93436936 je napisal/-a:Pozdravljeni,
imam 1 leto star avtomobil in spomladi so me pri demontaži zimskih pnevmatik, ki sem jih do takrat imel na vozilu opozorili, da so zimske pnevmatike, ki so bile nameščene na levi strani vozila neenakomerno obrabljene. Iz preventivnih razlogov sem se odločil, da naredim optiko vozila. Takrat sva z serviserjem pri vizualnem ogledu vozila opazila, da celotna karoserija vozila visi na levo stran. Vozilo sem postavil na popolnoma ravno površino in premeril odmik roba blatnikov od podlage. Izmeril sem, da sta sprednja in zadnja leva stran vozila za cca. 1cm nižja od desne, torej celotno vozilo, ki ni obremenjeno visi na voznikovo stran, kar je še posebej vidno in moteče pri razmiku med blatnikom in gumo.
Zadevo sem v 45 dneh od ugotovitve reklamiral pri prodajalcu vozila (V pismu s povratnico zahteval takojšnjo odpravo napake), skliceval sem se na skrito stvarno napako na vozilu in le ta je angažiral svojega inšpektorja (g. Bratkič iz Avto Triglava), ki si je zadevo ogledal in dokumentiral ter jo posredoval na Fiat Italija.
Tu sedaj nastopi težava in sicer, kljub temu da so z napako takoj zatem seznanili proizvajalca, inšpektor (g.Bratkič) zagovarja in zatrjuje, da vsa vozila, ki jih je on premeril visijo do 6mm in da nikjer ni navedeno kolikšne so lahko tolerance pri odmiku leve in desne strani vozila od tal, ter da on tu trenutno nič ne more storiti ker naj bi bilo to običajno. Sam sem takrat premeril v prodajnem salonu enako vozilo kot ga imam sam in ugotovil, da je skoraj popolnoma ravno oz. visi max. 2mm, vendar tale inšpektor trdi, da je on izmeril na istem vozilu 6mm in vso zadevo prepušča Fiat Italiji.
Ker osebno nisem strokovnjak Vas sprašujem, ali je normalno da vozilo visi za več kot 1cm oz. kolikšne so lahko tolerance, glede na to da mi je zimske gume neenakomerno "požrlo"?
Lahko mogoče zahtevam odškodnino ali novo vozilo, oziroma na katero neodvisno strokovno inštitucijo se lahko obrnem, ki bi mi znala pomagati in svetovati kaj storiti v mojem primeru glede na to, da so mi že začeli mazati oči na prvem koraku?
Bojim se kaj vse se bo lahko zakompliciralo, ko bom želel čez čas prodati takšno vozilo z napako...
Vnaprej se zahvaljujem za pomoč in nasvete.
dj_em je napisal/-a:ok kokr se še spomnem kar so nas učil v sredni da je pri skritih napakah rok reklamacije 3 leta al 5 nevem .. je pa res da je daleč od tega.. kar smo to jemal ..
lahko pa povprašaš kej na googlu če gdo ve
93436936 je napisal/-a:Avto sem kupil nov leta 2007 mesec junij z 2-letno garancijo (torej ima zdaj še 1 leto garancije), napako smo odkrili kot sem ze napisal pri zamenjavil zimskih pnevmatik in proizvajalca obvestil v roku 2 mesecih od odkritja napake.
Vozilo je podrobno pregledal zgoraj omenjeni inšpektor in potrdil dejstva , da avtomobil ni bil nikoli poškodovan in je vse pravilno pritrjeno (vzmeti so celo prestavljali iz ene na drugo stran), tako da ostaja po moje samo tovarniški faktor - npr. napačna privaritev karoserije na podvozje.
KrEn je napisal/-a:dj_em je napisal/-a:ok kokr se še spomnem kar so nas učil v sredni da je pri skritih napakah rok reklamacije 3 leta al 5 nevem .. je pa res da je daleč od tega.. kar smo to jemal ..
lahko pa povprašaš kej na googlu če gdo ve
Roki po zakonu o varstvu potrošnikov so taki kot sem rekel... Mam lih letos na izpitu te stvari... Zdaj sm 100% da se uporabi ZVPot, ker je ena os. gosp. subjekt. Če je avto bil kupljen nov je še vse vredu, saj je rok 2 leti.
Torej tkole: (zdej to po obligacijskem zakoniku, sam mislim da je to isto)
Za stvarno napako steje med drugimi, če stvar nima za običajno rabo potrebnih lastnosti (pri tem ne sme biti napaka očitna, kar tu ni, saj je povprečna oseba ne more odkriti pri pregledu stvari).
Pravice kupca:
- zahteva izpolnitev pogodbe (to prodajalec izpolni tako, da napako odpravi ali izroči stvar brez napake (zamenja stvar)) - to se uvljavlja najprej, saj tudi če ne dobiš zahtevane izpolnitve v primernem roku ti še zmeraj ostanejo drugi dve moznosti...
- znižanje kupnine (sorazmerno med vrednostjo nove stvari in vrednostjo stvari z napako)
-odstop od pogodbe (tu moraš prodajalcu določit dodaten rok za izpolnitev, po katerem je pogodba po samem zakonu ravezana, razen če takoj izjaviš, da jo želiš obdržati v veljavi; dodaten rok NI potreben, če prodajalec kupcu sporoči, da ne bo izpolnil, ali je iz okoliščin očitno)
Edino sporno tu bi lahko bilo, da se neznatne napake ne upošteva, sam po moje da če avto visi, radira gume, verjetno tudi lega vprašljiva NI neznatna napaka - tako da to imaš skoraj sure win (to je stvar sodne prakse) - seveda je to po OZ, ko sm iskal ZVPot ni naslo znatne / bistvene definicije napak, poleg tega je za pričakovati, da ZVPot obravnava prodajalca strožje (saj je ponavadi ekonomsko močnejši (gospodarski subjekt)); sam celega zakona mi se še vedno ni dal it brat...
Pol imaš pa še garancijo, 'pri katerem lahko zahtevaš da ti v primernem roku POPRAVIJO zadevo, če tega ne storijo pa lahko zahtevaš ZAMENJAVO! Lahko pa to zahtevaš od PRODAJALCA ali PROIZVAJALC (razlika od napake) + tu sploh ni pomembno kdaj napako odkriješ, saj proizvajalec jamči za brezhibno delovanje v garancijskem roku. V primeru da zadeva ne popravi/zamenja v primernem roku lahko odstopiš od pogodbe ali znižanje kupnine + v vsakem primeru odškodnina!
To je to z pravno-teoretičnega vidika... Po moje da imaš lepe možnosti za dosego vsaj popravila. Več bi pa znal kak odvetnik s tega področja povedat, ki je imel kej prakse še... Toži jih
![]()
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov