Napisal/-a tech Pe nov 13, 2009 12:45 pm
Evo sem se registriral, da se vam ne bo potrebno.
Verodostojnost testov je lahko včasih vprašljiva SEBASTJAN ŠKETAKO
Ste že pripravljeni? Bliža se 15. november oziroma dan, ko je v Sloveniji potrebno imeti jeklene konjičke opremljene z zimsko opremo. Takšen je namreč zakon in tako boste vsaj do 15. marca naslednje leto na avtomobilih imeli nameščene štiri zimske pnevmatike z oznako M+S z globino profila najmanj 3 mm. V drugem primeru pa boste morali z nameščenimi letnimi pnevmatikami s seboj v prtljažniku verige ustrezne velikosti za pogonska kolesa oziroma jih imeti nameščene v zimskih voznih razmerah. Če živite ob morju (priobalni pas), predpisi o zimski opremi za vas ne veljajo. Zimske pnevmatike se v nizkih temperaturah obnašajo precej bolje kot letne. Te namreč otrdijo, ko temperature praviloma padejo pod 7 stopinj Celzija, zato mišljenje o letnih pnevmatikah, češ da so dobre, če le imajo dovolj profila, na tem mestu odpade. Zimska guma je sestavljena iz drugačnih zmesi kot letna, kar lahko še posebej občutite pri silovitem zaviranju.
Denarnica vam bo hvaležna. Pri nakupu pnevmatik velja še posebej izpostaviti, da so lahko zimske pnevmatike za dva hitrostna razreda nižje kot letne, ki jih imate vpisane v homologaciji vozila. Ta informacija lahko blagodejno vpliva na vašo denarnico, saj je cenovna razlika med najbolj pogostima hitrostnima indeksoma H (do 210 km/h) in T (190 km/h) tudi do 20 evrov po pnevmatiki. Če potrebujete štiri pnevmatike, je razlika tako kar precejšnja.
Katera je prava? Pri izbiri morate poleg cene upoštevati tudi svoj način vožnje. Glede na poplavo različnih znamk pnevmatik ima danes kupec kar težko nalogo izbrati tisto, ki je primerna njegovemu načinu vožnje ter seveda tudi denarnici. Poti do ‘pravih’ pnevmatik je kar nekaj. Lahko se posvetujete s svojim vulkanizerjem, povprašate znance, kakšne izkušnje imajo z določeno gumo, preverite ocene testiranj itd. Tudi cena vam bo praviloma dala kar precejšen odgovor na to, kakšne kvalitete je določena pnevmatika. Znamk, ki jih ne poznate oziroma so na našem trgu precejšnja redkost, pa se kljub ugodnim cenam izogibajte.
Internetna prodaja ni vedno najboljša izbira. Glede na veliko število internetnih strani, ki ponujajo najrazličnejše znamke in dimenzije, bi lahko sklepali, da je internetni nakup med najcenejšimi, prednost pa seveda tudi hitra dostava na dom. Pa je vedno tako? Kar precej kupcev se je namreč že opeklo, ko so domov prejeli gumo starejšega letnika. Večina internetnih prodajaln sicer ponuja vračilo blaga v roku 8-15 dni brez omejitev. Se pa poraja vprašanje, ali boste vračali pnevmatike 13. novembra, če veste, da vam bo policist čez dva dni že lahko mahal s plačilnim nalogom zaradi neustrezne zimske opreme? Drugi ‘problem’ lahko nastane, če guma ni dobavljiva v roku parih dni in boste na njo morali čakati več tednov. Letos se takšen problem že pojavlja s povsem novim dizajnom Fulde Montero 3. Pnevmatika je praviloma dobavljiva šele v 3 tednih, saj so jo kupci zaradi dobrih rezultatov na zadnjih testih in relativno ugodne cene dobesedno razgrabili.
Štirje koncerni obvladujejo svet. Gumarsko avtomobilsko industrijo vodijo štirje večji koncerni, ki imajo v svoji ponudbi praviloma pnevmatike visokega, srednjega in nižjega cenovnega razreda. Michelinov koncern tako v svojem asortimentu ponuja Michelin kot pnevmatiko visokega cenovnega razreda, Kleber spada v srednji razred, Goodrich pa še stopnico nižje. Goodyear, ki v svojem asortimentu ponuja istoimensko pnevmatiko, in Dunlop nastopata na trgu s pnevmatikami višjega razreda. Fulda spada v cenovno srednji višji razred (po testih pa v sam vrh), Sava v srednji razred, medtem ko Debica velja kot guma nižjega cenovnega razreda. Continental ima pod svojim okriljem od bolj znanih še Semperit in Uniroyal (srednji cenovni razred) ter Barum kot nižji cenovni razred. Ne smemo prezreti ameriškega Firestona, ki je v lasti bolj znanega japonskega proizvajalca Bridgestona. Le-ta ima pod svojim okriljem še dokaj neprepoznavno Lasso, ki je sicer tudi pri nas prisotna že vrsto let.
Testi priporočilo, ne pa tudi obveza. V današnjem času so pri izbiri pnevmatik postali zelo popularni najrazličnejši testi. Toda tudi verodostojnost testov je lahko včasih vprašljiva, saj tudi v tej branži obstajajo najrazličnejše ‘kuhinje’. Povedano drugače, če teste izvajajo Nemci, po navadi zmagovalec prihaja od nemškega proizvajalca. Tudi letos je zmagovalec ADAC-a po ‘naključju’ postal nemški Continental. Če boste vzeli v roke kakšno francosko avtorevijo, ne bodite presenečeni, če bo zmagovalec testov Michelin. V bistvu pa so razlike med najboljšimi pnevmatikami tako majhne, da jih povprečen voznik avtomobila ne bo zaznal. Omenimo še našo Savo, ki se je na letošnjih ADAC-ovih testih izkazala kot nepriporočljiva. Večina voznikov, ki vozijo na omenjeni pnevmatiki, sicer pravi drugače. Testi kljub temu velikokrat oblikujejo potrošnikovo končno mnenje, kar se vodilni koncerni v gumarski industriji še kako dobro zavedajo.
Kvalitetna pnevmatika se vam lahko hitro povrne. Pri nakupu se izogibajte pnevmatikam sumljivega porekla. Kitajski proizvajalci praviloma ne dosegajo niti minimalnih evropskih standardov, prav tako so kvalitete znamk raznih vzhodnoevropskih družb zelo slabe. Ne pozabite, da je guma praktično edini stik s cestiščem in če vas vsaj enkrat reši pred čim hujšim, imate denar, ki ste ga plačali za gume, praktično povrnjen v sekundi. Skratka, vsak voznik mora pri nakupu pnevmatik upoštevati svoje vozne sposobnosti. Vsekakor pa lahko v današnjem času dobimo kvalitetno zimsko gumo za precej manj denarja kot pred desetimi leti. Pa še bolj varni bomo: ne samo na snegu, tudi na dežju in ledu.
Kaj o oceni ADAC-a pravijo v Savi?
Sava eskimo S3 je bila vsa leta do sedaj na ADAC-ovih testih konstantno ocenjena kot priporočljiva. Tudi letos se je izkazala za varno in zanesljivo pnevmatiko na snegu, ledu, tudi pri varčevanju z gorivom in obrabi, saj je pri vseh teh štirih kriterijih dobila najvišjo možno oceno. Na snegu in ledu je bila med naborom 16 pnevmatik celo na 2. mestu, po kriteriju porabe goriva pa na tretjem mestu. Zaradi slabše ocene obnašanja pnevmatike na mokrem, ki ima v ADAC-ovem testu največji ponder, je letos dobila slabšo oceno kot ponavadi. Kljub temu pa nas o zanesljivosti Save eskima S3 še dodatno prepričajo ostali letošnji testi, in sicer v nemški reviji AutoZeitung in Autobild. V obeh testih se je pnevmatika Sava eskimo S3 dobro uvrstila. Ravno tako pa je bila letos dobro ocenjena s strani neodvisne instsitucije TueV SueD Automotive. Ne pozabimo tudi, da se je leta 2007 na ADAC-ovem testu uvrstila celo na 3. mesto. Še nekaj velja omeniti; blagovna znamka Sava sodi v t.i. srednji razred. Na testiranjih pa njene karakteristike ocenjujejo v primerjavi s konkurenti iz najvišjega kakovostnega razreda, kjer se v razvoj in inovativne tehnologije intenzivno vlaga. Zato bi bilo nerealno pričakovati, da bo posegala po vodilnih mestih. Vozniki, ki uporabljajo Savo eskimo S3, lahko še naprej zaupajo njeni varnosti in zanesljivosti.