tudi svojega mondeota).
Itaq, da če maš 200+ km, ti je čisto vseeno, kolk jih v avtomobilu sedi,
al pa če maš klimo prižgano.

Da nebi začel o drugih nezaželenih vplivih nevzmetene mase... :x



Glede na to, da se pogovarjamo o bremzanju, ta tvoja teorija oz. ta izračun izgubi pomen. Ker če ti trdiš da se pri avtu, ki ima 200+ konjev to itak ne pozna, to tudi pomeni da se ta razlika pri bremzanju ne pozna, ker imajo bremze izredno veliko moč (1000 kW in več). Če k temu še prištejemo da ima nizkoprofilna, in široka guma veliko večji količnik leplenja lahko logično sklepamo da je efekt zaradi večjih gum in platišč pozitiven.

Še enkrat bi rad poudaril, da so Superlaggere izredno lahka platišča, tako da je tudi razlika v vztrajnosti zelo majhna, ali pa celo manjša, kot pri originalih.
http://www.raceland.si
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe jun 18, 2004 12:57 pm

Problem, k ga nekateri ne razumete pr razporejanju mase pr vrtenju. Usedte se na en vrtljiv stol, pa v vsako roko utez 2kg (al pa tud ne) pa mejte iztegnjene roke, pa nej vs nekdo zavrti... pol pa roke skrcte. Zacel se boste vrtet dost hiterjs. Energija bo v obeh primerih enaka, masa tud, spreminjali se bosta pa hitrost vrtenja pa razporeditev mase.

Fora nevzmetene mase... poglejte npr bager, k se pelje cez grbino. (tam ima vpliv se visoko tezisce, itd) samo hitro rata jasno, kaj nastane.

Ce je stvar uredu narejena in so platisca dost lahka, stvar funkcionira boljs kot pa 15 cm gume po visini, k se upogiba in krivi. Morjo pa temu ustrezat tud bremze, lezaji pa osi. Ker te stvari potem neprimerno bl trpijo k prej.
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Pe jun 18, 2004 1:34 pm

JohnyR, sej to pravim. To je kot loterija, če ne veš kaj delaš. Lahko je
boljše, lahko je pa slabše. No, pri meni je bilo slabše, zej je pa super,
samo sem moral še 150.000 ksit not vrečt dodatno, da je tko kot je.

Pa moje feltne so zmes aluminija in magnezija, tako da so prekleto lahke.
Samo kaj, ko pa je večino mase nabrane na robu!
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So jun 26, 2004 4:24 am

Mate je napisal/-a:Problem, k ga nekateri ne razumete pr razporejanju mase pr vrtenju. Usedte se na en vrtljiv stol, pa v vsako roko utez 2kg (al pa tud ne) pa mejte iztegnjene roke, pa nej vs nekdo zavrti... pol pa roke skrcte. Zacel se boste vrtet dost hiterjs. Energija bo v obeh primerih enaka, masa tud, spreminjali se bosta pa hitrost vrtenja pa razporeditev mase.

Fora nevzmetene mase... poglejte npr bager, k se pelje cez grbino. (tam ima vpliv se visoko tezisce, itd) samo hitro rata jasno, kaj nastane.

Ce je stvar uredu narejena in so platisca dost lahka, stvar funkcionira boljs kot pa 15 cm gume po visini, k se upogiba in krivi. Morjo pa temu ustrezat tud bremze, lezaji pa osi. Ker te stvari potem neprimerno bl trpijo k prej.


Lepo razloženo :pivo Na pamet mi je palo še nekaj. Kot otroci smo se igrali na vrtiljaku. A se kdo spomni kaka razlika je bila v vrtenju če si visel na robu ali pa če si se objemal centra vrtiljaka? Hitrost vrtiljaka je bila dosti hitrejša če si se oklepal centra. Tukaj pride še en zaključek razen velikosti je pomemben tudi "dizajn" feltne. Če pogledate recimo O.Z. Velo, ki ima v centru ozke in na robu široke krake lahko zopet zaključite da je s tako feltno bl drek dirkat. Nasprotna je superlegerra ki ima izredno tanke krake na koncu vpete tako da so še vedno izredno trda platišča.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So jun 26, 2004 4:42 am

Bilo bi super recimo če bi nekdo uvedel en industrijski standard glede meritev vpliva teh mas. Recimo platišče bi namestili na elektro motor in bi motorček dodajal toliko moči dokler se feltna nebi vrtela z hitrostjo recimo 100 Kmh. Isto bi bilo tudi glede zaviranja na 0Kmh. Tako bi lepo dobili nek index moči potrebne za vrtenje in ustavljanje platišča skozi neko časovno obdobje.
Tako bi se takoj videlo kako je feltna konkurenčne v primerjavi z ostalimi v isti colaži glede dizajna in razporeditve teže na območjih platišča. Za zdaj kaj takega še ne obstaja, še celo podatki o težah platišč so bolj revni in nekonsistenčni.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So jun 26, 2004 4:47 am

Če koga zanimajo teže je tukaj par uporabnih tabel:
http://www.wheelweights.net/
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
B4 Turbo
Novinec
 
Prispevkov: 214
Pridružen: Ne jun 22, 2003 10:46 pm
Kraj: Šempeter pri Gorici

Napisal/-a B4 Turbo So jun 26, 2004 5:24 pm

Mike_E_ je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Sm že doživeu na polotu zamenjavo iz 13" na 15" + širše gume, pa si moral bremzo pošteno bolj prtiskat, da ne rečem da je bremzau auto dosti slabše; a ti ni logično da se masa drastično poveča?


Masa česa že? :lol: :lol:

Poveča se edino oprijem s cestiščem zaradi širše gume (delno tudi zaradi nižjega profila, ker se guma ne zvija toliko), kar pomeni da je kolo težje zablokirat (če nimaš ABS), kar pa pomeni krajšo zavorno pot, ker je zaviranje lahko bolj optimalno. Polo je mel očitno že precej slabe bremze :wink:


Kar jst vem zaradi sirse gume se ti oprijem nic ne poveca!
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 So jun 26, 2004 7:49 pm

B4 Turbo je napisal/-a:
Mike_E_ je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Sm že doživeu na polotu zamenjavo iz 13" na 15" + širše gume, pa si moral bremzo pošteno bolj prtiskat, da ne rečem da je bremzau auto dosti slabše; a ti ni logično da se masa drastično poveča?


Masa česa že? :lol: :lol:

Poveča se edino oprijem s cestiščem zaradi širše gume (delno tudi zaradi nižjega profila, ker se guma ne zvija toliko), kar pomeni da je kolo težje zablokirat (če nimaš ABS), kar pa pomeni krajšo zavorno pot, ker je zaviranje lahko bolj optimalno. Polo je mel očitno že precej slabe bremze :wink:


Kar jst vem zaradi sirse gume se ti oprijem nic ne poveca!


Ja samo se pa avtu poveča pičkohvatnost... :pivo
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So jun 26, 2004 7:57 pm

B4 Turbo je napisal/-a:
Mike_E_ je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Sm že doživeu na polotu zamenjavo iz 13" na 15" + širše gume, pa si moral bremzo pošteno bolj prtiskat, da ne rečem da je bremzau auto dosti slabše; a ti ni logično da se masa drastično poveča?


Masa česa že? :lol: :lol:

Poveča se edino oprijem s cestiščem zaradi širše gume (delno tudi zaradi nižjega profila, ker se guma ne zvija toliko), kar pomeni da je kolo težje zablokirat (če nimaš ABS), kar pa pomeni krajšo zavorno pot, ker je zaviranje lahko bolj optimalno. Polo je mel očitno že precej slabe bremze :wink:


Kar jst vem zaradi sirse gume se ti oprijem nic ne poveca!


Jest pa mislim in iz lastnih izkusenj vem, da se ob sirsi gumi oprijem poveca. Sama sticna povrsina je vecja, zarad cesa se pomoje spremeni koeficient lepenja, ker se guma na vecih mestih mal deformira in se na vecih mestih oprime delcev asfalta. Sirsa guma obicajno tud pomeni manjso visino gume, kar ma za posledico manj "ovijanja" gume v ovinkih in manj "napenjanja" gume pri zaviranju oz. hudem pospesevanju. Sej je bla ena tema s to tematiko, kjer smo dobr razlozil vpliv sirse in nizje gume.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So jun 26, 2004 8:02 pm

Mate je napisal/-a:
B4 Turbo je napisal/-a:
Mike_E_ je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Sm že doživeu na polotu zamenjavo iz 13" na 15" + širše gume, pa si moral bremzo pošteno bolj prtiskat, da ne rečem da je bremzau auto dosti slabše; a ti ni logično da se masa drastično poveča?


Masa česa že? :lol: :lol:

Poveča se edino oprijem s cestiščem zaradi širše gume (delno tudi zaradi nižjega profila, ker se guma ne zvija toliko), kar pomeni da je kolo težje zablokirat (če nimaš ABS), kar pa pomeni krajšo zavorno pot, ker je zaviranje lahko bolj optimalno. Polo je mel očitno že precej slabe bremze :wink:


Kar jst vem zaradi sirse gume se ti oprijem nic ne poveca!


Jest pa mislim in iz lastnih izkusenj vem, da se ob sirsi gumi oprijem poveca. Sama sticna povrsina je vecja, zarad cesa se pomoje spremeni koeficient lepenja, ker se guma na vecih mestih mal deformira in se na vecih mestih oprime delcev asfalta. Sirsa guma obicajno tud pomeni manjso visino gume, kar ma za posledico manj "ovijanja" gume v ovinkih in manj "napenjanja" gume pri zaviranju oz. hudem pospesevanju. Sej je bla ena tema s to tematiko, kjer smo dobr razlozil vpliv sirse in nizje gume.



No jst sm enkrat brau zelo dobro strokovno razlago ki je bila tudi mat. dokazana. Stična površina se sicer ne poveča se le oblikovno spremeni - se poširi in skrajša, površina pa ostane ista. Glede ovijanja imaš popolnoma prav + to da se širše in nižje gume lažje hladijo, zato proizvajalci lahko uporabijo mehkejši materijal gume brez bojazni da se bo "pregrevala" - od tod prihaja dejansko boljši oprijem širših gum
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So jun 26, 2004 8:18 pm

Torej...če maš na avtu širše gume, je oprijem na cestišu boljši...to je splošno prepričanje, ali je resnično ali ne????

Je pa neki...recimo Audi A4 ma recimo original gume 205/60/15...ko so ble montirane 205/55/16, se je avto mnogo bolj držal ceste, kljub isti širini gume.
AMPAK...nizkoprofilne gume, so večinoma delane za športne avtmobile oziroma športnejšo uporabo in temu primerna je tudi njihova zmes, ki je mehkejša...temu primerna je tudi obraba, ampak lega je pa prav tako poglavje zase...Sej za visokoprofilne ozke gume itak ni za dobit naprimer Eagle F1, Sp9000 al pa RE 070...
Blo bi pa zanimiv v praksi primerjat, isti avto z gumami recimo 205/55/16 in pa gumami 225/45/17...Isti model gum, kar se definitivno dobi.
Pomoje bi na suhem še vedno bolj držala 225, na mokrem bi se lhk pa vsaj pri zaviranju in aquaplanningu rezultat obrnu na glavo :wink:
Drugač pa probleme z nevzmeteno maso dobr pozna(m)jo motoristi...
Cestni motor, k ma lažja platišča, gre tud mnogo lažje v ovinek (handling...odzivnost za spreminjanje smeri), pa tud na neravninah hitrej ujame stik s podlago :wink:

LP

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So jun 26, 2004 8:23 pm

Sm že vidu take teste; isti tip gum le razliga v colaži in širini. ožja guma je mela prednost le v aquaplaningu in kotalnem uporu. Bla je pa tut malce tišja in udobnejša - jasno.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So jun 26, 2004 8:31 pm

INFINITI je napisal/-a:Sm že vidu take teste; isti tip gum le razliga v colaži in širini. ožja guma je mela prednost le v aquaplaningu in kotalnem uporu. Bla je pa tut malce tišja in udobnejša - jasno.


Torej sm mel prov??? 8)
LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov