plinaš je napisal/-a:
za prve štiri odstavke boš moral ti dokazovati svoje : forenzikom ter požarnim inšpektorjem - preiskovalcem ... če te bodo povprašali po zdravju seveda ... no po zdravju te lahko povpraša tudi zavarovalnica.. zdravju avtomobila seveda ..
pri napravah , narejenih , homologiranih in zmontiranih po evropsko veljavnih standardih R67 , R110 ter R115 te prepovedi ne veljajo niti v neventiliranih garažah ...
seveda ti standardi zahtevajo tudi redne servisne preglede pri katerih - vsakem opravljenem po navodilih in zahtevah proizvajalca, ki ima intervale zapisane v svojih homologacijskih listinah za pridobitev certifikata za napravo po omenjenih standardih - se obvezno opravi tudi plinotesnost .. ti standardi na osnovi testiranj za pridobitev certifikata o ustreznosti veljavnih standardov 67 , 110 in 115 tudi predvidevajo zamenjavo določenih delov ter sklopov plinske napeljave in naprave po določenem roku ..
ne nasprotjem , da plin iz tanka izhaja v tekočem stanju ... a lahko povprašaš gasilca ali požarnega inšpektorja kaj se zgodi s tekočim plinom , ko ni več pod pritiskom ... meni itak ne bi verjel da se uplini pri regularnem atmosferskem tlaku...
ne govorim o nesreči z napravo brez varnostnih ventilov...govorim o odgovornosti če imaš zmontirano nehomologirano napravo ali pa napravo na kateri se ne opravlja obvezni ter predpisanih servisov ter pregledov plinotesnosti s strani certificirane osebe..
take zadeve - ali kot jih imenujejo venturi sistem - v povezavi z varnostnimi ventili , ki prekinejo iztok plina iz rezervoarja ter uparjalnika se še danes lahko vgradi ter homologira , če je naprava izdelana ter montirana po zahtevanih standardih .. res pa je , da zaradi same konstrukcije te naprave - ko avto ugasneš sicer prekine iztok plina iz uparjalnika a preostali plin , ki je za ventilom v uparjalniku ter v cevi in prirobnici na vplinjaču najde pot ven skozi cev zračnega filtra - taki avti ne smejo parkirati v podzemnih garažah ...
res je in prav je , da bodoči plinaši poznajo prednosti in obenem svojo odgovornost , če se ne bodo držali veljavnih zakonov , predpisov in zahtev proizvajalca plinske naprave ...
pravilno je , da se vsaka vgrajena naprava homologira .. povedati je treba , da se lahko zavarovalnica obesi v odškodninskem zahtevku na vsako nehomologirano stvar na avtu - vseeno ali je to pomembno ali nepomembno za določen primer...
v tujini veliko lizing hiš dovoljuje vgradnjo plinske naprave v avto a pod pogojem , da je to naprava / proizvajalec po njihovi volji ter da so opravljeni redni servisi ter pregledi plinotesnosti po navodilih za vzdrževanje s strani proizvajalca plinske naprave..
glede na prevoženih 200tkm na plinu ni skihal avto temveč izparilec ali kot mu pravimo uparjalnk .. pravzaprav njegova membrana ... in najverjetneje ravno zaradi neupoštevanja servisnih intervalov .. to pove vse...
in vse razprave so neproduktivne ... seveda dokler ne pride do nekega dogovora , konsenza ali ugotovitve dejanskega stanja ... potem se temu ne reče več razprava temveč rezultat ...
Tudi sam se še zadnjič oglašam in popolnoma se strinjam da gre za neproduktiven dvogovor, kar sem omenil že v prejšnjem odgovoru.
Kljub temu pa grem za spremembo od spodaj navzgor:
- nikjer nisem zasledil, da je imelo prevoženih 200k km na plin ampak da je prevoženih nekje 200k km, koliko od tega na plin - ta podatek ni bil podan
- glede leasing hiš se strinjam, je pa nekaj kar je napisano - papir vse prenese, drugo pa je realnost. Tudi glede servisiranja vozil, ki nimajo vgrajenega plinskega sistema so lepo navedeni pogoji, kako bi se naj vozilo servisiralo in kaj se dogaja v najboljšem primeru se opravi 1 servis na pooblaščenem servisu, naslednja dva privat in se korigirajo kilometri, potem dobiš vozilo z 100k km in potrjeno servisno knjižico, realno pa ima avto 300k km.
- glede homologacije se strinjam, je pa smešno, da me na tehničnem ni nihče vprašal po homologaciji, sam sem pa tudi pozabil omeniti, da bi mi jo vpisali v prometno dovoljenje. Vsaj nekaj pa so začeli naši tržni inšpektorji preverjati, to so izjave o skladnosti s katerimi proizvajalec oz. zastopnik prodajalec pri nas prevzameta odgovornost glede tehničnih zahtev izdelka.
- glede odgovornosti, če se ne bodo držali zakonov, predpisov in zahtev proizvajalca plinske naprave mislim da mešaš jabolka in hruške, nekaj je zakonodaja, ki predpisuje kako mora biti nekaj narejeno v skladu s čim, tukaj se pokrije zadeva z omenjeno izjavo o skladnosti, potem so tukaj predpisi, kako mora biti montirano in nato zahteve proizvajalca plinskega sistema pod katerimi pogoji jamči, da bo zadeva prezhibno delovala npr 1, 2, 5 ali 7 let ter kako dolgo bodo po ter roku še vedno na razpolago nadomestni deli.
Če bi bilo vse skupaj tako "rigolozno", kaj bi bilo potem pri vozilih, ki nimajo vgrajenega plinskega sistema in ne servisirajo na pooblaščenih servisih, torej ne zamenjujejo vitalnih delov po npr. 120k, 150k ali 180k prevoženih kilometrih.
- poznam venturi sistem smo ga imeli od proizvajalca lovato v enem od prvih vozil, bolj sem meril na "nonsens" pri naših podzemnih garažah, drugače se načeloma strinjam s tabo do omembe besede odgovornost.
- glede požarne varnosti, preskočiva, saj je moje področje in sem tedensko v kontaktu s požarnimi inšpektorji
- prav tako glede forenzikov, preiskovalcev . . . mogoče malo preveč gledanja CSI in podobnih TV serij. To je nekako postala fama kot npr zapori, po TV gledaš serije kako pod tušem zaporniki ne morejo pobrati mila, pri nas pa je vse skupaj kot "šola v naravi ali pa taborniki", polodprti in odprti oddelki pa so zato, da si "delikventi" malo oddahnejo od bližnjih.
Vse skupaj je OK, dokler se kaj ne zgodi. Potem pa se začne in se poskuša obsojati na razno razne načine. Najbolj žalostno pa je to, da se naši tožilci niti ne informirajo dovolj o zadevah v katerih obtožujejo. Potem so tukaj sodni izvedenci, ki ponavadi podajo nasprotujoče si mnenje - to je mogoče samo v Sloveniji in na koncu sodniki, ki razsodijo, samo oni vedo na podlagi česa in jim zadeva na "višji inštanci" pade x krat, sami pa so zato nagrajeni in čez nekaj časa napredujejo, ker so že tako dolgo sodniki - only in Slovenia.
Sicer pa tudi za samo vožnjo avtomobila obstajajo pravila, kaj bi moral storiti preden se odpelješ in sicer odkljukati kompletno check listo, da vse na vozilu deluje brezhibno in se šele nato odpeljati ter potem ko do česa pride s tem listom mahati okoli. In kdo to naredi, bodimo pošteni nihče od nas.
Toliko od mene in res ne morem verjeti, kaj je nastalo iz omembe, da smo se vozili 230k km na plin brez težav kljub za nekatere nerednemu vzdrževanju -
šlo je za hvalo motorja kot neproblematičnega in plinskega sistema tartarini.
Lepe božične praznike vsem uporabnikom foruma.
