Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Po avg 30, 2004 5:01 pm

@Eliminator

Glede taga ti dam čisto prav! Če bi razglabljali naprej bi prišli do ugotovitve, da sta dva taka 7 let stara avta približno enako obrabljena, kar tudi potrjuje Eurotax.
Razlika ni samo v laufanju ogreteaga ali neogretega motorja, vendar tudi o drugih sklopih. Za avspuh so take krtatke relacije z nabiranjem kondenza smrt, dočim pa je več vožnje smrt za ostale sklope ala menjalnik, amortizerji, ležaji itd.
Spet je tule Eurotax realen, saj ima višje padanje vrednosti avtomobila zaradi let kot zaradi količine prevoženih kilometrov.

Je pa res da je lahko slabše kupiti avto od nekoga ki je samo kratke relacije po mestu vozil, kot pa od nekoga, ki je delal nekoliko daljše relacije po regionalnih cestah. Tu bi lahko naredili vzporednico med povprečno porabo in povprečno obrabo vitalnih delov na 100 ali 10.000 km.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator To avg 31, 2004 10:15 am

bizi10 je napisal/-a:Jaz pa mojega še frišnega HDI-ja kar lepo šparam ko je še hladen. Zjutraj ga prižgem naredim 0,5 km peljem psa na brzinski jutranji WC :P (cca. 5 min) mašina ostane prižgana. Potem nazaj domov 0,5 km poberem punco in jo peljem v službo (tja in nazaj ene 30 km) potem pa mašinco doma spet lepo ugasnem. Tako ima namesto stalnega ugašanja in vžiganja lepo ene 30-45 min delovanja. Upam da mi bo še dolgo služila... :vrum

Aja. Povprečna poraba: 5,6l/100 km


Ogrevanje motorja na mestu je bolj škodljivo kot koristno. V knjigi z navodili ti zagotovo piše, da po hladnem zagonu motorja takoj odpelji z zmernimi obrati in ne ogrevaj avtomobila na mestu!
Nepopolno izgorevanje goriva pri hladnem zagonu, ki je še izrazitejše pri delovanju na mestu, posledično pomeni slabše mazanje drsnih površin in večjo obrabo.
 
bizi10
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Pe maj 23, 2003 2:20 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a bizi10 To avg 31, 2004 12:06 pm

Ogrevanje motorja na mestu je bolj škodljivo kot koristno. V knjigi z navodili ti zagotovo piše, da po hladnem zagonu motorja takoj odpelji z zmernimi obrati in ne ogrevaj avtomobila na mestu!
Nepopolno izgorevanje goriva pri hladnem zagonu, ki je še izrazitejše pri delovanju na mestu, posledično pomeni slabše mazanje drsnih površin in večjo obrabo.


hm.. ok pa dajmo še malo teoretizirat. Po moji logiki: če ti avto voziš takoj od štarta, prvo minuto imaš recimo povprečje ene 1750 obratov v tej prvi minuti in motor še ni niti malo ogret, a ni tu potem več škode kot pa če v prvi minuti naredi recimo le 1000 obratov v prostem teku? Tako si prišparal 750 obratov motorja ko še ni bil ogret in se je verjetno tudi obrabljal?
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To avg 31, 2004 12:10 pm

Sicer bi pomoje kak strojnik mogu na tole vprašanje odgovort...De_tomaso mogoče?
Ampak lahko bi tovarne tud zato to napisale, ker se na mestu veliko bolj onesnažuje okolje(vsaj v Audijevi SK piše tako no) in bi to opozorilo napisala zaradi "zelenih"...čeprav dvomim da bi bilo to to :?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 To avg 31, 2004 12:14 pm

tut v knjižici od nove corse CDTI piše isto, da naj nebi ogreval motorja na mestu, ampak ga z umirjeno vožnjo ogrel na delovno temp.!
Slika
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 To avg 31, 2004 12:55 pm

Še moje pričanje:

mam 11 let starega 1.9 tdi, ki ima 307.000 km trenutno

V knjigici pravi da bi mogu met povprečno porabo 6,2L, js jo mam pa recimo 6,5L ker ga sploh ne šparam...

olja ne porabi nič (torej 0), tako da bi se lahko na hitro reklo da je motor OK. Generalne še ni blo, sem pa ob nakupu (lani oktobra) menjal vse jermene z ležaji in filtre) Kaj je blo narobe z avtom? menjal sem bosch pumpo, ampak ne zato ker je crknla al kej, ampak ker je šlo elektronsko nastavljanje gasa, in je bil nakup nove pupme bolj poceni kot popravilo stare. Dal sem 173k sit. Takrat sem dal tudi obnovit šobe (nekje 3k sit na komad). To je vse kar se tiče popravil na "motorju". Kaka cevka od hladilne tekočine je itak počla zaradi preperelosti, pri 11 letih je več kot normalno ampaj to je minimalen strošek Turbina je tudi brez posebnosti.

Dizel je zakon.
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl To avg 31, 2004 1:14 pm

Btw...ogrevanje motorja na mestu je v nekaterih državah v EU (pr ns ne vem) PREPOVEDANO! :roll:
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
twingo16v
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: To avg 31, 2004 1:14 pm

Napisal/-a twingo16v To avg 31, 2004 1:44 pm

Ogrevanje na mestu ni priporočljivo predvsem zaradi onesnaževanja okolja. V prostem teku rabi motor za doseganje delovne temperature dosti več časa kot pod ustrezno obremenitvijo. Zaradi tega se tudi katalizator na delovno temperaturo segreva dalj časa, posledično so na tistem mestu zelo velike količine škodljivih plinov. To v zvezi s katalizatorjem velja samo za bencinarje, kar pa iz vidika okolja ne pomeni, da dizel pa ne onesnažuje če ga ogrevaš na mestu. Mrzel motor ima namreč tudi slabše izgorevanje, kar pomeni nečist izpuh in za povrh še na enem mestu. Druga slabost ogrevanja na mestu je mazanje. Npr. drsni ležaji začnejo funkcionirati šele pri določeni vrtilni hitrosti, ko se med grednjo in pestom ustvari ustrezen film maziva-olja. Prav zaradi tega je pogosto vžiganje motorja neugodno, saj motor nekaj ms deluje na suho - brez olja. Nekateri motorji imajo tudi precej neenakomeren prosti tek, kar dobesedno pomeni da ob nihanju vrtljajev pri nizkih vrtilnih hitrostih gred udarja ob pesto. To "udarjanje" pri osebnih avtomobilih sicer ni tako problematično, zna pa biti pri težkih dizelskih motorjih (tovornjaki, ladje, . ..)! Ostalo o raztezanju, kot je že nekdo napisal pa tudi velja. Torej če se na mestu dlje časa segreva tudi dlje časa gibajoči se deli deluje izven tolerančnega območje, zaradi tega je motor dlje časa podvržen intenzivnejši obrabi.


Krofl in Slide,
Po mojih izkušnjah potovalni računalniki precej lažejo. Lastni primeri:
Audi A4 1.6 55l za 560km izračun: 9,8l/100km, po računalniku 9,1
Bmw compact 320td 58l za 820km, 7l/100km, po rač. 6,4
58 za 980km, 5,9, po rač. 5,5
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko To avg 31, 2004 2:32 pm

Ko toliko debatiramo o avtomobilih in delovanju, ter motorju in ostalih sklopih se mi velikokrat porodi primerjava me d avtom in živim bitjem alias človek.

Sedaj pa Bizijeva logika in ostale zadeve povezane s hladnim motorjem:

Teorija Bizi:
Zjutraj vstaneš in se za ene deset minut vsaedš na stol zraven postelje, da preveč ne obremenjuješ srca s povišanim srčnim utripom. Potem greš počasi v kopalnico in zelo počasi opraviš jutranje obveznosti. Počasi se sprehodiš do kuhinje in pristaviš kavo. Med čakanjem, da zavre se zopet vsedeš. Na minimalnem srčnem utripu torej čakaš. Ko popiješ kavo in si oblečen ugotoviš da že zamujaš v službo in potem z vso silo tečeš 1 km do delovnega mesta.

Kaj pa drug ekstrem (recimo mu Lojze): budilko imaš nastavljeno na 10 minut do službe. Ko zazvoni trzneš in skočiš iz postelje. Tečeš do kuhinje in pristaviš kavo. Spet tečeš do kopalnice opraviti jutranje obveznosti in se oblečeš. Po pogoltani vreli kavi zdirjaš 1 km na delovno mesto.

Kaj mislite, kakega zdravja bosta Bizi in Lojze ko bosta imela 60 let?


Koliko krat v 5 letih pelješ avto na redni servisni pregled? Koliko krat v petih letih greš k zdravniku na ta velik preventivni pregled?


Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
bizi10
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Pe maj 23, 2003 2:20 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a bizi10 To avg 31, 2004 4:42 pm

Itak da bo Bizi dlje živel ker je srce bolj šparal in bo pri 60-ih v tip top kondiciji ker bo vmeš še fuzbal špilal poleg tega pa ploh ne pije kave ampak se sam tko reče. Lojzeta bo pa tko pr 45 pobral ker bo preteral mašino (srce). :P
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Re: dizl

Napisal/-a AgitatoR To avg 31, 2004 6:00 pm

cRaZY je napisal/-a:
Samotar je napisal/-a:
In sedaj bos rekel, da vsakic ko gres tankat zracunas kok bi dal vec za benz in razliko das na kupcek in sparas ??
ne s*** !!


Mam svoje metode varcevanja. Ne vsakic ko grem tankat, ampak mesecno. Ampak kakorkoli pogledas... nekje se pozna.

Namesto da das za tank 4x10.000 mesecno, das 3x10.000. In se na koncu pozna.

Al pa ce gledas drugace. Namesto da das za tank 10.000 das 8.000, pa 2.000 porabis za kavo. In ko gres na kavo, ti ni treba it na bankomat, ker imas denar, ki ti je ostal od tankanja.

V praksi tega ni, ampak seveda da se pozna. Po tvoji teoriji je vseeno, ali das na mesec 60k za bencin (ce naredis 2916km/mesec, kar je 35k letno) ali pa ce das 38k? Za 22k sit gres lahko med vikendi na vecerjo, namesto da jes doma. Nekje se pac pozna.

Sorry ampak tvoja pripomba je cist mim... A ti tud ko kupis bencinarja zberes 300k SIT VEC in jih POTEM das na kup in reces: no, zdej sm pa prisparal, ker sem kupil bencinarja in dal toliko manj? ne s***. Pac, ti das manj za avto, jest dam pa manj na prevozen kilometer glede na moj avto in stevilo kilometrov se mi to izplaca in znam to tudi argumentirati.


Velika vecina ljudi, ki kupi dizla (novega/rabljenega) ga kupi zato, da pride s gorivom ceneje skozi. Ti si prvotno govoril o sparanju pri gorivu in ne o nakupni ceni avta, tega tudi jaz niker ne omenjam. Ce imas dizla seveda prisparas pri gorivu - manjsa poraba in cena. Ljudje vozijo dizle, da ze ob samem tankanju placajo manj in na ta racun prisparajo napram benzu. In ne zato da potem racunajo kolk so prisparal ker tankajo dizel in ne benza in razliko potem dajo na kupcek in recejo lej kok sm prsparov, k ne rabm benza tankat, ce pa tega denarja oz. razlike mogoce sploh nimajo. Tocno tako sm jaz razumel tvoj prvi post v tej temi ko govoris, da bos na tak nacin prisparal za Kubo.

Sicer pa brezveze, bol da nehava.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ To avg 31, 2004 6:34 pm

twingo16v je napisal/-a:Ogrevanje na mestu ni priporočljivo predvsem zaradi onesnaževanja okolja. V prostem teku rabi motor za doseganje delovne temperature dosti več časa kot pod ustrezno obremenitvijo. Zaradi tega se tudi katalizator na delovno temperaturo segreva dalj časa, posledično so na tistem mestu zelo velike količine škodljivih plinov. To v zvezi s katalizatorjem velja samo za bencinarje, kar pa iz vidika okolja ne pomeni, da dizel pa ne onesnažuje če ga ogrevaš na mestu. Mrzel motor ima namreč tudi slabše izgorevanje, kar pomeni nečist izpuh in za povrh še na enem mestu. Druga slabost ogrevanja na mestu je mazanje. Npr. drsni ležaji začnejo funkcionirati šele pri določeni vrtilni hitrosti, ko se med grednjo in pestom ustvari ustrezen film maziva-olja. Prav zaradi tega je pogosto vžiganje motorja neugodno, saj motor nekaj ms deluje na suho - brez olja. Nekateri motorji imajo tudi precej neenakomeren prosti tek, kar dobesedno pomeni da ob nihanju vrtljajev pri nizkih vrtilnih hitrostih gred udarja ob pesto. To "udarjanje" pri osebnih avtomobilih sicer ni tako problematično, zna pa biti pri težkih dizelskih motorjih (tovornjaki, ladje, . ..)! Ostalo o raztezanju, kot je že nekdo napisal pa tudi velja. Torej če se na mestu dlje časa segreva tudi dlje časa gibajoči se deli deluje izven tolerančnega območje, zaradi tega je motor dlje časa podvržen intenzivnejši obrabi.


Krofl in Slide,
Po mojih izkušnjah potovalni računalniki precej lažejo. Lastni primeri:
Audi A4 1.6 55l za 560km izračun: 9,8l/100km, po računalniku 9,1
Bmw compact 320td 58l za 820km, 7l/100km, po rač. 6,4
58 za 980km, 5,9, po rač. 5,5


Me veseli, da imamo se nekoga, ki mu strojnistvo ni neznanka :D Tole si dobro pojasnil in to ze v prvem postu! Kar tako naprej :wink:

Glede ogrevanja na mestu so preizkusi pokazali, da ni najboljsa izbira. Za motor je bolje, da hladen deluje pod minimalno obremenitvijo, ker se recimo pri 1500-2000 obratih (ki mu ne skodijo) ogreje vseeno bistveno prej, kot v prostem teku, torej pri 700-800 vrt/min.

Racunalniki pa vcasih res lazejo. Problem je lahko ze v kolesih oz. gumah, ki imajo vecji ali manjsi obseg, kot predvideva racunalnik in temu primerna je tudi napaka. Poleg tega tudi meritev sama ni cisto tocna, pa se parametri, ki so pri novem avtomobilu sicer vneseni v racunalnik, se dajo nastavljati in nekateri se resetirajo ze, ko odklopimo akumulator, potem gre pa spet vse od zacetka... Racunalnik naj bi sluzil bolj za priblizen obcutek, tocno meritev pa moramo opraviti rocno 8)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ To avg 31, 2004 7:03 pm

Eliminator je napisal/-a:Jerry,

tole sem spraševal že v neki drugi temi, pa nisem dobil pametnega odgovora... Daj mi prosim razloži, po kakšni logiki se dizel manj obrabi na dolgih relacijah kot v kratkih, če seveda gledamo obrabljenost motorja glede na čas uporabe (recimo v dveh letih)?

Hvala!


Glej, takole je s tem: dejstvo je, da se ogret motor manj obrablja kot hladen ali napol segret. Na relacijski voznji je motor stalno lepo ogret in obraba je zato zanemarljiva. In zakaj se hladen motor bolj obrablja kot ogret? Tukaj igra vlogo veliko faktorjev. Eden je temperaturna razteznost materiala -material se s segrevanjem razteza in obratno -z ohlajanjem krci. Pri hladnem motorju je blok motorja "skrcen" (razlike so mikronske, ampak dovolj pomembne), bati pa ne proporcionalno enako (ker so manjsih dimenzij, se manj skrcijo) in zato je trenje med njimi bistveno vecje! Kasneje, ko se blok raztegne, se stvar uredi. Takrat med bati in blokom celo pride do precejsnje zracnosti, ki pa jo kompenzirajo batni obrocki. Drug faktor, ki igra vlogo pri obrabi, je mazanje. Olje tudi spreminja mazalne sposobnosti glede na temperaturo in vsako motorno olje je projektirano tako, da ima optimalne mazalne sposobnosti pri segretem motorju. Tam ne sme biti niti pregosto zaradi posledicno povecanega upora v mazalnih kanalih (pretocnost/viskoznost), niti prevodeno, ampak ravno pravsnje. Ceprav imas olja z razlicno gradacijo (stevilka pomeni obnasanje olja pri nizkih/visokih temperaturah, pa olje, ki bi popolnoma zadoscalo vsem potrebam, ne obstaja. Tehnologija sicer v tej smeri (predvsem pri mazivih in oljih) z leti napreduje, ampak hkrati pa tudi zmogljivosti in hitrosti vrtenja motorjev, pa smo v zacaranem krogu... :wink: Jasno ali te se kaj zanima?[/quote]

Hvala, ker si se tako razpisal, ampak to že vse vem :? Mene je zanimalo nekaj drugega: kako lahko v nekem ČASOVNEM OBDOBJU, recimo enem letu, voznik, ki se vozi na krajše relacije, bolj obrabi motori kot voznik, ki se vozi na daljše. Če recimo prvi naredi 20km dnevno (recimo služba in nazaj), ima dva hladna vžiga, 10km hladnega delovanja in 10km ogretega. Drugi naredi npr. 50km dnevno (služba in nazaj), ima dva hladna vžiga, 10km hladnega delovanja in 40 ogretega. Prvi torej letno naredi skupaj 5.100 km, od tega 2.550 hladnih in 2.550 ogretih. Drugi naredi skupno 12.750km, od tega 2.550 hladnih in 10.200 ogretih. Rezultat je torej takšen, da oba voznika naredita 2.550 hladnih km, ki motor bolj obrabljajo, s to razliko, da se je drugemu za 7.650 prevoženih ogretih km bolj obrabil motor kot prvemu.

Če torej gledamo obrabo po določenem številu prevoženih km, bi torej drugi voznik pri recimo 100.000 km imel dejansko manj obrabljen motor kot prvi voznik pri isto prevoženih km. Če pa gledamo časovno, torej obraba motorja po npr. enem letu, pa razlike ni. Drži? Če to drži, potem je v takšnem primeru bojazen, da se dizel ne splača za kratke relacije, odveč. Imam prav ali sem je brcnil v temo? :cry:[/quote]

Zdaj vem, kaj si mislil. Lociti moramo med deli, ki se obrabljajo s kilometazo (gume, sklopka,menjalnik, alternator, servo volan, amortizerji, kolesni lezaji, turbina, itd.) in deli (motorja), ki se (intenzivno) obrabljajo pri hladnem vrtenju (lezaji motorja, gredi, stene valjev, ventili z drocniki,...). Ce oba avtomobila vzgeta hladna 2x dnevno, bo obraba samega motorja prakticno enaka, vse ostalo pa bo bolj obrabljeno na tistem, ki prevozi vec km.

Kar si napisal v zadnjem odstavku, drzi. Dizel naj na kratke relacije ne bi bil ekonomicen predvsem zaradi visje nabavne cene in (dandanes) relativno majhne razlike med ceno bencina in nafte, saj se vedno velja, da moras narediti toliko in toliko km na leto, da se racun izide. Glede obrabe same pa ni bojazni. Problem pri (turbo!)dizlih je edino v stroskih vzdrzevanja starega avtomobila (recimo 10 in vec let), ki takrat narastejo mocneje kot stroski vzdrzevanja bencinarja, o cimer sem ze pisal. Pri novem ali skoraj novem avtomobilu je pa vseeno. Ce bi jaz kupoval nov avto, bi vsekakor kupil dizla, saj je danes cena ze skoraj enaka (vcasih celo popolnoma enaka) bencinarju. Ker pa vozim starejsega od 10 let in naredim relativno malo km, imam bencinarja.
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Sr sep 01, 2004 9:52 am

@Jerry

Se strinjam s tabo. AMPAK! :lol: Pri višji ceni (nekaterih) novih dizlov je treba upoštevati tržno vrednost rabljenih, ki je precej višja od bencinarjev. Z leti se ta razlika (v odstotkih) zelo povečuje, v nekaterih primerih se poveča celo absolutna številka, ki je lahko tudi višja od razlike pri novem avtomobilu. To pomeni, da se (vsaj v tem pogledu) dizel splača tudi za krajše relacije, razen mogoče v primeru, da ga kupiš za krajše časovno obdobje (leto dni ali manj) in za malo kilometrov. V daljšem časovnem obdobju pa pridobiš tako pri sami tržni vrednosti kot tudi pri gorivu.

Me pa zanima kaj več o tvoji teoriji staranja materialov in s tem povezano iztrošenostjo. Predvsem bi rad vedel, koliko je ta lahko sorazmerna s prevoženimi kilometri. Znano je, da so turbo motorji izpostavljeni določenim obremenitvam, ki jih pri sesalnih motorjih ni (np. visoka kompresija, samo turbino v tem primeru tretiram kot "zunanjo komponento"), vendar pa me zanima, koliko te obremenitve vplivajo na utrujenost materiala časovno in koliko glede na prevožene kilometre. Kakšna bo razlika v utrujenosti med npr. 5 let starim motorjem s 400.000 prevoženimi kilometri in 12 let starim motorjem z 200.000? Kateremu lahko napovemo krajšo življensko dobo od takrat dalje? Pri tem upoštevamo, da sta bila oba motorja enako vzdrževana in da so bila pri obeh enako upoštevana pravila ravnanja ob hladnem in razgretem motorju itd.

Hvala za odgovore! :D
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Sr sep 01, 2004 10:09 am

Slide je napisal/-a:
krofl je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Človek, pa kako tvoj ate vozi? Tast ma na Golfu 1.9 Tdi z 110KM porabo 6l, pa vozi skoraj same relacije...vozi pa na izi, ne penzionersko in še manj pa divja, kako vi na pol tone težjem avtu z 100km in 1000kubiki več prostornine porabite manj goriva, meni NI jasno...Pa ne spet začet z več konji, manj tiščanja...ker pol bi Veyron pil 1,5litra, ker je pač tok močen, JA? :wink: Na Cliu Dci ma porabo pa od (ekstrem 3,9) 4-4,5...torej tudi tu se teorija o več konjih in manj tiščanja podre...
Strinjam se s tabo, da če je narejen čip tuning, ni treba tok tiščat...ampak s tem se morda malenkost zmanjša poraba pri počasni vožnji, pri hitri bo pil več, to je dokazano dejstvo, druga stvar pa je da govorimo tu o padcu porabe za mogoče 0,5 litra, vam se je pa zmanjšala za 2-3 litre :?


Hehe, morm povedat, da je mov fotr kr se tiče vožnje norc od norcu...jz sm sam povedu, kakšno porabo mamo. Lhka pa še neki povem. Na avtocesti, pri 200km je trenutna poraba 6,9 litra, pri 230, 7,2 pri 250 pa malo manj kot 8 litrov. Manjša poraba pa mislem da je zato, ker je moč bolj izkoriščena pri čip tuningu...

:) To 0,5 l, lhko ti govoriš pri manjših motorji...pol ku so pa motorji večji je pa tud poraba za več manjša...resimo čip tuning na kamjonih se je začel razvijat, in lhko z njim porabiš od 3-7 l manj dizelskega goriva... :) to sem bral


Dej dej no...lepo te prosm no...norc od norcu??? Pa poraba 5 litrov...pa koga ti probaš tle okrog prnest....nismo vsi 13 let stari muloti brez kakršnihkol izkušenj tle veš...Kokr vidm je avto celo avtomatik...3.0......pa nasploh 5-6 litrov :shock: ...hja če uživate da lažete sami sebi...ali pa porabe ne znate računat...Pa ne glej trenutne porabe. Jz sm se s Cliom Dci pelu 120, pa je kazal trenutno porabo 2,3 pa zato ni bla povprečna poraba 2,3...Dej odrasti malo no...
Še en rekorder v porabi :roll:
Mislim da boš mogu še marsikaj prebrat...
Sam se 100% ne zanašam na teste avtomobilskih revij kar se porabe tiče...ampak nova 530dA je imela na testu povprečje 10...OK, res ga na testu niti malo ne šparajo(mimogrede najvišja poraba je bla 13,3 , najnižja pa 9,7 :shock: ) Kje so pol še tisti tvoji 3-4 litri...Če fotr vozi ko norc, bi najbrž mogla bit tu tu a ne? Torej tiščanje na testu ne igra vloge, če tud tvoj fotr "tišči"...Potem je tu 525d, ki je mel na testu najnižje povprečje 8,7, s tem da je motor manjši...Poleg tega sm pa nekaj časa nazaj bral na forumu bmwslo, o izkušnjah lastnikov s 3 litrskimi motorji in vsi govorijo o porabi okrog 9 litrov...Enako za 330Cd, ki ima 20km več in pa pol tone manj!!! Kaj pol vi delate s svojim ne vem...milsm ne vem kaj se sploh obremenjujem, ampak take pravljice o porabi mi pa pridejo do živega...sploh pa začinjene s takimi, da si norc norcev in imaš zelo nizko porabo...:roll:

premična šikana press ...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Sr sep 01, 2004 10:28 am

Eliminator je napisal/-a:@Jerry

Se strinjam s tabo. AMPAK! :lol: Pri višji ceni (nekaterih) novih dizlov je treba upoštevati tržno vrednost rabljenih, ki je precej višja od bencinarjev. Z leti se ta razlika (v odstotkih) zelo povečuje, v nekaterih primerih se poveča celo absolutna številka, ki je lahko tudi višja od razlike pri novem avtomobilu. To pomeni, da se (vsaj v tem pogledu) dizel splača tudi za krajše relacije, razen mogoče v primeru, da ga kupiš za krajše časovno obdobje (leto dni ali manj) in za malo kilometrov. V daljšem časovnem obdobju pa pridobiš tako pri sami tržni vrednosti kot tudi pri gorivu.

Me pa zanima kaj več o tvoji teoriji staranja materialov in s tem povezano iztrošenostjo. Predvsem bi rad vedel, koliko je ta lahko sorazmerna s prevoženimi kilometri. Znano je, da so turbo motorji izpostavljeni določenim obremenitvam, ki jih pri sesalnih motorjih ni (np. visoka kompresija, samo turbino v tem primeru tretiram kot "zunanjo komponento"), vendar pa me zanima, koliko te obremenitve vplivajo na utrujenost materiala časovno in koliko glede na prevožene kilometre. Kakšna bo razlika v utrujenosti med npr. 5 let starim motorjem s 400.000 prevoženimi kilometri in 12 let starim motorjem z 200.000? Kateremu lahko napovemo krajšo življensko dobo od takrat dalje? Pri tem upoštevamo, da sta bila oba motorja enako vzdrževana in da so bila pri obeh enako upoštevana pravila ravnanja ob hladnem in razgretem motorju itd.


1.) Ja, ce kupujes nov avto, se v vsakem primeru splaca vzeti dizla. Bencinar je sicer tisji, ponavadi hitrejsi, ampak ce nisi ravno dirkac po naravi (ekstremno tiscanje dizlu skodi veliko bolj, kot bencinarju), ga res ne rabis in je dizel prava izbira. Tudi za kratke relacije torej -ampak nov ali nekaj let star! Pri starejsih (turbo)dizlih se pa zacnejo problemi, ki jih nihce ponavadi kvalitetno ne resi, ampak raje "poflikajo" in prodajo, tako da je tisto cisto nekaj drugega.

2.) Glej, jaz sem se zaradi tega, ker me te stvari zanimajo, vpisal na strojno fakulteto. Spremembe v materialu zaradi kombinacije staranja in temperaturno/tlacnih dinamicnih obremenitev pac tezko spremljas drugace kot v laboratoriju, s preizkusi. Bil pa sem ob vpisu nemalo razocaran, ker nasa fakulteta sploh nima avtomobilske smeri, oddelek, ki se sicer ukvarja z motorji, pa se bolj posveca letalskim motorjem za potrebe letalske smeri (ki obstaja zato, ker jo sponzorira vojska... :evil: ). Jaz sem se zato vpisal na letalsko smer, ki je pac najblizje mojemu zanimanju, pa se vedno zelo zelo dalec od tistega, kar bi jaz rad studiral :roll: Tako mi ne preostane nic drugega, kot da znanje in izkusnje o obrabi motorjev nabiram pri prijateljih mehanikih, s katerimi marsikaj pojasnimo, nekateri podatki pa mi kljub teoreticnemu (sola) in prakticnemu (avtomehanicne delavnice) manjkajo, tako da ti na zastavljeno vprasanje ne morem odgovoriti :( Morda lahko recem le to: pri obeh motorjih je moznost okvare zelo velika, kdaj tocno se bo zgodilo, pa je odvisno od kombinacije veliko faktorjev, od tega, kako je bil motor vozen, kolikokrat je bil ze pregret, kaksna je struktura materiala, ki nastane pri izdelavi (zracni mehurcki pri vlivanju glave na primer -igrajo zelo pomembno vlogo, popolnoma se jim ne da izogniti), stopnja postaranosti (starost), nastavitve motorja (tlak turbine), itd. Tega je ogromno, zato je star turbodizel vedno loterija...
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr sep 01, 2004 1:04 pm

jakaracman je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:
krofl je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:BLABLABLA :?


BLABLABLABLA

IN ŠE ENKRAT BLABLABLA :D

premična šikana press ...


Zdej pa definiraj tole "premično šikano press" :?:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Sr sep 01, 2004 4:20 pm

@Jerry

Hvala za odgovore. Hkrati se opravičujem, če preveč sprašujem, ker se pač počasi odločam za menjavo avtomobila. Vsekakor bi nabavil (rabljen) dizel, najbolj pa se oziram za Alfo 156 JTD, Audijem A4 1.9TDI ali pa BMW-jem 320d.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Sr sep 01, 2004 4:43 pm

Eliminator je napisal/-a:@Jerry

Hvala za odgovore. Hkrati se opravičujem, če preveč sprašujem, ker se pač počasi odločam za menjavo avtomobila. Vsekakor bi nabavil (rabljen) dizel, najbolj pa se oziram za Alfo 156 JTD, Audijem A4 1.9TDI ali pa BMW-jem 320d.


Je ze v redu. Nabavi pa tistega, ki ima najmanj km in je najlepse ohranjen :wink:
 
Uporabniški avatar
Quik
Novinec
 
Prispevkov: 395
Pridružen: So mar 15, 2003 2:34 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a Quik Sr sep 01, 2004 6:24 pm

ah ja tole dizel vs benz so zanimive teme :shock:
jest lahko povem da sem kupu dizla zato da bom mal prsparov pa se ful ugodno sem ga dobu enaka cena 1,4 alpa 1,9TDI itak se ve kaj sem izbral (ok no cena je bla razlike nekje 200k sam v tej razliki je blo vstet ABS, litke, zadj diski pa odsteta zadnja vrata)
po mojih izracunih sem bil na istem ker sem z dizlom manj porabil pa vec dal za zavarovanje :P zaklucek je bil: isti stroski vecja končna, večji pospeški...
zato sem se odlocil za dizla in za enkrat mi ni zal :D
se nekaj za mojstre prebral sem skoraj vso temo pa me zanima ce je to sigurno res ali je mogoce mnenje od nekoga osebno
pozimi je najbolje da avto zalavfas za kaksno minutko (pocasi se usedes pripnes....:P) pa odpelejes in se do ogretja avta vozis do nekje 2000 obratov
ali je mogoce bolje da je prizgan nekje 5 minut oz. da se ogreje na delovno temperaturo :?:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov