Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Vseved
Novinec
 
Prispevkov: 229
Pridružen: Če dec 17, 2009 5:17 pm

Napisal/-a Vseved Sr dec 30, 2009 10:40 am

Tudi sam sem bil dolga leta prepričan v OMW in nasprotnik Petrola. Zdaj je zgodba obratna.

Sem mnenja, da je pač treba iztisnit oz. privarčevat vsak cent, pa če tudi na račun pomanjkanja aditivov v nafti in posledičnih okvar. Krivec je en sam: človek, ki je zavozil nešteto firm. Mislim, da vsi veste koga imam v mislih. ;)
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Sr dec 30, 2009 12:39 pm

Vseved je napisal/-a:Tudi sam sem bil dolga leta prepričan v OMW in nasprotnik Petrola. Zdaj je zgodba obratna.

Sem mnenja, da je pač treba iztisnit oz. privarčevat vsak cent, pa če tudi na račun pomanjkanja aditivov v nafti in posledičnih okvar. Krivec je en sam: človek, ki je zavozil nešteto firm. Mislim, da vsi veste koga imam v mislih. ;)


Vseved predlagam da spremeniš nick v neved, ker zgleda nimaš pojma kdo je lastnik česa. Oseba ki je zafurala precej primorskih firm z OMV Slovenija nima nič skupnega že nekaj let. Predlagam da stopiš v 21. stoletje, malce uporabiš moderna sredstva komunikacije in preveriš kdo je lastnik katerega podjetja.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Sr dec 30, 2009 1:30 pm

Če gofra čuti razliko, mu dam kar prav. Tudi sam čutim razliko med Petrolovim 98 in OMV-jevo 100ko. Sicer je minimalna, ampak se čuti. Pri OMV-ju se motor malenkost hitreje odzove in lepše teče. Največja razlika pa je če tankaš Shell V-Power 100. Opazi se pa predvsem ko tam od 140 naprej pohodiš gas, da motor enostavno opazno bolje pospešuje. Gre sicer za v osnovi nekoliko starejši 3.0 motor.
 
Uporabniški avatar
mr.ramo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1774
Pridružen: Pe nov 16, 2007 2:12 pm
Kraj: WestCoast

Napisal/-a mr.ramo Sr dec 30, 2009 4:03 pm

kje bi se pa dal dobit Shell V-Power 100 bencin?
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar Sr dec 30, 2009 4:38 pm

mr.ramo je napisal/-a:kje bi se pa dal dobit Shell V-Power 100 bencin?


Nisem 100% ampak mislim da sem videl da ga imajo na Shellovi bencinski, ko sem se na zadnje peljal iz Gradca proti Šentilju.
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
Uporabniški avatar
grizli
Novinec
 
Prispevkov: 337
Pridružen: So dec 26, 2009 1:47 pm

Napisal/-a grizli Sr dec 30, 2009 4:59 pm

lizard je napisal/-a:Če gofra čuti razliko, mu dam kar prav. Tudi sam čutim razliko med Petrolovim 98 in OMV-jevo 100ko. Sicer je minimalna, ampak se čuti. Pri OMV-ju se motor malenkost hitreje odzove in lepše teče. Največja razlika pa je če tankaš Shell V-Power 100. Opazi se pa predvsem ko tam od 140 naprej pohodiš gas, da motor enostavno opazno bolje pospešuje. Gre sicer za v osnovi nekoliko starejši 3.0 motor.


Vsa čast! Da nekdo pri navadnih mašinah občuti razliko med 98 in raznimi 100 oktanskimi bencini... saj niste resni :bonk

Očitno avtosugestija res dela čudeže =P
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Sr dec 30, 2009 5:11 pm

To je test ki so ga naredili v Autobildu

BMW 316i
moč 114,2 (95 oktan), 118,9 (100 oktan)
0-100 10,7 (95 oktan), 10,6 (100 oktan)
60-100 v četrti 10,2 (95 oktan), 9,7 (100 oktan)

VW Golf 1.6 FSI
moč 104,3 (95 oktan), 110,2 (100 oktan)
0-100 11,4 (95 oktan), 11,1 (100 oktan)
60-100 v četrti 10,8 (95 oktan), 10,1 (100 oktan)
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Sr dec 30, 2009 5:12 pm

res vsa čast, da tak nekateri opazite razlike v gorivu.
Ponavadi pa ne opazite, da je lager hin :roll:
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr dec 30, 2009 5:33 pm

Še moje opazke. Imel sem Škodo Fabio 1.4 16V 74kW. V navodilih je blo, da se lahko tanka 95/98 gorivo. Se pravi, da naj bi bilo za mašino bolje če tankaš višje oktansko gorivo. Na začetku sem tankal 95, nato sem začel tankat 98 oz. kasneje 100 pri OMV-ju. Razlike ko sem šel "na več" ni bilo opazit.

Je bla pa bistvena razlika, ko sem po par tisoč prevoženih kilometrov včasih natankal 95, tudi 98 (saj OMV črpalke ni na vsakem vogalu). Mašina je v trenutku postala glasnejša, bolj nemirna, slišat je blo klenkanje ventilov, moč/odzivnost se pa ni spremenila. Enkrat mi je celo prižgalo lučko za kontrolo izpušnih plinov po tistem ko sem natankal 95. :shock:
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra Sr dec 30, 2009 5:53 pm

grizli je napisal/-a:
lizard je napisal/-a:Če gofra čuti razliko, mu dam kar prav. Tudi sam čutim razliko med Petrolovim 98 in OMV-jevo 100ko. Sicer je minimalna, ampak se čuti. Pri OMV-ju se motor malenkost hitreje odzove in lepše teče. Največja razlika pa je če tankaš Shell V-Power 100. Opazi se pa predvsem ko tam od 140 naprej pohodiš gas, da motor enostavno opazno bolje pospešuje. Gre sicer za v osnovi nekoliko starejši 3.0 motor.


Vsa čast! Da nekdo pri navadnih mašinah občuti razliko med 98 in raznimi 100 oktanskimi bencini... saj niste resni :bonk

Očitno avtosugestija res dela čudeže =P


Glej, pet konjev se obcuti, pa ce se zaradi mene na trepalnice postavis. In kaj je zate navadna masina? Na motorjih, starih 15 - 20 let tega ne bos obcutil medtem ko na modernih agregatih bos...
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Sr dec 30, 2009 6:14 pm

Templar je napisal/-a:
mr.ramo je napisal/-a:kje bi se pa dal dobit Shell V-Power 100 bencin?


Nisem 100% ampak mislim da sem videl da ga imajo na Shellovi bencinski, ko sem se na zadnje peljal iz Gradca proti Šentilju.


Mislim, da ga imajo vsi shellovi BS v Italiji.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Sr dec 30, 2009 6:28 pm

gofra je napisal/-a:
grizli je napisal/-a:
lizard je napisal/-a:Če gofra čuti razliko, mu dam kar prav. Tudi sam čutim razliko med Petrolovim 98 in OMV-jevo 100ko. Sicer je minimalna, ampak se čuti. Pri OMV-ju se motor malenkost hitreje odzove in lepše teče. Največja razlika pa je če tankaš Shell V-Power 100. Opazi se pa predvsem ko tam od 140 naprej pohodiš gas, da motor enostavno opazno bolje pospešuje. Gre sicer za v osnovi nekoliko starejši 3.0 motor.


Vsa čast! Da nekdo pri navadnih mašinah občuti razliko med 98 in raznimi 100 oktanskimi bencini... saj niste resni :bonk

Očitno avtosugestija res dela čudeže =P


Glej, pet konjev se obcuti, pa ce se zaradi mene na trepalnice postavis. In kaj je zate navadna masina? Na motorjih, starih 15 - 20 let tega ne bos obcutil medtem ko na modernih agregatih bos...


No moj mtoor ni med novejšimi pa opazim. Začutim tudi razliko ob vklopljeni klimi, pa gre za 3.0 V6 motor.

Je pa zelo dobro povedal PeroRS oz. je povedal to kar sem jaz pozabil. Ne da opaziš direkt razliko med enim pa drugim, ampak ko sem pol leta tankal OMV 100 potem pa šel na Petrol po 98 sem opazil to kar sem napisal zgoraj. Rahla razlika je bila tudi v zvoku. A ko sem zadnjič nvAvstriji natankal Shell V-Power 100,s icer za prekelto visoko ceno, takrat pa se je napram OMV-ju poznalo ko sem pri 160 pristinil do konca, da je hitrost nabiral avto opazno hitreje. Shell V-Power 100 itak velja za skoraj edini bencin pri akteremu vsakdo opazi razliko, a žal tudi v denarnici.

Sicer pa je normalno, da eno ljudje opazijo oz. čutijo avto bolje, drugi slabše. Eni celo tako dobro, da lahko vozijo Formulo 1 :).
Zadnjič spremenil lizard, dne Sr dec 30, 2009 6:30 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
grizli
Novinec
 
Prispevkov: 337
Pridružen: So dec 26, 2009 1:47 pm

Napisal/-a grizli Sr dec 30, 2009 6:30 pm

@gofra
Zame je navadna mašina recimo 1.6 bencinar z okoli 110 konji. In pri taki mašini jaz v vožnji ne občutim razlike pri različnih bencinih, pa tudi če bi mi v isti avto dal enkrat 110 konjev, naslednjič pa 115, močno dvomim, da bi občutil razliko. Priznam. In mislim, da je takih tudi velika večina ostalih voznikov. Če pa ti občutiš razliko 5 KM, pa kot sem dejal, vsa čast :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
domi
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Ne okt 24, 2004 7:49 pm
Kraj: Prekmurje

Napisal/-a domi Sr dec 30, 2009 7:07 pm

grizli je napisal/-a:@gofra
Zame je navadna mašina recimo 1.6 bencinar z okoli 110 konji. In pri taki mašini jaz v vožnji ne občutim razlike pri različnih bencinih, pa tudi če bi mi v isti avto dal enkrat 110 konjev, naslednjič pa 115, močno dvomim, da bi občutil razliko. Priznam. In mislim, da je takih tudi velika večina ostalih voznikov. Če pa ti občutiš razliko 5 KM, pa kot sem dejal, vsa čast :tomidelej:


seveda se razlika ne opazi, saj se ni povečanja moči motorja zaradi oktanov v bencinu.

Oktansko število nam podaja odpornost proti klenkanju, ki nastane zaradi samovžiga goriva. Višje oktansko število omogoča večje kompresijsko razmerje. Če je to število manjše, kot ga je predpisal proizvajalec motorja, pride do samovžiga goriva. Motor ne deluje več (optimalno), klenkanje. Oktansko število se poveča z dodajanjem primesi. Nekoč so dodajali svinec, ki je težka strupena kovina. Danes dodajajo druge primesi, ki se lahko izločijo iz izpušnih plinov (v katalizatorju). (več virov iz interneta)

V novejših motorjih predpisujejo uporabo visoko oktanskega bencina zaradi povečanja kompresijskega razmerja, s katerim dobijo večjo moč in popolnejše izgorevanje.
Kompresija: 9,1:1; TCe 130 Renault
Kompresija: 9,6:1; 2.0 TFSI Audi
Kompresija: 11,5:1; 2.0 16V Renault

LP
 
Uporabniški avatar
ijuvan
Novinec
 
Prispevkov: 397
Pridružen: Pe okt 12, 2007 4:19 pm
Kraj: SG

Napisal/-a ijuvan Sr dec 30, 2009 7:27 pm

Skoraj vedno tankam na isti črpalki OMV (v Velenju iz smeri SG), enkrat pa sem šel na petrolovo (v Velenju pred tunelom). Takrat se mi je zdelo, da pritisk na plin ni bil tako odziven -> avto je začel vleči pozneje. Isti občutek sem imel celo pot do doma. Naslednji dan sem pozabil na vse skupaj in nisem bil pozoren. Dopuščam možnost, da je bilo vse v glavi, a dvomim.
Motor pa 1.6, 66 KW
Slika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr dec 30, 2009 9:07 pm

domi je napisal/-a:seveda se razlika ne opazi, saj se ni povečanja moči motorja zaradi oktanov v bencinu.


ne sploh ne... :roll: .......ne da se mi iskat linka od golfa ali pasata R36 ki na normalen bencin da 360ps na 100 oktanca pa 400......

PS prvič, ko je prišel 98 oct bencin (še od INE na HR) mi je audi cca 215ps "poklopil" 260 na števcu............na 95 petrol/omv pa le 245km/h..........nato je petrol dobil 98(pred omv-jem) se "stvar" bila ista 255 za hec....

gofra je napisal/-a:Glej, pet konjev se obcuti, pa ce se zaradi mene na trepalnice postavis. In kaj je zate navadna masina? Na motorjih, starih 15 - 20 let tega ne bos obcutil medtem ko na modernih agregatih bos...

seveda...ti dam čist za prav_sploh, če poznaš svoj avto in "živiš" z njim.....
 
Uporabniški avatar
domi
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Ne okt 24, 2004 7:49 pm
Kraj: Prekmurje

Napisal/-a domi Sr dec 30, 2009 10:16 pm

sašo5 je napisal/-a:
domi je napisal/-a:seveda se razlika ne opazi, saj se ni povečanja moči motorja zaradi oktanov v bencinu.


ne sploh ne... :roll: .......ne da se mi iskat linka od golfa ali pasata R36 ki na normalen bencin da 360ps na 100 oktanca pa 400......

PS prvič, ko je prišel 98 oct bencin (še od INE na HR) mi je audi cca 215ps "poklopil" 260 na števcu............na 95 petrol/omv pa le 245km/h..........nato je petrol dobil 98(pred omv-jem) se "stvar" bila ista 255 za hec....

Seveda saj so ti motorji narejeni da ˝konzumirajo˝ visoko oktansko gorivo.
Hočem povedati da oktani ne odražajo energijske vrednosti goriva in da 100 oktanski bencin ni močnejši, ampak ga lahko bolj stisnemo v cilindru preden pride do samovžiga.

LP
 
Uporabniški avatar
NoSpeedNoFun
Novinec
 
Prispevkov: 390
Pridružen: So jun 05, 2004 12:25 am

Napisal/-a NoSpeedNoFun Sr dec 30, 2009 11:35 pm

Joj, odstopam od te debate...

Eden pravi koliko je boljši od petrola, drugi od OMV, torej, če zaključim vsaj eden "laže".
Zdaj pa... KDO je ta tič??? :)

@gofra
- ne vem kaj vozis za en avto, dal sem primerjavo 2T, ki je podobno, kot starejsi avtomobili, ki jih ne poganja "najsodobnejša elektronika regulacije vbrizga". Ce posplosim avtomobili pred 2005, eni prej, drugi se danes ne...
- ja, za primerjavo vzemamo tuja goriva, ker na slovenskem ni tovrstnih "raziskav". In spet ce posplosim, je BP ultimax nekaj podobnega, kot tanovi Petrolov...
- še enkrat kapo dol, ce obcutis, ne trdim, da ne, samo generalno gledano se te razlike ne obcuti... Dopuscam pa moznost, ki jo dirkači dopuščamo, da imajo določene mašine v sebi demona, ki klubuje logiki... Sam imam eno masino, ki ne deluje z Iridium svečko, pa je popolnoma enaka vsem ostalim... Mojim in od sotekmovalcev... Morda imas tako posebno masino (to mislim resno, se ne delam norca).

Je pa stvar dokazana npr za staro 3.0 masino nikoli ni in ne bo razvila večje moči z gorivom, ki ima visjo oktansko vrednost. Govorim o oktanski vrednosti ne o kalorični!!!!!!!!
Dobra stran goriva z visoko oktansko vrednostjo je, da je bolj "stabilen" torej se vzge točno takrat, ko hočemo, kar dopušča da se gorivo precej bolj stisne, brez, da se pred tem samo vžge.
Pri navadni masini pa prihaja ravno zaradi tega, do slabšega učinka(minimalno), saj zaradi nizkega pritiska goriva v izgorevalni komori ne pride do "kritične meje" samovžiga, kar posledično pomeni, "da mora vso delo vžiga goriva opraviti svečka sama". Že samo po sebi je logično, da je zaradi tega eksplozija manjša. Če pa še upoštevamo "moč" elektrike pri starih in novejših motorjih...

Katero je dobro tekmovalno gorivo? Zakaj so to takšne skrivnost? Zakaj ga navadni smrtniki ne moremo kupiti? Zakaj smo, ko ga, če nam uspe ga dobti ponavadi razočarani?
Poanta teh goriv je, da je čimbolj explozivno in ob visoki stopnji akplozivnosti ostaja stabilno. Najti "formulo" med kalorično in oktansko vrednostjo... Poleg tega je potrebno race gorivo za vsako masino posebej prirediti.

To zadnje sem dal le za primer, da bi nekateri lazje razumeli poanto oktanov in bodobnega sranja.
Zgornji opis pa sem poskusal povedati cimbolj po domace. Strokovno lahko vsak prebere na netu, vendar, kot sem lahko opazil tega nekateri ne morejo razumeti oziroma ni prav dobro razloženo, če je pa se v tujem jeziku pa je se toliko tezje...

Zdaj se pa res ne bom vec prerekal... Morda pa tudi nimam v vsem prav... :)
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Če dec 31, 2009 1:05 am

No glede tega koliko je odvisno od oktanov se ne bom niti vpletal. Vse kar sem hotel povedat, da so razlike med gorivi opazne, pa ne gre se tu za smao moč motorja, ampak za zvok, tek, odzivnost, in po zdaj že 2 letni uporabi OMV-jevaga 100, vsakič ko sem primoran natočit Petrolovega 98 opazim razliko, v faktorjih ki sem jih napisal malo više. Pri moči pa je zelo težko karkoli ocenjevat. Definitivno je avto ob Shellovem V-Power bencinu pospeševal bolje napram OMV-jevi 100-ki, torej glede na to da imata oba enako oktanov lahko sklepamo, da le ti ne vplivajo kaj dosti na moč, pri morejm motorju. Med OMV 100 in Petrol 98 pa je nekoliko težje povedat opisat razliko v pospeševanju, vsekakor mi avto dela lepše če tankam na OMV-ju, pa zelo dvomim, da gre to pripisat oktanom, ampak bolj kvaliteti goriva.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če dec 31, 2009 1:46 am

domi je napisal/-a:...
seveda se razlika ne opazi, saj se ni povečanja moči motorja zaradi oktanov v bencinu.
...


Zaradi oktanov direktno res ni povečanja moči - so pa druge posledice, ki pripeljejo do povečanja in večje odzivnosti!

Ne vem, zakaj vsi pozabljate na senzorje klenkanja. Ti ob različnih oktanih dajejo različne vrednosti, ki jih računalnik "prebavi" v različne kote predvžiga, s tem pa tudi v različno moč, odzivnost, navor, ne nazadnje tudi zvok, tresenje itd!

Nekateri se še spomnete, kako je bilo, ko smo "na roke" spreminjali kot predvžiga - pri nekaterih kotih je prihajalo do klenkanja, pri drugih do lepšega minimuma (motor je lepše tekel, manj "hropel") ali boljše odzivnosti pri nizkih ali srednjih ali visokih obratih, na drugi strani kota predvžiga (od klenkanja) je prihajalo (tudi, če je bilo še bencina v izpuhu) do vžiga v izpuhu (kdaj prav lepe eksplozije) itd itd. Pri različnih obratih drugačne razlike - glede na različne kote predvžiga! Seveda se je to odražalo tudi v porabi! Pravilen kot predvžiga je bil en glavnih pogojev za ustrezno (vsakemu svoje) ali optimalno delovanje motorja.

In sodobni motorji glede tega niso drugačni - le da kot predvžiga sproti spreminja računalnik, ki preko senzorja zaznava ustreznost oktanov. In niso vsi oktani idealni za vsak motor - motor dela normalno (saj računalnik spremeni kot predvžiga), a ne z lastnim optimumom! Vsak ima svoj optimum ob samo njemu lastnih oktanih, kot ima tudi vsak motor drugačne razlike/spremembe na spreminjanje kota predvžiga, kar določa računalnik. Zato o splošnem (ne)občutenju razlik ne moremo govoriti!

Kompresijsko razmerje je fiksno in določa idealne oktane in če le-ti niso taki, računalnik to prilagaja (da ne prihaja oz je še daleč do klenkanja), motor pa ne deluje vedno s sebi lastnim optimumom. Za vsako eksplozijo je za določen motor za idealen izkoristek (poln vžig znotraj idealnih postavitev bata in ventilov) značilen nek idealen trenutek vžiga (odvisen tudi od vbrizgavanja goriva (kar tudi spreminja računalnik - tudi v povezavi s kotom predvžiga?!!) ter zraka, verjetno tudi od notranje oblike prostora - glave in "glave" bata. Računalnik spreminja kot predvžiga tudi sproti s spreminjanjem obratov motorja in verjetno tudi to drugače počne ob spremembi oktanov?), vendar to računalnik zaradi oktanov sproti spreminja in ni vedno čisto znotraj idealnega trenutka. Iz tega sledi ob spremenjenih oktanih tudi drugačna odzivnost in zvok, a za vsak motor drugače.

To s samovžigom seveda nima nobene zveze, je pa različnost oktanov posreden krivec za malce drugačno delovanje motorja. Če z neko spremembo oktanov motor dela bliže optimumu, ima dejansko večjo odzivnost itd - in to se dostikrat da občutit, mdr tudi na zvoku. Malo tudi na denarnici.

To je seveda odvisno od vsakega motorja posebej - nekateri so na te male razlike kota predvžiga bolj občutljivi oz pokažejo večje razlike kot drugi, pri nekaterih teh razlik praktično ni. Tudi zato bolj zmogljivi motorji pokažejo večje razlike pri različnih oktanih.

Recimo, da ima nek motor idealno delovanje ob 97 oktanih. Delal bo dobro tako ob 95 kot ob 100 oktanih, to pa zaradi računalnikove spremembe kota predvžiga. A lahko bo ob 95 oktanih delal lepše na minimumu in imel malce večji navor pri nižjih obratih (kar se lažje opazi), bo pa malce težje dosegal najvišje obrate ali imel takrat malenkost manjšo moč ali manjšo porabo itd, pri 100 oktanih pa morda obratno (ali nasploh obratno pri 95 in 100?), odvisno od vsakega motorja. In odvisno tudi od želja voznikov, s tem pa pride tudi "boljše" opažanje razlik! (Pri Z 101 1.1 in C BX-u 1,6 se je to kdaj (tudi ohranjenost) dalo opazit in tudi spreminjat z ročnim nastavljanjem kota predvžiga in s tem prilagajat oktanom ali želji po drugačni odzivnosti.)

Tovarne pač iščejo nek približek povprečju uporabnikov, tunerji pa to kdaj spreminjajo (tudi pri atm. motorjih, a tam je tega malo zaradi manjših efektov) in s tem spreminjajo odzivnost ter moč/navor pri različnih obratih.
BTW - je kdaj kakšen tuner predlagal spremembe oktanov (da tankaš samo npr 98) ob nespremenjeni kompresiji, ker je npr računalniku "zožil" spreminjanje kota predvžiga (ga prilagodil samo npr 98 oktanom in ga s tem približal nekemu optimumu ter tudi tako dosegel boljšo odzivnost)?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov