bernikm je napisal/-a:žre slabih 7l bencina (če vozim samo na bencin) in po računalniku 8.4l plina.
bernikm je napisal/-a:Meni moj Aveo 1.4 100KM žre slabih 7l bencina (če vozim samo na bencin) in po računalniku 8.4l plina.
zzitop je napisal/-a:Sem dobil še idejo za cenovno primerjavo @japanac-evega primera:
Če gledamo trenutne cene Petrol goriv, je strošek za 100 km:
Vožnja na bencin: 7,85 l/100 km * 1,443 EUR/l = 11,33 EUR/100 km
Vožnja na LPG: (0,6 l/100 km * 1,443 EUR/l) + (9,2 l/100 km * 0,76900 EUR/l) = 7,94 EUR/100 km
Na 100 km privarčuješ 3,39 EUR. Da gremo v zanimivejše področje, na 10.000 km privarčuješ 339 EUR. V procentih pa 30 %. Koliko od tega prihranka daš za servise in koliko za eventuelno dražje svečke ali eventuelno mazanje ventilov, veš pa najbolje sam.
Izračun za povrnitev je nekoliko kompleksnejši, saj bi moral računati razliko pri vsakem polnjenju rezervoarjev.
Dajmo narediti še izračun za celotno vožnjo na plin, na relaciji, kar je stroškovno idealno in čemur se da kvečjemu približati, doseči pač ne:
Vožnja na bencin: 7,85 l/100 km * 1,443 EUR/l = 11,33 EUR/100 km
Vožnja izključno na LPG: 7,85 l/100 km * 1,22 * 0,769 EUR/l = 7,36 EUR/100 km
Privarčeval bi 3,96 EUR/100km ali 35 %.
EDIT: Če si dovolim brcniti v pogosto "jabolko spora", prihranek je verjetno zelo podoben kot bi bil pri dizlu. Nov diesel s primerljivim motorjem je ponavadi kakih 3000 EUR dražji. Ima boljši navor, a se bencinar prej ogreje. Pri dizlu so večji letni ne-gorivni stroški, kar bi zagovorniki poskušali spodbijati. Veliko lažje je dobiti ohranjen rabljen bencinar. Pri dieselu ne potrebuješ dodatnega rezervoarja, torej ne odžira prtljažnika. Je težji od bencinarja, a se tudi z LPG poveča teža predvsem zaradi LPG rezevoarja, ki je težak kot krava. Pri LPG je potrebno pogostejše tankanje, saj se s tankom nafte naredi več km kot s tankom LPG. Za dizlom smrdi ko kuga, za LPG pač ne. LPG je do okolja prijaznejši. Pri dizlu je tveganje za odpoved turbine (drag strošek). Pri LPG pač tveganje odpovedi ventilov in manjši strošek. Če bi bili vgrajevalci kvalitetni, se o tem ne bi govorilo.
Verjetno je še kaka prednost/slabost enega ali drugega.
Sam bi definitivno izbral bencinarja + LPG, saj mi je vožnja lepša, če moram nekaj večkrat menjati, mi to ni bistvena težava, pogostejše polnjenje tudi ne. Iz stališča delovanja mi je tudi zanimivejši bencinski motor, tako da je izbira jasna![]()
![]()
japanac je napisal/-a:Torej po slabih 14 mesecih (13 mesecev in 17 dni) od vgradnje plinskega sistema AGC sem pokril investicijo.
- moja poraba na bencin pred predelavo je bila 7,8 l/100 km (res je, da sem zvozil le dva tanka bencina)
(ob današnjih cenah je to 7,8 l x 1,477 € = 11,52 €)
Povprečna poraba bencina za vozila s tem motorjem:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
- moja poraba na plin je v zgoraj omenjenem obdobju točno 9,11 l plina na 100 prevoženih km
(ob današnjih cenah je to 9,11 l x 0,769 € = 7,01 €)
Povprečna poraba plina za vozila s tem motorjem:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
- moja poraba bencina preden preklopi na plin je v omenjenem obdobju točno 0,60 l/100 km
( ob današnjih cenah je to 0,60 l x 1,477 € = 0,89 €)
Povezava do porabe mojega škodilaka:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/560172.html
Izračun razlike stroška med vožnjo na bencin in vožnjo na plin - na prevoženih 100 km:
Strošek bencina 11,52 € - (strošek plina 7,01 € + strošek bencina preden preklopi na plin 0,89 €)
11,52 € - 7,90 € = 3,62 €
Prihranek na en kilometer, če delim s 100, pa pomeni prihranek 0,0362 €.
V 1000 € (začetne investicije – vgradnje plinskega sistema) gre 0,0362 € točno 27624 krat:
1000 : 0,0362 = 27624,31
Prevozil sem 28.725 km (prvih cca. 40 € je že prihranka).
Če preračunam vse skupaj v porabo bencina/dizla pa vzemimo srednjo vrednost:
Strošek na 100 prevoženih kilometrov (plin + bencin) 7,90 €.
Vmesna vrednost bencin/dizel je 1,42 €
7,90 € : 1,42 € = 5,56 l
Poraba v zgoraj omenjenem obdobju je enakovredna približno 5,56 l goriva (bencina/dizla).
S tem ostajam, kot sem sam želel pod 6 litri porabe na 100 km in približno enakem strošku, ki sem ga imel s precej manjšo po prostornosti Seat Cordobo 1.4 TDI.
Gre pa nekje v 70% za mestno vožnjo.
Nekaj opažanj pri porabi (76-krat sem točil plin):
- 6,6 litra plina pri ekstra varčni vožnji po regionalni cesti (npr. Maribor – Ljutomer)
- 8,8 – 9,8 litra plina med vožnjo po mestu
- 7,9 – 8,6 litra plina ob lepi vožnji po avtocesti med 120 in 140 km/h
- 9,8 – 11,0 litra plina pri tiščanju po avtocesti 150+ km/h , z dodatkom večkratne ponavljajoče vožnje v hrib ob avtomatski klimi
Porabe seveda malo nihajo glede na letni čas.
V tem času sem enkrat menjal plinski filter (popravek zamenjal ga je Primož, ko se je oglasil v Mariboru), drugih posebnosti (dodatnih nastavitev, stroškov, težav, okvar) ni bilo, kar mi je kar malo žal, saj se rad družim z »mojstri« tipa Primož, ki vedo kaj delajo in od katerih vedno izveš kaj novega, seveda če te to področje zanima.
Ali bi se danes odločal kako drugače?
Ker je pri meni vsaka stvar malo večja stvar »projekt« ni bilo nič drugače tudi pri nakupu vozila:
- ožanje kroga »kandidatov« na 4 oz. 5 tipov vozil,
- prebiranje tujih in naših forumov na temo predelave na plin,
- zbiranje podatkov od lastnikov na črpalkah, ki so točili LPG (žal si vsaj polovica ne zna izračunati porabe in kar nekaj v tri … sami sebi verjamejo, da je poraba preračunano 3 litre bencina )
- analiza kateri motorji so neproblematični za predelavo in ne potrebujejo dodatnega mazanja,
- iskanje podatkov kateri plinski sistemi so OK in kateri imajo težave,
- analiza referenc mojstrov za montažo in
- primerjava cen tujina ter pri nas.
Ja, danes bi verjetno iskal vozilo z večjo močjo motorja, v tistem času ko sem kupoval škodo ni bilo nobene ustrezne z 1.8 T motorjem in malo prevoženimi kilometri, prav tako se ni prodajalo nič pametnega že predelanega.
S svojo, ki sem jo kupil od prvega lastnika, in je imela takrat prevoženih dobrih 57k km, potrjeno knjižico, opravljen velik servis zaradi »starosti«, sem imel skoraj neverjetno srečo (oglas je bil dan na avtonet v petek po 18. uri, ko prodajalec ni imel več odprto, celo noč je snežilo, ob 5. uri sem začel odmetavati 30 cm snega, da sem se lahko ob 7. uri odpeljal v Celje, kjer sem čakal dobro uro, da so odkidali sneg in se prebili do vozila). Stanje vozila sem »kompenziral« z manj kilowati.
Naslednji izbor bo skoraj zagotovo VW motor 1.8 TSI s 118 kW ter ustreznim plinskim sistemom, pa naj bo to v passatu , octaviji ali superbu, seveda v karavan izvedbi.
Tako, sedaj pa grem poiskat primerno mesto za skrit »prašička« kamor bom spravljal prihranke od goriva, ki bo drugače vedno prazen, za kar bo preverjeno poskrbela moja "boljša" polovica,in seveda vozimo dalje.
evilfury je napisal/-a:Danes sem spet po dolgem času probal na plin, ampak je no go. Motor mi je začel trokirat ko da bi po 3h cilindrih laufov pa tud preklopt ni hotu na bencin. Tko sm mogu z vsem štirim v klancu ustavt pa še enkrat zalaufat. Mislm...
zzitop je napisal/-a:Najprej hvala za lepe, jasne slike.Rad pa bi jih komentiral. Če pogledaš keramiko okrog centralne elektrode, je skoraj popolnoma bela. To pa kaže na previsoko temperaturo za te svečke. Potencialna vzroka:
- prerevna mešanica
- običajno zgorevanje na višji temperaturi zaradi LPG
Rešitev seveda meritev lambde pri delovanju na LPG in delovnih obratih, da se izloči možnost prerevne mešanice (za tvoje dotično vozilo mislim da majhna verjetnost, in lahko preveriš tudi s testerjem, če pogledaš vse napake za nazaj).
Bolj verjetna rešitev je menjava svečk z eno stopnjo hladnejšimi. Dokaz je @evilfury, kateri je imel prerevno mešanico, a so svečke bile za moj okus prave barve:
viewtopic.php?f=2&t=43038&start=5460#p1643682
Moje Brisk, sicer v neresnem avtu, a sem sedaj izbral hladnejše:
viewtopic.php?f=2&t=43038&start=5480#p1644290
Tudi sicer, če si v dilemi na podlagi starih, se izbere hladnejše.
pinny je napisal/-a:Točn to, petrolov lpg najslabši plin do zdej ever!!!!
V soboto po dolgem času tankal lpg, ker se pač posledično zarad motorja manj vozim, skratka tankam na MB24 v Slovenski Bistrci, ga pičim proti MB in naprej za Ptuj po AC. No od odcepa za Ptuj ga po dolgem času mal prevetrim na 190km/h, avto gre brez problema, brez cukanja ali prižiganja check engine lučke, medtem ko se na petrolovem sranju te zadeve pojavljajo že pri 130-140km/h. Sploh pa to zanimiv, da je lpg na MB24 za 4 cente cenejši, pa toliko boljši
.
notic je napisal/-a:pinny je napisal/-a:Točn to, petrolov lpg najslabši plin do zdej ever!!!!
V soboto po dolgem času tankal lpg, ker se pač posledično zarad motorja manj vozim, skratka tankam na MB24 v Slovenski Bistrci, ga pičim proti MB in naprej za Ptuj po AC. No od odcepa za Ptuj ga po dolgem času mal prevetrim na 190km/h, avto gre brez problema, brez cukanja ali prižiganja check engine lučke, medtem ko se na petrolovem sranju te zadeve pojavljajo že pri 130-140km/h. Sploh pa to zanimiv, da je lpg na MB24 za 4 cente cenejši, pa toliko boljši
.
Tudi se strinjam z zgoraj omenjeno tezo oz. sem opazil, da je zadnjih nekaj mesecov petrolov plin postal opazno (kilometrina) slabši. Z MB24 pa lahko potrdim, da ima plin od plinarne Maribor.
Petrol je napisal/-a:notic je napisal/-a:pinny je napisal/-a:Točn to, petrolov lpg najslabši plin do zdej ever!!!!
V soboto po dolgem času tankal lpg, ker se pač posledično zarad motorja manj vozim, skratka tankam na MB24 v Slovenski Bistrci, ga pičim proti MB in naprej za Ptuj po AC. No od odcepa za Ptuj ga po dolgem času mal prevetrim na 190km/h, avto gre brez problema, brez cukanja ali prižiganja check engine lučke, medtem ko se na petrolovem sranju te zadeve pojavljajo že pri 130-140km/h. Sploh pa to zanimiv, da je lpg na MB24 za 4 cente cenejši, pa toliko boljši
.
Tudi se strinjam z zgoraj omenjeno tezo oz. sem opazil, da je zadnjih nekaj mesecov petrolov plin postal opazno (kilometrina) slabši. Z MB24 pa lahko potrdim, da ima plin od plinarne Maribor.
Spoštovani,
kakovost avtoplina na Petrolovih bencinskih servisih je ustrezna ves čas. Zagotavljamo jo z rednim kontroliranjem na različnih kontrolnih točkah. Če opazite odstopanja od kakovosti Petrolovega avtoplina, vas prosimo, da nam to sporočite preko sistema Povej Petrolu (http://www.petrol.si/povej). Napišite kdaj in kje ste polnili vaše vozilo, da lahko primer natančno preučimo in po potrebi urigiramo.
S spoštovanjem,
Borut Sočič
Petrol d.d., Ljubljana
pinny je napisal/-a:Petrol ....... vam čisto verjamem, da kvaliteta lpg- ja in ostalih vaših goriv ustreza normativom, ampak definitivno pa je, saj v mojem primeru, pa verjetn še kakšnemu, da če tankam na vaših pumpah so problemi, kot če kje drugje tankam ko problemov ni, vsaj v primeru MB24 in verovškove v lj, pa je to v neodvisnosti med vašimi pumpami, je novejša ali starejša k je isti drek
Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 5 gostov