Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
japanac
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po jun 10, 2013 1:41 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a japanac To sep 24, 2013 10:23 am

iziboy je napisal/-a:
japanac je napisal/-a:


"Poland has several LPG manufacturing companies who export their products globally; the main three being Stag, KME and LPG Tech, all of whose kits we have used and with excellent long term results."

"The injectors are without doubt the most crucial component in any LPG system and apart from Keihin in Japan (Prins), the Korean made Hanna and Polish Barracuda injectors, that we often fit, are probably the best available."

Zanimivo nič slabega tudi o poljskih sistemih in Hanna injektorjih. :shock:

Ja samo a si prebral da so Keihinove injektorje izvzeli iz konkurence? To ti pove dovolj o kvaliteti japončkov...nimajo vzdrževanja, menjavanja ''batkov'' itd... Tukaj so razlike med napravami.


Nikoli nisem in ne bom trdil da je sporna kvaliteta, vendar po mojem mnenju ne odtehtajo ogromne razlike v ceni. Na primer Tartarini sistem v ML je zdržal brez težav 230 k km in se še danes vozi, sicer pa saj ne vgrajujem sistema za naslednje lastnike ampak zase in mojih cca 200 k km (vsaj jaz tako gledam na to zadevo).
Golf Plus 2.0 TDI (chiptuning)
Slika

BMW 320d (chiptuning)
Slika
 
brs
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: To maj 24, 2011 9:05 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a brs To sep 24, 2013 10:50 am

"No tukaj imaš lepo napisano kaj in kako z različnimi sistemi in njihovimi komponentami. Napisal je renomiran vgrajevalec iz Anglije:
http://www.crdperformance.com/?s=lpg+systems+comparison"

Hvala za ta odgovor, a tukaj trdijo da je najboljši sistem italijanski BRC in ne PRINS.
Sicer pa kot praviš sam, to je napisal renomiran VGRAJEVALEC iz Anglije.
Sami vemo kako je s tem, vsak vgrajevalec ponavadi najbolj hvali svoj sistem...
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 To sep 24, 2013 11:03 am

BRC-ja pri nas uradno ni, če se ne motim, lahko ga pa vgradiš na Hrvaškem, kjer Prinsa skoraj da ni, za okoli 1500 evrov z elektronskim mazanjem. BRC ima neko "prednost", da vse komponente proizvaja sam, čeprav ne vem koliko je to res prednost. BRC in Prins sta isti rang, vsi ostali so pa nekaj slabši.
 
brs
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: To maj 24, 2011 9:05 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a brs To sep 24, 2013 11:17 am

Mislim da BRC tako kot PRINS uporablja (oziroma je uporabljal) KEIHIN injektorje.
BRC lahko seveda vgradiš tudi v Italiji, če ti je bližje kot Hrvaška.
En znanec je vgradil na Hrvaškem v Istri (Podpićan) www.boyski.hr in je zadovoljen.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a maniaxxx To sep 24, 2013 11:25 am

Zihr je že kje napisano, samo se mi ne da iskat na 220 straneh. Kako prenašajo 1.4 tce motorji od renaulta plin?
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6426
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a IcEm4n To sep 24, 2013 12:23 pm

Vprašaj tega uporabnika:
viewtopic.php?f=7&t=96921
Slika
 
mc123
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: To jul 10, 2012 7:35 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a mc123 Sr sep 25, 2013 12:09 am

Zakaj dati 500 €, 700 € ali celo 1000 € več za prins....... Večno vprašanje tega foruma.

Uglavnem-če na grobo opišem nekoga ki ima avto ki mu rabi 10 l na 100 km

na 100 km porabi 15 € za bencin, če vgradi lin z 15 % večjo porabo, pa mu bo pilo 11,5 l plina kar znese pri ceni 0,79€ na petrolu 9 €/100 km
Se pravi da prišpara 6 € na 100 km.

Torej, če da 1000 € več za prins v najdražjem pomenu, potem mora prevoziti 16.000 km več, da se mu investicija povrne, kot pa če vzel 1000 € cenejši sistem.



Če pa pogledamo nekoga, ki mu pije avto 7 l, ga pride na bencin 10,5 €/100km, na plin pa z 15 % večjo porabo 6,3 €/100km. Prihranek je 4,2 €/100 km

DA prinese notri investicijo večjo za 1000 €, mora prevoziti več 23800km da pokrije investicijo

Seveda so to grobe ocene. Glede na številke, bi po moje vsakemu dol viselo eno leto samo da bi imel garantirano naj naj naj boljši sistem-NASA standard v avtu. Nedvomno.
Problem ni v teh 1000 e razlike, ampak kupce bolj zanima če je vredno toliko dati več, če pa pri konkurenci dobijo sistem za 1.200 €, jaz sem dal zanj recimo samo 1000 €(5 let garancije ali 100.000 km).

Najbolj napačno dejstvo je, da nekdo vztrajno zatruje, da je top roba, prva klasa itd, da raje vzemi prinsa itd,.... vendar. če si lastnik oziroma uporabnik samo tega enega sistema, katerega hvališ-ok. To naj velja samo za priporočilo, ne pa tudi pravilo. Ker če nimaš izkušenj z vsemi plinskimi napravami ki so na trgu, po mojem logičnem mnenju, ne moreš delati realne primerjave.

Cena nikakor ne igra vloge pri kvaliteti sistema. Kot potrošnik si misliš-več bom dal, več bom imel. Če bi bilo to res, naprave pod dva jurja v sloveniji sploh ne bi mogel dobit, ker nobeden ne bi kupoval tistih cenejših. Nižje cene sistemov na trgu, so zaradi različnih faktorjev ki ne igrajo vloge na kvaliteto. Podjetje lahko spusti ceno vgradnje, ker hoče pridobiti več kupcev, potem pa to ceno obdrži ker ima toliko vgradenj da več zasluži, kot pa da bi imel visoko ceno in manjšo prodajo. Ali pa seveda da da pošteno ceno, kolikor je dejansko vredno vse skupaj in ne nabiva cene samo zaradi znamke.

Torej, odgovor na vprašanje, ki se največkrat poraja kupcem, ali dati par stotakov več za plinski sistem ki je najdražji, bo znan takrat, ko se bo naredilo dejansko primerjavo top sistema za 1200, 1400€ in tistega alternativnega-najdražjega za 2000 €.

Zagovarjanje prinsa na račun slabih nizkocenovnih vgrajevalcev je nič vredno. Imamo I, II, III, IV.... klaso. Ne moreš rečt pri taki ponudbi: tole je super, vse ostalo je šit. Ne.

Tisti pa, ki imate preve denarja in želite top zadevo, si kupite tesla avto. 90.000 €, pa se boste furali do konca življenja zastonj. Nič težav z inektorji, nič valvekare tekočinc itd, nič menjav plinskih filtrov. Poraba bencina: 0, poraba plina 0. Skratka, za samo 88.000 € več kot bi dali za domnevni top sistem prins, boste dobili dejansko top sistem. Kar je pa najlepše: avto je že vračunan v ceni in že v štartu prihranite najmanj 15.000 €.






-
 
NeoTO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe mar 19, 2010 12:01 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a NeoTO Sr sep 25, 2013 5:30 am

Večna debata - kdo ima daljšega :)

Čisto realno gledano - v čem so dražji sistemi boljši od cenejših?
- linearen odziv injektorjev: ok, super, ampak večina sistemov nelinearnost odziva not prinese z drugačno (nelinearno) mapo. Če si torej vgrajevalec vzame čas in nastavi mapo tako kot je treba, ni razlike
- vzdržljivost: na udaru so filtri ter injektorji - sam sem pred kratkim naredil 'generalko' injektorjev (po ~40.000-50.000 km) in bil precej presenečen nad zasajenostjo notranjosti injektorjev. Bati so še vedno tesnili, a se zaradi prahu niso gladko premikali. Ker ne vem, če so mi pri Plineksu vgradili nove injektorje (glede na starost in nedobavljivost rezervnih delov dvomim, da so bili novi), žal ne morem posplošiti stanja na ostale injektorje. Filtri so se redno menjavali, tako da to ne bi smelo biti krivo (filtri so vsaj na pogled enaki v vseh sistemih), tankam pa 3/4 časa na Verovškovi v Ljubljani, ostalo pa kjer pride.
- elektronika: kot je meni znano, tudi poceni elektronika zadnje čase podpira v glavnem vse. Pri novem sistemu bi iskal predvsem podporo za gladek, sekvenčni (cilinder po cilinder) preklop med plinom in bencinom ter samodejno prilagajanje mape na podlagi fuel-trimov prek OBD.
- sistem mazanja: imam 'analogni' sistem mazanja, ki mi svinja po sesalnem kolektorju. Olje mi dobesedno zliva v najnižji del kolektorja, posledično se tam nabira prah, olje uhaja tudi v ventil prostega teka ter ga posledično blokira. Po enem izmed servisov na Plineksu so narobe nastavili količino in sem delal dimno zaveso za sabo... Tukaj je zagotovo boljši elektronski sistem, a tudi precej dražji. Jaz imam flaško pri motorju, ki jo vsake toliko časa napolnim iz 5L kante, ki sem jo naročil prek eBay-a, ter nastavim količino glede na čas posamezne kapljice. Kolega ima elektronski sistem, ki ob izpraznjenosti zahteva, da vanj vtakneš novo flaško olja, cena katere mu pa precej podaljšuje dobo povrnitve investicije.

Lahko pa skoraj s sigurnostjo rečem, da slabo nastavljen odličen sistem, ravno tako slabo deluje kot slabo nastavljen poceni sistem. :) Glede na to, da za nastavitve (ki so glavni del) skrbi vgrajevalec, je najpomembneje it k nekomu, ki ga večina pohvali (kot je že bilo parkrat rečeno tle).

Pri izračunu dobe povrnitve investicije so me (takrat laika) dobesedno nategnili - rečeno je bilo 20.000 do 30.000 km, pa se je na koncu izkazalo, da je čez 50.000 km, blizu 60.000. Že na bencin sem vozil varčno (poraba nekaj čez 7), tako da privarčevana vsota na 100km ni ravno velika pri plinu. Meni bi se razlika 500-1000 EUR več hudo poznala... (4 leta nazaj sem dal cca. 1400 EUR za 4 cilindre)
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 Sr sep 25, 2013 7:03 am

Malo, ali pa kar veliko, je odvisno tudi od motorja. Če imaš neko neuničljivo makino je res brez veze not vtikat prinsa za 2 jurja, greš v Srbijo in za 800 evrov vse rešiš. Če imaš oplovo mašino je pa druga pesem. Dobrega sistema z elektronskim mazanjem, ki ga bi vgradil pravi mojster, v Sloveniji za manj kot 1500 evrov očitno ni. Tu pa 500 evrov gori ali doli ne igra neke vloge. Če nameravaš imet avto vsaj 7 let (za manj je plin skoraj vedno brez veze, če nimaš ravno tanka, ki žere 20 litrov), je to 70 evrov na leto, pri 10 letih 50 evrov...
Jaz ne pravim, da za 1500, ali pa magari za 1200, ne more obstajat enako dober sistem kot prins. Če si prepričan, da je tist za 1200-1500 dovolj dober, vgradi cenejšega. Če nisi, pa vzami boljšega, ker res ne igra neke vloge teh 500 evrov.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm Sr sep 25, 2013 8:12 am

OK pa so res te Oplove (Chevrolet) EcoTec 1.4 mašine toliko občutljive na vse skupaj ?
Ker eni mi govorijo tako, drugi drugače.
Recimo iz Plineksa mi je rekel da sploh niso problematične, iz Emmegas (direktno iz Italije proizvajalca) sem dobil potrditev za oznako moje mašine da ni problematična in da oni priporočajo sistem ki maže z bencinom. Prins mi je rekel da so problematične, vendar da s tem novim ValveCare sistemom ni težav, zopet nekdo drug pravi drugače.
Poznam pa dva ki imata Opel Corso in Astro (1.4 in 1.6 mašino) mazanje z bencinom in klasični V-Lube pa nobenih težav na 70.000km.
Če vprašaš pa na Opel servis bodo pa rekli da bo skurilo ventile že pri 20.000km...
Po pravici povedano sploh ne veš več komu verjeti...
Glede Prinsa pa - moje mnenje je, da sistem sigurno ni toliko boljši kot je dražji, verjetno pa je strokovnost izvajalca in odprava morebitnih napaka na dosti višjem nivoju kot pri ostalih, kar verjetno odtehta višjo ceno (v primeru da imaš težave). Če težav ni, si tako ali tako preplačam celoten sistem skoraj za 2x, kot če bi vzel nekega poceni Poljskega.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 Sr sep 25, 2013 8:33 am

Oplove mašine so bile super za plin dokler so imele avtomatsko nastavljanje ventilov, nekje do leta 2005. Ne vem ali so nekateri vgrajevalci res toliko za časom, ali pa imaš ti mašino iz tistih časov, v oboje zelo dvomim. Po drugi strani je tudi res, da niso "problematične" niti danes, pod pogojem, da imaš dobro mazanje in redno nastavljaš ventile - so ti povedali na koliko km moraš to delat? Ali ti bojo povedali, da bi moral nastavljat šele ko jih skuriš? In skuril jih brez nastavljanja boš, z mazanjem v 80-120,000 km, brez mazanja pa še malo prej.
Vsaj za prins sem prepričan, da ti bojo povedali točno (no, zmeraj je nek od-do, odvisno kako se voziš) kako in kdaj nastavljaj. Vprašaj še ostale.
 
murkoslavko
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Po maj 13, 2013 9:09 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a murkoslavko Sr sep 25, 2013 9:02 am

cc09 je napisal/-a:Oplove mašine so bile super za plin dokler so imele avtomatsko nastavljanje ventilov, nekje do leta 2005. Ne vem ali so nekateri vgrajevalci res toliko za časom, ali pa imaš ti mašino iz tistih časov, v oboje zelo dvomim. Po drugi strani je tudi res, da niso "problematične" niti danes, pod pogojem, da imaš dobro mazanje in redno nastavljaš ventile - so ti povedali na koliko km moraš to delat? Ali ti bojo povedali, da bi moral nastavljat šele ko jih skuriš? In skuril jih brez nastavljanja boš, z mazanjem v 80-120,000 km, brez mazanja pa še malo prej.
Vsaj za prins sem prepričan, da ti bojo povedali točno (no, zmeraj je nek od-do, odvisno kako se voziš) kako in kdaj nastavljaj. Vprašaj še ostale.



Imam megana II 1.6, a tu tudi treba kaj ventile nastavljat?
Piše da je VVT(variable valve timing) motor, a je to avtomatsko nastavljanje ventilov.
Če ne, na koliko kilometrov se nastavljajo?
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 Sr sep 25, 2013 9:06 am

VVT nima veze z nastavljanjem ventilov. Ne vem kakšnega ima, poglej v knjižico od avta. Če piše, da se preverjajo oz. nastavljajo na nekih kilometrih (pri oplih piše 150,000), potem te kilometre za plin najmanj razpolovi. Če nič ne piše, se verjetno nastavljajo avtomatsko. No, tudi če se avtomatsko nastavljajo, je pri 150-200 vseeno dobro preverit, tisto avtomatsko nastavljanje ni vsemogočno.
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Nejko Sr sep 25, 2013 12:03 pm

maniaxxx je napisal/-a:Zihr je že kje napisano, samo se mi ne da iskat na 220 straneh. Kako prenašajo 1.4 tce motorji od renaulta plin?


Odlično. Poraba na Grand Scenicu je cca 11,5. sistem je G1, sicer so potrebovali nekaj časa, da so ga nastavili, ampak sedaj deluje že par 10.000km brez problema. Imam pa trenutno dobrih 70.000 prevoženih na LPG.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm Sr sep 25, 2013 12:58 pm

[quote="cc09"Po drugi strani je tudi res, da niso "problematične" niti danes, pod pogojem, da imaš dobro mazanje in redno nastavljaš ventile .[/quote]

Ti mi niso nikjer povedali, le na SIGASu je nekaj omenjal glede nastavitve ventilov.
Kdo to potem uredi redni servis (tam kjer sem kupil avto) ali tam kjer so mi montirali plinsko napeljavo ? Na rednem servisu so že tako proti vgradnji plina in težko verjamem da mi bodo potem še to zraven rihtali ?
Se pravi je potrebno tu vkalkulirati še dodaten strošek nastavitve ventilov - se pravi na 150.000km je potrebno to potem 2x ali večkrat? Koliko je potem strošek tega ?
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a cc09 Sr sep 25, 2013 1:27 pm

Za ople je to predpisano na 150,000, če vozijo na bencin. Na plin moraš najmanj vsakih 60,000, če imaš (dobro) mazanje. Če nimaš, bolje da še prej. To ti bo povedal tudi vsak pošten inštalater. Ker je to predpisano tudi za vožnjo na bencin, to dela oplov servis, je pa res, da tega načeloma ne delajo, čeprav je predpisano, dokler avto normalno laufa. No, ko več ne dela normalno je pa itak prepozno. Če voziš na bencin in ne nastaviš ventilov pri 150,000 ne bo zato nič takoj crknilo. Slej ko prej pa bo. In takrat ti lahko samo še naredijo ponudbo za novega, ker stari kanti s 250,000 km ne boš menjal pol motorja. Morda ravno zato ne delajo tega (radi) niti ko je predpisano. Drugače ti motorji niso slabi in bi verjetno laufali večno. Na bencin in plin. O
V glavnem, na plin moraš to delat najmanj na 60,000, stane (baje) okoli 150 evrov, to dela oplov servis, oz. kdo drug, ki to res zna. Zanima pa tudi mene koliko to res stane in kater servis se tega ne brani delat. Jaz bom to moral enkrat drugo leto dat čez, in ko sem malo vprašal po servisih nihče ni bil navdušen nad tem delom, in ne bi rad, da to dela nekdo, ki tega nikoli ne dela, oz. noče delat. Če ne najdem kaj pametnega, peljem na Hrvaško. Ne bo nič cenejše, je pa tam to bolj običajno.
 
bernikm
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Sr jun 06, 2012 4:44 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bernikm Sr sep 25, 2013 6:54 pm

Sem kontaktiral avtotehno VIS pa so me prav blesavo spraševali zakaj bi sploh hotel nastavljati ventile, da to ni potrebno itd. Ko sem omenil da bom avto predelal na plin in da bo verjetno potrebno nastavljati na 50-60k mi je rekel da oni tega ne delajo, če pa že se mi sigurno ne bi izplačalo, ker bo prevelik strošek.
Mi je pa prijazno svetoval naj se obrnem na tistega, ki mi bo vgradil plinski sistem.
Se pravi, ko bo potrebno na 60k nastavljati ventile bo zgledalo tako, da bom laufal od mehanika do mehanika in 'prosil' kdo mi bo to uredil. Po tej logiki raje ostanem na bencinu in vem da bom 150k naredil brez težav, potem pa tako ali tako zamenjam avto, kot da čez 3 leta začnem izgubljati živce.

Klical sem tudi Prins, pa je rekel da imajo zraven Opel servis, ki bi mi verjetno to naredil, ni pa znal povedati kolikšen je strošek.
Računam da sigurno nekje 150-200€, kar predstavlja zopet dodatni strošek, ki ga je potrebno vkalkulirati v celotno investicijo.
 
Uporabniški avatar
japanac
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po jun 10, 2013 1:41 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a japanac Sr sep 25, 2013 7:27 pm

Po mojih informacijah preverjanje ventilov cca 150 €, v kolikor so izven tolerance pa še vsaj 200 € zraven. Skoraj boljša računica nabavit nove ventile in jih zamenjat. :cry:
Golf Plus 2.0 TDI (chiptuning)
Slika

BMW 320d (chiptuning)
Slika
 
Uporabniški avatar
mtl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 595
Pridružen: Sr jul 14, 2010 8:56 am
Kraj: Vetrovno mesto

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a mtl Sr sep 25, 2013 8:06 pm

bernikm je napisal/-a:- sistem za hlajenje in mazanje ventilov JLM (mehanski, vgradnja elektronskega je 200 evrov dražja)

Ok, tole mi sploh ne gre skupaj. Vidim, da je to pri vseh vgrajevalcih tako in ne samo pri Sigasu.
Hipotetična situacija: sem tehnično nerazgledan potencialni kupec plinskega sistema. Grem k ponudniku in mu rečem za ponudbo, da bo vse špilalo kot je treba. Dobim ponudbo kot piše zgoraj. In sedaj bi rad ''strokovnjak'' ponudnik, da se jaz kupec, ki pojma nimam o plinu, mazanju ventilov, itd. odločim med mehanskim ali elektronskim mazanjem? A se samo meni to zdi butasto do konca?
Še več pametovanj na Mtl blog.
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Sr sep 25, 2013 8:12 pm

mtl je napisal/-a:
bernikm je napisal/-a:- sistem za hlajenje in mazanje ventilov JLM (mehanski, vgradnja elektronskega je 200 evrov dražja)

Ok, tole mi sploh ne gre skupaj. Vidim, da je to pri vseh vgrajevalcih tako in ne samo pri Sigasu.
Hipotetična situacija: sem tehnično nerazgledan potencialni kupec plinskega sistema. Grem k ponudniku in mu rečem za ponudbo, da bo vse špilalo kot je treba. Dobim ponudbo kot piše zgoraj. In sedaj bi rad ''strokovnjak'' ponudnik, da se jaz kupec, ki pojma nimam o plinu, mazanju ventilov, itd. odločim med mehanskim ali elektronskim mazanjem? A se samo meni to zdi butasto do konca?


Star prodajaski trik, da končna cena ne izgleda previsoka v štartu. Pol ko je prepozno (ventili fuč) ti pa reče, ja sej sem ponudil tudi boljšo(dražjo) opcijo...
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: aklan86 in 7 gostov