Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Po apr 05, 2004 5:12 pm

Ni nujno oz. sej sploh ni odvisno od tega koliko odmičnih ima motor da več ali manj porabi,.....logično gledano več stvari mora motor premikat ali vrtet več porabi.

Motor z po več ventilov na valj porabi načeloma manj oz. ima bolši izkoristek ker bolj učinkovito napolni in sprazne zgorevalni prostor se pravi, da po vsakem delovnem taktu ostane v zgorevalnem prostoru manj zgorelega plina se pravi, da za isti učinek lahko dovedemo manj mešanice oz. če jo dovedemo v isti količini kot 2-ventilc bo imela mašina večji izkoristek.
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

Napisal/-a mazda-mx3 Po apr 05, 2004 5:14 pm

ma jaz ne vem kako je tocno z vsem tem, ampak:
mx3 ima dva 1.6 motorja
en je SOHC in razvije 90 KM
drugi pa je DOHC in ima 107 KM

Je pa noramlo, da DOHC malo vec spije, vsaj po moje, ampak spet ne spije nevemkolko vec kot SOHC masina......tako da..nebi vedel
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Uporabniški avatar
Zorqon
Novinec
 
Prispevkov: 178
Pridružen: Če jan 15, 2004 7:41 pm
Kraj: maribor

Napisal/-a Zorqon Po apr 05, 2004 5:19 pm

lep primer je tudi honda civic:
honda civic 1.6 esi (SOHC)....125 KM
honda civic 1.6 vti (DOHC).....160 KM
Policaj: " boste pihali??? "
Voznik: " ne, bruhal bom "
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Po apr 05, 2004 5:42 pm

Povejte še kompresiska razmerja pri obeh motorjih.

vw:
1.8 JH 112km z 8.5:1 kompresijo in CIS vbrizgom (ka-jetronic)
1.8 PL 136km z 10:1 kompresijo in CIS-e vbrizgom (pri polhnem gasu da dodaten bencin)
Slika
 
Uporabniški avatar
majaCRX
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Po feb 10, 2003 6:37 pm

Napisal/-a majaCRX Po apr 05, 2004 6:18 pm

Zorqon je napisal/-a:lep primer je tudi honda civic:
honda civic 1.6 esi (SOHC)....125 KM
honda civic 1.6 vti (DOHC).....160 KM


Točno tako. In tale Vti pije kar konkretno več od Esi.
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Po apr 05, 2004 7:15 pm

V praksi je res tako, da DOCH spije nekaj več samo je pa treba upoštevat, da imajo te mašince tudi več konjev...

npr: renaultova mašina 1.2 ena ima 8 ventilov in 60Km, druga pa 16 ventilov in 80Km.......razlika v moči je za kar 20Km....pa bistvene razlike v porabi ni...pri pazljivi vožnji bi se celo upal trdit, da 16 V bi manj porabil.

da bi na mojemu povečal moč za toliko konjev (sorazmerno kubikaži seveda) bi mi namesto 12 pilo 18.......(sicer pa me nebi ne vem kako motilo:):):):))

vse ostale zadeve, kot so npr. kompresija, vbrizg, elektronika pa itak naredijo razliko in to tudi veliko.......samo mislim, da se tuki pogovarjamo o DOCH oin SOCH pri isti zasnovi motorja...
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Po apr 05, 2004 7:23 pm

lucky je napisal/-a:samo mislim, da se tuki pogovarjamo o DOCH oin SOCH pri isti zasnovi motorja...


Sam je problem da v praksi skoraj ni motorja z isto kompresijo, odmičnimi, enako skupno površino ventilov... Samo da je eden 16v en pa 8v.
Slika
 
Uporabniški avatar
Viper123
Uporabnik
 
Prispevkov: 968
Pridružen: So dec 14, 2002 11:38 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Viper123 Po apr 05, 2004 7:29 pm

majaCRX je napisal/-a:
Viper123 je napisal/-a:Med SOHC in DOHC je razlika tudi v porabi. DOHC pri enaki prostornini in enaki moči v povprečju porabi manj.
Zakaj? Hm... mešanice se lepše zmeša in razporedi, če vstopa v kompresijski prostor skozi dve (oz. tri pri 5V na valj) manjše odprtine, kot pa skozi eno veliko. To lepše "mešanje" pa omogoča tudi višjo kompresijo, kar pomeni večjo moč.

No vsaj tako si jaz to predstavljam :mrgreen:

Nisem vsega bral, tako da če je kdo že to napisal se opravičujem :P

LP


S tem se pa jaz ravno ne bi strinjala...vsaj pri Hondi to ne drži.

Motorji z enojno odmično porabijo bistveno manj, kot motorji z dvojnima odmičnima!!

Pod temi pogoji pa VTi in ESi ne moreš primerjat! ESi je namenjen varčni vožnji v nizkih obratih, vendar še vedno ponuja veliko moči v višjih vrtljajih. VTi je pa čisti športnik!

Bo treba drugič bolš prebrat :mrgreen:

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm Po apr 05, 2004 8:14 pm

Jaz ti priporočam DOHC motor, saj iz sklepanja mislim da rad teraš v višje obrate.
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Po apr 05, 2004 9:32 pm

Titan...veliko jih je še posebej zadnjih 5 let sicer popolnoma itega seveda, da ne boš našel samo pri večini atmosferskih motorjev se kompresija giblje med 9,5 do 10,5 morda pri japonskih do 11. Turbaši imajo pa od 7,5 do 8,5 brez prisilnega dovajanja zraka.

Razlika v kompresiji pri posameznem motorju je treba pripisati enoti za dovajanje zraka (kolektor, airbox, cevi, resonatorji,....) bolj je sistem odprt nižja je kompresija.

pa glede podobnosti mašin.......večina znamk ki same razvijajo svoje mašine so pred kratkim (4-6 let nazaj) pri isti zasnovi motorja zamenjali je glavo in seveda prilagodili elektroniko npr. renault 1.6 sta pri ratlični "klavijaturi" bloka popolnoma ista in isto velja za vse PSA mašine pa tudi skupina volkwagen je naredila isto, ter alfa tudi......
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

Napisal/-a mazda-mx3 Po apr 05, 2004 9:49 pm

jaz sem pogledal za mx3 1.6 SOHC 66kW in ima komp. razmerje 9.0

ce vam to kaj koristi, pa ne vem.
drugace v avtek je bilo prvotno namenjen 91 okt. benz.
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Po apr 05, 2004 9:52 pm

Sej VW ma iste bloke že 20 let za različne motorje.
Kompresijo sem samo zato reku, ker so nekateri podajali podatke za neke ekonomske motorje 8v in športne 16v motorje, kot da je edino glava druga.

Predlagam da probamo končat to debato preden se začnemo prepirat.

Ugotovitve: Večina DOHC motorjev je delana za vrtet v obrate. SOHC motorji so cenejši za proizvesti in popravlati (manj delov). DOHC motorji so boljpi za tjunanje, ker se da posamezno nastavlati točko odpiranja in zapiranja ventilov za dovod mešanice in izpušnih ventilov. Preformance SOHC in DOHC motorjev je skoraj nemogoče primerjati, dokler ne bo nekdo naredil identični motor z identičnim čipom, identično skupno površino ventilov, samo da bo eden imel 8 eden pa 16 ventilov. Pa brez ščitnika za jermen je DOHC mašina lepša za pogledat.

Še kej puzabu?

P.S. Odloči se kaj ti bolj paše.
Slika
 
Uporabniški avatar
MITT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To apr 23, 2002 11:41 am

Napisal/-a MITT Po apr 05, 2004 9:57 pm

HUh, eno čisto simpl vprašanje ste precej zakomplicirali. Človeka je samo zanimala razlika SOHC (Single = ena gred) in DOHC (Double = dve gredi) krmiljenja ventilov. SOHC ima manj vrtljivih delov in praviloma odmično gred poganja veriga (Nissan,...), DOHC pa praviloma poganja zobati jermen. Razlike med SOHC in DOHC pri istem številu ventilov ne bi smelo bit. In tudi meni ni nč jasna, razen ta, da se pri dveh odmičnih gredeh lahko doda sistem variabilnega krmiljenja ventilov, kar pri SOHC ni možno (da bi bilo efektivno).

Primerjat porabo ESI in VTI na hitro itak ni možno, z dodatkom VTECa se popolnoma spremeni delovanje motorja, se pač zgubi nekaj ampak pridobi nekaj drugega.


Na žalost ne najdem več ene strani enega avstralskega fanatika, kjer so bili res odlično razložene razlike med 8V in 16V ter vsi možni sistemi variabilnega krmiljenja, tudi na istem avtu (so menjali glave motorjev), prebranje tega bi zelo olajšalo tole dilemo.
 
Uporabniški avatar
MITT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To apr 23, 2002 11:41 am

Napisal/-a MITT Po apr 05, 2004 10:02 pm

Ja, višje kot imaš kompresijsko razmerje, višjo vrednost mora imeti bencin, da ne pride do klenkanja. IN zmogljivejši motorji imajo višje kompresijsko razmerje, nekateri zato nujno rabijo 98oct benz (novi M3,...).
Zadnjič spremenil MITT, dne Po apr 05, 2004 10:21 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
yogo
Novinec
 
Prispevkov: 281
Pridružen: Sr feb 25, 2004 9:52 pm

Napisal/-a yogo Po apr 05, 2004 10:13 pm

Mazda mx-3....ma dej...pojma nimaš o avtih :shock: :shock: :P :P :D ....ne bi ti raje poklical da gremo na eno pivo do une simpatične kokole na omv...ha :D
a ja...mimogrede...odkar mam powerfuiiiiila go se narod obrača za mano, kot da vozim..ne vem...porša
:shock: :shock: 8)


Ajd mej se mx-3
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky To apr 06, 2004 8:00 am

MITT, brez zamere pa glih toliko za informacijo.....danes imajo vsi avtimibili jermen sicer imaš tudi izjeme samo to da kar si napisal ni pravilo.......
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG To apr 06, 2004 8:40 am

D stands for DUAL ;)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan To apr 06, 2004 8:42 am

Večina 4 cilinder avtov ima jermene koker je Lucky napisal. Edini za kere se še spomnim da majo vrige so V6 in več (predvsem W in VR).
Slika
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky To apr 06, 2004 9:03 am

Tako je Tit, dsamo počasi tudi take mašine dobivaji jermene...alfa V6, hiunday V6....skratka novejši motorčki so vsi na jermenih oz. konkretno pri alfi kombinacija jermen-veriga.
 
Uporabniški avatar
jky
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če sep 25, 2003 12:21 pm

Napisal/-a jky To apr 06, 2004 9:20 am

DOHC in SOHC je tko al tko vseeno. Če navijaš mašino lahko das na DOHC "nastavljive" zobnike, pri SOHC pa zamenjaš odmično, skatka ni razlike razen v tem da tovarna prišpara na eni odmični gredi in dodatnh delih. Pri navijanju mašin maš pa pri SOHC več računanja ker moraš upoštevat da odpiras in zapiraš ventile le z eno odmično.
Pri seriskih pa ni razlike, moja Honda 16 16V(110KM) SOHC glih tok potegne kot kakšna druga 1.6 16V (110KM) mašina z DOHC.
Tle bi glih mel eno vprašanje glede Cliota 1.6 16V a ma SOHC al DOHC?
NO GO!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov