Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6427
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n To nov 10, 2009 12:34 pm

/miha je napisal/-a:
IcEm4n je napisal/-a:evo ravnokar menjal gume. Sem bil mal bolj pozoren na to in videl, da je vulkanizer dal sprednjo levo na zadnjo levo in enako na desni strani.


Malo bolj razloži... če to pomeni, da so slabše zadaj pojdi takoj zamenjat.


Glede na to, da so te gume tretjo sezono na tem avtu gor in ker sem menjal pri istem vulkanizerju, predvidevam, da so vse približno enako obrabljene (če je lani isto naredil - se pravi imam zdej gume tako gor, kot sem jih imel 1. sezono)
Slika
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To nov 10, 2009 1:20 pm

Volvo5er je napisal/-a:
/miha je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?


Odvisno od voznika, pogona avtomobila in ali ima avto ESP.

Jaz osebno imam raje boljše gume spredaj, če že moram izbirati.


Ali lahko utemeljiš zakaj je odvisno od voznika, pogona in ESPja?

@ICEMAN :
Potem verjetno res ni drastičnih razlik med kvaliteto gum spredaj in zadaj.
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er To nov 10, 2009 1:44 pm

/miha je napisal/-a:Ali lahko utemeljiš zakaj je odvisno od voznika, pogona in ESPja?


Lahko:

Voznik: izkušen voznik takoj opazi kdaj mu začne zanašati zadek in ga instiktivno poravna z hipno malenkostno korekcijo volana (spet odvisno od avta, če je avto velik, ga je lažje uloviti). Če ti odnese prednji del avta, nimaš kaj veliko narediti, le upaš lahko, da bodo prednje gume spet dobile oprijem (razbremeniš pogon, ravno prav dodaš volan, bla bla bal, ali pa avto z ročno postaviš bočno, težko izvedljivo pri veliki hitrosti).

Pogon: če imaš bolše gume zadaj, težje pride do powerslideja, in bolši oprijem imajo kolesa v snegu, to sta dva plusa, slabosti so še zmeraj enake kot pri sprednjem pogonu.

ESP: vsaj iz mojih izkušen iz volvota: nikoli mi ni uspelo prekrmariti spredaj gnani avto z vklopljenim espjem, tudi na snegu z letnimi gumami pri sorazmerno veliki hitrosti ne, pri podkrmarjenju ti pa tudi esp nima kaj veliko pomagati.

Moj nasvet bi bil: boljše gume
- na zadnjo os za neizkušene voznike z vozilom brez espja
- na prednjo os za izkušene voznike ali pa za vozila z esp
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To nov 10, 2009 4:20 pm

Glede voznika:
Pri višjih hitrostih ga ni asa, ki bi ulovil avto, ko mu odnese rit. Mogoče mu pa uspe pri nižjih.

Pogon:
Kje morajo biti boljše gume je stvar STABILNOSTI avta in ne oprijema.

ESP:
Esp ne dela čudežev. Sistem le zavira določeno kolo, da ustvari izravnalni moment na težišče avta. Če je vztrajnost zadka avta prevelika se bo avto še vedno končal v jarku. Da nisi s svojim volvom končal v jarku se lahko zahvališ svoji previdni vožnji.

Pa še to... tudi pri podkrmarjenju ti ESP lahko in ti tudi bo pomagal. Če gledamo desni ovinek, bo esp zaviral le zadnje desno kolo in tako ustvaril moment okoli težišča avta, ki ti bo razbremenil sprednje gume in pomagal zvoziti ovinek.

Če potegnem črto... kakor jaz zastopim bi ti mel spredaj boljše gume, ker si prepričan, da zadek lahko uloviš in ker imajo tako v snegu pogonska (v tvojem primeru sprednja) boljši oprijem.

Glede tega, da boš vedno zadek ulovil...ne vem...mogoče si tak as...jaz nisem in imam raje zadnje gume boljše. Imaš prav, da imajo sprednja kolesa na ta način boljši oprijem, ampak je pa zato stabilnost avta drastično slabša (glej tist video par postov višje).
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
juhica
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To jan 28, 2003 4:40 pm

Napisal/-a juhica To nov 10, 2009 4:38 pm

jest bi dal boljse gume spredaj. cist enostavno, zaradi zaviranja. se mi zdi to najbolj pomembo.
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4569
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Napisal/-a Ivan36 To nov 10, 2009 6:29 pm

/miha je napisal/-a:
IcEm4n je napisal/-a:evo ravnokar menjal gume. Sem bil mal bolj pozoren na to in videl, da je vulkanizer dal sprednjo levo na zadnjo levo in enako na desni strani.


Malo bolj razloži... če to pomeni, da so slabše zadaj pojdi takoj zamenjat.


Haha evo isto pri nas no sosedu mu da spredi nove gume dve leti stare pa zadaj hehe norci, torej bo zadaj stara 5 let spredaj pa na dve leti nove joooj mene!
Jaz sem dal spredaj starejše iste znamke samo drug podoben profil in novejše pa zadaj bolj mehke ja ;) se drži ko lim haha, spredaj pa čutiš na mastnem asfaltu kako zdrsne guma :D Torej, če bi dal starejšo gumo zadaj bi se skos vrtel že po mastni cesti :twisted: :P
 
Uporabniški avatar
tads
Novinec
 
Prispevkov: 266
Pridružen: To maj 13, 2008 3:12 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a tads To nov 10, 2009 6:49 pm

dobre zadne gume ti bojo zelo ampak res zelo malo pomagale na snegu, če maš pogon spredaj, pa lahko rečeš kar hočeš, ampak je tako.
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er To nov 10, 2009 6:51 pm

/miha je napisal/-a:Glede voznika:
Pri višjih hitrostih ga ni asa, ki bi ulovil avto, ko mu odnese rit. Mogoče mu pa uspe pri nižjih.

Pogon:
Kje morajo biti boljše gume je stvar STABILNOSTI avta in ne oprijema.

ESP:
Esp ne dela čudežev. Sistem le zavira določeno kolo, da ustvari izravnalni moment na težišče avta. Če je vztrajnost zadka avta prevelika se bo avto še vedno končal v jarku. Da nisi s svojim volvom končal v jarku se lahko zahvališ svoji previdni vožnji.

Pa še to... tudi pri podkrmarjenju ti ESP lahko in ti tudi bo pomagal. Če gledamo desni ovinek, bo esp zaviral le zadnje desno kolo in tako ustvaril moment okoli težišča avta, ki ti bo razbremenil sprednje gume in pomagal zvoziti ovinek.

Če potegnem črto... kakor jaz zastopim bi ti mel spredaj boljše gume, ker si prepričan, da zadek lahko uloviš in ker imajo tako v snegu pogonska (v tvojem primeru sprednja) boljši oprijem.

Glede tega, da boš vedno zadek ulovil...ne vem...mogoče si tak as...jaz nisem in imam raje zadnje gume boljše. Imaš prav, da imajo sprednja kolesa na ta način boljši oprijem, ampak je pa zato stabilnost avta drastično slabša (glej tist video par postov višje).


Če zadek avta začne drseti (sorazmerno počasi), izkušen voznik nima težav z lovljenjem avta, če pa zadek hipoma zdrsne (manj pogosta situacija), potem je pa dejansko vprašanje če bo uspel ujeti avto.

Če ni oprijema tudi stabilnosti ne rabiš ;) (npr sneg, če ni oprijema ne uspeš speljati, stabilnost je prfektna :P )

Z espjem mi nikoli (razen z ročno) ni uspelo spraviti zadnjega dela avta na počez (tudi pri veliki hitrosti na snegu), medtem ko mi je avto večkrat podkrmaril.

Prav razumeš.

Kar se stabilnosti tiče, imaš prav, ampak v težkih pogojih vožnje (sneg, led), dostikrat prej nastane problem pogona in bremzanja kot pa stabilnosti (tudi verige se dajejo na pogonska kolesa, ne vedno na zadnja).
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ Sr nov 11, 2009 5:20 pm

Ni ti ga uspelo prekrmarit, ker so pri volvu tako hoteli. Volvo 850 ni športen avto (čeprav ima odlično podvozje in navkljub konjem) in noče biti, zato ima 60:40 porazdelitev mase in tukaj tiči (varen) zajec z ESPjem v žepu. S tako vztrajnostjo v nosu je čisto logično, da bo avto šel v ravni liniji iz ovinka. Kdo bo rekel: ''saj če je večja masa je tudi oprijem boljši'' ...že že... sam važno je razmerje med povečanjem mase in povečanjem oprijema, ki pa sigurno ni 1:1.

Se strinjam, da so ekstremne razmere razred zase in zahtevajo ekstremne ukrepe, vendar pa v splošnem ni problemov z bremzanjem in pogonom (mokra cesta, listje na cesti, pesek, ...) in v teh primerih je stabilnost bistvena.
Sam ne se kregat :P
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Napisal/-a Renault_user Sr nov 11, 2009 6:21 pm

Sej pravim, eno je by the book, kar smo Vam nekateri predstavili, drugo pa je hondlanje in prestavljanje gum v 3 dni... Ni važno, samo da ste Vi zadovoljni in da ne zletite s ceste :shock: :D
 
Uporabniški avatar
denko4
Novinec
 
Prispevkov: 378
Pridružen: Pe sep 04, 2009 9:54 pm
Kraj: dolenjske benetke

Napisal/-a denko4 Pe nov 20, 2009 6:23 pm

Enkrat govorite, da se zimskih gum ne sme voziti poleti in letnih ne pozimi. Da je veliko slabši oprijem. Drugič pa prjavte da je bolje met slabše gume spredi. Pa kje vam je logika?!

Če so spredaj slabše gume je večja možnost aquaplaninga, oprijem je slabši in s tem daljša zavorna pot. Pozimi je tudi cesta velikokrat ledena in mastna, in tam se pri zaviranju z dobrimi ali slabimi gumami zelo pozna zavorna pot.

Meni ni še nikoli ni ratalo spravt zadnjega konca iz ovinka (razen s pomočjo ročne). Pa imam vedno slabše gume zadaj. Vedno mi sili sprednji konec ven. Bremza se pred ovinkom, ne pa v njem. Tako vam pa lahko odnaša zadnji konec.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Pe nov 20, 2009 8:01 pm

Vse 4 gume morš met dobre, drugače pa boljše zadaj.

Mam lastno izkušnjo, ki dokazuje to teorijo. Predlani sem tik pred zimsko sezono razbil felgo na robniku, in ker nisem nikjer dobil samo ene letne gume tega tipa sem dal spredaj 2 zimski, zdaj sem ime pa letne ( širše in večje cole ), in je avto bil praktično enako vodljiv kot prej z vsemi 4 letnimi, ko sem čez ene teden še zadaj dal zimske, je bil avto čisto drugačen ( tipičen občutek plavanja na zimskih ipd.. ), kar pomeni BOLJŠE ZADAJ!
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Pe nov 20, 2009 8:09 pm

/miha je napisal/-a:A) primeru pa nimate niti najmanjše možnosti, saj ga ni junaka, ki bi v delčku sekunde reagiral in volan obrnil v kontra smer za 3 vrtljaje.


Jaz se ne strinjam s to izjavo. Oversteer se zgodi včasih ponesreč, včasih ne tok ponesreč, v obeh primerih je občutek isti - vsak ki je to že občutil podzavestno ve kako mora reagirat in BO v desetinki sekunde volan spravu v kontra smer in lovil avto. Če človk ne pozna tega občutka je pa skrajn cajt da gre na prazno parkirišče in se tega občutka nauči. Pa še aquaplaning ki je sploh super zadeva ...

Pa še neki, tvoja izjava glede slabših gum spredaj sama sebe izključuje. Povedal si da je boljše če odnaša sprednji konec avtomobila ker se posledično lahko morda še "zmaže ven", po drugi strani pa priznavaš da je zaviranje močno ohromljeno zaradi slabših sprednjih gum, kar pomeni da te v tem primeru rešuje samo sreča, medtem ko te v primeru ko pride do prekrmarjneja (gre rit okol) človek lahko reagira z volanom v drugo smer, pohodi gas in... pazi zdej... mogoče ga avto celo uboga ker ima na tistih kolesih s kerimi je gas pohodu - wait for it - boljši par gum!

Ampak kot pravim, to je moje mnenje, moje razmišljanje in moja teorija iz časov ko sem imel tudi sam fwd. Zdej vozim 4x4 in tako ali tako že zaradi diferencialov moram imeti vse gume približno enako obrabljene :D
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Uporabniški avatar
RENO911
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 611
Pridružen: To jun 26, 2007 9:53 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a RENO911 Pe nov 20, 2009 8:24 pm

Boljše gume spredaj, slabše zadaj. Kaj vam ni jasno? Zadnje gume nosijo 3x manj sil med vožnjo.

Drugače je pri avtih z zadnjim pogonom, ampak mislim da se tukaj vsi, ko ne omenjamo pogona, po defaultu pogovarjamo za prvega, ker za šajtrge z zadnjim velja, da boljše gume dat zadaj, pa žakel cementa v prtljažnik, da je vsaj koliko toliko vozno po snegu.

Tota solata butalizmov sploh ni za brat, če si prej kaj jel. Sami neki šumaheri se tu pogovarjajo, ki vsaki ovinek postrani z ročno zvozijo, ker drugače sploh ne znajo v ovinek it. Polovica vas sploh izpita za avto nebi smela naret, glede na to kake ste sposobni pisat.
 
Uporabniški avatar
airmike
Uporabnik
 
Prispevkov: 1214
Pridružen: Po okt 12, 2009 12:20 pm
Kraj: Rogaška Slatina

Napisal/-a airmike Pe nov 20, 2009 10:22 pm

Jaz sem lansko zimo zvozil z Sava S3 letnik 2001 zadaj in letnik 2006 spredaj (nikoli več:!: ). Vozim se zmerno hitro. Mogoče mi je 3-4x odneslo rit na mokrem ampak se da popravit brez kakšne posebne "drame". Niti predstavljat si pa ne morem da bi mel obratno kombinacijo torej 2001 letnik gume spredaj. Lažje krotit zadek kot pa odnašanje nosu (vsaj meni)
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ Pe nov 20, 2009 10:23 pm

:lol: Kokr hočete.

Men je tok smešno ko lahko enemu fizikalno dokažeš, iz prakse dokažeš, narišeš, pa še kr svojo goni.

Delajte kakor mislte, da je prav. Jaz sem samo hotel pomagat in razložit, kako in zakaj je tako prav.


Loco:
Ne moreš (NE MOREŠ) ...res... ne moreš tako hitr volana obrnit, če ti rit odnese pri visoki hitrosti. Saj smo rekli, da pri 50 še gre... probaj pri 90 ali pa 100.

Močno ohromljeno???? Od kje to??? Napisal sem, da je slabše. Dejstvo pa je, da ni kaj dosti slabše, ker se pri zaviranju takšna masa prenese na sprednja kolesa, da gume zagrabijo asfalt s tem ko se deformirajo in objamejo posamezne delce v asfaltu (poleg samega trenja). Pa se bo spet kdo najdel in rekel, sej trenje je trenje...da je to drgnjenje neravnin med sabo. Je, ampak je treba ločit mikro svet in makro. Eh... sicer pa... dejte gume na sprednja kolesa, v 99,8% ne bo razlike, ampak tistih 0,2% bo pa živce parajočih :roll:
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er Pe nov 20, 2009 10:51 pm

Ma to fizikalno dokazovanje in podobni razlogi, zakaj je boljše imeti slabše gume spredaj, sicer popolnoma držijo, teoretično.

Ampak tukaj je predvsem važno, kaj je v praksi boljše (edina nevarnost pri boljših gumah spredaj je, da te zadek prehiti, ta te pa prehiti samo, če ga ne uspeš uloviti (bodisi voznik bodisi esp, bodisi zaradi prevelike hitrosti ali pa zaradi neznanja)). Kakšni pogoji morajo biti izpolnjeni, da ne uspeš rešiti oversteera, je pa zelo odvisno od situacije, moje izkušnje kažejo, da je to res problematično samo pri visoki hitrosti in velikem bočnem pospešku (ta situacija je pa resnici na ljubo zelo redka).

Sklep: boljše gume na zadnjih kolesih so dobra kombinacija za vse tiste, ki jim je oversteer tuj in pa tiste "norce", ki ga navkljub "slabim" gumam z veliko hitrostjo gonijo čez ovinke (za take tako ali tako same gume ne predstavljajo največje nevarnosti).

Ps. @/miha\, že zdavnaj nimam več 850 (katere podvozje niti slučajno ni odlično), ampak V70. Brez espja se zadnjega dela avta praktično ni dalo kontrolirati (pri izvajanju "neumosti" na zasneženi ac, z espjem pa nobenih težav sploh, tako da tu sam avto in podvozje nima neposredne veze.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 So nov 21, 2009 12:02 am

Volvo5er je napisal/-a:Ma to fizikalno dokazovanje in podobni razlogi, zakaj je boljše imeti slabše gume spredaj, sicer popolnoma držijo, teoretično.

Ampak tukaj je predvsem važno, kaj je v praksi boljše

Praksa vsaj v grobem sledi teoriji in ji ne more biti totalno nasprotna, vsaj pri fiziki.
Tako da se še vedno strinjam z /miha\.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo So nov 21, 2009 1:23 am

/miha je napisal/-a:Loco:
Ne moreš (NE MOREŠ) ...res... ne moreš tako hitr volana obrnit, če ti rit odnese pri visoki hitrosti. Saj smo rekli, da pri 50 še gre... probaj pri 90 ali pa 100.


Lahko (LAHKO) ...res... sm bil na avtocesti po tem ko me je en fajn razpizdu po serpentinah gor do cestninske, deževal, ponoči... Nism ga mogu prehitet ker je vozil po sredini ceste ves cajt in to 30 in se ni hotu umaknit. No na koncu sva prišla do cestninske in jz na polno mim njega 1-2-3-4 in na koncu 4. nekje štelam gretje ker se mi šipa rosi... Za nadvozom čez avtocesto sledi levi ovinek ki ga nism vidu in sm prletu VSAJ 140 v ovinek in sm vidu da ne bo šlo ... No v ovinek notr sm zavil, je spredn konc začel lezt iz ovinka, sm začel bremzat (ja v ovinku) in je odnesl rit od avta okol. Reflexno sm ga odmotu v drugo smer in še ene 5x v kontra ker me je razmetal levo desno levo desno k norca.... In uspešno sm volan vrtel iz ene v drugo stran in to zelo hitr (mogoče je tle sicer mal prednost od evota ker ima volan vse skup mislm da 780 stopinj obračalnega kroga).

10000% sm da če nebi celga poletja na krožnem predriftu bi se takrat razbil v ograjo, dejstvo je blo pa to da sm ves čas ko me je razmetaval po avtocesti mel situacijo kolikor toliko pod kontrolo in moje reakcije na obnašanje avtomobila so bile pravilne - in _podzavestne_. Človek ki ni navajen tega da gre rit naokrog, ki ni navajen da mu drsi sprednji konec, ki nima izkušenj s tem kako se avto lovi ko se nekaj zgudi tudi refleksno ne more na to reagirat.

Je težko, je malo verjetno, je pa daleč od tega da ni mogoče. Če ti pa avto tko odnese da "nisi mel časa niti reagirat" si pa itak pripelju 3x prehitro v ovinek in si lah sebastian loeb pa boš šou u maline...

lp
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ So nov 21, 2009 9:43 am

Loco pol si pa ti ena izjema, ki potrjuje pravilo. Dost izkušenj in dober avto, pa si komaj komaj se rešil. Kaj bi bilo, če bi imel volan 2,7 vrtljajev od ene do druge skrajne lege?

A nimajo na drift tekmovanjih celo multiplikatorje, da je od ene skrajne lege do druge le en vrtljaj? Drugače je zelo težko menda?

@Volvo5er
Ne moreš trdit, da teorija ne velja :shock: . Če ti nimaš takih izkušenj je bil očitno nek faktor prisoten, da ''teorija'' ni prišla do izraza.

Tist star volvo je imel podvozje, ki je tehnično zelo v redu, vprašanje pa kako je bilo nastavljeno.
Sam ne se kregat :P
Vrni se na Aktualno področje: Zimske pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov