Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Pe feb 25, 2005 9:38 pm

To je X-drive

Slika
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So feb 26, 2005 12:09 am

X5 pred faceliftom ima enak pogon kot trojka xi E46 torej...
X3, X5 po faceliftu in sedaj petica imajo pa X-drive ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So feb 26, 2005 1:31 am

Slide je napisal/-a:X5 pred faceliftom ima enak pogon kot trojka xi E46 torej...
X3, X5 po faceliftu in sedaj petica imajo pa X-drive ;)


In kaj je razlika. A nimata oba enakega sistema z jermenov kot je na sliki ??
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So feb 26, 2005 10:35 am

andrej777 je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:X5 pred faceliftom ima enak pogon kot trojka xi E46 torej...
X3, X5 po faceliftu in sedaj petica imajo pa X-drive ;)


In kaj je razlika. A nimata oba enakega sistema z jermenov kot je na sliki ??


edit:razlaga nekaj postov naprej
Zadnjič spremenil Slide, dne Ne feb 27, 2005 2:34 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne feb 27, 2005 12:46 am

A trojke majo fiksno razmerej in nimajo v sredi tega jermena in sklopke ki lahko spreminja razmerje ??? Si sigurn ker men se zdi mal čudno.

Xdrive ma pa tut v osnovi 1/3 naprej 2/3 nazaj in je kao stalini štirikoleni pogon z možnjostjo prenosa več moči na predna ali zadnja kolesa.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne feb 27, 2005 12:30 pm

edit:razlaga par postov nižje
Zadnjič spremenil Slide, dne Ne feb 27, 2005 2:33 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

BMW

Napisal/-a meganeman Ne feb 27, 2005 12:30 pm

Pol je BMW-jev 4 pogon neki tazga kot od Grand Cherokeeja, ki je bolj ko ne zadnji pogon, s pomocjo sprednjih koles:) heheh, sam men to ni prevec vsec, sej zato so vedno pravli, da BMW-jevi 4 pogoni niso tako izraziti. Hudic je to, ko das ti poln plin in racunalnik misli, da bos pospesu pa da zlo velik moci na zadnja kolesa in pol zacne kopat, pol pa preden sespomne, da kople in presalta pogon naprej je ze prepozn:)
Zato so men bolj vsec 50-50 4 pogoni, ko vedno ves kaj mas! Pa si navajen in za v sneg in za asfalt, pr onih ko elektronika prevec noter zoka pa nikol ne ves kje mas pogon spredi zadej desno al levo:) hehehhe

A se ker mogoce na Mitsubishije spozna, ka ma pa EVO8 noter, ko lahka na armaturki prestavljas med asfaltom, peskom in snegom?
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Re: BMW

Napisal/-a Slide Ne feb 27, 2005 12:45 pm

meganeman je napisal/-a:Pol je BMW-jev 4 pogon neki tazga kot od Grand Cherokeeja, ki je bolj ko ne zadnji pogon, s pomocjo sprednjih koles:) heheh, sam men to ni prevec vsec, sej zato so vedno pravli, da BMW-jevi 4 pogoni niso tako izraziti. Hudic je to, ko das ti poln plin in racunalnik misli, da bos pospesu pa da zlo velik moci na zadnja kolesa in pol zacne kopat, pol pa preden sespomne, da kople in presalta pogon naprej je ze prepozn:)
Zato so men bolj vsec 50-50 4 pogoni, ko vedno ves kaj mas! Pa si navajen in za v sneg in za asfalt, pr onih ko elektronika prevec noter zoka pa nikol ne ves kje mas pogon spredi zadej desno al levo:) hehehhe

A se ker mogoce na Mitsubishije spozna, ka ma pa EVO8 noter, ko lahka na armaturki prestavljas med asfaltom, peskom in snegom?


BMW tudi pri speljevanju oziroma pred njim nekaj moči že ima spredaj.

Pri micki pa s tistim gumbom nastavljaš praktično stopnjo zaklenjenosti sredinskega diferenciala...na snegu ga potem lahko zaklene bolj kot na asfaltu, kjer bi lahko prihajalo do prevelikih obremenitev ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Re: BMW

Napisal/-a andrej777 Ne feb 27, 2005 1:17 pm

Slide je napisal/-a:
meganeman je napisal/-a:Pol je BMW-jev 4 pogon neki tazga kot od Grand Cherokeeja, ki je bolj ko ne zadnji pogon, s pomocjo sprednjih koles:) heheh, sam men to ni prevec vsec, sej zato so vedno pravli, da BMW-jevi 4 pogoni niso tako izraziti. Hudic je to, ko das ti poln plin in racunalnik misli, da bos pospesu pa da zlo velik moci na zadnja kolesa in pol zacne kopat, pol pa preden sespomne, da kople in presalta pogon naprej je ze prepozn:)
Zato so men bolj vsec 50-50 4 pogoni, ko vedno ves kaj mas! Pa si navajen in za v sneg in za asfalt, pr onih ko elektronika prevec noter zoka pa nikol ne ves kje mas pogon spredi zadej desno al levo:) hehehhe

A se ker mogoce na Mitsubishije spozna, ka ma pa EVO8 noter, ko lahka na armaturki prestavljas med asfaltom, peskom in snegom?


BMW tudi pri speljevanju oziroma pred njim nekaj moči že ima spredaj.

Pri micki pa s tistim gumbom nastavljaš praktično stopnjo zaklenjenosti sredinskega diferenciala...na snegu ga potem lahko zaklene bolj kot na asfaltu, kjer bi lahko prihajalo do prevelikih obremenitev ;)


Ja in tudi elektronka ponavadi ne zamudi tako velik. Tukaj se pogovarjamo o ms in to so časi ki jih komaj zaznaš.

Sploh pa je je ta fora da zadnji bol zakolpejo kot prvi dobra za špilat. Če hočš nekam pridet se ne boš z gasom igral ampak boš peljal čimbolj konstantno in takrat elektronika dela super. Če pa pohodiš gas se da pa tut slajdat in počet velik vragolij.

Na muli je en dober posnetek kako en z X5-ko 4.8 kroge dela po snegu. To ne moreš verjet ka je to delalo.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

Napisal/-a meganeman Ne feb 27, 2005 2:27 pm

Pr Cherokeeju je problem, ker je avtomatik in pri avtomatiku ti ne mores lepo dozirati gasa:), mal pritisnes pa avto ze full poskoci, sploh ce imas mal vec konjev:) Tako, da po terenu zame rocni menjalnik rula, tam avtomatiki in ostali tronici nimajo kej iskat:) Plus tega da je za terence boljs ce so dizli, lahka brez gasa vozis, pa navor majo pr nizjih obratih! To zdej vidim ko mam dizla, mi se enkrat avto ni kr tk zakopal na kriziscu pa so enake gume kot sm jih prej mel na bencinerju, tam je pa kr naprej kopalo pr speljevanju:)
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne feb 27, 2005 2:32 pm

andrej777 je napisal/-a:A trojke majo fiksno razmerej in nimajo v sredi tega jermena in sklopke ki lahko spreminja razmerje ??? Si sigurn ker men se zdi mal čudno.

Xdrive ma pa tut v osnovi 1/3 naprej 2/3 nazaj in je kao stalini štirikoleni pogon z možnjostjo prenosa več moči na predna ali zadnja kolesa.

No..sem našel nekaj koristnega in poučnega...Sicer mislim da sem dober del delovanja že pojasnil...sedaj pa imaš še teorijo in mehansko razliko med pogonoma...upam da boš sedaj verjel.

DA, trojke imajo fiksno razmerje...še opis pogona pri trojkah Xi
Vinko Kernc, AM11/00 je napisal/-a: Pogonska tehnika pravzaprav ni novost; osnove so namreč povsem enake kot pri modelu iX izpred nekaj let. Razlika je seveda v letih; pogon je lažji, z manj mehanskih izgub, pa trpežnejši in opremljen z nekajkrat več mnogo zmogljivejše elektronike. Pogon je skoraj(glej naprej) na las podoben pogonu v X5.
Da BMW ni Audi, je jasno tudi po zasnovi pogona; ta je takšen, da je razmerje prenosa moči med prednjo in zadnjo osjo ves čas enako in to seveda tako, da gre precej več navora na zadnji kolesi. Natančni številki sta 62% nazaj in 38% naprej. Ves pogon je praktično le izpeljanka klasičnega zadnjega pogona, le da je takoj za menjalnikom zobniško predležje, ki poganja dodaten kardan; ta pelje na prednji diferencial, od tam pa na par polgredi na kolesi. Zanimiva je konstrukcijska rešitev, saj je ohišje prednjega diferenciala v enem kosu z motornim karterjem, desna polgred pa gre do kolesa skozi karter....
...Pogon je nadgrajen s sodobno elektroniko, ki jo tudi že poznamo: Tu so ABS, ASC+T in DSC, katerih program je seveda prilagojen posebnostim štirikolesnega pogona. Vsem sistemom je dodan ADB-X(Automatic Differential Brake ali samodejna zapora diferenciala) torej že znan elektronski sistem z BMW-jevim imenom. ADB-X zazna, če se hoče eno ali več koles zavrteti v prazno in aktivira zavoro na tistem kolesu da ga upočasni, s tem pa prenese navor na drugo kolo na isti osi.

Sistem je prisoten v modelih 325Xi, 330Xi in 330Xd, ter c X5 pred faceliftom.
Glede razlike v X5...X5 ima dodan še HDC(hill descent control) ki nadzoruje hitrost pri strmem spustu.

X-drive
Peter Humar, AM23/03 je napisal/-a:xDrive je v snovi stalni štirikolesni pogon, ki s številnimi tipali zaznava okoliščine, v katerih se vozilo znajde in na njihovi podlagi določi najustreznejšo uporabo razpoložljivega pogona. Največja razlika in prednost v primerjavi z drugimi 4pogoni je dejstvo ,da xDrive predvidi okoliščine in se nanje predhodno pripravi. Tako ne čaka, da se sistem odzove šele ko zdrsne pogonsko kolo...
ZDAJ PA RAZLIKA KI JO BI RAD SLIŠAL: Osrčje celotnega sistema je večkolutna mokra sklopka, skozi katero elektronika ob pomoči elektromotorja in posebnega mehanizma prenaša več ali manj pogonske sile na prednji kolesi. Delovno območje sega od povsem odprte do povsem zaprte sklopke. Ko je sklopka povsem odprta, X3 poganjata samo zadnji kolesi, ko pa je sklopka povsem zaprta, pa se pranaša na prednjo in zadnjo os po 50% pogonske moči. Prehod od povsem zaprte do povsem odprte sklopke traja 100ms. Za primerjavo, od trenutka pritiska na stopalko za plin, in dejanskega odziva motorja preteče 200ms. Uravnavanje sil med levo in desno stranjo, poteka z zaviranjem posameznega kolesa, ki tako prenaša pogon na kolo z boljšim oprijemom.
Primeri delovanja.
1. Speljevanje
Pri speljevanju avtomobil poganjajo 4 kolesa. Sklopka je popolnoma zaprta(ali delno zaprta).Ali je sklopka bolj ali manj zaprta, določa temperatura okolice, na podlagi katere sistem predpostavlja večjo ali manjšo možnost poledenele podlage. Do hitrosti 20km/h ostane stanje nespremenjeno, od te hitrosti naprej, pa se krmiljenje sklpoke odvija samodejno in odvisno od zunanjih dejavnikov.
2.1 Vožnja skozi ovinek - prekrmarjenje
Sklopka z zapiranjem prenaša vedno več pogonske sile na prednji kolesi, kar pomeni, da zadnji kolesi dobivata manj pogonske sile in tako lahko prenašata več prečnih sil
2.2 Vožnja skozi ovinek - podkrmarjenje
Skopka z odprtjem prekine dovod pogonske sile na prednji pogon in tako omogoči sprednjima kolesoma da prenašata več prečnih sil
3. Parkiranje, speljevanje v oster ovinek
V ovinku pride do razlike v hitrostih vrtenja med prednjo in zadnjo osjo. V teh primerih se pri avtomobilih s štirikolesnim pogonom, ki imajo togo povezavo med prednjo in zadnjo osjo, (op.p To ni fiksna razdelitev moči kot pri Xi!!!!) pojavijo napetosti v pogonskem sklopu, ki z manjšanjem polmera ovinka naraščajo. Iz tega razloga se xDrive na tovrstne okoliščine običanjo odzove s popolnim odprtjem(RWD) ali le z rahlim zaprtjem sklopke

Ta sistem je pa v X3, novi petici in v X5 po faceliftu.
Dodal bi še nekaj kar sem zasledil v reviji BMWcar in sicer tisto kar sem že zapisal, da tudi med vožnjo naravnost(regionalke, avtoceste) xDrive odklopi sprednji par koles, oziroma popolnoma odpre sklopko.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne feb 27, 2005 8:21 pm

ja pol maš prou. Nisem vedel da ma trojka še vedno isti sistem kot ga je imela že e30 s seveda določenimi izbošavami. Sem mislu da ma isti X-drive sistem.

Pa še neki novga sem zvedu. Namreč to da lahko da maximalno 50% moči na prva kolesa. Sicer se mi je iz same slike zasnove zdelo tako samo nisem si mislil. Ko sklopko popolnoma zapre se prouzaprou obnaša kot da bi imel srdnji diferencial "špero" in sta prvi in zadnji diferencal togo povezana in se vrtita z enako hitrostjo.

..upam da boš sedaj verjel.


Sej ne da nisem verjel. Nisem vedu kakšna je razlika. Drgač pa vidm da kr veš neki če pa že neveš pa znaš najdet ali pa maš voljo da najdeš. Jz sem mal po googlu čekiral pa nisem nč najdu in kr hitr odnehal.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne feb 27, 2005 11:01 pm

andrej777 je napisal/-a:ja pol maš prou. Nisem vedel da ma trojka še vedno isti sistem kot ga je imela že e30 s seveda določenimi izbošavami. Sem mislu da ma isti X-drive sistem.

Pa še neki novga sem zvedu. Namreč to da lahko da maximalno 50% moči na prva kolesa. Sicer se mi je iz same slike zasnove zdelo tako samo nisem si mislil. Ko sklopko popolnoma zapre se prouzaprou obnaša kot da bi imel srdnji diferencial "špero" in sta prvi in zadnji diferencal togo povezana in se vrtita z enako hitrostjo.

..upam da boš sedaj verjel.


Sej ne da nisem verjel. Nisem vedu kakšna je razlika. Drgač pa vidm da kr veš neki če pa že neveš pa znaš najdet ali pa maš voljo da najdeš. Jz sem mal po googlu čekiral pa nisem nč najdu in kr hitr odnehal.


Ni panike, rad pomagam...normalnim ljudem, z normalnimi vprašanji ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
PhoenixX
Novinec
 
Prispevkov: 408
Pridružen: To nov 04, 2003 10:16 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a PhoenixX To mar 01, 2005 8:04 pm

...vec elektronke, drazji popravila. Eno racunalo za el zaporo diferenciala pr 4 motion golfu kosta 400 jurjev.je menu moj sosed zdej pred kratkim k mu je pregoru. Ker prejsn lastnik ni menu olja v diferencilalu...bull shit!

lp
Dejal bi da a recem ne. A ne ni da in da ni ne. Ce bi da ne bil, dejal bi da. A ker da ni ne, recem ne.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Pe dec 02, 2005 4:51 pm

cheno je napisal/-a:fora quattro-ta je to da ima torsenov sredinski diferencial(torsen - torque sensing), to pomeni da če zdrsnejo sprednja kolesa preusmeri moč na zadnja kolesa, torseno diff. je čist mehanska zadeva, sicer je to super diferencial samo ne pride do izraza zato ker ima quattro odprt sprednji in zadnji diferencial. torej če ti zakoplje npr: prednje levo in zadnje desno kolo ostaneš na mestu, ker ima odprta differenciala. "pravi" quattro imajo A4,A6 in A8. A3 in TT nimata sredinskega torsenovega diferenciala, torej imajo vse tri diff. odprte.


Zakaj bi moglo bit ravno eno levo pa eno desno kolo? Saj tud če ti zakopljeta oba leva ali pa oba desna boš obstal, ker se pač na drugi strani izgubi vlek (pa čeprav je lahko suh asfalt) zaradi diferenciala.
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Pe dec 02, 2005 5:54 pm

uuu zanimiva debata jo bom spremlju ker me zanima..... :twisted:
Slika
 
Uporabniški avatar
albin
Novinec
 
Prispevkov: 103
Pridružen: Če sep 09, 2004 9:01 am
Kraj: stajerska

Napisal/-a albin Sr jan 18, 2006 6:06 pm

mal neumestna sam vseen:

zanima me kak pogon ma honda HRV. je 50:50 al se kaj spreminja??? :? :? :shock:
pojma nimam, me pa res zanima. tak da tisti ko veste mi prosim razložte delovanje tega štirkolesnega pogona pr hondi.

;)
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Sr jan 18, 2006 7:04 pm

Sicer že stara tema, a zelo koristna. Poleg te teme je bila na tem forumu še ena z linkom na neko angleško avtomobilitično stran, kjer so bili zelo dobro opisani vsi štirikolesni pogoni. Za navdušence prilagam še dva koristna linka:
http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Four_wheel_drive

In pa vprašanje, ali ima Touareg štirikolesni pogon s torsen diferencialom?

Honda uporablja nek svoj princip štirikolesnega pogona, ki naj bi bil precej sofisticiran z možnostjo usmerjanja določene količine navora do vsakega kolesa posebaj. (To je tudi pisalo na uni strani, od katere sedaj ne najdem linka - če se kdo spomni, naj prosim nalepi link sem)
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr jan 18, 2006 7:23 pm

Mate je napisal/-a:Honda uporablja nek svoj princip štirikolesnega pogona, ki naj bi bil precej sofisticiran z možnostjo usmerjanja določene količine navora do vsakega kolesa posebaj. (To je tudi pisalo na uni strani, od katere sedaj ne najdem linka - če se kdo spomni, naj prosim nalepi link sem)


To ma menda novi legend, CRV pa še ne... ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
sim
Novinec
 
Prispevkov: 189
Pridružen: Pe okt 31, 2003 3:52 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a sim Sr jan 18, 2006 8:06 pm

Mate je napisal/-a:... (To je tudi pisalo na uni strani, od katere sedaj ne najdem linka - če se kdo spomni, naj prosim nalepi link sem)

verjetno si mislil tole: http://www.autozine.org/technical_schoo ... on_4wd.htm

;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov