Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Mindflash
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: To sep 19, 2006 6:27 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mindflash Ne dec 07, 2008 5:25 pm

realman, zajbel oba imata po svoje prav... Sam menim, da je kretenizem v majhnem krožišču sploh delat dva pasova... V Ljubljani okrog Žal vem da so kar veliki problemi preden prideš iz notranjega pasu na zunanjega in nato zapustiš krožišče, saj je le to glede na količino prometa enostavno premajhno. V 20m moraš dvakrat menjati pas in zaviti ven... In kaj se zgodi potem? Ravno tisti, ki se tako hvalijo, da gredo vedno na notranji pas, se izstrelijo kot iz katapulta, da ne bi niti slučajno delali še enega kroga. Pri tem seveda skoraj povzročijo trčenje in zbijejo kakega kolesarja. V večjih krožiščih, naprimer Tomačevo, pa je menjavane pasu povsem smiselno, saj imaš dovolj časa in prostora, da krožišče varno zapustiš.

Psepi a si slučajno na FPP-ju? :)
 
Uporabniški avatar
L95
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne dec 07, 2008 5:09 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a L95 Ne dec 07, 2008 5:26 pm

odvisno od posameznika, ne morm rečt nasplošno
Drive your way
 
Uporabniški avatar
moj-avto
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 670
Pridružen: Če apr 17, 2008 4:46 pm

Napisal/-a moj-avto Ne dec 07, 2008 5:27 pm

Ja, v Napoliju so itak vsi Italijani kaskaderji, vred z njihovo Policijo.
Če manjka kaka luč ali ogledalo je itak avto brezhiben.

Bodite pametni in vozite v ozko enosmerno ulico. Pa Italijani nimajo nekih nesreč, razen zgubljena ogledala ali razbita luč.
Zadnjič spremenil moj-avto, dne Ne dec 07, 2008 5:31 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Avto, moj partner!
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Ne dec 07, 2008 5:28 pm

realman je napisal/-a:Mogoče sem pa res,pa se tega ne zavedem.Živčen človek ne sodi v avto. :)
Mogoče si narobe razumel,jaz se nikoli ne ustavim, ko sem že krožnem,tudi hitrosti ne zmanjšam pod 40kmh ziher ne.Vendar ker kršim pravila,pazim na tiste, ki so na notranjem in hočejo ven.Razlog,kot sem že zgoraj navedel,slabe izkušnje,živčni vozniki,ki so me na zunanjem pasu hoteli povozit,ko sem hotel ven.
Jaz sem zaključil s to temo,vsi ki imate drugačno mišljenje pa pišite naprej.Pa prosim,bolj strpno na forumu in na cesti :D


Ti, si kdaj pomislil, da obstaja možnost, da narediš še en krog in se v tem krogu pomakneš na zunanji pas? Ali si se pač odločil, da se ne boš premaknil z levega pasu, ker bi ti tisti en krog zavzel preveč časa? Ali so krivi vozniki (ki imajo prednost), ker te ne spustijo, bogega reveža?
Nisi šerif, prav tako ne varuška, da boš pazil na “boščke na notranjem pasu“, ker očitno so ti vozniki toliko sposobnejši od tebe, da se pomaknejo v notranjost krožišča, z razlogom, da se lahko tudi drugi vključujejo vanj (temu se reče KULTURA, kaj znano?).
Ti si pač obupal nad lastno nesposobnostjo in raje kampiraš na zunanjem pasu, kjer imaš prednost (seveda je kriva vozniška kultura drugih in ne tvoje neznanje), s tem pa zmanjšuješ pretočnost prometa.

Če nisi sposoben pravilno odpeljat krožišča, nam naredi uslugo pa vrni izpit...ne boj se, si v večini, nisi edini levak v krožnem.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Ne dec 07, 2008 5:29 pm

Žal smo Slovenci dobri vozniki samo v Avstriji, Italiji in Hrvaški. Doma pa spustimo na plan vse notranje frustracije.
 
realman
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 32
Pridružen: To dec 11, 2007 9:15 pm

Napisal/-a realman Ne dec 07, 2008 6:01 pm

bass:
popolnoma se strinjam s tabo. :) Ampak jaz sem se zaradi tiste večine odločil voziti po zunanjem pasu.Ker žal, če bi bili notranji v večini,sploh ne bi bilo smiselno o tem diskutirat.Je pa res,kot je že eden zgoraj napisal,nesmiselno zgrajena krožišča -dvopasovna.Enostavno je premalo prostora med enim in drugim izhodom,zato pa prihaja do tega.Edino krožišče,ki je lahko v sloveniji dvopasovno je tomačevo,ostala so vsa premajhna,vsaj tista ki jih jaz poznam.No pri Pesnici, bi še šlo.
Saj kot sem že rekel,ne se kregat,samo strpno.Ampak moje mnenje je,da smo slovenci v večini primerov,slabi vozniki.Pa če sem jaz zaradi svojega mišljenja med njimi,pa tudi prav :D
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne dec 07, 2008 6:03 pm

Tu je objavljena raziskava iz leta 2005, o kateri sem prej govoril in
v kateri so se slovenski vozniki izkazali kot najslabši od vseh !

http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=31&L2_ID=320

še širše - originalen tekst
http://www.eurotestmobility.com/eurotest.php?itemno=86
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Ne dec 07, 2008 6:12 pm

Problem je EGO ki se pa stopnjuje z socialnim statusom posameznika.V višjih krogih družbe kot se vrti, slabše je, bolj izražajo svojo neprilagojenost normalni družbi. Sreča ali žal poznam ogromno ljudi (na videz in osebno), in ko vidim vso to baharijo in prepotentnost, ki jo sproščajo na cestah mi pride na kozlanje.

lpš
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne dec 07, 2008 7:01 pm

Tudi meni, tudi meni...

bass je napisal/-a:....


Tokrat se žal ne morem strinjat. Bogato pretiravaš - tudi če bi imel povsem prav.
Res je predvsem to, kar je pred tabo dejal Mindflash in iz tega izvirajo tvoje, moje in Realmanove težave. Tudi niso nujni taki ostri napadi, če je vsa stvar evidentno na meji objektivnega razsojanja, še vedno blizu kulture, daleč (ne nujno, a vendar) od egoizma in predvsem posledica nekulture ostalih ter rednega in nevarnega izsiljevanja.

To, kar nekateri delajo ob izstopu iz krožišča (ostro sekanje dveh pasov tik pred drugim vozilom, po možnosti brez smerokaza in direkt v pešce ali kolesarje - zgled kulture?), je nič več kot del cestne in človeške blaznosti in stokrat večja svinjarija kot vožnja po zunanjem pasu. Večina rondojev, tudi Žale kot en najnevarnejših, je res premajhnih za dva pasa - vsaj za normalno pravočasno spreminjanje pasu, če je vsaj nekaj prometa (tam je vedno).
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Ne dec 07, 2008 7:12 pm

Lej, esem, ni ga izgovora, ker vedno lahko greš še en krog po rondoju...ostalo je pa nesposobnost in pesek v oči.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne dec 07, 2008 7:21 pm

Ni izgovora, ker ni potreben.
Vzemimo Žale - idealno bi bilo, če bi šel na zunanji pas tik po predzadnjem odcepu - se pravi tik pred izhodom. A je razdalja med odcepi enostavno prekratka, da bi to lahko varno oz brez izsiljevanja storil - če je promet. OK - narediš še en krog (po tvoje), a spet naletiš na isti problem premajhnega prostora za spremembo pasu in nato še izhoda.

Rondo je problem in tu noben izgovor ne pomaga! Pri takem radiusu bi bili 3 izhodi še OK, tam jih je 5, razdalje med njimi pa komaj nekaj avtov (2-5?). In to vse praktično brez varnostne razdalje, hkrati pa naj bi vozili 40 ali 50 (želja nekaterih), v ovinku z dodatnim zavijanjem, z ogledom situacije + ogledala itd? Enostavno se ne izide...
 
Uporabniški avatar
bigturbo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jul 24, 2007 11:19 am
Kraj: lj

Napisal/-a bigturbo Ne dec 07, 2008 7:30 pm

zase lahko rečem,da sem strpen,uvideven,predvidljiv in hiter voznik,se pa najde dost zelo slabih voznikov ,odvisno od dneva,od lune ;)
biturbo SKN Project CT3 50
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver Ne dec 07, 2008 8:18 pm

Podn od podna smo.
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R Ne dec 07, 2008 8:25 pm

Mindflash je napisal/-a:Kar se tiče avtošole pa se z nekaterimi ne strinjam... avtošola je le začetek voznikove poti in tako je tudi prav. Mislite, da bi pomagalo, če bi naredili še 50 ali 100 ur z inštruktorjem? Prav nič! Izkušnje se nažalost ne nabira samo v avtošoli ampak celo življenje. Šele pri nekje 10000-15000km bi rekel, da začneš koliko toliko obvladovati vozilo. Torej bi v avtošoli moral imeti 500ur ali kaj? In bil potem še vedno nesamostojen, ker imaš zaradi inštruktorja večji občutek varnosti in se zanašaš na njegovo posredovanje ob kritičnih situacijah? Problem je v glavi voznikov, ne pa v infrastrukturi, avtošolah in še čem tretjem.

ni stvar v številu ur, ampak kako so te ure zapolnjene. kako gre pr nas:

-si že kdaj vozu avto?
-sem
-gremo na cesto

oz. v primeru "ne"
-no gremo en krog po parkingu
pol pa če ti rata speljat 2x en za drugim, gremo na cesto

pa nadrkaš 15 ur, važno da znaš znake pa v špegle gledat pa te da na izpitno, pol pa molš da nardiš. vse kar je, se fijakaš mal po mestu mal po avtocesti. ne gre se zato da te bodo poslal izkušenga, sam prpravlenga. torej obvezne ure po poligonu, učenje npr. kako se ketne nataknejo na avto. kako se avto obnaša v določenih pogojih (kot rečeno, poligon s prirejenimi različnimi situacijami - poligon varne vožnje) itd itd

ker v 99% ljudi ko dobi roza knjižico, misli, da so boga za j***a prjeli, a sploh nimajo spoštovanja do ceste in do avta (ker ne vejo, kako se lahko situacija na cesti obrne, kako deluje fizika pri avtomobilu...)
na tem bi moral bit poudarek bolj kot pa to, da te drka, če parkiraš z nosom naprej oz. če se slučajno v kakem (preglednem) ovinku približaš črti...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Ne dec 07, 2008 8:33 pm

sašo5 je napisal/-a:Kaj se vam ne zdi problem v tem, da VSAK naredi izpit :?: oz. zgleda, kot da je v ustavi zapisano, da VSAK MORA imet izpit........


Poleg tega (zgoraj citiranega) me moti, da je zdej lahko že vsako havdre, ki je vidlo avto od znotraj, inštruktor v avto šoli, a sam še hodit ne zna...Žal se to odraža tudi v kulturi in znanju vožnje kanditatov in kasneje voznikov....

LP!
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R Ne dec 07, 2008 8:39 pm

še glede krožnih ko ste mel debato (zle bolj prebral), mal out of contecst:
prednost ima tisti na zunanjem pasu, torej nimaš ti kj klet, če ne moreš iz notranjega na zunanjega, pač moraš še en krog (dobro, to je po šolsko, razumem pa da je to v praksi drugače in bi morali vozniki tud mislit na druge, ampak to je to - egoizem na cesti)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne dec 07, 2008 8:43 pm

En primer, kako slovenski vozniki pojmujejo svoje sposobnosti in kako je njih znanje/domet v resnici dosti bolj jalovo/nevarno, kot se zdi nekaterim, morda kar večini ubervoznikov.

Še vedno Žale: Nekdo na notranjem pasu hoče iti ven. Ravno je v rondo prišel avto - ob njem ali tik za njim. Naš ubervoznik na notranjem pasu sklepa takole: Izhod je čist (ni kolesarjev, pešcev) in ker imam višjo hitrost kot ta, ki se je vsilil (pičmumat), grem enostavno pred njega in na izhod. Če ga bom pri tem kaj oviral, si je sam kriv, kaj pa se rine noter in vozi po zunanjem pasu. Itak pa imam višjo hitrost. Vključi smernik (če sploh in šele zdaj zunanji opazi njegov namen) in začne zavijat pred zunanjega.

Pri tem ubervoznik pozablja tole:

1. Zunanji avto niti ne more zavit na notranji pas (ker je zaseden), moral bi (zun.) zavirat, kar pa spet ni zaželjeno niti varno zaradi tistih zadaj.

2. Zunanji še pospešuje, saj je šele vstopil v rondo, sam pa verjetno zmanjšuje (priprava na spremembo smeri in izhod)

3. Višja hitrost notranjega je relativen pojem - v resnici ima višjo kotno hitrost (stopinje), ker vozi bližje centru - obodna (km/h) ni nujno, da je višja. V trenutku, ko zapelje na zun. pas, se ta višja kotna hitrost (ki mu je prej dajala vtis dejanske višje hitrosti, saj ga je od znotraj prehiteval) izniči, morda je že počasnješi od zunanjega.

4. Seveda pa se ubervoznik že takoj postavi poprek (ravno proti izhodu) - pri tem
a) ga že samo zavijanje upočasni (tudi če sam ne zmanjša hitosti - upor gum)
b) verjetno vsaj instinktivno tudi zmanjša hitrost
c) največji problem pa je, da se - s tem, ko se je postavil povprek (usmerjen proti izhodu) - njegova hitrost glede na zunanjega skoraj trenutno in brez zaviranja bistveno zmanjša - na kakšnih 40 - 70 % prejšnje, saj ne vozi več v isti smeri - prejšnjo hitrost se množi s kosinusi itd (se ne spomnem več "uradne" formule, a verjamem, da razumete, zakaj se gre). Pri tem mu še elegantno nastavi bok.

5. Pri tem ubervoznik običajno niti ne pomisli, kaj se dogaja z ritjo avta oz koliko je avto dolg in koliko ga še štrli na voznem pasu zunanjega.


Kaj naj zunanji sedaj stori, ko mu nekdo zapelje tik pred njega in se skoraj ustavi (za dodatek še brez štop lamp)? Naj namesto, da bi gledal, koji je to klipan (in predvsem, kje je!!), gleda raje v špegle in se mu posksi umaknit na notranji pas? Ali naj skače na zavoro in upa, da so za njim čisto vsi pozorni?


To je situacija, ki jo na Žalah doživljam/vidim vsaj vsakih petič, ko se peljem čez - res čudno, da ni še več nesreč. In vse izhaja (poleg "premajhnosti" za dva pasova, kar smo obdelali že v prejšnjem postu) izključno iz vase zagledane zaverovanosti v lastno znanje ubervoznika, ki seveda ne pomisli dovolj daleč in pozabi na različne možnosti zmanjševanja hitrosti, na dolžino avta itd itd.


Če bi ubervoznika kaj vprašali, bi bil še vedno prepričan, da je peljal čisto prav, da je vsega kriv zunanji, da bi se po njegovih predpostavkah manever normalno izpeljal/zaključil, da je "usral" zunanji (s pospeševanjem ali karkoli že) itd itd - da je skratka sam na cesti. In še vedno brez napak...

Imam prav? Kaj to pove o vseh vrstah slovenskih voznikov - če ga že ubervozniki tako serjejo s svojim "znanjem" in sposobnostjo razmisleka/predvidevanja - in to tudi, ko je gužva, ko so še kolesarji in pešci?
Zadnjič spremenil esem, dne Ne dec 07, 2008 8:45 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne dec 07, 2008 8:44 pm

Sej ni problem, da te v avtošoli nečesa ne naučijo (v 20 urah vožnje pač ne morejo vsega znanja vate vliti), problem je v egu ljudi, ki ko dobijo roza knjižico, postanejo najpametnejši in nihče nima več znanja od teh, ki so ravnokar naredili izpit in takim je tudi problem kaj dopovedat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
db
Novinec
 
Prispevkov: 120
Pridružen: Če feb 22, 2007 6:39 pm
Kraj: from MS to MB

Napisal/-a db Ne dec 07, 2008 9:18 pm

Jaja ta naš ego nas tepe:
Problem je tudi, da mladina, pa ne samo mladina, ne ve oziroma se ne zaveda, da s tem ko sedemo za volan, smo vsakodnevno odgovorni za vsa svoja dejanja, napake, da ni popravnega izpita v primeru nesreče. Potem pa pride do nesreče in naenkrat krivo vse drugo samo šofer ne. Mislim, da bi mogli tudi to nam v avtošolah bolj v tepst v glavo. Še vedno je velik procent ljudi, ki gredo iz žurk pijani za volan. Problem je tudi, da večina nas razmišlja na način recimo: kje bi se pelal domov, da me policija ne dobi, ne pa: kaj pa če se kaj zgodi, jaz pa sem pil . To pravim za primer alkohola, ker tudi to nas dela slabe šoferje.
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Napisal/-a belkaena Ne dec 07, 2008 9:26 pm

goldhorn je napisal/-a:- tistim, ki vozijo brez vzroka pod omejitvami


To je samo še en primer slovenske nestrpnosti. Če se jaz varno počutim, ko vozim izven naselja 60 km/h bom tako tudi vozil. OMEJITEV hitrosti 90 km/h ne narekuje tempa vožnje, ampak le omejuje najvišjo dovoljeno hitrost.

esem je napisal/-a:Ni izgovora, ker ni potreben.
Vzemimo Žale - idealno bi bilo, če bi šel na zunanji pas tik po predzadnjem odcepu - se pravi tik pred izhodom. A je razdalja med odcepi enostavno prekratka, da bi to lahko varno oz brez izsiljevanja storil - če je promet. OK - narediš še en krog (po tvoje), a spet naletiš na isti problem premajhnega prostora za spremembo pasu in nato še izhoda.


Popolnoma se strinjam s tabo. "bass", če greš še en krog in se potem pomakneš na zunanji vozni pas, narediš enako bedarijo in oviraš voznike, ki se hočejo vključiti v krožišče, čeprav si se prav zaradi neoviranja pomaknil na začetku na notranji pas, le da si tako naredil en krog brez razloga, ubistvu se samo bolje počutiš ker si "dober voznik".

Lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov