Rally, Formula 1, Indy, go-kart, motociklizem...
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Mal bolj strokovno o F1

Napisal/-a maček Pe sep 10, 2004 7:09 pm

Tuko, glede na to da se ne mormo zedint kdo je dober voznik in kdo ne ter podobne bedarije, predlagam naslednje.

Da bi bila ta tema namenjena vsem tistim ki formulo gledajo malo drugače, namreč s tehničnega vidika.
Debata lohk teče v smeri aerodinamike, softvera, elektronike, mehanike.
Lohk se tud pokomentira barva posameznih moštev itd...

Bi pa blo pa dobr da se enkrat za spremembo vzdržimo šinfanja.

Moji komentarji se bodo nanšali na področje aerodinamike.
Z aerodinamičnega stališča kokr si jest znam predstavljat ni nič čudnega da si je Mclaren opomogu. Če podrobno opazujemo imajo na boku velike vdolbine, tam si predstavljam da se zrak stisne oziroma zgosti, kar da dirkalniku boljšo lego v ovinku, ker se dobesedno uleže na ta stisnjen zrak, sicer ne 100% ampak dost da mogoče pridobijo kkšno tisočinko.

Dalje zadnja krilca so zanimivo oblikovana. Pri krajih so zavihana kar mislm da je zopet zaradi bočne linije, mogoče bi bili tisti zavihki lohk še bolje izrazraziti.

Danes sem opazil da je Mclaren predstavil nov nos dirkalnika ki ni več tuko ozek, kar da slutiti da prevzema čelni upor od krilc, zato mislm da so lahko krilca bolj razbremenjena, avto je pa pritisnjen k tlom bolj na sredini.

Upam da bo še kdo kej dopisu. Jaz pa gledam naprej. Mogoče bi pa kdo s tega področja kej novga pogruntu.
 
Uporabniški avatar
dejan84
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2918
Pridružen: Po feb 23, 2004 11:08 pm
Kraj: Cesta moj duma

Re: Mal bolj strokovno o F1

Napisal/-a dejan84 Pe sep 10, 2004 7:19 pm

MIKIMOUS je napisal/-a:Moji komentarji se bodo nanšali na področje aerodinamike.
Z aerodinamičnega stališča kokr si jest znam predstavljat ni nič čudnega da si je Mclaren opomogu. Če podrobno opazujemo imajo na boku velike vdolbine, tam si predstavljam da se zrak stisne oziroma zgosti, kar da dirkalniku boljšo lego v ovinku, ker se dobesedno uleže na ta stisnjen zrak, sicer ne 100% ampak dost da mogoče pridobijo kkšno tisočinko.

Dalje zadnja krilca so zanimivo oblikovana. Pri krajih so zavihana kar mislm da je zopet zaradi bočne linije, mogoče bi bili tisti zavihki lohk še bolje izrazraziti.

Danes sem opazil da je Mclaren predstavil nov nos dirkalnika ki ni več tuko ozek, kar da slutiti da prevzema čelni upor od krilc, zato mislm da so lahko krilca bolj razbremenjena, avto je pa pritisnjen k tlom bolj na sredini.

Upam da bo še kdo kej dopisu. Jaz pa gledam naprej. Mogoče bi pa kdo s tega področja kej novga pogruntu.


Ej, tko na lepe oči vidne spremembe ne prinašajo ne vem kakšne prednosti, k drgač bi mel vsi čist enake nosove, krilca...
Pa to tud ne morš vidt in pol rečt iz enih slikc, k si jih vidu na netu.

Lahko pa se dobiva na belviju dons pa kako pametno rečeva.


PS: pa Schumi je še vedno tanajtabolši :twisted:
Zakaj vozniki hond v dežju vozijo tako hitro? Ker bežijo pred rjo :D
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3374
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren Pe sep 10, 2004 9:04 pm

Ja McLaren je predstavil nov aerodinamičen paket. V Monzo veliko moštev pripelje spremenjena dirkalnike. Letos so največjo aerodinamično spremembo pripravili pri McLarnu (kot je povedal Mikimaus), pri Sauberju pa uporabljajo močnejši motor.


PS: Dobra tema ja :wink: V tej temi se ne bomo menli kdo je boljši ampak samo tehnika. Valda bo šlo ne? :wink:
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Pe sep 10, 2004 9:46 pm

No prvo kot prvo: resnično upam da se ta tema ne bo spremenila v veliko kregancijo.

Dejan: Po slikah se že veliko vidi, vse ekipe pa ne morejo imeti istih npr: nosov, zato ker imajo drugačne tudi druge dele. Vsak dirkalnik se razlikuje od drugega. Lep primer je lanski Renaultov dirkalnik. Ker je imel motor pod večjim kotom kot ostali bolidi, si je lahko privoščil marsikaj česar si drugi niso mogli. Značilnost lanskega dirkalnika je bila namreč zelo ozek in hitro spuščajoč se pokrov motorja in posledično so imeli tudi drugačne druge dele aerodinamičnega paketa.


Moram pa odkrito priznat, da so me močno razočarali pri Williamsu. Iz Ferrarija so k sebi privlekli tisto aerodinamičarko in namontirali ''čuden'' nos. Znano je bilo, da so tak nos preizkušali pri Ferrariju že prej a ga niso uporabili. No glede na vnemo Williamsovcev sem resnično pričakoval, da imajo morda kakšne podatke, ki jih pri Ferrariju nimajo. In kaj ti grejo narest???? Spet lepo na navadno prednje krilce. Resnično veliko razočaranje zame.

Kar se tiče pa spremembe aerodinamike v Monzi. Vsako leto v Monzo pripeljejo nove aerodinamične pakete, ker je ta proga prva izmed hitrejših na koledarju. Njej sledijo še Kitajska, Japonska in Brazilija. Od sedaj naprej, je na dirkalniku močno zmanjšan zračni upor in vsa moštva razem mogoče najrevnejših bodo imela novo aerodinamiko.

LP
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3374
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren Pe sep 10, 2004 10:00 pm

Da se tema ne po sprevrgla v kregarijo zagotavljam jaz :wink:

Jah lanski Renault ni bil najbolj posrečena kombinacija za zmogljivost. Lego so že imeli zaradi nizkega težišča, samo kaj ko jim je manjkalo 70 hp za pravo konkurenčnost na ravnih progah. Letos imajo dokaj konkurenčen motor, vendar lega ni več najboljša. Lego ima letos vsekakor najboljšo Ferrari.
O Williamsu ne bi zgubljal besed, saj je bil ta nos res brca v temo. Se dobro spomnem kako so zatrjevali (in strašili druga moštva), kakšne prednosti ima ta nos, vendar je bil nos slabši od standardnega. . Sej zdej so nekaj poiskušali popravit, vendar jim ni najboljše ratalo.
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So sep 11, 2004 9:38 am

Lep sem zlo zadovoljen, nad odzivom.

Veliko se v F1 govori kuko avto na ovinkih čimbolj pritisnit k tlom, kar pomeni da pa je na ravninah slabši kok če bi mel aerodinamični paket nastavljen za ravnino in ga nebi tok dol tišal.

Zato sem jest začel mal drgač razmišlat že predleti kaj bi se dal še drugač narest in zgleda da moštvo tudi. Nekaj sem že v prvi debati začel nekaj bom pa danes nadeljeval.

Avto k tlem pritisnejo danes kolikor hočejo, to nam je jasno. Zato so se lotili stranic. Tam hočejo dobiti optimalen oprije "z zrakom", da se avto vleže na bok v ovinku. Sej pravm da je to zlo malenkostno, vendar desetinka lohk tud o zmagi odloča, al pa šumi, če že kdo tko hoče.

No neki podobnega smo videl pr Wiljamsu letos ko spredaj z nosom zberejo zrak in ga stisnejo skup nato pa pošljejo proti stranicam, zadeva se jim po mojem mnenju ni obrestovala zaradi dizajna bokov avtomobila.

Naj bo za danes dovolj. :D

Bi pa prosu če se lotite še podna dirkalnikov, kuko zarad izsesavanja zraka dirkalnik bolj k tlemi drži.
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo So sep 11, 2004 10:11 am

Zdi se mi, da se F1 vse bolj spreminja v dirko po tehnični kot po dirkalni plati. Vsak dan slišimo kako je nekdo nekaj izumil, da bo hitrejši na stezi. Nič pa ne naredijo za to da bi bila F1 bolj zanimiva s tekmovalnega vidika. Ko nekdo predlaga neko novo pravilo, ga takoj vsa moštva popluvajo.
Letos, ko sem šel na F1 sem bil še en mesec po dirki čist navdušen. To zato, ker sem imel dostop do boksov in paddocka ipd. Če bi pa šel gledati dirko na tribuno bi prišel nazaj pa bi F1 skurcal po dolgem in počez. Vse kar je zanimivega za videt je izven tistega kar zajame prenos na TV. Najbolje je, ko v soboto avti čakajo na tehtanje za vstop v parc ferme. Avti namreč stojijo na pit lane-u. Lahko si od blizu ogledaš, potipaš, povohaš vse kar je tam razstavljeno. Nobene gužve, prerivanja... Ta čas pa na drugi strani zidu trenirajo grid girls kako se bodo postavile na dirki. Proti večeru, ko ni več gužve, ko so kamere ugasnjene, pa vidiš kako se dirkači sproščeno sprehajajo po paddock-u. In nič posebnega ni, če na WC-ju zraven tebe stoji Alonso ali kdo drug. Skratka, zame so te malenkosti (in še veliko več jih je), ki so meni naredile F1 zanimivo.
P.S.: tudi kakšne slikce lahko prilepim, vendar v ponedeljek. Jih imam v službi namreč.
Nekaj pa si jih lahko pogledate tukaj ----> http://www.avto-magazin.si/2/?pID=263&sID=1303&ppID=1
Slika
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So sep 11, 2004 10:16 am

NeRo je napisal/-a:Zdi se mi, da se F1 vse bolj spreminja v dirko po tehnični kot po dirkalni plati. Vsak dan slišimo kako je nekdo nekaj izumil, da bo hitrejši na stezi. Nič pa ne naredijo za to da bi bila F1 bolj zanimiva s tekmovalnega vidika. Ko nekdo predlaga neko novo pravilo, ga takoj vsa moštva popluvajo.
Letos, ko sem šel na F1 sem bil še en mesec po dirki čist navdušen. To zato, ker sem imel dostop do boksov in paddocka ipd. Če bi pa šel gledati dirko na tribuno bi prišel nazaj pa bi F1 skurcal po dolgem in počez. Vse kar je zanimivega za videt je izven tistega kar zajame prenos na TV. Najbolje je, ko v soboto avti čakajo na tehtanje za vstop v parc ferme. Avti namreč stojijo na pit lane-u. Lahko si od blizu ogledaš, potipaš, povohaš vse kar je tam razstavljeno. Nobene gužve, prerivanja... Ta čas pa na drugi strani zidu trenirajo grid girls kako se bodo postavile na dirki. Proti večeru, ko ni več gužve, ko so kamere ugasnjene, pa vidiš kako se dirkači sproščeno sprehajajo po paddock-u. In nič posebnega ni, če na WC-ju zraven tebe stoji Alonso ali kdo drug. Skratka, zame so te malenkosti (in še veliko več jih je), ki so meni naredile F1 zanimivo.
P.S.: tudi kakšne slikce lahko prilepim, vendar v ponedeljek. Jih imam v službi namreč.
Nekaj pa si jih lahko pogledate tukaj ----> http://www.avto-magazin.si/2/?pID=263&sID=1303&ppID=1



Lepo si novinar a pol lohk dobimo tud kkšne slikce detajlov, da bomo mal pokomentiral. :wink:
 
zur2
Novinec
 
Prispevkov: 251
Pridružen: Po avg 02, 2004 10:57 am

Napisal/-a zur2 So sep 11, 2004 10:18 am

No huda tema vse pohvale bom spet neki z najvecjim veseljem bral pa se kej vn naucu. :D
Kokr js vem je pa pr Williamsu blo tut ful kriv da ni bil sam nos kriv ampak so mel zlo nepovezane aerodinamicne "pripomocke" Tko da sploh niso skup funkcioniral kot eno 8)
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So sep 11, 2004 10:26 am

Zur2 je napisal/-a:No huda tema vse pohvale bom spet neki z najvecjim veseljem bral pa se kej vn naucu. :D
Kokr js vem je pa pr Williamsu blo tut ful kriv da ni bil sam nos kriv ampak so mel zlo nepovezane aerodinamicne "pripomocke" Tko da sploh niso skup funkcioniral kot eno 8)


Ja prej sem pr nosu začel, pa mal sem razmišli koko naj bi stvar delovala.

Ostali del avtomobila je ostal klasičen. Boki vstopniki zraka, zadnja krilaca....

Moje mnenje je da more biti avto uravnovešen po celi konstrukciji. No nism nič novega povedu.

Ampak takle nos bi prej pasu na Mclarna, ker majo boke vbočene, tja bi bilo potrebno spelat ta zrak ki ga zajamejo z nosom.

Pomembno kar je pri tej zadevi se mi zdi da manipulacija zraka iz sprednjega dela zraka ne poseže v aerodinamiko na boku. Kaj mislim s tem, zamislte si avto od spredi, zrak ki ga zajame avto med kolesi se ne sme sprostiti na boku, ampak more zapustiti avto na zadku. Če zapusti avto na boku levo ali desno pride do turbolence, kar pa ne pripomore k aerodinamiki.

No sej če avtomobile dobr opazujete boste videli da so na krilcih sploh sprednjih postavljene koko nej se izrazim (na koncih krilc pravokotniki), ki ustvarijo turbolenco, ali pa so zareze ki prav tako ustvarijo turbolenco. To pa je samo pomoč pri nadzoru pretoka zraka, ni pa to idealna ršitev ker tako zavira aerodinamiko, kar ni dobrodošlo na ravninah.

Se opravičujem ampak o aerodinamiki je zlo težko napisat, vsaj meni ne gre tuko dobr, lažje si zadevo predstavljem.
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3374
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren So sep 11, 2004 11:40 am

Men je najbolj smešno to ko se "poznavalci" f1 zberejo v kafiču pol pa ugotavljajo zakaj ni recimo dirkač Williamsa prehitel dirkača Jaugarja, saj naj bi po njihovo to bilo čisto preprosto. Po mnenju nekaterih ljudi je najpomembnejša moč motorja (ki jo ima Williams več kot Jaugar), vendar veliko jih pozablja da je potreben tudi dober oprijem dirkalnika če želi dirkač prehitevat. Dirkalniki pa dobijo oprijem če imajo pred seboj prost pretok zraka, ki njihov dirkalnik "prisesa" na podlago. Če maš pred seboj dirkalnik tega potrebnega zraka ni, zato dirkalnik nima nobenega oprijema in je dirkalnik v ovinkih nemeren. To se je na letošnih dirkah že nekajkrat videlo, ko dirkač, ki bi lahko vozil hitrejše ni mogel mimo počasnega dirkača (izrazito se to opazi na progah kjer ni veliko ravnin).
Vrni se na Avto-Moto šport

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost