Pozdravljeni!
Res da ste kupili »šparovčka«, vendar je tovrstna predelava v večini primerov neproblematična; še posebej, če je ponudnik strokoven pri nastavitvah. Vendar je pošteno, da ste seznanjeni, da ima vsaka odločitev svoje dobre in slabe strani. Dobra je zagotovo ta, da boste lahko lažje vlekli prikolico in še ob normalni uporabi se vam bo celo poraba goriva nekoliko znižala. Vse te dobre lastnosti prinesejo tudi kakšno manj prijetno, kot je, da nimate homologiranega vozila, za kar vas lahko v tujini (Nemčija, Švica, Švedska …) oglobijo - razen če ne opravite dodatne homologacije v zato primernih institucijah. V kolikor je vozilo še v redni garanciji, se vam ravno tako izniči kritje garancijskih popravil, če so morebitne okvare kakorkoli kavzalno povezane z izvorno predelavo (seveda, če na servisu ugotovijo, da gre za predelavo). V vsakem primeru se o tem pogovorite oz. posvetujte s ponudnikom in pretehtajte odločitev.
Na vprašanje, kako to vpliva na motor in ostale sklope, je povečanje moči primarno povezano z dodajanjem večje količine goriva (energije) ob predpostavki, da se zadrži lambda razmerje goriva in zraka. V praksi to pomeni, da se nekoliko poveča tlak zraka, ki potuje skozi turbino in čas vbrizga goriva. Povišan tlak zraka vpliva na povišanje temperature vstopnega zraka, za kar se največkrat dograjuje ali večji hladilnik stisnjenega zraka (interkuler) ali pa večji izmenjevalec toplote med hladilno tekočino in oljem. Poleg tega se z večjo dovedeno količino nafte ob izgorevanju sprošča več toplote, ki je žal le stranski produkt delovnega tlaka, ki pritiska na bat. Zato so dobri predelovalci vozil najbolj pozorni pri nastavitvah, da ne prihaja do prevelikih odstopanj pri temperaturah, ki bi lahko poškodovale vitalne dele motorja (npr. bate) Zakaj: če je vstopna temperatura zraka v izgorevalni prostor visoka, je tudi med in po izgorevanju višja temperatura izgorelih plinov. Del te toplote se odvaja preko sten motorja in izpušnega sistema ter s tem dviga temperaturo motorju. Poleg tega so večji tlaki v času izgorevanja, kar pomeni, da je večji pritisk batov na stene cilindrov in s tem večje trenje, kar zopet povzroča dodatno povišanje temperature. Vso to neizkoriščeno toplotno energijo, je potrebno odvesti s prisilno konvekcijo v okolico (dovolj veliki hladilniki in dovolj velik pretok zraka skozi njih). Kar se tiče transmisije, je pomembno, da maksimalen navor po predelavi ne preseže maksimalno dovoljenega navora menjalnika (največkrat so to kar tipske oznake na menjalniku; npr AF30, kar pomeni, da zdrži max 30kg oz 300Nm). Vendar vse to pride v poštev pri res ekstremnih povečavah moči. Če se že boste odločili za to, povišajte moč za max 20-30%; vse kar je več, so kvalitetne predelave mnogo dražje in kompleksnejše. Pri vprašanju okoli odpiranja računalnika naj vas ne skrbi, če je izvajalec zaupanja vredne strokovnjak. To je sicer od modela do modela različno, vendar največkrat zamenjajo eprom, ki se mu da spremeniti program oz parametre.
Izvajalcu razložite tudi, da boste vlekli za seboj prikolico, kar pomeni majhne hitrosti in velika obremenitev, ki pripelje do prej omenjenih visokih temperatur. V skrajnem primeru se lahko dogodi, da se vam prižge opozorilna lučka za motor in vam varnostno reducira moč vse dokler se motor ne ohladi … vse to je odvisno od izvajalca, ki vam bo spremenil program.
… ja, odločitev je zopet vaša
.
Lp,
Rok