Mighi je napisal/-a:mc123 je napisal/-a:No, ne glede na vse, sem se tudi sam odločil vgradit avtoplin v svoj avto.
Prebiral sem forum več dni in prišel do zaključka, da je navsezadnje vseeno kateri sistem vgradim(od proizvajalca) ker eni pač nek sistem hvalijo, drugi pa ne in če bi sedaj delal statistiko proti in za, ne bi nikamor prišel.
Odločil sem se da bom vgradil sistem od plineksa-PE Koper. Slišal sem da z njimi ni težav, pa kakorkoli-servis imam blizu. Cena vgradnje : 1250 €. Moj avto popije 7 l na 100 km, prevozim pa tam okoli 15-20000 km letno. Tudi če se mi investicija ne povrne ravno v enem letu-avto bom namreč vozil še veliko let. Vzel sem teh 12500 € investicije kot depozit, z obrestno mero 50 %. Namreč prihranka na leto bom imel okoli 600 €, kar je polovica investicije.
Kar se tiče problemov z obljubami glede porabe plina-da presega samo par procentov, je dobro vedeti in si bom vse to tudi zabeležil in imam tudi njihov email v katerem to zatrjujejo. Če bodo kakršnakoli odstopanja me ne skrbi, ker imam sklenjeno pravno zaščito in bom uredil vse težave preko sodišča če bo treba.
Ne bom trdil, vendar iz prebranega vidim da se porava plna res poveča, v primerjavi z bencinom, in je za to prihranek manjši, vendar pa: cena bencina v italiji znaša 1,8 €, cena avtoplina v italiji pa 0,774 €. Zakaj si ne bi privoščil eno turo do Rima? Prihranek je tako ob povečani porabi 10 % celih 100 € ( za 1400 km). In če gremo v štirih, znaša strošek goriva na osebo samo 25 €.
Hočem reči, da poleg prihranka v Sloveniji, je dobro tudi gledat, prihranek v tujini, kjer vedno tankamo plin in posledično lahko gremo kam v lastni režiji, še posebno na dolge relacije. In na račun večje razlike v tujini plin/bencin, prihranimo še več. No ok. Nisem upošteval manjšega prihranka na dolge relacije, ker bi lahko preden gremo recimo v italijo, natankali poln rezervar cenejšega bencina, za cca 500 km.
Če dodam še manjšo obrabo katalizatorja, katerega strošek novega je za moj avto okoli 250 €.
Ne me držat za napisano, ker nimam še vgrajenega avtoplina in ne morem vedeti, dejanskega stanja. Če sem se pa kaj zmotil, kr navalite

Veliko sreče s pravdanjem :=)
(pazi, da si ne nakoplješ samo dodatnih stroškov)
jaz delam tudi cca 15k km na leto in je prihranek megančka po predelavi na plin:
- prihranek gorivo v letu 2011 380 EUR
- po odbitku dodatnih stroškov (90EUR stroškov servisa in menjava nosilca, 20za FlashLube) pa samo 270 EUR
- prihranek gorivo v letu 2010 405 EUR (prevoženih malenkost manj kot 17k km)
- po odbitku dodatnih stroškov (50 EUR stroškov servisa in menjava nosilca, 30 za FlashLube) pa samo 325 EUR
v 2012 sem menjal plinske injektorje (250 EUR) tako, da bo računica še slabša in investicijo (1270) si bom mogoče povrnil do 2015 (če ne upoštevam obresti seveda). Se pa vozim bolj ekološko in enkrat tudi (upam) ceneje. poraba je vidna na:
http://www.poraba.com/usage_view.php?carid=3519
HM, nekam majhen prihranek,.... Izračunal sem , da ob porabi 7 l/100 km in ob povečani porabi plina za 25 % bi moral biti bruto prihranek 504 €. Minus seveda servis itd., bi prišlo okoli 450 €. Povrnitev investicije torej v treh letih, če vgradim sistem za cca 1300 €,...
Ja nepotrebnih stroškov s pravdanjem na srečo ne bo, ker imam ARAG pravno zaščito. Krijejo vse sodne stroške.
Samo eden jim pač mora stopit na prste. Recimo plineks, ima kalkulator, kateri ne upošteva dodatnih stroškov mazanja, pa povečane porabe plina. Če bi bili fer, bi morali to dopisati pod opombe ali vključiti v kalkulator.
Če citiram odlomek iz njihovega odgovora na povpraševanje:
Avtoplinski sistemi, ki jih vgrajujemo, imajo deklarirano izgubo moči med 0% in 8% ter sorazmerno toliko večjo porabo, vsi trije profesionalni sistemi pa se gibljejo znotraj 2%. Izpostaviti je potrebno, da so to deklarirane meritve in normativi, dejansko pa smo na podlagi naših izkušenj in meritev narejenih s Slovenjskim avtoplinom prišli do zaključka, da je ta procent lahko tudi nekaj večji. Le ta se sicer ne odraža na moči, saj so meritve s profesionalnimi sistemi pokazale odstopanja znotraj 0.7%, nekateri sistemi pa lahko celo rahlo povečajo moč motorja. Med navedenimi avtoplinskimi sistemi nudimo tudi takšne, ki imajo vbrizg plina v »realnem času« (real time), vrhunski sistemi pa poleg »realnega časa« lahko brizgajo plin v »past« času, za kar poskrbi avtoplinska elektronika, katera je vezana na potrebe določenega agregata. To je odločilnega pomena predvsem pri pospeševanju ter ohranjanju moči, prav tako pa bistveno pripomore k izboljšanju izkoristka in posledično same karakteristike vožnje na avtoplin.
Si lahko vsak razlaga, da se mu bo poraba plina povečala sorazmerno z izgubo moči, kar po njihovih trditvah znaša med 0 in 8 %. In če so oni prišli do zaključka da so ti procenti lahko nekaj večji, si teh nekaj večji vsak razlaga različno in meni ne bi nikakor prišlo na misel, da bi NEKAJ VEČJI pomenilo trikrat večji. Nekaj večji bi moralo po moji logiki pomeniti recimo tam do 5 %. Temu se dobesedno reče prikrivanje podatkov, ki bi bili ključni za kupca, pri odločitvi za nakup. In če izdelek nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, lahko potrošnik uveljavlja stvarno napako, kar pomeni da lahko zahteva povrnitev sorazmernega deleža kupnine, ali da vrne izdelek in se mu vrne celotna kupnina ali zahteva da prodajalec napako odpravi.
Tudi ko sem šel na poslovno enoto, kjer vgrajujejo sistem, sem mehanika izrecno vprašal: koliko pa je povečana poraba plina v primerjavi z bencinom? Odgovoril je da minimalna. Vprašal sem ga: a ni povečana poraba tudi 25 %? Na to vprašanje mi je zatrdil da temu niti približno ni tako.
Bomo vidli kaj bo,... če ne drugega bom mel vsaj vsako leto registracijo, tehnični, dajatve zastonj. Seveda po treh letih.