nasamorpheus je napisal/-a:cc09 je napisal/-a:Ko sem bil nazadnje v Ljubljani, nisem videl nobene čezoceanke. Smrdljivih dizlov pa kar nekaj.
Pol dizlov pri nas ni euro 5-6 ampak 2-3 , ker imajo odstranjene filtre DPF. To še na Hrvaškem kontrolirajo pri nas pa ne, ker vlada ve da smo revni kot cerkvene miši, zapufani za smrdljive 10 let stare VW, Renaulte in Škode in bi si z ukrepom, kot je kontrola DPF nakopala bes svojih predvsem vaških volilcev, ki se iz vukojebin vozijo v mesto namesto da bi kmetovali . Še bolj žalostno je pa to, da ima folk dizle tut za po mestu in so zaradi tega potem primorani DPF odstranit , ker nimajo keša za popravilo, menjavo in podobno. Jih poznam par čudakov, ki se vozijo vsak dan z smrdljivim dizlom 5km po mestu. Medtem je pa več kot pol novih avtov na Norveškem električnih, čeprav so po zalogah nafte med 5 na svetu. Ampak Slovenec je tipičen zaplankan kmetavz, ki ne vidi prou daleč zaradi saj od kurjave in golfov. Alternativa bo vodik in v Kaliforniji to lepo laufa. Toyota je tam spet 20 let pred vsemi. Alternativa je tudi urejen javni prevoz kot npr v Španiji kjer prideš z lahkoto z busem ali vlakom v vsako vas. Pozitiven primer je pri nas končno urejena nova / stara linija vlaka Kočevje - Ljubljana. Alternativa je kolo, pa skiro pa noge.. Alternative so , za vsakega se nekaj najde. Razen za primitivce, za te bo pa višji davek.
nasamorpheus je napisal/-a:"Ker se razpon vozil, njihova prilagodljivost in zmogljivosti zelo razlikujejo med segmenti, bodo v različnih segmentih v različnih razmerjih potrebni baterijska električna vozila, vozila na gorivne celice, biogoriva in sintetična goriva. Če se bomo pri doseganju razogljičenja prometa zatekali le k eni tehnologiji, se nam lahko zgodi ne le to, da ne bomo dosegli želenega zmanjšanja emisij, ampak tudi tvegamo, da v tej edini tehnologiji – ali pa hitrosti njenih proizvodnih in oskrbovalnih linij – ne bomo dosegli napredka, ki smo ga pričakovali."
Alternativa ne bo samo ena.
J.McLane je napisal/-a:1995 - 106 Electrique je imel 12 kWh NiCd baterijo, 20 kW motor in top speed 90km, 100 km doseg je bil mogoč edino na NEDC testnem ciklu.
2011 - Nissan Leaf, iMiev/C-Zerro/iON - 18-24 kWh Li-ion
2018 - Nissan Leaf, Zoe - 40 kWh baterija
2020 - Peugeot e-208 - 50 kWh baterija (340 km po WLTP kar bi pomenilo ca. 440 km po NEDC)
Pa glede podeželja, ravno tam so EV najbolj zanimivi, saj se ravno ti avtomobili vsak dan vozijo v službo nekam v mesto, torej vsak dan tistih enakih 60-100 km na šiht. Kaj ti bo EV v mestu, kjer je isti drek ali greš s svojim avtom ali s trolo na šiht, pa tisti 5-10 km se res ne splača imeti avta, ki ti kuri 1,5 €/km, ker tudi če ti kuri 10€/100 km pri taki kilometrini to ni nek strošek.
Če gledam samo moj kraj (50 km do LJ) poznam dva s Kono EV in enega z Leafom.
BlackT je napisal/-a:nasamorpheus je napisal/-a:cc09 je napisal/-a:Ko sem bil nazadnje v Ljubljani, nisem videl nobene čezoceanke. Smrdljivih dizlov pa kar nekaj.
Pol dizlov pri nas ni euro 5-6 ampak 2-3 , ker imajo odstranjene filtre DPF. To še na Hrvaškem kontrolirajo pri nas pa ne, ker vlada ve da smo revni kot cerkvene miši, zapufani za smrdljive 10 let stare VW, Renaulte in Škode in bi si z ukrepom, kot je kontrola DPF nakopala bes svojih predvsem vaških volilcev, ki se iz vukojebin vozijo v mesto namesto da bi kmetovali . Še bolj žalostno je pa to, da ima folk dizle tut za po mestu in so zaradi tega potem primorani DPF odstranit , ker nimajo keša za popravilo, menjavo in podobno. Jih poznam par čudakov, ki se vozijo vsak dan z smrdljivim dizlom 5km po mestu. Medtem je pa več kot pol novih avtov na Norveškem električnih, čeprav so po zalogah nafte med 5 na svetu. Ampak Slovenec je tipičen zaplankan kmetavz, ki ne vidi prou daleč zaradi saj od kurjave in golfov. Alternativa bo vodik in v Kaliforniji to lepo laufa. Toyota je tam spet 20 let pred vsemi. Alternativa je tudi urejen javni prevoz kot npr v Španiji kjer prideš z lahkoto z busem ali vlakom v vsako vas. Pozitiven primer je pri nas končno urejena nova / stara linija vlaka Kočevje - Ljubljana. Alternativa je kolo, pa skiro pa noge.. Alternative so , za vsakega se nekaj najde. Razen za primitivce, za te bo pa višji davek.
Ti si meni taki car. Jaz bi z javnim prevozom bil od doma 14ur, namesto 9,5. Pa nisem v vukjebini. Poglej vlak NG-LJ, ali pa avtobus, pa še ceno. In če nimaš možnosti polnjenja doma ali pa v službi si v riti. Kmet gor al dol. Za avto pa tudi skrbim kot da bi bil star 1leto in ne 15 (servisi itd.) in mi niti na misel ne pride da bi DPF ven metal. Elektrika pač (še) ni zame.
nasamorpheus je napisal/-a:Iz Kočevja pride vlak v eni uri 10 minut. Koliko rabiš z avtom v prometni konici? Rekle sem, da je alternativa javni prevoz pod pogojem, da je urejen, kar pa naš še ni, ker ga vladi ni treba urejati , ker imamo 15 let stare dizle, ki nas prevažajo naokoli. Tvoj verjetno sploh nima filtra Aja pa dieselgate sem si jaz izmislil ane
Ivan36 je napisal/-a:Ehh EV pa zima in mraz tisti pravi mraz -20°C Byorn včeraj NOVA Tesla 3 predviden domet ob prispetju 15% na -15°C pride do cilja tam -21°C in domet 6,66%
2021 Tesla Model 3 cold weather testing part 1
http://www.youtube.com/watch?v=RHAZQfiLLm0&t=932s
Torej naši mlinčki na Elektriko bi ob -14°C v državi prevozili ene 60km/ 80km od 120 km/ 140km v lepem vremenu okrog 0°C???
J.McLane je napisal/-a:Za relacijsko/mestno vožnjo je WLTP kar dosegljiva ocena, na AC je pa vse odvisno od hitrosti, zakonom fizike pač ne moreš ubežati. Tudi pri ICE jim ne moreš, čeprav bodo nekateri trdili drugače.
Napredek v sami tehnologiji sploh ni tako kritičen kot se zdi, bolj je kritično to, da so se baterije pocenile iz $1000/kWh na $100/kWh v 10 letih. Dokler so delali EVje v malih serijah niso mogli biti poceni, ko začneš delati po sto tisoč letno in posamezne sklope vgrajuješ v milijon avtov letno pa zadeve postanejo poceni.
Firediver je napisal/-a:Analogno, drugje so tudi ptice bolj brihtne in se lopaticam vetrnih elektrarn izognejo, pri nas pa nimamo te sreče...
Firediver je napisal/-a:Analogno, drugje so tudi ptice bolj brihtne in se lopaticam vetrnih elektrarn izognejo, pri nas pa nimamo te sreče...
xxl je napisal/-a:Kakorkoli, dejstvo je, da so baterije občutljive na nizke temperature. Meni hibrid pije skoraj liter več, pa so temperature okrog ničle. Norvežane težko razumem, kako to, da jih to ne moti?
Sem gledal kako vklopi gretje aku 34 km pred ciljem
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov