igre za PC in konzole, vici, smešne slike, ...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po mar 02, 2009 11:46 pm

Prokarjon je napisal/-a:Logika da ima največji pospešek relativno na začetku, ker vsak dodatni kilometer doda tudi dodatno breme za premagovati (zračni upor)----> torej downforce samo še poslabša pospešek (več kot pripomore!, ne trdim pa da nima nobenega vpliva)

Pri bremzanju pa gre za kontra pojav kjer začneš pri recimor 200kmh in že imaš velik downforce, ki ga potrebuješ za čim večji oprijem za zaviranje do 0kmh. Zato je sorazmerno dober učinek (hitreje kot greš bolj ti pomaga), saj pri zaviranju hočeš čimvečji upor (padalo bi bilo najbolše za največji pojemek) medtem ko pri pospeševanju bi ti pomagal le pri relativno nizki hitrosti a ravno tam nima skoraj nobene vloge zaradi premajhne hitrosti. Torej pri pospeševanju pa ravno hitreje kot greš manj ga rabiš in tudi čedalje bolj omejuje pospešek... torej je njegov učinek kontra sorazmeren.


Seveda ima 1600 KM iz 7-ih litrov z dvema turbinama ogromno zalogo (rezervo!) moči in navora (verjetno precej čez 1500 Nm - kar dokazuje "samo" tristopenjski menjalnik), ki zlahka premaguje povečan zračni upor za downforce. In te rezerve (pod katero mislim presežek moči, ki je na voljo, nad sposobnostjo spravit to moč na cesto brez drsenja - torej nad "zmožnostjo gripa") ne zmanjka pri 80 ali 140! Tak avto bi (brez večjega downforce-a!) kopal tudi pri 150, verjetno tudi čez 200 - tako da govoriti o nepomembnosti downforca, ki pri teh hitrostih že je in to soliden, je govoriti "na pamet" oz vsaj brez resnega razmisleka o številkah.

Stvar je predvsem v tem, kje je optimum med večjim gripom zaradi downforce-a in dovolj povečanim zračnim uporom, da začne zmanjkovat te rezerve moči! Optimum je torej točka, kjer se presežek oz "ostanek" moči nad zmožnostjo gripa izenači s silo, potrebno za premagovanje pri še večji hitrosti sorazmerno (oz kvadratna funkcija) še večjega zračnega upora. A to se dogaja verjetno nekje med 150 in 200 (najbrž bliže večji številki), še prej pa downforce že obilno pomaga gripu.


pospešek od 0 do 100 milj na uro (161 km/h) avto opravi v 4,541 sekunde, pot od 0 do 100 milj na uro (161 km/h) in spet do mirujočega stanja pa le v neverjetnih 8,861 sekunde.


Od kje podatek, da pospešuje bolje od zaviranja? 0-100-0 v miljah pospešuje 4,541 s, zavira pa 4,320 s.

Prokarjon je napisal/-a:0 to 100 km/h (62 mph): 1.7 seconds
0 to 200 km/h (124 mph): 3.8 seconds
0 to 300 km/h (186 mph): 8.6 seconds

*F1 2006


Do 100 F1 ne prestavlja, od 100 do 200 prestavi vsaj 2x, tako da verjamem, da ima nekje okoli 160 (verjetno pred drugim prestavljanjem - torej v drugi pri max obratih?) najboljši (trenuten) pospešek - seveda tudi in predvsem zaradi večjega gripa, zr. upor pa še ni večji od rezerve moči. To je ta optimum, ki sem ga omenil prej.

myster je napisal/-a:...
hočem povedat da dirkalnik ma zlo majhen upor in je čist možn da ma do 100 slabi 2 sekundi.


O katerem uporu govoriš? F1 imajo zelo velik zračni upor (koeficient - npr večjega od kamionov, če ne računamo površine)! Pač dajo prednost gripu, ker je moči (rezerve) itak dovolj pa tudi površina je majhna, zato skupni zračni upor vseeno ni tako velik.

Sicer pa do 100 itak zr. upor ni pomemben, bistvena sta teža in grip.

http://www.worldcarfans.com/9090213.020 ... -legal-car
home page avta - http://www.carartmcmahan.com/

Pa še to
Avto ni street legal

You see, the Maxximus G-Force isn't strictly a street-legal automobile. Sure, it has a stereo and sat nav. It has lights and turn signals. But if GM. Ford, or even Bugatti presented this thing to the DOT for certification, they'd get laughed out the building, because the Maxximus G-Force hasn't a hope of meeting current new car crash or emissions standards.


o tem tu http://www.motortrend.com/features/auto ... index.html
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon To mar 03, 2009 8:30 am

F1 ne izgubi ,5 sekunde na šaltanju... ker če ne ne vem kaj jim bo milisekundni menjalnik.

...jaz nisem rekel da pospešuje bolje kot zavira..

...če že ima kje F1 trenutni naj pospešek je to definitivno konec 1. prestave, ko DF že igra nekaj vloge, po drugi strani pa je celo pomembnejšo vlogo do te hitrosti igral TC.


...mešaš ti malo tovornjakov upor ki nima popolnoma nič skupnega z F1. Tam gre za upor zaradi neaerodinamične oblike, F1 pa ima dejansko obliko za DF in posledica tega je v končni fazi nezaželeni upor (kakor koli nelogično se sliši). Tovornjak nima nobenega DF what so ever...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To mar 03, 2009 11:51 am

šaltanje je bilo samo del poskusa razlage, zakaj do 100 pospeši bolje kot od 100 do 200. Tudi če bi menjalnik res šaltal v milisekundah (jih je kar nekaj), cel poroces šaltanja ni samo sprememba v menjalniku.

Govoril sem o rezervi moči in optimumu in verjetno na koncu prve ta optimum še ni dosežen. Prej bi rekel na koncu druge (ali celo tretje).

Seveda tisto o pospeševanju/zaviranju ni bilo namenjeno tebi, zato te tudi nisem citiral. Pozorno branje ne škodi.

Koeficient zr. upora je pri F1 slabši kot pri nekaterih tovornjakih, pa ni važno, ali je to zaradi DF in ostalega ali zaradi škatlaste oblike tovornjakov. V končni fazi je oboje posledica neaerodinamične oblike, ki je sicer v F1 rezultat namenske usmeritve k DF (in ostalega - npr relativno večjih potreb po hlajenju).

Je pa to itak bil samo majhen primer v podkrepitev odgovora myster-ju - zato tudi nikakor ni jasno, kje ti vidiš "mešanje".
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon To mar 03, 2009 12:17 pm

Kakor koli že...

DF bi najbolje pomagal do 100kmh vendar ne pomaga... od tam naprej dela več škode kot dobrega. Koplje tale avto pa teško pri 200kmh... pri 100 in še nekaj kmh več pa res verjetno (pa še to verjetno samo pri menjanju če tiščiš kot i**** skos gas ---> tukaj verjetno tiči tudi problem s spaljenimi sklopkami... ... pa tudi tu verjetno teško zakoplje glede na to da mu gre 1. brzina verjetno dlje kot pri F1 (samo 3. prestave :lol:))).




Skratka back on topic... avto bi dobil z moje strani veliko boljšo oceno če bi imel sklopko in ceno kot se spodobi... oboje je na žalost katastrofalno na papirju.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To mar 03, 2009 4:20 pm

Res misliš, da ne bi kopalo nad sto - pri teh konjih in navoru? Verjetno DF pozitivno deluje tudi precej nad sto.

Understandably, he had trouble finding a suitable transmission. Several attempts with a standard manual led to a series of destroyed clutches, so the team switched to a three-speed automatic. Top speed in first gear is 80 mph.
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon To mar 03, 2009 5:27 pm

No, samo dejstvo da gre s 1. do 130kmh še ne pomeni da koplje pri 200kmh...

Me pa res zanima malo več "pravih" podatkov o tej zverinici...
Vrni se na Zabavni kotiček

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov