Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Pe avg 20, 2004 4:34 pm

woolff je napisal/-a:Ne da se mi zdaj iti v servisno knjižico gledat, je pa ziher nekje med 50 in 70 k km pa na dve leti. Motor pa mislim da je 1.7 dti :roll: Bom šel malo kasneje pogledat :wink:


Ja k pomoje je na 1 leto in nevem kolk km :D

pomoje ni rečeno da je res :D
se potem pomeniva :D
LP 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Pe avg 20, 2004 4:34 pm

MIKIMOUS je napisal/-a:Renault Senic 1.6 ni še nikdar pokuru pod 8 litri, lastnica naša mami.


Huh, kako pa vaša mami vozi? Pr našmu je povprečna poraba 7.6 (praktično samo mestna vožnja)... :?
 
Uporabniški avatar
Daco
Uporabnik
 
Prispevkov: 1461
Pridružen: To jan 28, 2003 1:49 pm
Kraj: Medvode

Napisal/-a Daco Pe avg 20, 2004 4:51 pm

MIKIMOUS a ti mal pretiravas al pri vas noben nezna voziti avta normalno? Mami pije scenic 8+, ti mas pri 1.8T motorju 13-14l porabe... ja madona, dej umirte se mal. Jst sem imel megana 1.6e pa je pil od 7,5 (normalna mestna voznja) do 8,5 (mestna voznja + obcasno tiscanje), sedaj pa imam pri 1.8T motorju porabo 9l za normalno mestno voznjo, 7,5-8,5l na relacijah (odvisno koliko ga pritiskam) ter 9,5-10l ob malo dinamicnejsi voznji po mestu in obvoznici. Nad 10l se nikoli nisem prisel s porabo - sej ne recem, da ne morem sam sej nisem k****n in cesta ni dirkalisce!

Pri dizlu bi imel 2-3l nizjo porabo (s tem da moras racunati samo razliko, ki jo ne porabis ce imas dizla). Za avto bi moral dati pa vsaj 1000-1500€ vec, pa bi imel 40KM svohnejsega TDIja. Hvala imam raje 1.8T in ne jokcam da je drag bencin. :mrgreen:

Nebom pa rekel da se dizel ne splaca. Se splaca, ce ga res potrebujes. Vecina folka pa zdej dizle kupuje ker so pac popularni pa tut ce pol dela 10-15kkm letno.
Slikaodkleni svojo Nokio brezplačno - www.odkleni.si
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček Pe avg 20, 2004 4:57 pm

ole je dobr menat na vsake 15 000 km in ne na 30 al pa na vsake dve let. Sej tovarne pri nekaterih garantirajo 30 000, ampak jest še vseen priporočam na 15 al pa na en let servis delat.
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Pe avg 20, 2004 5:52 pm

Servisni interval za oplovega dizla cdti je na 50 k km oz. 2 leti. Za bencinarja pa 30k km oz. 1 leto
:D

Drugače pa sem jaz delal servis pri 24 k km oz. tak gledam, da ga vsako leto enkrat naredim :wink:
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Pe avg 20, 2004 6:20 pm

Daco je napisal/-a:MIKIMOUS a ti mal pretiravas al pri vas noben nezna voziti avta normalno? Mami pije scenic 8+, ti mas pri 1.8T motorju 13-14l porabe... ja madona, dej umirte se mal. Jst sem imel megana 1.6e pa je pil od 7,5 (normalna mestna voznja) do 8,5 (mestna voznja + obcasno tiscanje), sedaj pa imam pri 1.8T motorju porabo 9l za normalno mestno voznjo, 7,5-8,5l na relacijah (odvisno koliko ga pritiskam) ter 9,5-10l ob malo dinamicnejsi voznji po mestu in obvoznici. Nad 10l se nikoli nisem prisel s porabo - sej ne recem, da ne morem sam sej nisem k****n in cesta ni dirkalisce!

Pri dizlu bi imel 2-3l nizjo porabo (s tem da moras racunati samo razliko, ki jo ne porabis ce imas dizla). Za avto bi moral dati pa vsaj 1000-1500€ vec, pa bi imel 40KM svohnejsega TDIja. Hvala imam raje 1.8T in ne jokcam da je drag bencin. :mrgreen:

Nebom pa rekel da se dizel ne splaca. Se splaca, ce ga res potrebujes. Vecina folka pa zdej dizle kupuje ker so pac popularni pa tut ce pol dela 10-15kkm letno.

Se podpišem. Praktično si mi misli bral. :D
Predvsem to zadno drzi o popularnosti pol pa vsi dizle kopujejo ( stari fotri se posebi) pol pa misli kok spara ubisvu ga je pa par 100k placu več. Konkretno megana 480k sit. Za to razliko moreš pa narediti več kot 100k km da sploh na isto prideš.
Zdej je pa sam vprašanje a ga rabiš al ne.
 
Lancia
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: To apr 20, 2004 11:18 pm

Napisal/-a Lancia Pe avg 20, 2004 7:11 pm

En lep pozdrav!

Na tem forumu se oglašam 1., sem pa zašel na to temo naključno. Nisem potanko vsega bral, vendar sem zasledil nekaj napak ko ste opisovali posamezne dizelske sisteme.

Torej VW-jev klasični 1,9 TDI (90KM) pa kasneje tudi 110, ne uporabljajo sistema črpalka-šoba, pač pa navaden direkti vbrizg goriva. S sistemom črpalka šoba je VW začel šele okoli leta 99 in sicer s 115 in 130 KM pri 1,9 motorju. Kasneje je prišla še 100 in 105 KM različica. Ta tehnologija črpalka-šoba ni nič novega in revolucionarnega, to so uporabljali in še uporabljajo določeni kamioni.

Common-rail je razvil Fiat že v 90. letih vendar sistema sam ni pripravil do končne oblike za serijsko proizvodnjo, tu je pomagal Bosch. Pač tu so napako naredili italijani, saj če bi sami do konca razvili to tehnologijo bi jo lahko patentirali in uporabljali samo oni, in želi od tega mastne denarje. Ampak pač.
Prav tako je bil tudi Fiat prvi pri uvedbi motorja z direktnim vbrizgom v osebni avtomobil in sicer je bilo to leta 86 pri Cromi 2,5 TDI. Spet so naredili nekaj bedastih poslovnih odločitev, tu je pa VW videl poslovno priložnost in nekaj let kasneje počasi na veliko začel forsirati 1,9 TDI motorje.
Ti motorji 90KM so v koncernu VW bili po vzdržljivosti nekako najboljši. Če bo hotel VW pri svojih današnjih dizlih tako kakovost bo moral še pljuniti v roke.

Danes je na trgu precej dobrih dizelskih motorjev, a razlike med njimi obstajajo.

Zelo visoko oceno bi sam postavil trenutno novi družini m-JTD motorjev, njihove 1,9 litrske različice pa se dandanes poleg tega da so v Alfah, Fiatih in Lanciah uporabljajo še v Sabbu, Oplu, kjer so na hitro zamenjali razne Oplove motorje. Očitno že vejo kaj so dobri motorji.
Slabi tudi drugi dizli niso, velik napredek so naredili nekateri japonci, napr. Honda, pa tudi Toy, če gledamo relativno, nekateri pa so pač vpeljali EU dizle.
Mislim, da res VW dandanes ni čisto 1. kategorija med dizli, njihove različice s tehnologijo črpalka-šoba so robate in nimajo nekih otipljivih prednosti pred common railom. Njihov novi 20TDI pa že uporablja common rail, a vseeno je nekoliko glasnejši kot smo to vajeni pri common railu 2. generacije.

LP
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Pe avg 20, 2004 7:29 pm

Jst mam HDI in sm dal za njega tolko ku za 1.6 (seveda manj hp :cry: za zdej)
ma ga mam rajši ku 1.6 .. avto je v nizkih obratih bol poskočen in je normalna vožnja bol udobna ... to govorim ZAME ne za druge ( ki bojo pametovali) :!:

Mislim da tega nebomo nikoli rešli tako da ....
LP 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Pe avg 20, 2004 7:36 pm

Še neki :P vsi benzinarji govoriste kolk maste malo porabe in kolko konjow maste...
to dvoje meni ne gre prav v račun :roll:

Če voziste "počasi" in lepo( kar je prav :wink: ma ne zmiri :lol: ) zakaj pol rabiste tako močn avto :?:

Pri benzincih če šparaste ne porabiste tiste njegove moči, ker greste malokdaj v visoke obrate...
torej ne govort kolk je močn in nevem kakšni pospeški če jih ne uporabljate in šparaste da vam pije 7.5 l/100km

LP 8)

PS: sorry za molo off topic :P
Slika
 
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Po jan 20, 2003 2:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy Pe avg 20, 2004 8:04 pm

Lancia je napisal/-a:Torej VW-jev klasični 1,9 TDI (90KM) pa kasneje tudi 110, ne uporabljajo sistema črpalka-šoba, pač pa navaden direkti vbrizg goriva. S sistemom črpalka šoba je VW začel šele okoli leta 99 in sicer s 115 in 130 KM pri 1,9 motorju. Kasneje je prišla še 100 in 105 KM različica. Ta tehnologija črpalka-šoba ni nič novega in revolucionarnega, to so uporabljali in še uporabljajo določeni kamioni.

Popolnoma drži! Ravno zaradi višjih pritiskov so iz motorjev izstisnili kar nekaj več moči, predvsem pa veliko več navora (210 pri 81kW in 285 pri 85kW denimo)

Lancia je napisal/-a:Common-rail je razvil Fiat že v 90. letih vendar sistema sam ni pripravil do končne oblike za serijsko proizvodnjo, tu je pomagal Bosch. Pač tu so napako naredili italijani, saj če bi sami do konca razvili to tehnologijo bi jo lahko patentirali in uporabljali samo oni, in želi od tega mastne denarje. Ampak pač.
Prav tako je bil tudi Fiat prvi pri uvedbi motorja z direktnim vbrizgom v osebni avtomobil in sicer je bilo to leta 86 pri Cromi 2,5 TDI. Spet so naredili nekaj bedastih poslovnih odločitev, tu je pa VW videl poslovno priložnost in nekaj let kasneje počasi na veliko začel forsirati 1,9 TDI motorje.

VW je praktično pionir na področju dizelske tehnologije. Leta 1978 so vgradili prvi dizelski motor v osebni avto, konec leta 1980 pa predstavili prvo metodo direktnega vbrizga pri dizelskih motorjih. NIkjer nisem zasledil, kdo naj bi zadevo dejansko "izumil".
Prvi TDI motor je Audi uporabil v modelu 100 C3 leta 1990 (faceliftan model). To je bil prvi dizelski motor z neposrednim vbrizgom, 2.5-litrski vrstni petvaljnik s 120 konjskimi močmi pri 4250 vrtljajih, največji navor pa 265Nm pri 2250 rpm. Poraba znaša 4,2/5,8/7,2 litra na 100 prevoženih km. Še nekaj številk: visokotlačna črpalka zmore 900 barov, vsaka od petih vbrizgalnih šob ima po 5 lukenj, posebne vzmeti pa uravnavajo delovanje vsake šobe posebej in omogočajo dvostopenjski vbrizg. Kasneje je bilo v novejšem modelu, A6, kupiti enak motor z rdeče obarvanim "I", zmogel pa je 140KM. Ob šeststopenjskem menjalniku in precej veliki teži vozila (1500+, karavan 1600+ kg) je bila poraba še vedno ugodna. Današnji 2.5 TDI nima nič s starim. Je šestvaljnik V-oblike, z 90 stopinjskim kotom med valji.

TDI pomeni turbo direct injection. Kombinacija turbinskega polnilnika (hladilnik polnilnega zraka) in direktnega vbrizga goriva v motor. Neposredno vbrizgavanje (brez predkomor ali vrtninčnih komor) so uporabljali že prej (pri tovornih vozilih), Audi pa je postal prvi nemski proizvajalec, ki je to uporabil pri serijskem osebnem vozilu.
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Pe avg 20, 2004 8:53 pm

Lancia a si ti Lancia1 in mate probleme s Toy LC ??
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm Pe avg 20, 2004 10:15 pm

najmočnejši 4 valjni dizel ima ford v mondeu x-titanium ,drugače pa imata mazda in ford največ navora glede na moč(čez 300Nm).Za kratke relacije ,kjer motor velikokrat prižigaš ,pa dizli niso glih najboljša izbira.
 
Lancia
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: To apr 20, 2004 11:18 pm

Napisal/-a Lancia Pe avg 20, 2004 10:56 pm

Direktni vbrizg pri dizelskih motorjih jpoznajo že skoraj tako dolgo kot dizelski motor, napr. že traktorji in kamioni ga uporabljajo že po 40 in več let. Štos je v tem, da motor z neposrednim vbrizgom ima višje kompresijsko razmerje, višje tlake vbrizga in je zato glasnejši ter bolj nemiren. Včasih niso znali tak motor umoiriti dovolj, zato se je šele postopno uvajal v osebne avtomobile. Prva je bila Croma z dizelskim direktnim vbrizgom, stvar je pa dobro v denar spravil VW.
Pionir nasplošno pri dizelskih motorjih pa je bil Mercedes in nikakor ne VW, je pa VW prvi začel z dizlom spet množično v manjšem avtu Golf.

Tudi direktni vbrizg pri bencincih je mimogrede že precej stara tehnologija, ki jo je pri športnih avtomobilih Mercedes uporabljal kmalu po vojni in jo je Mitsubishi na¨"novo" odkril.

Samotar:
Problemi pri Toy so že nekaj časa odpravljeni v glavnem.
 
Uporabniški avatar
Rjuhar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2634
Pridružen: Po jan 13, 2003 2:39 pm

Napisal/-a Rjuhar So avg 21, 2004 7:34 am

Pojasnu bi samo, da oplove dizle (in posledično tako uspešnega 1,3, ki je skupni projekt opla in fiata in je v eco speedsterju postavil 17 mednarodnih rekordov v kategoriji 1100-1500 ccm) razvija japonski Isuzu. V primerjavi med 100 konjskim TDIjem v Golfu IV, 1,7 CDTI s 100 konji v Merivi ne zaostaja prav nič v pospeških, končna se ustavi 10 km/h prej (aerodinamika) in poraba je malo višja (0,5 litra). Je pa res, da je dobrih 300 kgrazlike v teži praznega vozila v škodo Merive. Bistvena razlika pa je pri hrupu v notranjosti in zunanjosti. V kabini se TDI sliši malenkost glasneje, sploh, ko ga močneje poženeš, kot pri CDTI. Zunaj pa je razlika še bolj slišna. TDI ropota bolj grobo, medtem ko se CDTI slisi, kot bi TDIja prekril s tepihom. Pa se ena razlika - CDTI ze ustreza EURO IV normam, medtem, ko TDI se ne.
 
Uporabniški avatar
x - men
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: To avg 17, 2004 10:35 am
Kraj: Domžale

Napisal/-a x - men So avg 21, 2004 9:26 am

Najprej direktni vbrizg pri bencincih. Nima nobene veze z common-railom kot je nekdo modro ugoravljal, ampak je princip popolnoma dugačen. Ne bom opisoval ker je na netu dovolj podatkov in slikic.
Glede porabe bencinarjev in dizlov pa navajam podatke, do katerih sem prišel sam kot voznik svojih in službenih avtov (nobenih "bratranec je povedal" ...)
Trenutni avto LAGUNA 1,9DCI 108KM : mestna 7,3-7,7daljše vožnje 6,1-6,4 pri 140 km/h po avtocesti 4,8 l/100km
PASSAT 1,9TDI 110KM (služben) : mestna 6,8-7,3 daljše vožnje 5,8-6,4
avto nekoč SCENIC 1,6 : mestna 8-9 daljše vožnje 7,5
še prej NUBIRA 1,6 : mestna 9,2-10,2 daljše 7,9-8,5
LAGUNA 1,8 (95KM) letnik 1997 (od fotra, pa sem jo veliko vozil): mestna 8-8,5 daljše vožnje 7-7,5
Ni važno če se pokvari, važno da lepo izgleda
 
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Po jan 20, 2003 2:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy So avg 21, 2004 9:39 am

Hmnja, Mercedes je bolj "oče" dizelskega motorja, pionirstvo pa gre v večji meri pripisati VWju. Glede na to, da je VW prvi predstavil motor z direktnim vbrizgom konec leta 1980, kako je potem pristal v Cromi?
 
Lancia
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: To apr 20, 2004 11:18 pm

Napisal/-a Lancia So avg 21, 2004 10:23 am

Rjuhar je napisal/-a:Pojasnu bi samo, da oplove dizle (in posledično tako uspešnega 1,3, ki je skupni projekt opla in fiata in je v eco speedsterju postavil 17 mednarodnih rekordov v kategoriji 1100-1500 ccm) razvija japonski Isuzu. V primerjavi med 100 konjskim TDIjem v Golfu IV, 1,7 CDTI s 100 konji v Merivi ne zaostaja prav nič v pospeških, končna se ustavi 10 km/h prej (aerodinamika) in poraba je malo višja (0,5 litra). Je pa res, da je dobrih 300 kgrazlike v teži praznega vozila v škodo Merive. Bistvena razlika pa je pri hrupu v notranjosti in zunanjosti. V kabini se TDI sliši malenkost glasneje, sploh, ko ga močneje poženeš, kot pri CDTI. Zunaj pa je razlika še bolj slišna. TDI ropota bolj grobo, medtem ko se CDTI slisi, kot bi TDIja prekril s tepihom. Pa se ena razlika - CDTI ze ustreza EURO IV normam, medtem, ko TDI se ne.


Po meni znanih podatkih je 1,3 literski dizel, ki se vrti v Fiatih in kasneje tudi Oplih razvil Fiat, saj ga je razvil, še pred tem ko so ustanovili skupno podjetje za razvoj dizlov, predstavljen je bil že v Ecobasisu v 1,2 litrski različici, narejen še toliko prej. Je pa res, da pa Opel in Isuzu sta močno sodelovala pri razvoju dizlov. Ampak od Isuzuja neposredno izvira le 1,7 litrska mašina, ki jo Opel uporablja. Oplove 2.0 in 2.2 dizli so pa razviti v Oplu, ampak zdaj ko se v Opel uvajajo Fiatovi motorji, grejo ti bloki 2.0 in 2,2 hitro v pozabo, saj so ugotovili, da je Fiatov motor 1,9 boljši.
Danes pa uporablja tudi 1,9 litersko mašino, ki pa je tako kot 1,3 nesporno Fiatova, že prostornina 1910 ccm priča o tem.

Danes pa ko imata Fiat in Opel skupno podjetje za razvoj dizlov lahko pričakujemo, da bo iz te tovarne najprej prišel 3.0 V6 JTD motor. Ni izključeno, da ne bo sodeloval tudi Isuzu.

Nisem vedu, da je VW mel že leta 80 neposredni vbrizg v osebnem avtu, kolikor sem zasledil v literaturi, je bil prvi osebni avto Croma nekoliko kasneje, vendar čisto možno da se motim.

Da pa se princip direktnega vbrizga pri bencincih močno razlikuje kot pri dizlih je pa jasno.
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon So avg 21, 2004 11:00 am

Kot so že povedali je dizel res delno modna muha, res porabi manj, vendar je malo dražji za nakup. Večji problem je v tem, pa tega veliko kupcev ne vidi tako, da se tak avto splača, če res naredimo nad 25kkm na leto. In najslabše za tak avto je: živim v mestu, delam v mestu; torej vožnje vsak dan v službo, oddaljeno do 3 do 5 km. To je najslabše kar lahko narediš za turbino. Ravno ko se segreje jo vročo ugasneš (how stupid can you get :? ). Ampak te težave se bodo pokazale šele čez nekaj let, morda pri drugih ali tretjih lastnikih (pri nekaterih tudi pri prvih, saj odpovedi turbine niso redki). Ampak večina jih je veselih, da jim avto enkrat na leto, ko gredo na morje in motor dejansko uporabijo za namen, zaradi katerega je bil narejen, pokuri za 30% manj goriva. :?

Tako da, če imaš večino kratkih voženj bi jaz razmislil bodisi o bencinarju, ali (če ti je vseeno da nikamor ne gre) o dizlu brez turbine.
Slika
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So avg 21, 2004 11:47 am

torstorm je napisal/-a:najmočnejši 4 valjni dizel ima ford v mondeu x-titanium ,drugače pa imata mazda in ford največ navora glede na moč(čez 300Nm).Za kratke relacije ,kjer motor velikokrat prižigaš ,pa dizli niso glih najboljša izbira.


a uhka poveš zakaj niso najboljša izbira za kratke razadlje oziroma če jih veliko prižigaš.

To je sam en stereotip.
Sam to izpodbijam s temi različnimi dizli ki so v familiji pa vsi sam kratke razdalje, nobenih problemov tud k je najstarejši letnik 89 to se prav 15 let. Najmlaši sicer 4 leta.
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan So avg 21, 2004 12:17 pm

turbodizli niso za kratke razdalje ker se ti v tistih 5-10km komi segreje motor in turbina, ko pa se to zgodi pa ti že ugasneš auto
poleg tega se ti to cenouno ne izplača ker nek turbodizl na kratkih razdaljah ne pokur tako zelo mal
potem je tu še cena avtomobila ki je pri dizlih večja
seprav da če nardiš mal kilometrou in na kratke razdalje dizl ni dobr, če hočš neki pršparat morš nardit kar velik kilometrou
podpis
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov