
andrej777 je napisal/-a:Slide je napisal/-a:X5 pred faceliftom ima enak pogon kot trojka xi E46 torej...
X3, X5 po faceliftu in sedaj petica imajo pa X-drive
In kaj je razlika. A nimata oba enakega sistema z jermenov kot je na sliki ??
meganeman je napisal/-a:Pol je BMW-jev 4 pogon neki tazga kot od Grand Cherokeeja, ki je bolj ko ne zadnji pogon, s pomocjo sprednjih koles:) heheh, sam men to ni prevec vsec, sej zato so vedno pravli, da BMW-jevi 4 pogoni niso tako izraziti. Hudic je to, ko das ti poln plin in racunalnik misli, da bos pospesu pa da zlo velik moci na zadnja kolesa in pol zacne kopat, pol pa preden sespomne, da kople in presalta pogon naprej je ze prepozn:)
Zato so men bolj vsec 50-50 4 pogoni, ko vedno ves kaj mas! Pa si navajen in za v sneg in za asfalt, pr onih ko elektronika prevec noter zoka pa nikol ne ves kje mas pogon spredi zadej desno al levo:) hehehhe
A se ker mogoce na Mitsubishije spozna, ka ma pa EVO8 noter, ko lahka na armaturki prestavljas med asfaltom, peskom in snegom?
Slide je napisal/-a:meganeman je napisal/-a:Pol je BMW-jev 4 pogon neki tazga kot od Grand Cherokeeja, ki je bolj ko ne zadnji pogon, s pomocjo sprednjih koles:) heheh, sam men to ni prevec vsec, sej zato so vedno pravli, da BMW-jevi 4 pogoni niso tako izraziti. Hudic je to, ko das ti poln plin in racunalnik misli, da bos pospesu pa da zlo velik moci na zadnja kolesa in pol zacne kopat, pol pa preden sespomne, da kople in presalta pogon naprej je ze prepozn:)
Zato so men bolj vsec 50-50 4 pogoni, ko vedno ves kaj mas! Pa si navajen in za v sneg in za asfalt, pr onih ko elektronika prevec noter zoka pa nikol ne ves kje mas pogon spredi zadej desno al levo:) hehehhe
A se ker mogoce na Mitsubishije spozna, ka ma pa EVO8 noter, ko lahka na armaturki prestavljas med asfaltom, peskom in snegom?
BMW tudi pri speljevanju oziroma pred njim nekaj moči že ima spredaj.
Pri micki pa s tistim gumbom nastavljaš praktično stopnjo zaklenjenosti sredinskega diferenciala...na snegu ga potem lahko zaklene bolj kot na asfaltu, kjer bi lahko prihajalo do prevelikih obremenitev
andrej777 je napisal/-a:A trojke majo fiksno razmerej in nimajo v sredi tega jermena in sklopke ki lahko spreminja razmerje ??? Si sigurn ker men se zdi mal čudno.
Xdrive ma pa tut v osnovi 1/3 naprej 2/3 nazaj in je kao stalini štirikoleni pogon z možnjostjo prenosa več moči na predna ali zadnja kolesa.
Vinko Kernc, AM11/00 je napisal/-a: Pogonska tehnika pravzaprav ni novost; osnove so namreč povsem enake kot pri modelu iX izpred nekaj let. Razlika je seveda v letih; pogon je lažji, z manj mehanskih izgub, pa trpežnejši in opremljen z nekajkrat več mnogo zmogljivejše elektronike. Pogon je skoraj(glej naprej) na las podoben pogonu v X5.
Da BMW ni Audi, je jasno tudi po zasnovi pogona; ta je takšen, da je razmerje prenosa moči med prednjo in zadnjo osjo ves čas enako in to seveda tako, da gre precej več navora na zadnji kolesi. Natančni številki sta 62% nazaj in 38% naprej. Ves pogon je praktično le izpeljanka klasičnega zadnjega pogona, le da je takoj za menjalnikom zobniško predležje, ki poganja dodaten kardan; ta pelje na prednji diferencial, od tam pa na par polgredi na kolesi. Zanimiva je konstrukcijska rešitev, saj je ohišje prednjega diferenciala v enem kosu z motornim karterjem, desna polgred pa gre do kolesa skozi karter....
...Pogon je nadgrajen s sodobno elektroniko, ki jo tudi že poznamo: Tu so ABS, ASC+T in DSC, katerih program je seveda prilagojen posebnostim štirikolesnega pogona. Vsem sistemom je dodan ADB-X(Automatic Differential Brake ali samodejna zapora diferenciala) torej že znan elektronski sistem z BMW-jevim imenom. ADB-X zazna, če se hoče eno ali več koles zavrteti v prazno in aktivira zavoro na tistem kolesu da ga upočasni, s tem pa prenese navor na drugo kolo na isti osi.
Peter Humar, AM23/03 je napisal/-a:xDrive je v snovi stalni štirikolesni pogon, ki s številnimi tipali zaznava okoliščine, v katerih se vozilo znajde in na njihovi podlagi določi najustreznejšo uporabo razpoložljivega pogona. Največja razlika in prednost v primerjavi z drugimi 4pogoni je dejstvo ,da xDrive predvidi okoliščine in se nanje predhodno pripravi. Tako ne čaka, da se sistem odzove šele ko zdrsne pogonsko kolo...
ZDAJ PA RAZLIKA KI JO BI RAD SLIŠAL: Osrčje celotnega sistema je večkolutna mokra sklopka, skozi katero elektronika ob pomoči elektromotorja in posebnega mehanizma prenaša več ali manj pogonske sile na prednji kolesi. Delovno območje sega od povsem odprte do povsem zaprte sklopke. Ko je sklopka povsem odprta, X3 poganjata samo zadnji kolesi, ko pa je sklopka povsem zaprta, pa se pranaša na prednjo in zadnjo os po 50% pogonske moči. Prehod od povsem zaprte do povsem odprte sklopke traja 100ms. Za primerjavo, od trenutka pritiska na stopalko za plin, in dejanskega odziva motorja preteče 200ms. Uravnavanje sil med levo in desno stranjo, poteka z zaviranjem posameznega kolesa, ki tako prenaša pogon na kolo z boljšim oprijemom.
Primeri delovanja.
1. Speljevanje
Pri speljevanju avtomobil poganjajo 4 kolesa. Sklopka je popolnoma zaprta(ali delno zaprta).Ali je sklopka bolj ali manj zaprta, določa temperatura okolice, na podlagi katere sistem predpostavlja večjo ali manjšo možnost poledenele podlage. Do hitrosti 20km/h ostane stanje nespremenjeno, od te hitrosti naprej, pa se krmiljenje sklpoke odvija samodejno in odvisno od zunanjih dejavnikov.
2.1 Vožnja skozi ovinek - prekrmarjenje
Sklopka z zapiranjem prenaša vedno več pogonske sile na prednji kolesi, kar pomeni, da zadnji kolesi dobivata manj pogonske sile in tako lahko prenašata več prečnih sil
2.2 Vožnja skozi ovinek - podkrmarjenje
Skopka z odprtjem prekine dovod pogonske sile na prednji pogon in tako omogoči sprednjima kolesoma da prenašata več prečnih sil
3. Parkiranje, speljevanje v oster ovinek
V ovinku pride do razlike v hitrostih vrtenja med prednjo in zadnjo osjo. V teh primerih se pri avtomobilih s štirikolesnim pogonom, ki imajo togo povezavo med prednjo in zadnjo osjo, (op.p To ni fiksna razdelitev moči kot pri Xi!!!!) pojavijo napetosti v pogonskem sklopu, ki z manjšanjem polmera ovinka naraščajo. Iz tega razloga se xDrive na tovrstne okoliščine običanjo odzove s popolnim odprtjem(RWD) ali le z rahlim zaprtjem sklopke
..upam da boš sedaj verjel.
andrej777 je napisal/-a:ja pol maš prou. Nisem vedel da ma trojka še vedno isti sistem kot ga je imela že e30 s seveda določenimi izbošavami. Sem mislu da ma isti X-drive sistem.
Pa še neki novga sem zvedu. Namreč to da lahko da maximalno 50% moči na prva kolesa. Sicer se mi je iz same slike zasnove zdelo tako samo nisem si mislil. Ko sklopko popolnoma zapre se prouzaprou obnaša kot da bi imel srdnji diferencial "špero" in sta prvi in zadnji diferencal togo povezana in se vrtita z enako hitrostjo...upam da boš sedaj verjel.
Sej ne da nisem verjel. Nisem vedu kakšna je razlika. Drgač pa vidm da kr veš neki če pa že neveš pa znaš najdet ali pa maš voljo da najdeš. Jz sem mal po googlu čekiral pa nisem nč najdu in kr hitr odnehal.
cheno je napisal/-a:fora quattro-ta je to da ima torsenov sredinski diferencial(torsen - torque sensing), to pomeni da če zdrsnejo sprednja kolesa preusmeri moč na zadnja kolesa, torseno diff. je čist mehanska zadeva, sicer je to super diferencial samo ne pride do izraza zato ker ima quattro odprt sprednji in zadnji diferencial. torej če ti zakoplje npr: prednje levo in zadnje desno kolo ostaneš na mestu, ker ima odprta differenciala. "pravi" quattro imajo A4,A6 in A8. A3 in TT nimata sredinskega torsenovega diferenciala, torej imajo vse tri diff. odprte.
Mate je napisal/-a:Honda uporablja nek svoj princip štirikolesnega pogona, ki naj bi bil precej sofisticiran z možnostjo usmerjanja določene količine navora do vsakega kolesa posebaj. (To je tudi pisalo na uni strani, od katere sedaj ne najdem linka - če se kdo spomni, naj prosim nalepi link sem)
Mate je napisal/-a:... (To je tudi pisalo na uni strani, od katere sedaj ne najdem linka - če se kdo spomni, naj prosim nalepi link sem)
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov