Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
Aljaz.Panda
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Ne avg 14, 2011 8:32 am

Kaj naj naredim

Napisal/-a Aljaz.Panda To jan 01, 2013 5:20 pm

Pozdravljeni
Jaz imam težavo z uveljavljanjem garancije.Pri Avtoslaku Novo mesto podružnica Trebnje ,sem kupil bmw 118d l.2008 dne 25.10.2012 cena 11500 evrov. Po približno enem tednu je začel avto čudno ropotati in zjutraj težko vžigati.Pokličem avtoslaka in oni me napotijo v bmw servis.
Tam ugotovijo, da so šle grelne svečke in rele grelnih svečk.In da pušča olje na motorju, kar se tiče ropota so pa dejali da mogoče ropota pogonska veriga.Ko se z gospodom slakom zmenmo da v garanciji, popravijo grelne svečke,rele in cev olja. Nakar po enem tednu po preteku garancije , ki je trajala en mesec.Pokličem slaka in pravi naj odpeljem na bmw servis.
Na bmw servisu odkrijejo da je crknil vztrajnik,vendar Slak ni hotel več o tem nič slišati.Vztrajnik je ropotal že od začetka kar smo avto kupili, vendar nismo vedeli da je to vstrajnik dokler ni čisto crknil.
Sedaj pa je nastal problem, da slak noče plačati vztrajnika in delo,ker je potekel rok garancije.Na garancijskem listu piše: Rok zagotavljanja garanjciskih pogojev je lahko trikrat daljši kot garancijski rok in prične teči po preteku garanjcijskega roka.Hotel sem popustiti in predlagal da oni plačajo materijal , jaz pa delo, vendar ni bilo nič od tega.
Slaku sem tudi pismeno poslal,da naj avto popravi ali pa vrne kupnino, vendar še do dones nisem dobil odgovora , le po telefonu in ustno smo se pogovarjali. Jaz sem brez avta že tri tedene in nisem dobil niti nadomestnega avtomobila , na ničesar.
Moja napaka je bila da sem rekel na BMW servisu naj zamenjajo vztrajnik.
Prosil bi vas za nasvet kaj naj še naredim.
V glavnem jaz pri Slaku tut karjole več ne kupim.
LP Aljaž
 
Uporabniški avatar
crocar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Ne dec 26, 2004 10:07 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a crocar To jan 01, 2013 5:57 pm

Na žalost v tej naši oropani državi boš težko karkoli dosegel na ta način. Jaz bi ti priporočal da se napotiš oz. pokličeš zvezo potrošnikov in vidiš kaj bo bilo. Sam osebno sem imel malo drugačno zadevo, ampak priznano je bilo samo tisto kar je pisalo pod garancijo. Tisto kar zdraven piše niso hoteli niti slišat, vsi se pa na 8 dnevni rok zavezujejo. Upam da ti uspe in da ti bojo tisti kaj pomagali, samo bo težka. Na žalost boš moral na koncu iz svojega žepa dati:(
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a čare To jan 01, 2013 6:42 pm

Tukaj pa jaz sploh nevidim problema.Garancije si imel 1 mesec vztrajnik ti je crknil po pretečeni garanciji...Zakaj si 3 tedne brez avta ne vem,če čakaš Slaka boš brez avta do nadaljnega,ker siguren bodi da on tega ne bo častil sploh pa ne na BMW servisu kjer bo to koštalo 1000€.Zakaj bi dobil nadomestni avto??Garancije pač ni več in to je to.Zdaj boš rekel da podpiram take stvari no pa jih ne samo garancija ti je potekla in čao.Tukaj ne boš dosegel nič.Kok ma pa avto kilometrov?? So realni?? BMW servis to lahko preveri.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5064
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a sašo5 To jan 01, 2013 10:35 pm

Aljaz.Panda je napisal/-a:
Vztrajnik je ropotal že od začetka kar smo avto kupili, vendar nismo vedeli da je to vstrajnik dokler ni čisto crknil.

haloooo; tu mi nekaj ni jasno: praviš, da je "nekaj ropotalo" od prvega dneva in ti kljub ropotanju kupiš avto :roll: Najmanj, kar bi lahko naredil je to, da bi se na testni vožnji odpeljal do BMW servisa in dal (magari na svoje stroške) pregledat komplet avto in obenem ugotovit vzrok ropotanja..............

Sedaj boš pa lahko dal 1000 eur(dvomim, da bo dost) za popravilo sklopke.......joj, joj_res ne zastopim....
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a domen90 To jan 01, 2013 11:24 pm

Moraš bit pa res bukselj da ne porajtaš, da imaš zanič vztrajnik, saj vendar ropota ob pritisku pedala za sklopko. Ker si zamudil rok za uveljavljanje garancije, se lahko obrišeš pod nosom. Ne vem zakaj ne znate pred nakupom avto peljat pregledat k mehaniku, če sami nimate pojma. Potem je pa prodajalec kriv, če ti ne veš kaj kupuješ.

PS: Glede na to, da se nisi pozanimal čisto nič, ti povem še eno zanimivost. Kupil si avto z N47 motorjem, ki je zelo znan po napaki verige - začne rožljati, kasneje preskoči in uniči motor. Gre za serijsko napako žal slabega motorja. Glede na to, da omenjaš ropot verige, se je tudi pri tebi začelo dogajat. Čimprej popravi, če boš spet čakal da kaj crkne, boš menjal cel motor, ne samo vztrajnika :lol:

PS2: Ko menjaš vztrajnik, OBVEZNO menjaj tudi sklopko! Sicer tvegaš predčasno uničenje novega vztrajnika.
Slika
 
Aljaz.Panda
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Ne avg 14, 2011 8:32 am

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a Aljaz.Panda Sr jan 02, 2013 4:53 am

sašo5 je napisal/-a:
Aljaz.Panda je napisal/-a:
Vztrajnik je ropotal že od začetka kar smo avto kupili, vendar nismo vedeli da je to vstrajnik dokler ni čisto crknil.

haloooo; tu mi nekaj ni jasno: praviš, da je "nekaj ropotalo" od prvega dneva in ti kljub ropotanju kupiš avto :roll: Najmanj, kar bi lahko naredil je to, da bi se na testni vožnji odpeljal do BMW servisa in dal (magari na svoje stroške) pregledat komplet avto in obenem ugotovit vzrok ropotanja..............

Sedaj boš pa lahko dal 1000 eur(dvomim, da bo dost) za popravilo sklopke.......joj, joj_res ne zastopim....


No ropotati je začelo po dobrem tednu, dal avto pregledat na bmw servis (in to na dva bmw servisa zapravil 80 evrov za preglede)kompletnega na svoje stroške in so mi rekli da ropota ketnca, avto je drugače lep skos servisiran na bmw servisu vse štima kilometri in servisi. Da pa na bmw servisu niso ugotovili da ropota vstrajnik , pa ni moja krivda.Z avtom se drugače vozi žena in naredi dnevno200 kilometrov, avto je res šparaven in dober ,saj vztrajnik je crknu po enem tednu čez rok.Kar se tiče ropota pa je bilo obveščeno že po 14 dneh od nakupa avtomobila.
Drugaače pa imam seenega bmwja ,res da je 20 let star , ampak ima 260000 prevoženih in še vse original od sklopke do izpušnega sistema , sem drugi lastnik in avto je res dober.
Ne delajo več tako dobre avte v nobeni firmi kakor so včasih.
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a EX-B Po jan 07, 2013 1:18 am

Poglej na prodajno pogodbo za avto, ali je na njej kot prodajalec navedena firma Avto Slak (torej pravna oseba) ali kaksna fizicna oseba? Ce je prodajalec firma, potem imas sreco, uveljavljaj skrito stvarno napako, ta je neodvisna od garancije in za take napake je prodajalec odgovoren 1 leto od nakupa (za rabljene stvari). Za tocen zakon na katerega se moras sklicevat bos moral na zalost malo pogooglat, se ne spomnim vec kateri zakon in cleni so za tole, ampak je vredno poizkusit. Seveda jih o tem obvesti pisno in s povratnico, ce ne dobis odgovora od njih v 8h delovnih dneh, jih prijavis na inspekcijo, potem se pa pocasi zacnejo zadeve premikat. Jaz sem imel podobno zadevo s prejsnjim avtom, in se je v koncni fazi vse zrihtalo, samo veliko casa sem moral vlozit in jim stalno tezit, veliko zakonov prebrat in par pravnikov preklicat.
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a domen90 Po jan 07, 2013 5:55 pm

A ti sploh veš kaj je to skrita napaka? To je napaka, ki se je pri NORMALNEM pregledu ne da odkriti. Kupec je jasno slišal ropotanje vztrajnika že ob nakupu, po kateri definiciji je to zate skrita napaka? To, da ni bil sposoben on sam niti servis pogruntat, da je zanič vztrajnik, je njegova krivda, pa saj ko je vztrajnik slab se čutijo tresljaji, ko stisneš sklopko in glede na to, da ropota pri stisku sklopke, je popolnoma jasno kje iskat napako. Ne vem kakšni ste to deci in kakšni so bili to mehaniki, da niso znali postavit pravilne diagnoze :roll:

Prodajalec ne more biti odgovoren za malomarnost kupca in nesposobne mehanike, kamor je kupec peljal pregledat avto. In niti slučajno to ne more biti skrita napaka.

Si mi pa dal idejo. Kupec je peljal avto na pregled na uraden servis in za ta pregled tudi 2x(!) plačal (upam, da ima račun), z namenom da se ugotovijo pomanjkljivosti za uveljavljanje garancije, ker je imel avto napake. Zaradi njihove nestrokovne storitve, ki je od uradnega servisa in nezahtevnosti ugotovitve te napake ne bi pričakoval, je kupcu tega avta nastala škoda. Če bi oni svoje delo, za katero so lastniku izstavili račun, opravili tako kot je treba, bi lahko v roku uveljavljal garancijo. Ampak pazi, ne vem če je to zadostna podlaga, da bi kaj dosegel, posvetuj se s kakšnim odvetnikom.
Slika
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a ojnica To jan 08, 2013 9:35 am

Kaj si pa mislite, vsak misli da če kup avto za tolk in tolk, da ne bo popravil, je pač treba imet na razpolago še nekaj denarja.
Član od leta 2004 :)
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1618
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a chan To jan 08, 2013 10:06 am

Uveljavljanje reklamacije iz naslova garancije ni več možno (ker je le ta že potekla), mislim pa, da bi se dalo uveljavljati reklamacijo zaradi skrite napake, kot to določa Obligacijski zakonik (http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=4826):

"462. člen
(1) Če se potem, ko je kupec prevzel stvar, pokaže, da ima stvar kakšno napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti (skrita napaka), mora kupec obvestiti o njej prodajalca v osmih dneh, šteto od dneva, ko je napako opazil, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma; sicer izgubi to pravico.

(2) Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo potem, ko mine šest mesecev, odkar je bila stvar izročena, razen če je bil v pogodbi določen daljši rok.
"

Pomembni bodo roki ter pravilen način obveščanja trgovca, kjer je bil avto kupljen. Predvsem pa bo potrebno dokazovati, da je bila napaka že prisotna ob nakupu vozila.

domen90 je napisal/-a:A ti sploh veš kaj je to skrita napaka? To je napaka, ki se je pri NORMALNEM pregledu ne da odkriti. Kupec je jasno slišal ropotanje vztrajnika že ob nakupu, po kateri definiciji je to zate skrita napaka? To, da ni bil sposoben on sam niti servis pogruntat, da je zanič vztrajnik, je njegova krivda, pa saj ko je vztrajnik slab se čutijo tresljaji, ko stisneš sklopko in glede na to, da ropota pri stisku sklopke, je popolnoma jasno kje iskat napako. Ne vem kakšni ste to deci in kakšni so bili to mehaniki, da niso znali postavit pravilne diagnoze :roll:


Ravno zaradi tega, ker niso vsi kupci (oziroma, milo rečeno, kar večina) vešči odkrivanja napak, naj bi jih ščitil zakon. Oziroma roki pri odkrivanju napake, katere odreja Obligacijski zakonik. Kako pa se ta "zaščita" izkaže v praksi, kako učinkovit je v tem primeru Tržni inšpektorat, pa je že drugo vprašanje ...
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a domen90 To jan 08, 2013 12:03 pm

:roll:

Napisal je da je že ob nakupu slišal ropotanje. Po kakšni logiki je to lahko skrita napaka, če pa vsak laik opazi, da je nekaj narobe in tudi on je to opazil in avto peljal na servis, kjer so bili pa na njegovo žalost nesposobni. Dajmo malo mislit, ne samo brat zakone in si jih interpretirat po svoje.

Pokvarjen vztrajnik se sliši takole. In to nikakor ne more bit skrita napaka, saj avto ropota kot da bo razpadel.

http://www.youtube.com/watch?v=KwLz13SK8m0

PS: Ni mišljeno, da mora kupec ugotoviti napako v smislu - točno to in to je narobe. Dovolj je, da napako zazna (kar jo je, saj omenja ropotanje) in potem prepusti servisu, da ugotovi na katerem delu točno je napaka (tudi to je stroril). Nihče se ne bo spuščal v to, ali je zanič vztrajnik, ali pa morda kaj drugega. Napaka je zaznana pri normalni uporabi (vsak pritisk pedala za sklopko) in to je vse, kar je pomembno.

Čisto logičen primer - avto ima bolj kompleksno napako, ki potrebuje dolgo in natančno diagnozo. Ali lahko uveljavljaš stvarno napako takoj ko ugotoviš, da je z avtom NEKAJ narobe, ali šele po tem, ko na servisu ugotovijo kaj TOČNO je narobe? Kot si že sam povedal, zakon ščiti kupca, zato je pomembno, da kupec zgolj zazna, da nekaj ni uredu (npr. neobičajno ropotanje), ne pa da ugotovi točno kaj je narobe. Ker bi odkrivanje napake lahko vzelo toliko časa, da bi rok pretekel, v tem primeru bi bil zakon na strani prodajalca. Žal, iz te moke ne bo kruha.
Slika
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1618
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a chan To jan 08, 2013 12:34 pm

domen90 je napisal/-a:
Čisto logičen primer - avto ima bolj kompleksno napako, ki potrebuje dolgo in natančno diagnozo. Ali lahko uveljavljaš stvarno napako takoj ko ugotoviš, da je z avtom NEKAJ narobe, ali šele po tem, ko na servisu ugotovijo kaj TOČNO je narobe? Kot si že sam povedal, zakon ščiti kupca, zato je pomembno, da kupec zgolj zazna, da nekaj ni uredu (npr. neobičajno ropotanje), ne pa da ugotovi točno kaj je narobe. Ker bi odkrivanje napake lahko vzelo toliko časa, da bi rok pretekel, v tem primeru bi bil zakon na strani prodajalca. Žal, iz te moke ne bo kruha.


Pa tudi glede tega zakon dokaj ščiti kupca:

"465. člen:

Kupec ne izgubi pravice sklicevati se na kakšno napako niti tedaj, ko ni izpolnil svoje obveznosti, da bi bil stvar nemudoma pregledal, ali obveznost, da bi bil v določenem roku obvestil prodajalca o napaki, in niti tedaj, ko se je napaka pokazala šele po šestih mesecih od izročitve stvari, če je bila prodajalcu napaka znana ali mu ni mogla ostati neznana."

Večji problem nastane ob dokazovanju kupca, da je bila ta napaka prisotna že ob nakupu avtomobila. Trgovec pa se bo v takšnem primeru vedno branil s tem, da je prišlo do napake kasneje.

domen90 je napisal/-a:
Napisal je da je že ob nakupu slišal ropotanje. Po kakšni logiki je to lahko skrita napaka, če pa vsak laik opazi, da je nekaj narobe in tudi on je to opazil in avto peljal na servis, kjer so bili pa na njegovo žalost nesposobni. .


V bistvu bi to lahko bilo še toliko slabše za prodajalca. Lahko bi predvidevali, da je prodajalec vedel za to napako ob prodaji vozila, kar pa je kupcu zamolčal.
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Aljaz.Panda
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Ne avg 14, 2011 8:32 am

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a Aljaz.Panda To jan 08, 2013 1:32 pm

Rešilo se je takole
Poslal uradno po pošti pismo , vendar v 8ih dneh ni bilo od njih odgovora. Vztrajnik moram plačati jaz z delo in se sklicujejo, da je potekla garancija, vendar v pismeni obliki nisem dobil nič, le po telefonu in usto, se pravi rekla je kazala.
Avto počakam da se zrihta plačam vztrajnik , ker brez avta nemorem biti, ker nemorem iti niti v službu , sem pač v takem kraju , ko bi moral peš 3 kilometre da pridem do avtobusa.

Z tržno inšpekcijo sem se pogovarjal , mi dali nasvet naj se avto zrihta, da nebom še dlje brez njega če pridejo k slaku, ko bo avto zrihtan , jih pokličem in potem akcija.
Sem zaradi njih 1 mesec brez avta , hvala bogu da je bil boži, in novo leto ,da smo bili doma in sem imel vsaj en prevoz.

JAZ VEM DA PRI AVTO SLAKU TUT KARJOLE VEČ NEKUPIM.
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a domen90 To jan 08, 2013 1:33 pm

Okej, še tokrat ti odgovorim, potem je pa dovolj, ker je več kot očitno, da nimaš pojma o obligacijskem pravu.

Še enkrat preberi 462/I glede definicije skrite napake. Ropotanje vztrajnika zazna pri stisku sklopke tudi laik (sem nalepil video kako to izgleda) in tudi kupec je v tem primeru zaznal ta ropot. Ne more biti nekaj skrito, če je pa zaznano.

Ali gre torej za SKRITO napako? NE

In tudi nima nobene veze ali je bil ta ropot prisoten ob nakupu ali ne. Če je bil prisoten ob nakupu in sta ga tako prodajalec kot kupec jasno slišala, potem gre za stvarno napako. Preberi si v 460/I OZ, kaj to pomeni za kupca.

465. člen OZ pa pride v upoštev šele takrat, ko kupec ob nakupu za napako ni vedel (v našem primeru je vedel), je pa vedel zanjo prodajalec in kupca o tem ni obvestil.

@Aljaž - logično da boš plačal iz svojega žepa, naslednjič pa malo pameti v roke. Na tvojem mestu bi nehal blatiti omenjenega prodajalca, ker lahko ti fašeš kakšno tožbo. Ni on kriv, da imaš nesposobne mehanike in da ne znaš kupit avta.
Slika
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a martello To jan 08, 2013 1:57 pm

Chan ima prav, 465. člen je tu povsem jasen.
Ropotanje vztrajnika zazna pri stisku sklopke tudi laik (sem nalepil video kako to izgleda) in tudi kupec je v tem primeru zaznal ta ropot. Ne more biti nekaj skrito, če je pa zaznano.

Skrita napaka pomeni, da jo je prodajalec zamolčal (in ne 'ne more biti nekaj skrito, če je pa zaznano.'). Kar si napisal, sploh ni logično: če je bila napaka jasna, zakaj potem prodajalec tega ni napisal v pogodbo (da torej prodaja avto s fuč vztrajnikom)? Logično je, da to napišeš v pogodbo, saj se lahko kupec v nasprotnem primeru sklicuje na skrito napako.

Kot je povedal Chan, bo težavno zgolj dokazovanje, kdaj je 'napaka' nastala.

Pa še nekaj: poizkušaj pisati sporočila brez žaljenja uporabnikov.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1618
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a chan To jan 08, 2013 2:01 pm

domen90 je napisal/-a:
Ali gre torej za SKRITO napako? NE

In tudi nima nobene veze ali je bil ta ropot prisoten ob nakupu ali ne.



Zakaj ne bi šlo za skrito napako? Saj je @Aljaz.Panda v svojem prvem postu navedel, da je bila napaka ugotovljena šele po enem tednu (glej spodaj!). Si napačno inetrpretiram OZ?

Aljaz.Panda je napisal/-a:Po približno enem tednu je začel avto čudno ropotati in zjutraj težko vžigati.
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a domen90 To jan 08, 2013 2:07 pm

Chan, napisal je tudi tole:

Vztrajnik je ropotal že od začetka kar smo avto kupili, vendar nismo vedeli da je to vstrajnik dokler ni čisto crknil.


Tisti ropot, ki se je pojavil po enem tednu, pa so rekli, da je veriga (znana napaka N47 motorjev).

Tako jaz razumem njegovo zgodbo.
Slika
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1618
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a chan To jan 08, 2013 2:16 pm

@Aljaz.Panda - za boljšo razumljivost, poskusi dobro obrazložiti celoten potek. ;) Tudi o tem, kakšne informacije si prejel s strani inšpektorata.

Se pa dokaj strinjam s sledečim:

martello je napisal/-a: Če je bila napaka jasna, zakaj potem prodajalec tega ni napisal v pogodbo (da torej prodaja avto s fuč vztrajnikom)? Logično je, da to napišeš v pogodbo, saj se lahko kupec v nasprotnem primeru sklicuje na skrito napako.



V tem primeru se trgovec izogne zahtevku iz naslova skrite napake, ponižno upajoč, da kupec ne bo zahteval zmanjšanja kupnine.
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a domen90 To jan 08, 2013 2:17 pm

martello je napisal/-a:Chan ima prav, 465. člen je tu povsem jasen.
Ropotanje vztrajnika zazna pri stisku sklopke tudi laik (sem nalepil video kako to izgleda) in tudi kupec je v tem primeru zaznal ta ropot. Ne more biti nekaj skrito, če je pa zaznano.

Skrita napaka pomeni, da jo je prodajalec zamolčal (in ne 'ne more biti nekaj skrito, če je pa zaznano.'). Kar si napisal, sploh ni logično: če je bila napaka jasna, zakaj potem prodajalec tega ni napisal v pogodbo (da torej prodaja avto s fuč vztrajnikom)? Logično je, da to napišeš v pogodbo, saj se lahko kupec v nasprotnem primeru sklicuje na skrito napako.

Kot je povedal Chan, bo težavno zgolj dokazovanje, kdaj je 'napaka' nastala.

Pa še nekaj: poizkušaj pisati sporočila brez žaljenja uporabnikov.


Skrita napaka ni, da je prodajalec zamolčal, ampak da je z običajnim pregledom pri prevzemu ni moč opaziti. Če je vztrajnik ropotal (citiram) od samega začetka, ko je bil avto kupljen, potem sta za to vedela oba. In če sta za ropotanje vedela, to ne more biti skrita napaka. Ker sta jo opazila. Enostavneje ti ne morem razložit.

Še nekaj, vztrajnik ni nekaj, kar ckrne iz danes na jutri. Obrabljen vztrajnik se čuti že prej, imamo v firmi dva avta različnih znamk s slabim vztrajnikom, se čuti vibracije na pedalu sklopke in prestavne ročice, ko spuščeš pedalo, pa tudi ropota malenkost. Če je prižgan radio, sploh ne slišiš. Pokvarjen vztrajnik ima zelo specifičen zvok. Če mu je dokončno crknil že 5. teden od nakupa, potem je bil tudi ob nakupu že zelo zelo bogi.

In glede na to, da se slab vztrajnik sliši, čuti in odkrije (sploh če kupuješ avto to preveriš) že zelo zgodaj, to ni skrita napaka. Skrita napaka bi bila, če bi se na primer avto pregreval. Tega s kratko testno vožnjo res ne moreš ugotovit. Ali pa če so fuč kakšni senzorji, npr. senzor za xenon (pokaže šele tester, če se ti ustavi na primernem nivoju, niti ne opaziš, da ne sveti pod pravilnim kotom). Pa manjkajoči airbagi, prevrteni kilometri... to so skrite napake. Ne pa pokvarjen vztrajnik, ki trese in ropota in bi še moja mama porajtala, da nekaj ni ok.
Slika
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj naj naredim

Napisal/-a martello To jan 08, 2013 2:36 pm

domen90 je napisal/-a:
Skrita napaka ni, da je prodajalec zamolčal, ampak da je z običajnim pregledom pri prevzemu ni moč opaziti.

Meni je logično, da v kolikor prodajam avto, ki ima okvaro (ki je ne skrivam), potem to jasno zapišem v pogodbo, saj v nasprotnem primeru (torej ob tihem dogovoru, češ 'saj kupec sliši, da je nekaj narobe'), tvegam, da me toži zaradi prikrivanja napake. Na sodišču boš bolj slabo prišel skozi s 'saj je slišal, da je nekaj narobe'.
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov