Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Pe feb 25, 2005 12:07 pm

PureTNT, spet je odvisno zakaj se guma rabi.. A je to za makadam, a za dirkanje po asfaltu, driftanje, draganje...

Drugače pa se strinjam - preveč tanka guma je sranje... Js ne vem kva folk vlač 18 na P206... Pismo js če mam za mojga na izbiro 17 al pa 18 bi 17 uzel pa če še tok folka utruja da 18 hudo zgleda... 18 bi mel šele pri vozilih tipa A4, A6.
Slika
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT Pe feb 25, 2005 12:33 pm

Seveda, odvisno od rabe. Sam sem govoril o uporabi na asfaltu, specifično rad racing, ki je najbliže normalnim cestnim razmeram.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Pe feb 25, 2005 12:39 pm

Mate je napisal/-a:Ce das utez v pralni stroj naredis enako(ker se premakne ob eno steno bobna), kot ce das utez na sprednji desni blatnik od avtomobila - v obeh primerih nekaj zelo neugodnega. Ce pa das utez na sredino bobna (jo pac nekako fiksiras) pa je enako, kot ce se avtu poveca masa.


ni res.

v tem primeru je sredina bobna tam kjer bi bila sredina kroga, ca bi tist ovink k ga naredis z avtom naredu cel krog.

tebe centrifugalna sila rine ven iz ovinka zato ker je cel avto tko kot utez v bobnu, obod bobna je pa ovinek.

sploh pa zakaj lotus elise al pa exige ful salo spusti po ovinkih?
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Pe feb 25, 2005 4:51 pm

Iz preproste mehanike, kjer enačimo vse sile na kolo, se nam masa krajša, tako da v teoriji masa avtomobila nima nič skupnega z hitrostjo v ovinku. Višina težišča in medkolesna razdalja pa vse.
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Pe feb 25, 2005 8:08 pm

Nisem ljubitelj fizike, ampak ko sm v svojmu BMWju ki ima 1470 kg in letne F1 18col gume 235mm široke, se mi zdi da je avto dobesedno prbit na tla.

No nevem zakaj sm to sploh napisal, morate se opoštevati širino avta in lego. Samo nemorte pa meriti da ima avto 600kg.

Zato primerjajte serijske avte (družinske) in boste videli da grejo tezji avti boljse v ovink, ker proizvajalci tudi malo gledajo na porabo ....

In ce stari ata na piru v kaficu rece da se tezji bolj drzi ima prav, ker je prevozil veliko serijskih avtov v zivljenju in je to spoznal. Pejte probat fičkota in stoenko.

Hocem povedati da za nas smrtnike, gre tezji avto bolj v ovinek kot lazji.
Dej en k se ukvarja z fiziko lahko izracuna en ford mondeo VS C3
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
NiceRice
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Če feb 24, 2005 7:31 pm
Kraj: Ho(nda)land

Napisal/-a NiceRice Pe feb 25, 2005 8:44 pm

Teža na lego v ovinku ne vpliva sama po sebi, ampak je pomembno kako je avto konstruiran, se pravi, težišče mora biti čim nižje ter medosna razdalja mora biti dovolj velika. če na lahek avto namontiramo preširoke gume dosežemo ravno nasprotni učinek od željenega, ravno tako na težkem avtu ne smejo biti preozke gume, ker je površina stika s podlago premajhna in ni dovolj trenja...
Why you feel faster when you eat rice?
Slika
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT So feb 26, 2005 11:50 am

Manjša teža = kasnejše zaviranje v ovinek IN hitrejše pospeševanje iz ovinka. Da o lažjem nadzoru avtomobila ne govorim.
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid So feb 26, 2005 2:09 pm

jah pišuka sej vem da je z sportnim lazjim avtom iti lazje v ovinek. Samo vi primerjate avto z 3t in F1 z 600kg. To ve vsak tretošolec kateri je boljsi.
o druzinskih serijskih avtih pa tega nemorte rečt(brez tuninga in stylinga)
Slika Slika
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT So feb 26, 2005 2:26 pm

Bel-Tirid je napisal/-a:jah pišuka sej vem da je z sportnim lazjim avtom iti lazje v ovinek. Samo vi primerjate avto z 3t in F1 z 600kg. To ve vsak tretošolec kateri je boljsi.
o druzinskih serijskih avtih pa tega nemorte rečt(brez tuninga in stylinga)


Styling? Kaj imajo vizuelne nadgradnje opravit s performansami? Težji avtomobil je po ovinkastih cestah počasnejši zaradi zgoraj navedenih razlogov. Družinski avtomobil je v osnovi podoben športnemu avtomobilu. Štiri kolesa, motor, volan, konjske sile in en osel za volanom. Seveda igrajo vlogo vzmetenje, težišče, itd., ampak teža je velik faktor. Da te vprašam... Kateri avto bo hitrejši po ovinkasti cesti? BMW 330i ali BMW 760i? Brez upoštevanja morebitnih okvar...
 
Uporabniški avatar
Zemljan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: Po feb 21, 2005 10:32 pm

Napisal/-a Zemljan So feb 26, 2005 5:03 pm

No da se ne boste še stepli... :P
 
Uporabniški avatar
D.J.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 09, 2002 10:21 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a D.J. So feb 26, 2005 5:12 pm

A ni še en lep primer lahkega avtomobila in lege Lotusov Elise in Exige?
Izognite se nerazumnim kaznim za prehitro vožnjo - www.radardetektor.si
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So feb 26, 2005 6:02 pm

Za primerjavo se da čist lepo vzet BMW-je. Vsi tanovi majo 50:50 razporeditev teže in nekje optimalno širino gume glede na težo in vse.

In ugotovite da tut če ma petica isto razmerje moč/teža in pdobne pospeške in vse da se na dirkališču obnese slabše kot trojka. Samo v ovinek gresta vseno oba isto. Samo ko se začnemo pogovarjat o več zaporednih ovinkih je pa lažji hitrejši. Težji avto ma večjo ustrajnost in težje spremeni smer. in od tukaj slabši časi na progi. ta efekt je dobro poznan voznikom cestnih motorjev ko recimo v S oviku prenašaš težišče iz ene strani na drugo. Lažji motr hitreje spremeni smer.

V en sam ovinek greta pa oba isto ker se masa v tem primeru res pokrajša. Čist na zečetku zavijanja se čuti pri težjem avto da je malo manj agilen in ne gre tako z veseljem v začetek ovinka, samo ko pa enkrat volan držiš v mirnem položaju in samo še teščiš v ovinek masa nima pomena.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT So feb 26, 2005 6:04 pm

andrej777 je napisal/-a:Za primerjavo se da čist lepo vzet BMW-je. Vsi tanovi majo 50:50 razporeditev teže in nekje optimalno širino gume glede na težo in vse.

In ugotovite da tut če ma petica isto razmerje moč/teža in pdobne pospeške in vse da se na dirkališču obnese slabše kot trojka. Samo v ovinek gresta vseno oba isto. Samo ko se začnemo pogovarjat o več zaporednih ovinkih je pa lažji hitrejši. Težji avto ma večjo ustrajnost in težje spremeni smer. in od tukaj slabši časi na progi. ta efekt je dobro poznan voznikom cestnih motorjev ko recimo v S oviku prenašaš težišče iz ene strani na drugo. Lažji motr hitreje spremeni smer.

V en sam ovinek greta pa oba isto ker se masa v tem primeru res pokrajša. Čist na zečetku zavijanja se čuti pri težjem avto da je malo manj agilen in ne gre tako z veseljem v začetek ovinka, samo ko pa enkrat volan držiš v mirnem položaju in samo še teščiš v ovinek masa nima pomena.


Pravilno. Ni mi pa jasno, zakaj je nekaterim treba vse povedat dvajsetkrat...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko So feb 26, 2005 6:07 pm

andrej777 je napisal/-a:Za primerjavo se da čist lepo vzet BMW-je. Vsi tanovi majo 50:50 razporeditev teže in nekje optimalno širino gume glede na težo in vse.

In ugotovite da tut če ma petica isto razmerje moč/teža in pdobne pospeške in vse da se na dirkališču obnese slabše kot trojka. Samo v ovinek gresta vseno oba isto. Samo ko se začnemo pogovarjat o več zaporednih ovinkih je pa lažji hitrejši. Težji avto ma večjo ustrajnost in težje spremeni smer.in od tukaj slabši časi na progi. ta efekt je dobro poznan voznikom cestnih motorjev ko recimo v S oviku prenašaš težišče iz ene strani na drugo. Lažji motr hitreje spremeni smer.

V en sam ovinek greta pa oba isto ker se masa v tem primeru res pokrajša. Čist na zečetku zavijanja se čuti pri težjem avto da je malo manj agilen in ne gre tako z veseljem v začetek ovinka, samo ko pa enkrat volan držiš v mirnem položaju in samo še teščiš v ovinek masa nima pomena.

ni res!!
Težji gre lepše, ker bolj stabilno leži na cesti in neravnine manj motijo-manj poskakuje!
glede več zaporednih maš pa prov!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So feb 26, 2005 6:45 pm

Na nek način res samo je odvisno tudi od razmeraj celetne teže in vseh nevzmetenih delov. Manjša kot je teža nevzmetehih delov glede na celotno težo (guma, roke, montizerji..) bolje je. In težji avtomobili imajo to razmerje ponavadi večje.

BMW je pri novi trojki z prvimi aluminijastimi rokami tut izbalšal že prej odlično lego.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT So feb 26, 2005 7:02 pm

Gricko je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:Za primerjavo se da čist lepo vzet BMW-je. Vsi tanovi majo 50:50 razporeditev teže in nekje optimalno širino gume glede na težo in vse.

In ugotovite da tut če ma petica isto razmerje moč/teža in pdobne pospeške in vse da se na dirkališču obnese slabše kot trojka. Samo v ovinek gresta vseno oba isto. Samo ko se začnemo pogovarjat o več zaporednih ovinkih je pa lažji hitrejši. Težji avto ma večjo ustrajnost in težje spremeni smer.in od tukaj slabši časi na progi. ta efekt je dobro poznan voznikom cestnih motorjev ko recimo v S oviku prenašaš težišče iz ene strani na drugo. Lažji motr hitreje spremeni smer.

V en sam ovinek greta pa oba isto ker se masa v tem primeru res pokrajša. Čist na zečetku zavijanja se čuti pri težjem avto da je malo manj agilen in ne gre tako z veseljem v začetek ovinka, samo ko pa enkrat volan držiš v mirnem položaju in samo še teščiš v ovinek masa nima pomena.

ni res!!
Težji gre lepše, ker bolj stabilno leži na cesti in neravnine manj motijo-manj poskakuje!
glede več zaporednih maš pa prov!


Ni res. Tu je vse odvisno od nastavitev vzmetenja. Pomembna je sicer nevzmetena teža, a lažji avtomobili načeloma nimajo večje nevzmetene teže...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko So feb 26, 2005 7:25 pm

PureTNT je napisal/-a:Ni res. Tu je vse odvisno od nastavitev vzmetenja. Pomembna je sicer nevzmetena teža, a lažji avtomobili načeloma nimajo večje nevzmetene teže...

mah je sej to smo že predebatirali!!
Nevzmetena teža ful kvari lego!!!In nastavitev podvozja tudi!!!in še marsi kej!!

prej je andrej 777 napisal da gre lažji motor lažje oz hitreje v več zaporednih ovinkov kot težji!Kar je res!!

pol pa je napisal da v dolg ovink gresta pa enako!
To pa ni čist tko v praksi!!
Gre težji motor veliko lepše v ovinek (en dolg ovinek!!velka hitrost)kot lažji, saj ga manj motijo neravnine, veter......vglavnem lepše se pelje, medtem ko lažji motor začne poskakovati, tresti....neprijeten občutek!!

in mislim da je tudi pri avtih tako!!!
enkrat je bil test porš VS merca (neka huda, sem pozabu kera, je bla pa limozina!!!)

Kratki ovinki, šikane, je porš pustu merco daleč zadaj!!
dolgi ovinki in ravnice, pa je porš vstal zadaj!!Sicer ne veliko, je pa!!!
razlika v teži pa je bla tudi opazna!!
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT So feb 26, 2005 8:27 pm

Gricko je napisal/-a:
PureTNT je napisal/-a:Ni res. Tu je vse odvisno od nastavitev vzmetenja. Pomembna je sicer nevzmetena teža, a lažji avtomobili načeloma nimajo večje nevzmetene teže...

mah je sej to smo že predebatirali!!
Nevzmetena teža ful kvari lego!!!In nastavitev podvozja tudi!!!in še marsi kej!!

prej je andrej 777 napisal da gre lažji motor lažje oz hitreje v več zaporednih ovinkov kot težji!Kar je res!!

pol pa je napisal da v dolg ovink gresta pa enako!
To pa ni čist tko v praksi!!
Gre težji motor veliko lepše v ovinek (en dolg ovinek!!velka hitrost)kot lažji, saj ga manj motijo neravnine, veter......vglavnem lepše se pelje, medtem ko lažji motor začne poskakovati, tresti....neprijeten občutek!!

in mislim da je tudi pri avtih tako!!!
enkrat je bil test porš VS merca (neka huda, sem pozabu kera, je bla pa limozina!!!)

Kratki ovinki, šikane, je porš pustu merco daleč zadaj!!
dolgi ovinki in ravnice, pa je porš vstal zadaj!!Sicer ne veliko, je pa!!!
razlika v teži pa je bla tudi opazna!!


Glede motociklov ne bom komentiral, ker se nanje ne spoznam. Kar pa se tiče avtomobilov, specifično testa MB in 911, pa je takole:

- dolgi ovinki niso nikoli ostri in dopuščajo pospeševanje; domnevam, da je bil test v stilu SL55 proti Carrera/Turbo

Lahko mi verjameš, iz osebnih izkušenj z vsemi naštetimi avtomobili, da je lažji avto lažje nadzorovat. Sicer se ti bo v sedežu zdelo, da je težji avto bolj stabilen, vendar te tukaj občutki varajo, ker gre preprosto za moment. Razlika bi se pokazala, če bi se bilo treba sredi ovinka nenadoma izogniti neki oviri. Mi lahko verjameš, da težke krave od Mercedesa ne bi kar tako spravil iz smeri... Tale zadnji stavek je tudi vzrok za napačno hipotezo, da so težji avtomobili bolj stabilni. Moment in nič drugega.

Lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov