Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
shusuglao
Novinec
 
Prispevkov: 442
Pridružen: Ne jul 28, 2002 9:55 pm

Napisal/-a shusuglao Pe maj 21, 2004 10:31 pm

saso mladenovic je napisal/-a:Fantje zelo izčrpno, hvala! To seprav dam jst večji premer cevi lohk gor.


seveda
Slika
Clan Renault kluba Slovenija
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith So maj 22, 2004 2:42 am

ja, u bistvu mate prav, in sm se jz motil, zrak se shladi pri expanziji pri stiskanju se segreje, in na tem principu tud deluje hladilnik v kuhni in pa tud diesel masina. sam to ni v vseh primerih, recimo zrak stisnjen do te mere da se utekocini, ima temperaturo pod 0C.
http://www.madsci.org/posts/archives/jan2002/1012404693.Ph.r.html
[url]http://www.sparchillaryexpedition.org.nz/diaryEntry.php?id=4[url][/url]
 
Uporabniški avatar
A3Turbo4Life
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Po avg 18, 2003 8:58 am
Kraj: Celje

Napisal/-a A3Turbo4Life So maj 22, 2004 12:06 pm

Voith je napisal/-a:ja, u bistvu mate prav, in sm se jz motil, zrak se shladi pri expanziji pri stiskanju se segreje, in na tem principu tud deluje hladilnik v kuhni in pa tud diesel masina. sam to ni v vseh primerih, recimo zrak stisnjen do te mere da se utekocini, ima temperaturo pod 0C.
http://www.madsci.org/posts/archives/jan2002/1012404693.Ph.r.html
[url]http://www.sparchillaryexpedition.org.nz/diaryEntry.php?id=4[url][/url]


Ja jaz bom zdaj dvignil pritisk ne 2 bara, sam me je strah, da mi pol turbina ne tak stiskala, pa kje začela vodo šibat v motor. :P :lol:

Mal heca, da ne boste tolk resni.

Največ pojma tle še ima ZEeMF ali zemf po domače :wink:

Bye
Uno Turbo Racing - Slippery when boosting
-----------------------------------------------------------
Sex is one of the most wholesome, beautiful and natural experiences that money can buy
 
ZEeMF
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Ne jan 25, 2004 7:45 pm

Napisal/-a ZEeMF So maj 22, 2004 10:00 pm

Voith je napisal/-a:ja, u bistvu mate prav, in sm se jz motil, zrak se shladi pri expanziji pri stiskanju se segreje, in na tem principu tud deluje hladilnik v kuhni in pa tud diesel masina. sam to ni v vseh primerih, recimo zrak stisnjen do te mere da se utekocini, ima temperaturo pod 0C.
http://www.madsci.org/posts/archives/jan2002/1012404693.Ph.r.html
[url]http://www.sparchillaryexpedition.org.nz/diaryEntry.php?id=4[url][/url]



kako bi zrak utekočinil jaz ne vem, ker je ZMES plinov. že res da s pomočjo stiskanja utekočinijo pline kot s so vodik, kisik,... sam kle se gre na mnogo mnogo barov in ne 1 bar, tok k proizvaja turbina nadtlaka.
pa da plin utekočinijo ga še hladijo zraven. ampak pri turbotih zrak segreje turbina, ker se zzzzzeeeeeeeeeellllllllloooooooooo segreva ( če ne verjameš se pel nekajcajta okol pa dej pol ptst na turbino) zarad izpušnih plinov!!.

ampak še vedno cev dej gor kar veliko, pa samo eden ali dva lonca.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith So maj 22, 2004 11:46 pm

ze, sam ene turbine so tud vodno hlajene.

Ja jaz bom zdaj dvignil pritisk ne 2 bara, sam me je strah, da mi pol turbina ne tak stiskala, pa kje začela vodo šibat v motor.

:lol:
ok priznam da sm brcnu v ciz najtemnejso temo z stiskanjem zraka, sam tole k pa ti pravs pa baje niti ni tok slaba ideja :wink:
bojda voda v motor sploh ni tok slaba ideja kot se zdi na prvi pogled ;)
http://www.noswizard.com/water.php
http://www.eng-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/6/lev3/35/pid/71/qid/72284

Water injection is not a new idea, being first used in the 1930s, yet the principles remain the same today and are popular with the rallying fraternity, and it is now common knowledge that in the recent past, the factory rally teams of Peugeot and Renault, as well as the Volvo Touring Car teams have used water injection and you'll also find them fitted to the first Escort Cosworths and even the latest turbo'd Saab road cars are fitted with water injection as standard.


:wink: :D :P
Zadnjič spremenil Voith, dne Ne maj 23, 2004 12:57 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne maj 23, 2004 12:52 am

Slika
http://www.ashwaubenon.k12.wi.us/HS/departments/CompSci/CSI/T120022003Websites/Cars/turbos/irturbo.jpg
pod to sliko je napisal/-a:This photo is an infrared image of a turbocharger at work. As you can see in the photo, the hottest section of the turbo is the middle section where the turbine is. Since this is the area where the exhaust comes through it, it will have the highest temperature. The purple/black section on the right of the picture is the air inlet. This area is cooler because it is normal air coming through the turbo.


torej, ohisje tlacilnega dela turbine, ima okoli 250F, to je cca 100 stopinj C.
to se prav ce ima ohisje 100C in skozenj nonstop tece zrak iz ozracja, ni osnovnega pogoja da bi se ta zrak ogrel na vec kot 40-50C.

pri fenu za lase, se zicke v notranjosti ogrejejo na velik velik vecjo temperaturo kot 100C(+razporejene so za najboljse odvajanje temperature), pa vendar izhodni zrak redko preseze 40C. tudi tlacenje zraka na 1 do 2 BAR-a po mojem mnenju zraka ne more segret za vec kot 5-10C. edini del na katerem bi se zrak lahko spet ogrel je torej intake manifold oz sesalni kolektor, kjer se zrak ogreje se za dodatnih 10-20C, pol je pa tle se inter hladilnik, ki recimo da ga ohladi za cca 5-10C. torej temperatura vsesanega zraka nikakor ne more presegat 100C.

pol se da pa se med sesalni kolektor in motor dt debelejso dihtngo, ki prevaja manj toplote, (-C na kolektorju) pa vbrizgovanje vode v motor(za dodatno odvajanje toplote) in sesalni zrak ostane dost hladen, da njegova gostota(stevilo molekul na volumen) naredi vec hp.

ce se motim, tko ko sm se ze, prosim me popravte :D
vse v duhu dobre debate :P

l.p.
 
Uporabniški avatar
A3Turbo4Life
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Po avg 18, 2003 8:58 am
Kraj: Celje

Napisal/-a A3Turbo4Life Ne maj 23, 2004 2:54 pm

Water injection bo naslednja večja predelava na moji turbinci.

V bistvu lahko rečemo, da ta zadeva nadomesti večji intercooler. Lahko se vbrizgava tudi mešanica voda/alkoho za večjo močl. Samo vbrizgana voda niti ne poveča moči, ker je v samem cilindru manj prostora za bencin in zrak.

Vbrizgana voda preprečuje detonacije pri visokih pritiskih in hladi vsrkan zrak.

Bye
Uno Turbo Racing - Slippery when boosting
-----------------------------------------------------------
Sex is one of the most wholesome, beautiful and natural experiences that money can buy
 
Uporabniški avatar
kr3mn1
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr mar 26, 2003 10:48 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a kr3mn1 Ne maj 23, 2004 4:08 pm

stari tis mal cudn ves to? se na blizu vidu nisi zadev, jih sam skup dal (ja tud to se da ne sam lego kocke)... v enmu threadu 3x !!! 3x svoje izjave preklical! mal man beri mikijev zabavnik! ce nimas pojma ali pa ce preberes nekje, lahko vljudno sugestiras...bral sem nekje to pa to.

Stari, sej bo. enkrat. zdej si pa se dalec od tega da bi ti lahko bil tukaj neka referenca. mal se zamislite vsi ki berete sam casopise kaj je res in kaj ni.

lp, kr3mn1
...narodni heroj...
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Ne maj 23, 2004 4:55 pm

no glih ne vem ce je blo to povedan ali sem samo preletel cez vse povste

čE večaš premer notranje luknje posledicno dobis večjo pretočnost (dal casa tok v cevi ostane laminaren ) glede da turbina deluje na nacinu diferencjalnega tlaka ( tlak pret turbino cim vecji za turbino cim manjsi) je bolje meti vecji premer zadaj ...

sedej pa ali se bo boost povecu nic ali zelo malo :)
skratka tukaj ne bos nic pridobil ker naloga wastegata je da usmeri dovolj veliko količino izpušnjih plinov proti turbini tako da generira zeljeni tlak. ali je to digitalno nastavljiva ali z pomocjo aneroidov (mehansko primerja tlak v sesalni cevi pa ustrezno odpera ali pa zapera wastegate

sedej pa kaj bo se povecal

avto bo pri nizjih obratih prej na boostu
ker se bojo pogoji ki so potrebni da se turbina zavrti na delovne obrate prej vzpostavili.... s tem bos si popravil navor in moč pri nizjih obratih avto skratka avto nav tok len

v srednih obratih ne bo razlike ker tm turbina daje najvec boosta

visoki obrati
če gledas potek tlaka bos videl da sprva boost raste potem pa pocasi pada pri visjih obratih pac posledica da turbina ne more več komenzirati povečan pretok zaraka čez motor in posledično pride do padca tlaka to pa zato ker se za turbino v avspuhu vspostavi turbolentni zračni tok ki pa je 2x maj pretočen od laminarnega... s tem pade razlika tlakov pred in za turbino in zato se ne bo mogla turbina dovol hitro vrteti.
če pa zamenas cevi pač ta prestop med turbolentnim zračnim tokom prestaviš višje tako da se kasneje vspostavijo pogoji ... in s tem dalj časa drziš ustrezno razliko med tlaki pred in za turbino posledica je večji boost pri višjih obratih skrakta spet večji navor in posledično večja moč....

zakaj pa pol problem prevelikih cevi

kle pa je to kot je en ze umenjal ce pa maš preširoke cevi
prehod iz manjšega premera na večjega ma posledico da se zrak ohladi (tako dela hladilnik) bolj kot ga uhladiš večja je njegova gostota in s tem porabljaš nek del moči da ti ta zrak potiska iz avspuha

trik pri izberi pravega notranjega premera cevi je v tem da zračunaš kak pretok izpušnih plinov maš čez avspuh pri enih relativno sredno visokih obratih tm ene 5000rpm ali celo malo manj in prepračunas da se nekje tam začne tranzicija med laminarnim in turbolentnim tokom in imas idealni premer katerega bi dal gor
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Po maj 24, 2004 4:04 am

kr3mn1 je napisal/-a:stari tis mal cudn ves to? se na blizu vidu nisi zadev, jih sam skup dal (ja tud to se da ne sam lego kocke)... v enmu threadu 3x !!! 3x svoje izjave preklical! mal man beri mikijev zabavnik! ce nimas pojma ali pa ce preberes nekje, lahko vljudno sugestiras...bral sem nekje to pa to.

Stari, sej bo. enkrat. zdej si pa se dalec od tega da bi ti lahko bil tukaj neka referenca. mal se zamislite vsi ki berete sam casopise kaj je res in kaj ni.

lp, kr3mn1


:)
ja ok, pac sraufu nism enih brutalnih turbomasin, najvec kar sm sraufu od turbin je moja bivsa omega, pa en uno, pa tipo1.9td.
pa se neki avtov brez t. ostalo je teoretski del, sam brez teorije ni prakse.
fotr je mel odkar sem jz ziv vec kot 160razlicnih avtov, in jz sm skoz svetil zravn ko lih je presraufaval.
tko da sm se bol z sraufki igral kot z lego kockami.

pa res se ti opravicm ker nism tok nezmotljiv kot ti.

major bucha z moje strani je bla to da se zrak pri stiskanju hladi, to ni res, sam se hladi pa pri spuscanju, ker molekule ob siritvi povzrocajo padec temperature. zato je kompresor leden, pa co2 pa te zadeve. tega prej nism vedu, in sm bil preprican da se kompresor hladi zarad pritiska ne zarad spuscanja le tega. no zdj vem da ni tko, sam se vseen so izjeme, zrak(mesanica plinov kot je ze en reku) se ob zelo mocnem stiskanju utekocini in pri tem postane super mrzel, in mislm da ma temperaturo malo nad absolutno 0. bral v zivljenje in tehnika, ne vem ce je to res al ne, sam tm je pisal in iz tm sm potegnu tud prepricanje da se ob stiskanju hladi.

druga napaka je bla pa bolj pisne narave, namrec itak da bo intercooler za turbino.
narobe sm se izrazil.

tretjic nevem kje sm se popravlu, ti povej.

mal cudn sm itak, jz bi su se dlje in bi se oznacu za orng cudnega. :wink:

drgac pa itak, ce napisem 5 postov po pol strani logoka da se bom zmotu saj v 10 trditvah, zato jih pa tud objavljam tle. pac kjer se motim me poprav, pa bom se bolj nadrillu svojo teorijo ki jo bom mogoce v prakso prelil enkrat.


lahk ti pa zagotovim da mi je delovanje turbine kristalno jasno tud v praksi.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Po maj 24, 2004 4:32 am

kr3mn1 je napisal/-a:1:kubikaza motorja se dinamicno veca po novem?

2:zrak ki gre v motor se greje na 150 stopinj, intercooler pa ga ohladi kar ga!

3:se prav ce ma pri 50 stopinjah pol 2000 ccm pri 20 stopinjah pa 2200, kolk ma to pol pri -30?


1:v prisilno polnjene motorje stlacimo vecji volumen zraka. amen (in to se dogaja dinamicno, glede na pritisk turbine in temperature zraka)

2:prosim, objasni kje se zrak pred intercoolerjem greje na 150C.

3:molekule se pri nizki temperaturi krcijo, zato pride mrzlega zraka vec v manjsi prostor. ce tega ne vrjames, nared simpl test, prazno plastenko dej odprto v skrinjo, pust not par ur, pol jo pa not v skrinji zamasi, pa jo dej vn iz skrinje pa na toplo, ko se bo zrak notr segrel, bo plastenka dobila dolocen pritisk.
ce se bos tega poizkusa lotil z nekaj instrumenti, in bolj znanstvenim pristopom si bos lahko na svoje uprasanje odgovoril kar sam. ce ti zmrzovalnik ohladi do -30C seveda.


The rule is that the pressure of a gas times the volume of the gas is proportional to the temperature of the gas, if you hold the amount of gas molecules fixed (no leaks). The temperature you have to use in this proportionality is "absolute" temperature, measured in degrees Kelvin from absolute zero.


no offence :wink:
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po maj 24, 2004 9:08 am

saso mladenovic...

Prejšn tedn sem kupu cajtng Japanese performance (št 40, Maj, na naslovnic je uštiman Nissan 350Z) , v njem je primerjalni test auspuhov za Subaru Imprezo WRX, mogoče bi ti tisto kej pomagalo, ker primerja tud cevi različnega premera...
sej nima veze, če nimaš impreze(mogoče si pa srečni lastnik) ampak zanimive(strokovne) nasvete maš tam notr...Opisuje tud koristi in slabosti...pa tud merijo moč na valjih...skratka ni da ni...tko da škodit ti definitivno ne more, razn v denarnici, ker revija košta 2k sit, kupiš jo pa lhk v BTC-ju, Cityparku pa Leclercu...

Aja še neki sm puzabu, če sem prov prebral, je bil največji boost, in pa boost pri največji moči celo nekoliko nižji pri večjem premeru auspuha kot pri manjšem, moč pa vseeno skor 10 konjev veča...pri nekolk nižjih obratih, pa tud navor se je povečal, čez celo delovno območje...

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov