Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Zmaj78
Novinec
 
Prispevkov: 478
Pridružen: To avg 23, 2005 2:51 pm
Kraj: Mazda Mx-6 2.5i 24v LPG

Avto na plinski pogon?!

Napisal/-a Zmaj78 Sr sep 14, 2005 6:35 pm

Situacija je sledeča:
dons sem se pogovarju z enim frajerjem ki ima Meco S320 (1994) in pol mal debata nanese "ti kok pa kej tale žival troši" in mi dedc reče da je pa to itak na plin in da se za futranje avta on itak ne sekira. No ker pa je men tale plin total neznanka, sem počas rajš spremenu debato, ker nisem mev čist pojma o čem se govori. Rekel pa je še da mu troši plina tolk kot da bi stvar pila cca. 7 litrov benza (verjetno je mislu v smislu stroškov v dnarju). Pol pa mi je ta podatek dal mislit, ker taka zverina po mojem pije drgač že pri 90 kmh vsaj kakšnih 10 litrčkov, pol pa povprečna da je kakšnih 15 litrov (ne me zdej tle prijet za besedo, ker samo naglas razmišljam :))))

No pač zanima me če kdo ve za koga ki je avto predelal in se vozi na plin, kaki so stroški in kolk je dejansko prišparal na ta račun. Ker mogoče bi mi bla zadeva zanimiva, glede na to da delam skoraj 40000 km na let. Nekdo mi je reku da bi prišla predelava cca. 300 smukov oz. naših Francetov iz Vrbe! :)))

Vaša mnenja oz. izkušnje!
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Sr sep 14, 2005 6:38 pm

mislim da ta debata že nekje obstaja..
 
Uporabniški avatar
perko84
Uporabnik
 
Prispevkov: 1160
Pridružen: Po mar 28, 2005 6:03 pm
Kraj: malo tu, malo tam

Napisal/-a perko84 Sr sep 14, 2005 6:39 pm

je bla pred kratkim ena taka debata na forumu-mal poišč ;)
 
Uporabniški avatar
subi92
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1622
Pridružen: Če dec 16, 2004 9:19 am

Napisal/-a subi92 Sr sep 14, 2005 6:39 pm

O plinu je bilo že veliko napisanega. Dvomim da tipu žre toliko manj :shock: ker je baje pri osnovni predelavi poraba lahko max. 10% višja in 10% manjša moč motorja. Razen pri novejših izvedbah motorjev pri avtih se uporabi drug dražji sistem za doziranje plina, pri katerem pa se poraba in moč ne pozna. Resnično pa je da če se veliko voziš in ti cena 254 SIT ni všeč in bi imela raje liter plina za 146sit GO FOR IT. :D
Subaru Legacy 2.0 AWD 1998, Mazda Premacy 1.8 l.2000, Ford Fiesta MK1 1979
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Sr sep 14, 2005 6:46 pm

Vse zasluge za ta post grejo uporabniku nebivedu oz. še nekaterim drugim,ki so ta post sestavili skupaj. Jst sem samo kopiru iz zup-racing foruma
nebivedu je napisal/-a:Tole je povzeto iz foruma nivaoffroadteam.

je pa zelo dobro napisano vse o avtoplinu in kako se montira + slike od montaže in kaj se vse potrebuje, na koncu pa še izračun koliko se prišpara že v prvih 10.000 kilometrih vožnje.

Boško je napisal/-a:Tu je še moja predelava, čeprav plina nisem montiral v terenca, bo mogoče objava prišla v poštev tudi za vaše avtomobile.

Slika
Za predelavo mojega avta na avtoplin sem se začel zanimati februarja letos, ko sem prebral članek v reviji Mobil. Zadeva se mi je zdela zanimiva v glavnem zaradi cenejše vožnje, nižjih vzdrževalnih stroškov avta in čistejših izpušnih plinov.
Pri nas je bila predelava aktualna pred ca. 25 leti, potem pa se je število avtomobilov na plin zmanjšalo zaradi visoke cene plina in nizke cene bencina. Zaradi nestrokovnih vgradenj v tistem času in ročnega prečrpavanja plina iz gospodinjskih jeklenk se je zgodilo tudi nekaj nesreč in veliko nepoučenih ljudi ve v zvezi z avtoplinom povedati samo to, da je nevaren.
Glede varnosti današnjih plinskih naprav nisem imel pomislekov, glede na to, da se na plin vozijo v večini evropskih držav (in svetu), kjer so varnostni zakoni še strožji od slovenskih.
Z vstopom Slovenije v EU se je cena bencina začela približevati evropskemu povprečju, cena plina pa se je približala 1/2; cene bencina.
Prva stvar, ko sem začnel razmišljati o predelavi na avtplin je, koliko me bo stala predelava in koliko bom prihranil pri vožnji na avtoplin.
S predelanim avtom se lahko vozimo na plin ali bencin, vrsto goriva pa lahko zamenjamo tudi med vožnjo.

Osnovni deli, ki sestavljajo vsako plinsko napravo so:
-plinski rezervoar (lahko je cilindrične oblike ali toroidne - namesto rez. kolesa)
Slika Slika
-ventil za polnjenje plina (nahaja se na zunanji strani vozila)
Slika Slika
-multiventil (plovec za količino goriva in elektromagnetni ventil za zaporo plina iz rezervoara, ko motor ne deluje).
Slika
-filter plina z elektromagnetnim ventilom (nahaja se pred uparjalnikom)
Slika
-uparjalnik (tekoči plin upari v plinsko stanje)
Slika
-preklopnik plin - bencin
Slika Slika

Dodatni deli glede na vrsto plinske naprave:

+ sistem za vplinjač:
-mikser (meša plin z zrakom). Plinska šoba (mikser) je montirana pred loputo plina v vplinjaču, količina plina pa se preko izparilca dozira glede na vakum, ki nastaja v sesalni cevi.
Slika


Slabost sistema je, da je možna detonacija plina v sesalni cevi, kar kahko poškoduje ohišje zračnega filtra, če je to iz plastike. Posledice detonacije je možno omiliti z t.i. zaščito povratnega plamena – izgleda kot zamašek, ki se ob detonaciji plina odpre in spusti nastali pritisk iz sesalne cevi.

+ sistem Loveco - za motorje z elektronskim (Monotronic, MPI, MPFI) ali mehanskim vbrizgavanjem bencina K Jectronic, KE Jectronic) – količina plina se preko izparilca dozira glede na vakum v sesalni cevi:
-mikser (montiran je pred loputo plina v sesalni cevi – meša plin z zrakom)
Slika
-lambda regulator (za vozila z lambda sondo-glede na signal iz lambda sonde dodatno uravnava količino plina v motor.
Slika
Namesto njega nekje montirajo navaden ventil, ki ga ročno nastavijo - v tem primeru homologacija pri nas ni možna.
Slika
-emulator šob - za vozila z električno krmiljenimi bencinskimi šobami (MPI ali MPFI), ki ob vožnji na plin odklopi in simulira delovanje bencinskih šob, da ne pride do napake v glavnem motornem računalniku.
Slika
Sistema za vplinjač in loveco sta v osnovi enaka, razlika med njima je le v delni elektronski regulaciji vbrizganega plina (podobno kot razlika med K in KE Jectronicom za bencinski vbrizg). Tudi ta sistem je občutljiv na povratni plamen, ki nam lahko uniči K glavo (Mengenteiler) ali raznese plastično sesalno cev (v avtomobile s tako cevjo se ne montira!). Tudi tu lahko posledice povratnega plamena omilimo z zaščito povratnega plamena.

+ sistem za večtočkovno vbrizgavanje (MPI, MPFI) – tu se plin dozira pred sesalnim ventilom v vsak valj posebej v času ko je le-ta odprt.
-računalnik – v sodelovanju z motornim računalnikom določa količino
vbrizganega plina in čas vbrizga v vsak valj posebej ter odklopi bencinske šobe.
Slika
-elektromagnetni ventili – odpirajo dovod plina v posamezne valje
Slika
-šobe – vbrizgavajo plin pred sesalnim ventilom
Slika
-fini filter uparjenega plina
Slika

Pojav detonacije plina izven valja tu ni možen, ker se plin vbrizgava samo pri odprtem sesalnem ventilu direktno v valj, v sesalni cevi pa je ves čas samo zrak. Zaradi te lastnosti je tak sistem edini primeren za avtomobile s plastično sesalno cevjo.

Na začetku sem se odločil za sistem Lovtec (venturi), ki je cenovno najbolj ugoden (vendar tudi tehnološko zastarel) in naj bi ustrezal mojemu avtu (Audi 100 2.6E), če bi plastično sesalno cev (sesalni kolektor) zamenjal z aluminjastim. Plastični sesalni kolektor za sistem Lovtec niso primerni, ker lahko zaradi določenih napak na motorju pride do detonacije plina v sesalnem kolektorju in v najslabšem primeru plastični kolektor tudi raznese.

Za ceno predelave sem se pozanimal pri podjetju Lovato d.o.o. in je bila 307.000 Sit. Cena se mi je zdela sprejemljiva, ker bi stroške predelave povrnil v ca. 9 mesecih, če bi tankal plin za 115 Sit, kolikor je stal povsod razen v Ljubljani. Plastični sesalni kolektor sem zamenjal z aluminjastim.
Poleti sem šel na dopust v Črno goro, kjer sem se tudi pozanimal glede predelave na plin.
V Črni gori nisem našel nobene firme, ki bi se s tem ukvarjala, našel pa sem nekaj firm v Srbiji, kjer bi lahko Lovtec sistem dobil za približno 100.000 Sit ceneje kot pri nas. Zaradi terenskega dela (avto rabim vsak dan) sem sicer imel pomisleke glede servisa in uveljavljanja morebitne garancije, vendar sem vseeno kontaktiral firmo Dora v Novem Sadu. Z g. Doroslovcem sva se dogovorila za ceno 610 EUR, vendar mi je kasneje odsvetoval vgradnjo sistema Lovtec in predlagal vgradnjo sistema Fast, ker ima moj motor zelo dolge sesalne cevi in posledično s tem težko optimalno nastavitev (slaba lastnost je tudi velik volumen plinske mešanice v sesalni cevi – morebitna detonacija bi mi skoraj zagotovo uničila računalnik v katerega je vgrajen senzor za merjenje podtlaka v sesalni cevi) . Povedal mi je tudi za dva predelana avta iste vrste, ki so ju predelali v Autogas Narančič (eden je bil lastnikov) in so ju kasneje zaradi neprestanih težav predelali na sistem Fast. Na enake težave lastnika sem naletel tudi na nekem nemškem forumu. Sistem Fast bi bil pri Dori cenejši ca. 100 Eur, če upoštevam še potne stroške do Novega Sada in carino, je cena že višja kot pri nas.
Moj naslednji kontakt je bil g. Markovčič z Divače, ki mi je ravno tako iz istih razlogov odsvetoval vgradnjo sistema Loveco. Svetoval mi je vgradnjo češkega sistema Magic 2, ki je novejše konstrukcije kot Fast (Lovato) in je kopija italijanske firme, ki proizvaja plinske naprave samo za prvo vgradnjo za VW.
Na koncu sem se odločil za ta sistem s toroidnim rezervoarjem, cena zanj pa je bila 406.000 Sit. Vgradil mi ga je g. Markovčič v Divači (njegov kontaktni naslov dobite na www.Lovato.si). Vgradnja je trajala dva dni, z vgradnjo in samim delovanjem sistema sem zelo zadovoljen.
Motor se vedno zažene na bencin, pri 1500 obratih/min avtomatsko preklopi na plin. Če je motor popolnoma hladen traja nekaj minut, da se segreje izparilec in nato sledi preklop na plin. Preklop se izvrši brez cukanja motorja, tudi ob naglem dodajanju plina se obnaša popolnoma enako, kot pri vožnji na bencin (nobenega cukanja ali trokiranja). Upada moči motorja pri vožnji na plin tudi nisem zaznal, poraba je pri meni večja ca. 10%, vendar to lahko pripišem drugačnemu načinu vožnje (pri bencinu sem zelo počasi dodajal plin, da sem varčeval, pri plinu pa to ne počnem več, ker je cenejši).

Še primerjava plin, bencin, diesel za 10.000 prevoženih kilometrov:

Bencin (poraba 10 lit/100Km)
237.9Sit * 10 lit = 2379Sit/100Km……….237900Sit/10000Km

Plin (poraba 11 lit/100Km)

115Sit * 11 lit = 1265Sit/100Km………….126500Sit/10000Km (Maribor, Kozina, Koper, Ribnica)

140Sit * 11 lit = 1540Sit/100Km…………..154000Sit/10000Km (Ljubljana)
(jeseni letos bo plin prodajal tudi Petrol po ceni 120-125 Sit/liter)


Diesel (poraba za enak avto z 2.5 TDI 85KW 7.5 lit/100Km)

230.7Sit *7.5 lit = 1730.25Sit/100Km…………173025Sit/10000Km


Dodaten komentar glede na stroške nakupa in stroških vzdrževanja v primeru okvare bencin – diesel tu ni potreben.
Če se veliko vozite potem je plin prava rešitev – je poceni in tisti, ki se vozijo za vami vam bodo hvaležni, ker ne smrdi.

Avto si lahko ogledate na Avtoshowu Grosuplje 10.9.2005 ali na kakem srečanju VW-Audi kluba.
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Napisal/-a Symon Sr sep 14, 2005 7:26 pm

In tole gre na vsak avto? Nemce, Francoze, Japonce...?
Tut razne Honde VTEC, 1.8T, VR6, skratka tut v športne avte?
:twisted:
Opa pol pa še vedno lahko kupim kaj močnega. :D
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro Sr sep 14, 2005 7:31 pm

Pazi, pazi, da se ne bo takole končalo:

http://www.mladina.si/tednik/200527/img/t-foto.html-l2
 
Uporabniški avatar
Zmaj78
Novinec
 
Prispevkov: 478
Pridružen: To avg 23, 2005 2:51 pm
Kraj: Mazda Mx-6 2.5i 24v LPG

Zna bit tole kar aktualno!

Napisal/-a Zmaj78 Sr sep 14, 2005 7:34 pm

Ja zanimive informacije, tnx. Sicer pa me zanima, če se da tale sistem pol tut prenest na druzga konjga, ko gre stari od hiše, investicija pa je kar precej velika in pol najbrž ne podariš celga sistema kar nekomu! :)
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Sr sep 14, 2005 7:44 pm

Pa kaj potem zmogljivosti avtomobila ostanejo enake samo poraba se zmanjša??
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Sr sep 14, 2005 7:54 pm

naj se debata nadaljuje tukaj http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... hp?t=34858 kogar še kaj zanima,oz. bi dodal svoje mnenje o tem...
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov