Zimske pozimi imajo praktično več oprijema kot letne poleti na tako obupnih podlagah, tudi v suhem.
No ja, pridi se kdaj peljat na cesti Celje-Velenje->SlovenjGradec. Ne boš verjel, da je lahko tako pomembna regionalna cesta tako uničena...
Aja pa ne boš verjel, odlične letne mi primejo bolje (že dva tedna suho, sončno in mrzlo, jasne noči pod lediščem, pa še kakšen teden bi naj ostalo tako). Čez ovinke pri -5 od Vitanja proti Doliču bi marsikdo glavo stavil, da s temi letnimi (kaj šele zimskimi) ni mogoče niti približno tako peljati, kot se peljem jaz, ampak avto je vodljiv, da bi lahko lisici ob cesti nohte postrigu... Lahko se zlahka pelješ daleč čez mejo razumnega, kaj šele če se držiš omejitev... Res pa je, da se verjetno pozna predhodna vožnja po avtocesti... Kadar pridem v Maribor (po avtocesti je še 10km vožnje po obvoznici in centru), so gume še vedno na dotik rahlo tople...
Z rondoji pa sploh nimam problemov, niti po mokrem. Pravzaprav sem zadnič ravno testiral, ko se nek pacient na dovozu v rondo (pri Europarku) ni uspel ustaviti, čeprav je bilo jasno, da se peljem mimo njegovega priklučka... jaz sem se ustavil, pa čeprav sem peljal krivuljo v rondoju, on je pa obstal za pol dolžine avta v rondoju. Torej če meni nebi uspelo, bi sedaj tarnal o počeni sprednji osi in desnem platišču

...
Lamele zimskih gum se zvijajo in zmanjšujejo stično površino, sploh ko je guma nova. To lahko izniči vso prednost, ki bi jo naj imela zimska guma na suhem zaradi drugačne zmesi. Kakšna je ta zimska guma (kvaliteta, koliko je bilo pri razvoju dano na vožnjo v snegu in ledu, ...) in kakšna je tista letna (5let stara EcoControl

), s katero se jo hiti primerjati, je pa druga zgodba...
Uglavnem... glavna vloga lamel je, da "posrkajo" tanek film vode, ki se formira med ledom in gumo. Sedaj se z istim razlogom "uvajajo" še zračni mehurčki v gumeni zmesi. Nekako tako, kot če primeš led z roko in spolzi, ali pa vzameš volneno rokavico, katera vpije vodo, na katero se bo led po možnosti še zalepil... Vsekakor pa to ne pomaga pri suhi cesti, ne glede na to kako zglajena je!
Eno je gladek asfalt, drugo je pa razrit kot njiva in valovit kot koža praprababice. Tam mehke lamele in manj ojačana bočnica zagotovo pokažejo kaj od sebe, prav tako imamo ponavadi letne gume nižjepresečne kot letne, avto zna lepo poskakovat čez luknje in nagrbančen asfalt na letnih...
Zimske gume pa bodo vsekakor dobile svojo priložnost, zaenkrat začuda na mojih relacijah nisem opazil kopičenja listja po cesti, blata ni, poledice pa tudi ne. Ob megli se pa samo norec pelje kakorkoli hitreje, kot bi pa potreboval za varno ustavitev glede na dano vidljivost. Če ne ta vikend, pa najverjetneje naslednji, gume zamenjam za 20min
