Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a BBoss Če okt 27, 2011 5:20 pm

crxdelsol je napisal/-a:
Pazi vsepovsod se grejo neko posploševanje, da je zimska guma boljša v vseh razmerah pod 7°C :roll: Tukaj se samo pogovarjamo a je to res ali ni. Večino zime nimaš ekstremnih razmer in prepričan sem, da 80% voznikov v sneženju ne rabijo it nujno ven z avtom in se lahko poslužijo drugih načinov transporta oziroma ne grejo nikamor, če nimajo nujnih obveznosti.


Lahko je govorit in bit pameten, da 80% voznikov nerabi zimskih gum ker so lahko tisti dan doma. Ti pa povem kaj bomo gledali prvi dan ko bo večji sneg po TV ? Kolone, verižna trčenja, izlete (pa ne tiste na pohorje ampak iz cest), in vsaj 10 ljubljančanov bo pokazalo ki bojo stali v križišču kot privezani zadaj in delali burnout.

Dejstvo je da če že samo podvomiš v to da se boš vsaj 1x čez zimo peljal kje po snegu rabiš zimsko gumo ali ketne-ki pa jih mimogrede 90% voznikov sploh nezna namontirat.

Se strinjam da je letna boljša po suhi cesti v vsakem primeru, ampak če voziš po omejitvah roko na srce ti je vseeno al maš zimsko al letno, če sta obe dobri neboš vedel kaj voziš sploh če so iste dimenzije. Drugo je divjanje po ovinkih, sunkovito zaviranje in speljevanje.


Joj kolk smo brihtni - važn, da ti je uspel nekje Ljubljančane not porint - vsa čast :clapclap

Kolone verižna trčenja si ti kar posplošil samo na neuporabo zimskih gum. Oprosti ampak ta je pa močna saj v snegu je kolona po defaultu, kar ni niti čudno, ker so kolone zaradi počasne vožnje že pri malce močnejšem dežju. Ne vem kje ti vidiš vsa ta silna verižna trčenja, ki se dogajajo vsaj po tvojem zgolj in samo v snegu.

Za ilustracijo samo en primer kaki dve leti nazaj, ko je v nek ne preveč strm klanec vključno z mano ostalo še kakih 10 vozil in to smo bili vsi z zimaki, jaz celo z novimi Dunlop WS 3D pa je bilo preveč drseče, da bi se premaknili. Ko že počasi lezemo iz avtov in poskušamo prvega porint, pa pride od zadi model z letnimi gumami in verigami na kolesih, se ustavi, da se mu umaknemo s ceste nato pa brez težav zleze preko klančka. Še dobro, da tudi sam vedno s sabo pozimi trogam še ketne tako, da sem si jih nataknil še sam in prilezel preko.

Tolk o tem kaj lahko vse povzroči zastoj in gužvo in da zimska guma še zdaleč ni vsemogočna kot se nekateri tukaj trudite to dokazovat.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a BBoss Če okt 27, 2011 5:35 pm

peroRS je napisal/-a:
Še ena situacija, ki sem jo enkrat izkusil na avtocesti pozimi. Bil je lep, sončen dan, avtocesta popolnoma suha (dan prej je padal sneg). Vozim se po omejitvi in kar na enkrat naletim na kratek odsek zasneženega (neočiščenega) cestišča :shock:


Vprašanje kaj bi se zgodilo, če bi imel letne gume gor. Mogoče nič, ali pa....


Pa si ti kdaj zapeljal z letnimi gumami v sneg? Ali pa vozil po njem? Al misliš, da ko zapelješ na zaplato snega se pa začne vse skupaj vrteti in je cel ringelšpil ali kaj?

Ne vem od kod naenkrat taka strašna bojazen, ko zagledaš košček snega na cesti. Vsi tisti, ki imamo vsaj kakih 15 let in več izpit se prav dobro spomnimo, da takrat sploh nismo niti poznali zimskih gum oziroma smo to mislili, da so kramparce, ki so jih uporabljali hribovci na svojih fičakih.

Na tistih letnih gumah, ki so za današnje standarde čisti šrot smo prefurali vse zime in komaj čakali, da pade sneg, da smo lahko šli se vozit porek po parkirišču Dolgi most - takrat še ni bilo plačljivo in je bil cel žur. Pa sem prevozil ogromno km po snegu in nisem sesul niti enega avtomobila in niti ene feltne ali kaj podobnega sem pa vedno s sabo vozil ketne in ne vem če sem 2x obtičal pa še to so me takoj rešile ketne.

Sem kasneje večkrat obtičal z novejšimi avti in to z zimaki na kolesih zarad tega, ker je avto sedel s trebuhom na previsok sneg in mi niso pomagale nobene gume razen ketn al pa vlečne vrvi.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a maniaxxx Če okt 27, 2011 5:42 pm

BBoss je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:
Še ena situacija, ki sem jo enkrat izkusil na avtocesti pozimi. Bil je lep, sončen dan, avtocesta popolnoma suha (dan prej je padal sneg). Vozim se po omejitvi in kar na enkrat naletim na kratek odsek zasneženega (neočiščenega) cestišča :shock:


Vprašanje kaj bi se zgodilo, če bi imel letne gume gor. Mogoče nič, ali pa....


Pa si ti kdaj zapeljal z letnimi gumami v sneg? Ali pa vozil po njem? Al misliš, da ko zapelješ na zaplato snega se pa začne vse skupaj vrteti in je cel ringelšpil ali kaj?

Ne vem od kod naenkrat taka strašna bojazen, ko zagledaš košček snega na cesti. Vsi tisti, ki imamo vsaj kakih 15 let in več izpit se prav dobro spomnimo, da takrat sploh nismo niti poznali zimskih gum oziroma smo to mislili, da so kramparce, ki so jih uporabljali hribovci na svojih fičakih.

Na tistih letnih gumah, ki so za današnje standarde čisti šrot smo prefurali vse zime in komaj čakali, da pade sneg, da smo lahko šli se vozit porek po parkirišču Dolgi most - takrat še ni bilo plačljivo in je bil cel žur. Pa sem prevozil ogromno km po snegu in nisem sesul niti enega avtomobila in niti ene feltne ali kaj podobnega sem pa vedno s sabo vozil ketne in ne vem če sem 2x obtičal pa še to so me takoj rešile ketne.

Sem kasneje večkrat obtičal z novejšimi avti in to z zimaki na kolesih zarad tega, ker je avto sedel s trebuhom na previsok sneg in mi niso pomagale nobene gume razen ketn al pa vlečne vrvi.



Pa novejši avtiu imajo neke hudo široke zimake, včasih smo mel gume 165 ali še ožje, s takimi si prilezel kjerkoli in kadarkoli. Če sem z navadnim avtom na vršič splezal pozimi, zadnjič na roglo splezal z letnimi gumami, pol že ni neke panike. Aja na Vršič sem šel z zimskimi gumami
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a crxdelsol Če okt 27, 2011 6:26 pm

BBoss je napisal/-a:
crxdelsol je napisal/-a:
Pazi vsepovsod se grejo neko posploševanje, da je zimska guma boljša v vseh razmerah pod 7°C :roll: Tukaj se samo pogovarjamo a je to res ali ni. Večino zime nimaš ekstremnih razmer in prepričan sem, da 80% voznikov v sneženju ne rabijo it nujno ven z avtom in se lahko poslužijo drugih načinov transporta oziroma ne grejo nikamor, če nimajo nujnih obveznosti.


Lahko je govorit in bit pameten, da 80% voznikov nerabi zimskih gum ker so lahko tisti dan doma. Ti pa povem kaj bomo gledali prvi dan ko bo večji sneg po TV ? Kolone, verižna trčenja, izlete (pa ne tiste na pohorje ampak iz cest), in vsaj 10 ljubljančanov bo pokazalo ki bojo stali v križišču kot privezani zadaj in delali burnout.

Dejstvo je da če že samo podvomiš v to da se boš vsaj 1x čez zimo peljal kje po snegu rabiš zimsko gumo ali ketne-ki pa jih mimogrede 90% voznikov sploh nezna namontirat.

Se strinjam da je letna boljša po suhi cesti v vsakem primeru, ampak če voziš po omejitvah roko na srce ti je vseeno al maš zimsko al letno, če sta obe dobri neboš vedel kaj voziš sploh če so iste dimenzije. Drugo je divjanje po ovinkih, sunkovito zaviranje in speljevanje.


Joj kolk smo brihtni - važn, da ti je uspel nekje Ljubljančane not porint - vsa čast :clapclap

Kolone verižna trčenja si ti kar posplošil samo na neuporabo zimskih gum. Oprosti ampak ta je pa močna saj v snegu je kolona po defaultu, kar ni niti čudno, ker so kolone zaradi počasne vožnje že pri malce močnejšem dežju. Ne vem kje ti vidiš vsa ta silna verižna trčenja, ki se dogajajo vsaj po tvojem zgolj in samo v snegu.

Za ilustracijo samo en primer kaki dve leti nazaj, ko je v nek ne preveč strm klanec vključno z mano ostalo še kakih 10 vozil in to smo bili vsi z zimaki, jaz celo z novimi Dunlop WS 3D pa je bilo preveč drseče, da bi se premaknili. Ko že počasi lezemo iz avtov in poskušamo prvega porint, pa pride od zadi model z letnimi gumami in verigami na kolesih, se ustavi, da se mu umaknemo s ceste nato pa brez težav zleze preko klančka. Še dobro, da tudi sam vedno s sabo pozimi trogam še ketne tako, da sem si jih nataknil še sam in prilezel preko.

Tolk o tem kaj lahko vse povzroči zastoj in gužvo in da zimska guma še zdaleč ni vsemogočna kot se nekateri tukaj trudite to dokazovat.


Me prav zanima kak je v realnosti ketne montirat sploh če maš malo večje felne in nimaš ravno med blatnikom in gumo placa glave not porinit. Lahko gremo 1x na roglo ali kaj podobnega, jaz z zimskimi ti pa z letnimi pa montiraj ketne, bova videla kdo bo prej gor pa kdo bo delal večje zastoje.

Pa si ti kdaj zapeljal z letnimi gumami v sneg? Ali pa vozil po njem? Al misliš, da ko zapelješ na zaplato snega se pa začne vse skupaj vrteti in je cel ringelšpil ali kaj?


Jaz sem se, 2 meseca stare toyo proxes nimaš pogojev da prideš bilokam po manjšem klancu, pa če si še nevem kako pazljiv...ko se oprijema sneg.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a nebivedu Če okt 27, 2011 6:30 pm

Včasih so bile gume še ožje kot 165.
Spaček je imel 115, dijanca 125, katrca in novejše dijance 135, pa je bilo to že orenk, potem pa jugoti in stoenke s 145 gumami. Še landrover seria (pred defenderjem) je imel 6.5R16 gume - približno širine 152mm.
In ja takrat se je vse to vozilo z letnimi gumami čez celo leto. Mogoče so kje v hribih mel zimske, uglavnem pa ketne (par hribovcev pa tut ježevke, ko so bile še dovoljene, da so po ledu norel)
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a ~toMmy~ Če okt 27, 2011 6:36 pm

No ja tiste gume so bile dosti ožje, hitrosti v večini primerov občutno nižje, gostota prometa manjša, vožnja z avtomobilom v povprečju manj nujna. Pa da se razumemo, 120km/h na števcu od katrce je v praksi bilo cca. 100 km/h po števcu od VW Transporterja l. 93. :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
vojkostar
Uporabnik
 
Prispevkov: 937
Pridružen: Pe jun 23, 2006 11:12 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a vojkostar Če okt 27, 2011 6:51 pm

definitivno za sneg zimske gume čimožje (tudu nižja poraba). sam imam trenutno goodrich profiller letne, in sm 2x zagazu v 10-15cm snega in je zaenkrat kr šlo, ne morš pa z letnimi gont po snegu brezskrbno, hvalabogu imam za v hrib TCS ki očitno pomaga, bl jeba je za po hribu dol, je pa zanimivo da se ta guma drži hladne mokre ceste in snežne plundre zelo dobro, prevoženih je pa slabih 20k km. seveda imam zimske gume na feltnah že pripravljene za naslednji sneg in temperature pod 10 stopinj čez dan
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a peroRS Če okt 27, 2011 8:18 pm

BBoss je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:
Še ena situacija, ki sem jo enkrat izkusil na avtocesti pozimi. Bil je lep, sončen dan, avtocesta popolnoma suha (dan prej je padal sneg). Vozim se po omejitvi in kar na enkrat naletim na kratek odsek zasneženega (neočiščenega) cestišča :shock:


Vprašanje kaj bi se zgodilo, če bi imel letne gume gor. Mogoče nič, ali pa....


Pa si ti kdaj zapeljal z letnimi gumami v sneg? Ali pa vozil po njem? Al misliš, da ko zapelješ na zaplato snega se pa začne vse skupaj vrteti in je cel ringelšpil ali kaj?

Ne vem od kod naenkrat taka strašna bojazen, ko zagledaš košček snega na cesti. Vsi tisti, ki imamo vsaj kakih 15 let in več izpit se prav dobro spomnimo, da takrat sploh nismo niti poznali zimskih gum oziroma smo to mislili, da so kramparce, ki so jih uporabljali hribovci na svojih fičakih.

Na tistih letnih gumah, ki so za današnje standarde čisti šrot smo prefurali vse zime in komaj čakali, da pade sneg, da smo lahko šli se vozit porek po parkirišču Dolgi most - takrat še ni bilo plačljivo in je bil cel žur. Pa sem prevozil ogromno km po snegu in nisem sesul niti enega avtomobila in niti ene feltne ali kaj podobnega sem pa vedno s sabo vozil ketne in ne vem če sem 2x obtičal pa še to so me takoj rešile ketne.

Sem kasneje večkrat obtičal z novejšimi avti in to z zimaki na kolesih zarad tega, ker je avto sedel s trebuhom na previsok sneg in mi niso pomagale nobene gume razen ketn al pa vlečne vrvi.


Nazadnje sem se ravno prejšnji četrtek (al kdaj je že blo) ko je bil sneg vozil z letnimi gumami (Bridgestone Turanza ER 300 205/55/16'') pa nisem imel nobenih težav priti po 10cm snega domov. :D
Je pa blo mal krize ko sem se moral ustaviti na klancu in speljati, čeprav mi je tudi to uspelo. Zgleda da je tudi mal od voznika odvisno :mrgreen:

Na winterwagnu AX-u imam pa 155/70/13'', tisto gre pa itak kot ratrak.

In ne, tudi jaz sem nisem nikoli zavrtel, popraskal feltne ali kaj podobnega, pa tudi obtičal nisem nikoli ;)

Naj si misli vsak kar hoče, jaz bom še vedno dal zimske gume gor (takrat ko me zakon obvezuje), ker itak delam tako malo kilometrov s svojim avtom, da guma dosti prej rata stara kot porabim profil. ;)
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a BBoss Pe okt 28, 2011 1:31 pm

nebivedu je napisal/-a:Včasih so bile gume še ožje kot 165.
Spaček je imel 115, dijanca 125, katrca in novejše dijance 135, pa je bilo to že orenk, potem pa jugoti in stoenke s 145 gumami. Še landrover seria (pred defenderjem) je imel 6.5R16 gume - približno širine 152mm.
In ja takrat se je vse to vozilo z letnimi gumami čez celo leto. Mogoče so kje v hribih mel zimske, uglavnem pa ketne (par hribovcev pa tut ježevke, ko so bile še dovoljene, da so po ledu norel)


To je vse res... ampak ne smemo pozabit na to, da so takrat bili avtomobili bistveno lažji. Recimo Diana je mela le dobrih 600kg lastne teže, kar pomeni pri širini gume 125 cca pritiska cca 12N na kvadratni centimeter podlage, kjer se stika guma s podlago. Recimo današnji avto s širino gum 205 in težo 1300kg spravi 16N na kvadratni centimeter.

Pri zvoženem snegu torej ni neke bistvene razlike je pa razlika pri globokem snegu, kjer pa definitivno ožja guma prevlada saj se lažje zarine skozi cel sneg kot širša.

Ampak vseeno je bilo moje razmišljanje namenjeno prej na tiste uporabnike, ki ne vozijo v ekstremnih razmerah oziroma klancih gor in dol. Pri malo snega in v ravnini s primerno hitrostjo tudi z letno z dost profila ne boš glih obtičal – še vedno pa velja, da zimska v snegu je bistveno boljša in ravno zaradi tega imam tudi sam zimake. Pač malo bolj previdno vozim v mokrem z njimi in počasneje kot z letnimi, da kompenziram slabše lastnosti v normalnih razmerah.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a joztom Pe okt 28, 2011 1:46 pm

Kdor je imel res ekstremno močan avto, vam lahko potrdi, da je v hladnem vremenu bistveno več spodkopavnja gum, ker so letne gume trše in prirejene z mešanico gum za poletje, torej do 40°C. Letne gume so pri nas na celini pozimi neprimerne in omejeno uporabne, razen Primorske. Ketne ne zna nobeden več gor nataknit, kaj šele v zametu pod Ljubeljem. Tudi včasih so imeli zimske gume na avtih, nekaj časa so govorili, da so pasaste gume tudi za sneg, pa kmalu odnehali. Kasneje so prišle mešanice silice, ki zagotavlja prožnost tudi v hladnih dneh. In to je pri neogreti gumi pomembno.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a BBoss Pe okt 28, 2011 2:07 pm

joztom je napisal/-a:Kdor je imel res ekstremno močan avto, vam lahko potrdi, da je v hladnem vremenu bistveno več spodkopavnja gum, ker so letne gume trše in prirejene z mešanico gum za poletje, torej do 40°C. Letne gume so pri nas na celini pozimi neprimerne in omejeno uporabne, razen Primorske. Ketne ne zna nobeden več gor nataknit, kaj šele v zametu pod Ljubeljem. Tudi včasih so imeli zimske gume na avtih, nekaj časa so govorili, da so pasaste gume tudi za sneg, pa kmalu odnehali. Kasneje so prišle mešanice silice, ki zagotavlja prožnost tudi v hladnih dneh. In to je pri neogreti gumi pomembno.


Pa si šel kdaj zmerit temperaturo gum po parih kilometrih vožnje? A veš, da se guma zaradi premikanja, mečkanja in trenja med gumo ter podlaga stalno segreva? Tudi pri zunanji temperaturi pod ničlo se lahko v nekaj kilometrih toliko ogreje, da je temperatura v gumi nad ničlo.

Kdor pa ne zna speljat brez, da bi nehote vrtel gume v prazno na suhi ali mokri cesti naj se pa mal zamisli nad svojim vozniškim znanjem. Pravljice s kot kamen trdimi gumami pa lahko prodajajo vulkanizerji komu drugemu.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a joztom Pe okt 28, 2011 9:54 pm

Gume se pri mestni vožnji ne segrejejo skoraj nič, tistih 10-15 km obvoznice tudi ne. Dež okoli nule je smrt za letne gume, to ste ja menda vsi probali. 10 let izkušenj s 3.0i/24V motorjem (ES9J) v Citroenu, ki je imel 88% navora že pri 1200 obratih, me je marsikdaj naučilo, zahteval je zelo rahlo nogo, pa je rad tudi pri 130 zakopal, če sem kaj gas šlatal na mokri cesti, pa kljub dobrim gumam in štirim v avtu. Pa so ga Finci imenovali kraljica snežnih cest. Ne zavajajte ostalih, letne gume se sicer ogrete tudi pozimi na suhi AC lahko dokaj obnesejo, za povprečno vožnjo pa je to rizično in neumnost. Pa pejd do Munchna pozimi, če imaš j***a, pa v Flachau čez luknje, kjer so vmes zameti, kljub briljantni negi cest in trojnim pluženjem. Pomanjkanje izkušenj vas ne sme varati v lažno varnost in zmogljivost.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a sašo5 Pe okt 28, 2011 10:43 pm

joztom je napisal/-a:Gume se pri mestni vožnji ne segrejejo skoraj nič, tistih 10-15 km obvoznice tudi ne. Dež okoli nule je smrt za letne gume, to ste ja menda vsi probali. 10 let izkušenj s 3.0i/24V motorjem (ES9J) v Citroenu, ki je imel 88% navora že pri 1200 obratih, me je marsikdaj naučilo, zahteval je zelo rahlo nogo, pa je rad tudi pri 130 zakopal, če sem kaj gas šlatal na mokri cesti, pa kljub dobrim gumam in štirim v avtu. Pa so ga Finci imenovali kraljica snežnih cest. Ne zavajajte ostalih, letne gume se sicer ogrete tudi pozimi na suhi AC lahko dokaj obnesejo, za povprečno vožnjo pa je to rizično in neumnost. Pa pejd do Munchna pozimi, če imaš j***a, pa v Flachau čez luknje, kjer so vmes zameti, kljub briljantni negi cest in trojnim pluženjem. Pomanjkanje izkušenj vas ne sme varati v lažno varnost in zmogljivost.

točno tako :!:
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a BBoss So okt 29, 2011 6:00 pm

joztom je napisal/-a:Gume se pri mestni vožnji ne segrejejo skoraj nič, tistih 10-15 km obvoznice tudi ne. Dež okoli nule je smrt za letne gume, to ste ja menda vsi probali. 10 let izkušenj s 3.0i/24V motorjem (ES9J) v Citroenu, ki je imel 88% navora že pri 1200 obratih, me je marsikdaj naučilo, zahteval je zelo rahlo nogo, pa je rad tudi pri 130 zakopal, če sem kaj gas šlatal na mokri cesti, pa kljub dobrim gumam in štirim v avtu. Pa so ga Finci imenovali kraljica snežnih cest. Ne zavajajte ostalih, letne gume se sicer ogrete tudi pozimi na suhi AC lahko dokaj obnesejo, za povprečno vožnjo pa je to rizično in neumnost. Pa pejd do Munchna pozimi, če imaš j***a, pa v Flachau čez luknje, kjer so vmes zameti, kljub briljantni negi cest in trojnim pluženjem. Pomanjkanje izkušenj vas ne sme varati v lažno varnost in zmogljivost.


Če ti avto pri 130km/h zakoplje na mokri ali suhi cesti je nekaj zelo hudo narobe z gumami tudi, če imaš 250KM pod pokrovom in 450Nm navora. Sploh kakor razlagaš štirje v avtu in rahlo pritiskanje plina. Sicer nimam 240KM ampak ene 170 pa tud navora je nekaj manj kot 400Nm pa mi v tretji prestavi pri pospeševanju na polno v mokrem (tudi recimo predprejšnji četrtek, ko je že snežilo in je bila temperatura stopinjo nad ničlo) od 60km/h (recimo po cestninskih hišicah) ne zavrti nikoli v prazno ampak samo nalima in sem v 5-6 sekundah na 130km/h. Sem pa pred skoraj desetletjem in pol imel Wartburga s samo 58KM pa je vrtel v prazno v tretji in četrti prestavi pri 60km/h. Pa ne zato ker je bil avto močan ampak zato, ker so bile gume slabe - zelo slabe.

Še 1x marsikdo tukaj ima izkušnje očitno s slabimi gumami potem pa vse skupaj posploši, da so vse gume potem take. Ja z raznimi Nankang gumami verjamem, da je tako ampak o temu se tu ne pogovarjamo.

Kar se pa raznih sneženih kraljic tiče je pa spet govora o snegu pa se že ves čas tukaj pogovarjamo le o nizkih temperaturah na suhem in mokrem cestišču in nič drugega.
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a belkaena So okt 29, 2011 6:54 pm

BBoss je napisal/-a:Kar se pa raznih sneženih kraljic tiče je pa spet govora o snegu pa se že ves čas tukaj pogovarjamo le o nizkih temperaturah na suhem in mokrem cestišču in nič drugega.


Jaz sem že obupal razlagat ta stavek tisoč in enkrat v tej temi :)
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a X-Hair Če nov 03, 2011 3:13 pm

X-Hair je napisal/-a:Tommy, prebral tvoj post v temi pnevmatikah. Poglej koliko je bila letnik zimska in letna guma. Namreč. Meni je tast zamenjal gume in se sedaj lomim z Fulda Kristal Montero 2, prej letne Turanza ER300. Po pravici povedano, imam občutek, da je oprijema za do 20% manj. Pa dežuje že dva dni, cesta bi se pa lahko že izprala, al kako? Ne vem letnika Turanze, bom pa šel pogledat letnik Monterota. Menim da je kriva guma. Ker z mojimi LM-22 je bilo brutalno. Ma z letnimi enako. Pri meni niso doživele starost enega leta. Ma unega leta, ko piše kot DOT, ne ko jo uporabljaš. :D. Tako da menim, da maš lahko Turanzo zelo na psu. Zimske pa nove. Kupi novo Turanzo, pa novo Goodyear, pa gremo merit. ;)


DOT Fulda Kristal Montero 2. 3808. Profila pa še ohooohoooo. Guma mi ne da tistega občutka, da če bom naredil napako, da bi me pri tem rešila. Ko greš čez mejo, enostavno samo drsi in j*** se. Tega pri LM-22 ni bilo. Ko si prišel čez mejo je sicer drselo, ma na volanu čisto drugačen občutek. Še vedno se je upirala temu drsenju in iskala oprijem. In Montero 2 je najbrž fenomenalna, ko je nova. Nažalost pa v moje primeru spet odtehta nekaj dražji Bridgestone, kateri ne spremeni veliko lastnosti z leti.

DOT Turanze pa spet ne vem. Pogledat pa tudi ne morem, ker so gume na servisu, al kaj te vem kam to on pospravlja.

Sicer pa že komaj čakam, da na bosanca zafukam nove LM-30. Nažalost ni bilo TS800. :x
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a crxdelsol Če nov 03, 2011 5:55 pm

Guma te nebo rešila v nobenem primeru, pa če ti jo je sam chuck norris prodal pa zmontiral.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a ~toMmy~ Če nov 03, 2011 7:09 pm

crxdelsol je napisal/-a:Guma te nebo rešila v nobenem primeru, pa če ti jo je sam chuck norris prodal pa zmontiral.


No ja, ne vem kako si ti to razlagaš, ampak jaz lahko rečem, da so me UG7+ rešile na poledenelem odseku. Drugod je bila cesta samo mokra, oprijem super, na nekaj kilometrih pa je prej padal (leden?) dež in je nekaj avtov letelo ven, en od tega je bil lepo razbit. Na začetku tega odseka sem vozil tam nekje okrog 80-90 km/h tudi čez dva ali tri relativno blage ovinke, ker sem v Golfa sedel iz mehkejšega avta in nisem čisto takoj pogruntal, da nekaj ne štima. Ko sem potem močno bremzal, da preverim podlago, je ABS ropotal, hitrost pa ostajala praktično ista, upočasnil sem lahko samo z nežnim pritiskanjem na bremzo.

Glede na to, kako katastrofalen je bil oprijem, lahko rečem, da so me dobre gume v začetku rešile, ker je bila sprememba razmer praktično neopazna. Z letnimi ali pa kakimi S3 si iste situacije raje sploh ne predstavljam...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
pikoli
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: Pe jan 08, 2010 4:10 pm

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a pikoli Če nov 17, 2011 12:59 pm

http://www.youtube.com/watch?v=Oi-o_njQW34&list=UUIMzhx509wEXMuGkTK-kD9Q&feature=plcp

Ugotovitve:
zavorna pot je krajša z letnimi gumami(50,8 letne, 57,9 zimske) na mokri, 10°C podlagi, a sama hitrost v ovinku je višja z zimskimi (33mph z letnimi, 36,8mph z zimskimi).

Se še komu to zdi nenavadno?
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Re: Zimske vs. letne pozimi.

Napisal/-a X-Hair Če nov 17, 2011 2:07 pm

Hja, čudno je vsekakor. Smo to debatiral že drugje. Kakorkoli, vsak nej vozi tako, kot meni da je najbolj varno in da je varen na cesti. Seveda ne sem pozabiti na zakon. Ker če je varno in ni po zakonu je avtomatično nevarno. Torej.

Sej jaz sem tudi imel na vranskem izstopno hitrost, z mojimi Blizzak LM-22, kjer je polkroga kr neki podlage, manjšo kot kolega z Audi A4 quattro na S3 gumah. Jaz 39km/h če se prav spomnim, in on 40 al 41. Mercedes na TS-830 in elektronike v avtu, da bi jo lahko prodajal, enako kot kolega na S3 gumah. Sedaj bom kupil S3 gumo in sem top of the top oz med najboljšimi? Hm..... :D Pa dio miooo, a bo res treba po ene Sava S3, da probam to fascinantnost našega proizvoda.

Te testi so kr neki, in nas ovce, upravljajo kako pa kaj. Sej kako je s testi tudi ne vemo. Če bi jaz dobil 5 kompletov različnih gum in jih testiral, bi bil nepristranski, ker nebi dobil nič €. Tako je pa vse pod enim velikim vprašajem. In tale večen boj z zimo in letnimi gumami je že smešen. Ne vem, kako se lahko jaz suvereno in sproščeno vozim z letnimi, dokler ni snega. Eni pa vidijo sam tistih magičnih 7 stopinj. :cry Pa ne pozabit, da jaz vozim vrhunske letne in vrhunske zimske. Torej primerjava na mestu. Ne, da se mi najde uporabnik in primerja eno srednjo kakovost letne gume, katera je že stara 5 let in ko da nove zimske, je :shock: . Ja ja, kot sa povedal na TV. Ko pride do manjših temperatur, je zimska res 3x boljša. Ko bi mu dal pa eno vrhunsko letno, bi pa spet debel gledal, kaj se grejo po TV. In trenutne Montero 2 z DOT 3808 so poraz proti enim letnim, kot so recimo Turanza ER300. Pa sem si mislil, da mogoče je pa res tako gladko. Pokličem kolega kateri ima montirane......hm.....neke falken 452, pa ......kumho neki. Za njega pač ni gladko in se ravno tako vozi isto relacijo. Vse mi je povedal. Pa da še omenim, da je pač kolega relavanten glede tega (moje osebno mnenje) Tudi on ni probal samo eno gumo v življenju in ni prevozil dosedaj samo 50.000km.

Get the point? :D
SlikaSlika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov