Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
urska_rad
Novinec
 
Prispevkov: 103
Pridružen: Če jun 30, 2011 6:11 pm

VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a urska_rad Po sep 15, 2014 12:18 pm

Na poti v Maribor, kjer je od lanskega leta sedež podjetja Continental Adria, sem imela povsem dovolj časa za premišljevanje o stvareh, ki jih vem o gumah. Spomnila sem se nekaj bolj in manj pomembnih podrobnosti, a sem se vedno znova vračala k dvema, zame poglavitnima dejstvoma. Pnevmatike na avtomobilu so moja edina stična točka s cesto, zato se počutim bolj varno, kadar so v dobrem stanju.

Seveda je moje razmišljanje eno samo veliko poenostavljanje, mogoče delite moje mnenje, morda pa se vam zdi, da pretiravam s pomenom, ki ga dajem dobrim gumam na vozilu. Prav zato imamo vsi skupaj srečo, da se nam bo v forumski temi pridružil strokovnjak, ki bo odgovarjal na naša in vaša vprašanja, povezana s sestavo, obliko, starostjo in še katero izmed drugih lastnosti, ki vplivajo na kvaliteto in zmogljivosti pnevmatik.

Tihomir Kacjan je kot vodja tehnične službe del ekipe Continental Adria že od samega začetka, k njim pa je prišel z druge strani posla, saj je bil pred tem odgovoren za vzdrževanje večjega voznega parka osebnih, dostavnih, tovornih in industrijskih vozil.

Njegova povezava s skrivnostnim svetom zmesi kavčuka s čudežnimi dodatki pa se je začela že prej, saj je po študiju strojništva svojo akademsko pot (zaenkrat?) zaključil z magistrskim delom, v katerem se je ukvarjal z modeliranjem plaščev koles v numeričnih analizah voznih obremenitev vozil. Z modelom je dopolnil obširnejši model vozila, ki so ga izdelali njegovi kolegi.

Z vprašanji smo začeli v uredništvu, kjer smo se morali pošteno omejevati, da se nismo že v začetku preveč razpisali, saj je tema o pnevmatikah vedno zanimiva in pomembna. Naš uvodni pogovor s Tihomirjem si lahko preberete na spodnji povezavi:

Pa vi, veste dovolj o pnevmatikah?

Ne dvomimo, da imate še marsikatero odprto vprašanje, kjer nam bo lahko v pomoč s svojim znanjem, zato vas vabimo, da mu ga zastavite na tem mestu - tako bomo na koncu vsi skupaj spet vedeli več.

Ekipa Avtomobilizem.com
Priponke
Tihomir Kacjan.jpg
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bucko_99 Po sep 15, 2014 3:12 pm

Jaz sem enkrat gledal na oddaji Volan test, kjer so dali enkrat obrabljeni gumi zadaj, drugič spredaj.
Avto je bil veliko bolj vodljiv na losovem testu z slabšimi gumami zadaj in dobrimi spredaj. Z slabšimi gumami spredaj in boljšimi gumami zadaj praktično še prvega zavoja voznik ni izpeljal. Kolikor se spomnen je bil test narejen na Vranskem.

Zadek je sicer odneslo pri boljših gumaj spredaj in slabših zadaj, vendar se je nekako dalo skorigirati z volanom v vrtenje v isto smer zadka.
Ko pa so bile slabše gume spredaj je pa že pri prvem zavoju šel avto svojo prvotno smer in praktično ni bilo komunikacije z volanom kljub vrtenju, tako da dobre pnevmatike zadaj niso kaj dosti koristile.

V vašem intervjuju pa piše da je potrebno dati boljše gume zadaj. Mene je test na Vranskem prepričal ravno nasprotno.
 
Luks1
Novinec
 
Prispevkov: 118
Pridružen: Sr jan 14, 2009 4:46 pm
Kraj: LJ

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a Luks1 Po sep 15, 2014 3:51 pm

Ker sem pred nakupom zimskih pnevmatik za avtodom, me zanima razlika med pnevmatiko za avtodom in pnevmatiko za kombinirano vozilo.
Potrebujem indeks nosilnosti okrog 120 in takšne so v ponudbi tudi za kombije.
Je razlika le v oznaki CP in C ali je razlika tudi v sami strukturi, različnih max polnilnih tlakih,...?
 
mropc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 590
Pridružen: So feb 06, 2010 3:36 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a mropc Po sep 15, 2014 4:40 pm

Na poligonu in v slalomu je use kul. samo na cesti pa jaz mnogo lažje lovim nos (z gasom) kot rit. ko ti enkrat odnese rit zaradi slabih gum zadaj, ti ne pomagajo dobre gume spredaj

govorim seveda po ovinkastih cestah po dežju
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bucko_99 Po sep 15, 2014 5:41 pm

mropc je napisal/-a:Na poligonu in v slalomu je use kul. samo na cesti pa jaz mnogo lažje lovim nos (z gasom) kot rit. ko ti enkrat odnese rit zaradi slabih gum zadaj, ti ne pomagajo dobre gume spredaj

govorim seveda po ovinkastih cestah po dežju


na poligonu ni nič kul, ker ravno losov test(vožnja med stebrički, ki ponazarja zelo ekstremno zavijanje oziroma ovinke) je pokazal da ne moreš zadka lovit s sprednjimi slabimi gumami, ker al sučeš levo al desno volan avto gre svojo pot.
Lažje je lovit rit(s sprednjimi gumami) kot pa da spredaj gume ne zagrabijo in je ravno tako kot da ne bi imel volana in ti dobre gume zadaj čisto nič ne pomagajo.
 
mropc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 590
Pridružen: So feb 06, 2010 3:36 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a mropc Po sep 15, 2014 6:25 pm

no mene neboš prepričal. ko mi je sredi zaprtega ovinka odneslo rit(dobre gume spredi, slabe zadaj) ni šanse da bi avto ulovil. do sedaj sem po tej isti cesti šel 1000x in sem zmeraj ulovil nos z dodajanjem gasa(gume spodrsavale) in sem zmeraj avto ulovu ko so bile dobre gume zadaj, in slabe spredaj
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bucko_99 Po sep 15, 2014 7:17 pm

kaj če te pa spredaj volan ne uboga, ker gume enostavno ne primejo, kaj ti potem koristi stabilen zadek? Zaviješ levo, zaviješ desno avto pa gre naravnost in ne reagira na volan...
Verjetno bi te odneslo tudi če bi imel vse 4 gume nove tako da škoda razprave. Mal bo treba fiziko obnovit ;)
p.s. gas se vsakem primeru dodaja če te začne nesit v eno smer pa če so gume dobre ali slabe.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3835
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a TrijoAdijo To sep 16, 2014 6:17 am

bucko_99 je napisal/-a:Jaz sem enkrat gledal na oddaji Volan test, kjer so dali enkrat obrabljeni gumi zadaj, drugič spredaj.
Avto je bil veliko bolj vodljiv na losovem testu z slabšimi gumami zadaj in dobrimi spredaj. Z slabšimi gumami spredaj in boljšimi gumami zadaj praktično še prvega zavoja voznik ni izpeljal. Kolikor se spomnen je bil test narejen na Vranskem.

Zadek je sicer odneslo pri boljših gumaj spredaj in slabših zadaj, vendar se je nekako dalo skorigirati z volanom v vrtenje v isto smer zadka.
Ko pa so bile slabše gume spredaj je pa že pri prvem zavoju šel avto svojo prvotno smer in praktično ni bilo komunikacije z volanom kljub vrtenju, tako da dobre pnevmatike zadaj niso kaj dosti koristile.

V vašem intervjuju pa piše da je potrebno dati boljše gume zadaj. Mene je test na Vranskem prepričal ravno nasprotno.


Dej raje kej bolj pametnga glej po TV kot pa uno burek oddajo z unimi bebastimi bureki, da ne boš še ti izpadu bebast burek...
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
skopusnik
Novinec
 
Prispevkov: 495
Pridružen: Pe jul 18, 2008 7:59 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a skopusnik To sep 16, 2014 6:39 am

Kaj pa če bi oba povedala ali vozita avto s pogonom spredaj ali zadaj?
www.mihafabijan.si
Renault Sport
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1061
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a EX-B To sep 16, 2014 7:22 am

bucko_99 je napisal/-a:Jaz sem enkrat gledal na oddaji Volan test, kjer so dali enkrat obrabljeni gumi zadaj, drugič spredaj.
Avto je bil veliko bolj vodljiv na losovem testu z slabšimi gumami zadaj in dobrimi spredaj. Z slabšimi gumami spredaj in boljšimi gumami zadaj praktično še prvega zavoja voznik ni izpeljal. Kolikor se spomnen je bil test narejen na Vranskem.

Zadek je sicer odneslo pri boljših gumaj spredaj in slabših zadaj, vendar se je nekako dalo skorigirati z volanom v vrtenje v isto smer zadka.
Ko pa so bile slabše gume spredaj je pa že pri prvem zavoju šel avto svojo prvotno smer in praktično ni bilo komunikacije z volanom kljub vrtenju, tako da dobre pnevmatike zadaj niso kaj dosti koristile.

V vašem intervjuju pa piše da je potrebno dati boljše gume zadaj. Mene je test na Vranskem prepričal ravno nasprotno.

Preberi se enkrat celoten tisti odstavek iz clanka, pise tocno kaj je point slabih gum spredaj in boljsih zadaj.. Ce imas spredaj slabse gume, bos ze v osnovi vozil bolj previdno in pocasi, saj preko sprednjih gum dobivas vecino tistega feelinga za cesto in naceloma bo do nevarne situacije prislo kasneje in pocasneje, ce sploh. Point ni v resevanju ze nastale situacije, point tega je v preprecevanju nastanka takih situacij. Druga zgodba je na poligonu, kjer ti zadevo pricakujes in si 100% pripravljen ukrepat. Noben me ne bo preprical, da med vsakodnevno voznjo je tako 100% pripravljen in skoncentriran kot na poligonu na take situacije, vsaj ne celotno vsakodnevno voznjo. V Volanu je bila prikazana pretirana situacija, kjer je brez obcutka za hitrost in feeling ceste na hard zavil in seveda je slo s slabsimi gumami samo naprej, popolnoma pricakovan rezultat, ampak kot sem ze opisal, point ni v resevanju ze nastale situacije.
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bucko_99 To sep 16, 2014 7:49 am

@trijoadijo: za tak denar kot ga v žep dajo voditelji oddaje Volan bi jst brez problema bil burek al karkol si že mislu.

dost je blo o teh gumah, naj še kdo kaj vpraša gospoda o strukturi gum ;)
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3835
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a TrijoAdijo To sep 16, 2014 8:25 am

Oni so vsaj plačani, da izpadejo bebavi bureki, ti pa pač nisi plačan za to isto funkcijo...Vsekakor je bil le dobronamerni nasvet.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 10:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k To sep 16, 2014 9:11 am

Odgovor bucko_99:

Vse kar ste navedli v svojem vprašanju/komentarju drži. In v zapisanem je skrit tudi odgovor na to vprašanje.

Eno je testiranje zmogljivosti pnevmatik na poligonih, kjer so znani pogoji pod katerimi se testiranje izvaja (hrapavost vozišča, hitrost vozila, temperatura okolice, temperatura vozišča, radiji zavojev, stanje pnevmatik, zmogljivosti voznika...) drugo pa vožnja v realnih pogojih, ko vozniku večina teh podatkov največkrat ni poznana.

Pri vožnji skozi zavoj s kritično hitrostjo na mokrem in spolzkem vozišču bi nam torej na vozilu, s spredaj nameščenimi obrabljenimi pnevmatikami (z manjšo preostalo globino profila) in zadaj nameščenimi novimi pnevmatikami, najprej seveda odneslo sprednji del vozila. Pri tem pride do pojava, ko sprednje pnevmatike niso sposobne prenesti bočnih sil iz vozila na vozišče, ki bi bile potrebne da varno prevozimo zavoj, zaradi česar vozilo vztraja v prvotni smeri vožnje in pravimo da nam sprednji del zdrsne.

Kot vozniki se pri realnih pogojih vožnje skozi ovinke, posebej še na mokrih in spolzkih voziščih, vsekakor želimo izogniti zdrsu sprednjega dela vozila, torej (pod)zavestno prilagajamo hitrost vožnje sposobnostim prenosa bočnih sil sprednjih pnevmatik. Pogosto pravimo, da na 'volanu čutimo vozilo oz. vozišče'. V kolikor smo z vozilom s sprednjimi nameščenimi slabšimi pnevmatikami prevozili zavoj brez zdrsa sprednjega dela vozila, nam tudi zagotovo ne bo zdrsnil zadek vozila, torej smo zavoj prepeljali varno.

V kolikor bi imeli pri vožnji v zavoj pri enakih pogojih, spredaj nameščene nove pnevmatike, zadaj pa obrabljene, bi bile sprednje pnevmatike sposobne prenesti bistveno višje bočne sile, zaradi česar bi posledično imeli občutek, da lahko zavoj prepeljemo z višjo hitrostjo. Pri tem nam zadnje-obrabljene pnevmatike ne bi bile sposobne prenesti tako visokih bočnih sil na vozišče in bi nam zadek odneslo. Vozilo postane med vožnjo nestabilno, kar zahteva od voznika nenadno reakcijo - popravek smeri
vožnje, v kolikor želimo vozilo umiriti in varno prevoziti zavoj. Takšnega popravka smeri vožnje, ki ga opravimo s pravilnim vrtenjem volanskega obroča vozila nas pri učenju vožnje v avtošolah ne učijo in ga praviloma povprečen voznik v kritični situaciji ni sposoben izvesti, zaradi česar se želimo v praksi takšnim situacijam izogniti. Iz tega dejstva izhaja priporočilo proizvajalcev pnevmatik, da se nove (boljše) pnevmatike namestijo na zadnjo os vozila, slabše (obrabljene) pa spredaj.

V vsakem primeru vsem voznikom priporočam obisk kakšne izmed šol varne vožnje, kjer jih bodo izkušeni inštruktorji tudi praktično seznanili z zgoraj opisanimi situacijami in o tem kako v takšnih situacijah reagirati.

Pri vsem zapisanem pa je seveda potrebno upoštevati zakonska določila pri kateri preostali globini profila je potrebno pnevmatike zamenjati. Priporočilo podjetja Continental je, da se pnevmatike zamenja ko je preostala globina profila pnevmatik manjša od 4mm za zimske pnevmatike in 3 mm za letne pnevmatike.

Pa varno vožnjo.

LP,

Tihomir
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 10:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k To sep 16, 2014 11:08 am

Odgovor Luks1:

Za vsako pnevmatiko ki jo namestimo na vozilo sta, poleg dimenzij pnevmatik, pomembna še podatka o indeksu nosilnosti (LI-Load Index) in indeksu hitrosti (SI-Speed Index). Na vozilo moramo namestiti pnevmatike z odgovarjajočima (ali večjima) indeksoma hitrosti in nosilnosti, kot so zapisani v tehnični dokumentaciji vozila, pri čemer za zimske pnevmatike velja, da je lahko indeks hitrosti nižji za 2 razreda.

Tako lahko na vaš avtodom brez skrbi namestite zimsko pnevmatiko, ki je sicer namenjena za običajna kombinirana vozila (v kolikor vam ustreza indeks nosilnosti).

Z oznako C so označene pnevmatike namenjene za kombinirana vozila, ki imajo večji indeks nosilnost od običajnih pnevmatik za osebna vozila. Z oznako CP so običajno označene pnevmatike posebej prirejene za avtodome (CP- Camper), ki so robustnejše izvedbe profila kotalne površine, primerne tudi za vožnjo izven asfaltiranih vozišč, izboljšano smerno stabilnostjo v primeru večjih osnih obremenitev na zadnji osi... Pnevmatike CP izvedbe obstajajo običajno samo v letni izvedbi, tako da se v primeru uporabe pozimi, lahko na avtodom namestijo običajne zimske C pnevmatike. Tudi v primeru letnih pnevmatik se lahko na avtodom namestijo običajne C pnevmatike z ustreznima indeksoma.

Pri CP izvedbi pnevmatik je potrebno poudariti, da nimajo navedenega indeksa nosilnosti v primeru dvojne postavitve pnevmatik na zadnji osi (zadnja os - 4 pnevmatike), kakor je to pri C pnevmatikah in ga v tem primeru izračunamo po formuli 1,85x LI (enojne postavitve).

Primer:
215/70 R15C 109/107 R -> C-pnevmatika z navedenima LI indeksoma enojne (109=>1030kg) in dvojne postavitve (107=>2x975=1950kg) in indeksom hitrosti R=170km/h
215/70 R 15 CP 109 R -> CP pnevmatika brez navedenega LI v dvojni postavitvi -> enojna postavitev 109 =>1030kg, dvojna postavitev 1,85x1030=1905kg, pri indeksu hitrosti R=170km/h

Pomeni da imajo CP pnevmatike v dvojni postavitvi nižjo nosilnost od C pnevmatik 1905kg<1950kg (2x975kg)

Posebej pomembno pri tem pa je vzdrževanje pravilnega tlaka v pnevmatikah, ki pa je seveda odvisen od dejanske osne obremenitve avtodoma.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bucko_99 To sep 16, 2014 11:16 am

Hvala za odgovor. Sedaj pa razumem priporočila in mi je logično. Torej če sem prav razumel povprečen voznik bo hitro opazil da mu sprednji del ne komunicira dobro in bo pazil(pri slabih gumah spredaj), če mu pa spredni del dobro komunicira(ima dobre gume spredaj) pa ne bo pričakoval da bi mu lahko zdrsnil zadek pri večjih hitrostih oziroma bo to težje reševal.

No @TrijoAdijo, le nisem izpadel takšen burek... in sem imel prav.

Gospod Tihomir vprašal bi vas še nekaj. Kakšna je skrivnost da se gume kvalitetnejših znamk zadnja leta vse manj in manj obrabljajo. Je to boljši kavčuk, nove primesi v postopku izdelave, sam postopek izdelave gum...?

Vprašal bi tudi koliko izgubi guma na kvaliteti, če dve leti stoji in je primerno skladiščena in kakšni pogoji se smatrajo za primerno skladiščenje? Je potrebno ob skladiščenju tudi gumo namazati s kakšno pasto?

Zanima me tudi koliko vpliva na gumo oziroma hitrejše staranje in tršo gumo samo sonce? Nekdo ki avto garažira v primerjavi z nekom ki ima avto "24ur vsak dan parkiran pred blokom na soncu" ima z istim številom prevoženih kilometrov in istim načinom vožnje verjetno bolj ohranjene gume?

In pa še zadnje vprašanje: Kdaj bi vi svetovali da je zadnji čas menjati gumo časovno in koliko prevoženih kilometrov(tudi če profil ustreza še zakonskim določilom) za povprečnega uporabnika, ki se drži predpisov na cesti in vozi po omejitvah.
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 10:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k To sep 16, 2014 4:20 pm

bucko_99 je napisal/-a:Torej če sem prav razumel povprečen voznik bo hitro opazil da mu sprednji del ne komunicira dobro in bo pazil(pri slabih gumah spredaj), če mu pa spredni del dobro komunicira(ima dobre gume spredaj) pa ne bo pričakoval da bi mu lahko zdrsnil zadek pri večjih hitrostih oziroma bo to težje reševal.

Natančno tako.
bucko_99 je napisal/-a:Kakšna je skrivnost da se gume kvalitetnejših znamk zadnja leta vse manj in manj obrabljajo. Je to boljši kavčuk, nove primesi v postopku izdelave, sam postopek izdelave gum...?

Pri tem gre vsekakor za kombinacijo naštetega, torej zmesi materiala kotalne površine pnevmatike, oblike profilov, pa tudi povečanih notranjih in končne kontole v procesu proizvodnje pnevmatik, vse večjega števila opravljenih testiranj pred začetkom in med trajanjem proizvodnje pnevmatik...
bucko_99 je napisal/-a:Vprašal bi tudi koliko izgubi guma na kvaliteti, če dve leti stoji in je primerno skladiščena in kakšni pogoji se smatrajo za primerno skladiščenje? Je potrebno ob skladiščenju tudi gumo namazati s kakšno pasto?

Pravilno se pnevmatike brez platišč skladiščijo pokončno, tiste na platiščih pa leže ali obešene za platišča na kavljih. Proizvajalci pnevmatik se strinjajo, da se do 5 let stara pnevmatika, ki je bila ves čas pravilno skladiščena (brez prisotnih kemičnih vplivov, vplivov UV svetlobe, pri stalni temperaturi...) smatra kot nova pnevmatika z nespremenjenimi tehničnimi karakteristikami.
bucko_99 je napisal/-a:Zanima me tudi koliko vpliva na gumo oziroma hitrejše staranje in tršo gumo samo sonce? Nekdo ki avto garažira v primerjavi z nekom ki ima avto "24ur vsak dan parkiran pred blokom na soncu" ima z istim številom prevoženih kilometrov in istim načinom vožnje verjetno bolj ohranjene gume?
In pa še zadnje vprašanje: Kdaj bi vi svetovali da je zadnji čas menjati gumo časovno in koliko prevoženih kilometrov(tudi če profil ustreza še zakonskim določilom) za povprečnega uporabnika, ki se drži predpisov na cesti in vozi po omejitvah.

UV žarki vplivajo na staranje gume kot sestavnega materiala pnevmatike. Kljub temu, da se zmesem pnevmatik dodajajo sredstva proti staranju pnevmatik, pa je izgled pnevmatike, ki je bila vsak dan na soncu drugačna od tiste garažirane. V vsakem primeru pa bi naj običajno vzdrževano in normalno uporabljano pnevmatiko zamenjali po 10 letih uporabe, kljub temu da je preostala globina profila pnevmatike še zadovoljiva. To obdobje bi morala vzdržati oz trajati tudi pnevmatika, ki ne bi bila garažirana oz.
'24 ur parkirana pred blokom'.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bucko_99 To sep 16, 2014 9:57 pm

Škoda da ni več vprašanj na to temo še od ostalih. Sam sem mnenja da je lahko sto in en elektronski sistem za varnost, tudi 4x4 pogon, vendar če ni dobre pnevmatike, to nič ne pomaga in avto gre svojo pot. Letos je bilo zanimivo opazovati v motošportu kako se je izboljšal 24h Le Mans samo na račun izboljšanje pnevmatik.
Moje zadnje vprašanje na to temo bi bilo, kaj je tisto kar uvršča znamko Continental v vrh gumarske industrije in kako bi me kot kupca prepričali zakaj kupiti ravno Continental (zimske) pnevmatike. Hvala.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3835
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a TrijoAdijo Sr sep 17, 2014 6:13 am

bucko_99 je napisal/-a:No @TrijoAdijo, le nisem izpadel takšen burek... in sem imel prav.



Prav že prav, ampak moj OFF se je nanašal na oddajo Volan... ;)
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 10:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Sr sep 17, 2014 10:22 am

bucko_99 je napisal/-a:Moje zadnje vprašanje na to temo bi bilo, kaj je tisto kar uvršča znamko Continental v vrh gumarske industrije in kako bi me kot kupca prepričali zakaj kupiti ravno Continental (zimske) pnevmatike. Hvala.

Znamka Continental se, poleg znamk Bridgestone, Good Year in Michelin, uvršča v tako imanovani premium razred proizvajalcev pnevmatik. Vsak izmed proizvajalcev pnevmatik ima svoje argumente, zakaj kupovati ravno njihove pnevmatike, če pa ti vzdržijo, pa na koncu največkrat presodijo uporabniki.

Kot argumente, zakaj kupiti pnevmatike znamke Continental, vsekakor lahko naštejem:
- konstantno vrhunske rezultate na testiranjih v vseh državah (Francija, Nemčija, Avstrija, Finska, Rusija...) in sicer v vseh razredih zimskih in letnih pnevmatik (Eco, Premium, Sport, Winter...),
- najvišji odstotek prvovgradnje (OE) pnevmatik Continental pri evropskih proizvajalcih vozil (Mercedes Benz >50%, Opel >45%, Renault >50%, BMW >50%, Volkswagen > 35%...),
- urejena in razvejana mreža poprodajnih aktivnosti za pnevmatike vseh znamk pod okriljem podjetja Continental (Continental, Semperit, Uniroyal, Barum, Gislaved, Viking, Matador, General Tire, Mabor, Motrio, Sportiva),
- 99% pokritost z dimenzijami in tipi pnevmatik za najrazličnejša vozila (osebna, kombinirana, 4x4, SUV...)

bucko_99 je napisal/-a:Letos je bilo zanimivo opazovati v motošportu kako se je izboljšal 24h Le Mans samo na račun izboljšanje pnevmatik.

V Formuli 1 se še vedno uporabljajo 13'' pnevmatike ...

bucko_99 je napisal/-a:Sam sem mnenja da je lahko sto in en elektronski sistem za varnost, tudi 4x4 pogon, vendar če ni dobre pnevmatike, to nič ne pomaga in avto gre svojo pot.

Pomembnost vpliva pnevmatik in njihovih karakteristik na obnašanje vozila lepo ilustrira naslednji primer: opravili smo testiranje obnašanja vozil na poligonu na mokri podlagi (ti.: wet handling) in sicer z:
- vozilom BMW Compact 316i letnik 2000, opremljenim z varnostnimi sistemi, kot so bili takrat na razpolago (ABS) in najnovejšimi pnevmatikami Continental Conti Premium Contact 5;
- vozilom BMW 116i, letnik 2014, opremljenim z vsemi modernimi varnostnimi sistemi (ABS, ASR, ASC, BAS...) in pnevmatikami Continental Conti Premium Contact, izdelanimi sicer leta 2014, a z uporabljenimi materiali in tehnologijami, kot so se uporabljali v času proizvodnje teh pnevmatik okrog leta 2000.

Postavi se vprašanje, katero vozilo se je boljše obneslo na testiranju?

Lep pozdrav,

Tihomir
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1036
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a gasolinedream Sr sep 17, 2014 10:39 am

Spoštovani!

Imam vprašanje glede skladiščenja pnevmatik. Je dovolj če jih zavite v črno vrečo postavim v kletne prostore (okoli 20°c, pozimi kakšno stopinjo manj) za polovico leta ko jih ne uporabljam, ali je priporočljivo naredit še kaj drugega? Ne gre za skladiščenje za dolgo časa, pač pa za eno sezono, do premontaže. Po 4ih oz. 5ih letih, ko izgubijo profil/oprijem pa jih tako ali tako zamenjam.

In še drugo vprašanje, koliko pnevmatikam škoduje premotaža (npr. primer z enimi platišči, in ločenimi zimskimi ter letnimi pnevmatikami) vsake pol leta. So ločena platišča, in premontaža zgolj ob menjavi za nove pnavmatike, kaj boljša rešitev?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Bing [Bot] in 6 gostov