lucky je napisal/-a:Jaz ob vsaki menjavi olja dolijem aditiv STP in razlika je očitna, po navadi ga ne dolijem takoj ko olje zamenjampočakam kakšen dan in nato ga dolijem. razlika je očitna tudi mašina deluje mirneje in tiše in nisem edini, ki je to opazil, priporočal sem ga kolegom in še vsi so bili zadovoljni.
avto pa ima nekaj čez 100.000 KM in ga uporabljam že več kot 50.000km
STP je narejen na silikonski osnovi in se ne zapeče nikjer, prej se zapeče originalno olje katero ima tudi kritično temperaturo dosti nižjo od silikonskih derivatov. Dobra lastnost tega je tudi ta, da ne veže nase vodo, navadno olje pa jo!
pa še to, novejša generacija motorjev ima žez kemijsim postopkom dodano plast silikonske prevleke na dele kot so bati, glavne greci, cilindri,...
l.p.
lucky je napisal/-a:Ni panike, malo prebrskaj po netu in boš videl, v katero smer se odvija razvoj"motorne krvi"
Ali ti veš, da olje z višanjem temperature zgublja svojo viskoznost (postaja bolj tekoč) in veš na kateri princip delujejo vsi ležaji, tako drsni kot kroglični.
Ležaji delujejo na princip hidrodinamičnehga tlaka kar pomeni, da stran, ki se vrti deluje kot nekaka črpalka in ustvari tanek sloj olja med površinama v obliki konusa tako, da se v bistvu površine sploh ne dotikajo.
Problem nastane ko se zaradi visokih temperatur in velike centrifugalne sile vrtečim se delom ne uspe črpati dovolj olja da bi bilo mazanje zadovoljivo.
silikon oz. silikoski karbid pa z temperaturo ne zgublja viskoznosti in se bolj drži površine.
zaradi tega pojava so zaribavali oljnični ležaji na renaultovih motorjih 1.6 16V prve generacije, ker so imele pretesno toleranco, ko so se pregreli je dilatacija drsnih ležajev presegla ničlo glavne gredi in takrat jo je stisnilo.
Če te nisem prepričal pa ti lahko še povem, da je podjetje FINNING iz kanade izdelala 100% silikonsko olje za dirkalne avtomobile in za diezle, namreč te mašine delajo z višjimi temperaturami kot normalen bencinar.
skoraj vse mašine novejše generacije pa imajo že tovarniško silikonsko prevleko nadvsemi kritičnimi elementi (bati, drsni ležaji, valji,......)
l.p.
nebivedu je napisal/-a:Jst mam na svojmu avtu 300.000 km prevoženih brez generalne - vsakih 30k km vlijem al QMI ali pa motorup not in razlika se pozna. Avto dela bol tiho in se manj trese, vendar samo do prve resne obremenitve (kak hudo blaten hrib, kjer je treba reduktor in prvo prestavo do visokih obratov navijat, pol pa kr naenkrat vse po starem.
Po forumu brska: Google [Bot] in 10 gostov