Ali je starost pnevmatik pomembna?

Da
120
88%
Ne
16
12%
 
Skupaj glasov : 136
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Sr mar 31, 2010 7:46 pm

dejcc je napisal/-a:prvič čujem da je starost gum omejena.


Zakaj pa misliš, da so starejše pnevmatike cenejše od novejših oz vprašaj jih zakaj so cenejše.
Nisem pa siguren ali je 5 let ali 6 let
 
Uporabniški avatar
Hribo
Novinec
 
Prispevkov: 441
Pridružen: To jan 09, 2007 11:30 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a Hribo Sr mar 31, 2010 7:55 pm

Guma starejsa nad 5 let ni za policijo in za zakon. Če pa kupis starejso gumo npr. lanska izvedba pa moras dobit(ga zahtevat) dober popust da se to splača uzet.Sicer zavrni ponudbo. LP
http://www.facebook.com/pages/Avtodiagnostika-in-Servis-Osebnih-Vozil/361074387295480
 
JureV
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Pe jun 20, 2008 7:37 pm

Napisal/-a JureV Sr mar 31, 2010 7:55 pm

letos sem zamenjal gume preventivno
mel sem letnik04 michelin energy s prevoženimi ca. 60.000 brez da bi se kakorkoli obrable, pa tudi nisem opazil nobenih problemov na mokrem, po vseh pravilih so te gume za na odpad, pa sem jih vseeno prodal za 30 evro, ko za vroče žemljice so me klicali;)

zdaj pa mam fuldo ecocontrol pa po občutko malo boljše držijo v ovinkih, so pa precej bolj glasne
 
Uporabniški avatar
GiGi1985
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne feb 27, 2005 9:54 pm
Kraj: EU

Napisal/-a GiGi1985 Sr mar 31, 2010 7:57 pm

Ja pa normalno, da je guma zanič po 3 letih in 20k km prevoženih minimalno, pa ne zaradi tega, ker je trša (itak da je) ampak ker nima več profila. :roll: Moja guma je stara 6 mesecev, Bridgestone, pa je zanič, ker je en qurc profila na njej. Če bi pa kupili nove gume stare 5 let (brez da vam to nekdo pove) nihče ne bi opazil "kao" slabše lege...pa res me zanima, kaki super dirkači ste, da rabite skoraj F1 gumo ?
Drugače pa:
- nove gume, stare do 5 let se lahko prodajajo kot nove,
zakonsko določene starosti gum ni, je le priporočena, 4 leta.
Proizvajalci priporočajo, da jih menjamo po 5,6 letih uporabe......

v praksi pa poznam en kup ljudi, ki se vozi na 5 ali celo 10 let stari gumi, pa se ne zaletujejo vsak dan....

sicer pa; a ni tole že X krat predebatirana tema?
Freude am Fahren
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Napisal/-a maius28 Sr mar 31, 2010 8:02 pm

Tako bom povedal. Lani sem menjal avto in dobil zraven komplet zimskih in alu z letnimi gumami. Zimske sem sedaj zvozil. Dva sta bili stari 4 leta, imel sej jih zadaj in moram reči da ni bilo vse v najlepšem redu. Zadek mi je nosilo po spolzkem. Profila je bilo dovolj 6 mm, znana znanka. Sprednji dve sta bili le 1 leto stari in glej ga zlomka, čisto drugače. 8mm profila, bolj neznana firma, vendar super oprijem. Seveda bom ob menjavi vse štiri nove kupil. Zakaj? Ker si lahko, ker sem do sedaj vozil zmeraj na obeh osem enake dimenzije, znamke.

Sedaj pa k letnim. Avto je star 4 leta. Dobil sem originalne gume z alu platišči. Gume pa so stare kar 6 let. Profila 7 in 4 mm, torej dovolj. Ampak, ko sem jih zmontiral pa težave takoj. Avto je vleklo v desno (še vleče, haha). Seveda so bile pravilno montirane. Zato se odpravim na optiko, kjer seveda ugotovijo - NIČ!!!- Vse ok. Vzrok je tako v starosti gum, saj so postale trde, zelo slab oprijem imajo, saj tudi danes, ko je deževalo, sem imel občutek kot da bi se drsal. Avto gre v tretji prestavi v prazno. Pa ni to moj namen. Želim varno vožnjo. Kaj mi sedaj ostane? A jih vozim in držim volan na AC kot nor, ali pa jih menjam. Seveda sem se že odločil za slednje, saj se je tudi zavorna pot podaljšala in avto vozi še žena, pa še sin sedi zadaj.

Znamk nisem namerno omenjal, do sedaj. Pa niso neznane. Vem pa kaj bom dal gor: zame najboljšo pnevmatiko Continental premium contact2. Sem jo imel na meganu in je bilo to edino, ker lahko pri prejšnjem avtu pohvalim.

Torej, po doooolgem postu. Zame velja, da pnevmatika (zaradi primesi) ne more biti starejša od 4 let. Gre za varnost mene in drugih.

LP :)
Nikoli ni prepozno.
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Napisal/-a nevermind Sr mar 31, 2010 8:09 pm

 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Sr mar 31, 2010 8:30 pm

GiGi1985 je napisal/-a:- nove gume, stare do 5 let se lahko prodajajo kot nove,


lahko se prodajajo kakor se hočjo,ampak če zaradi starosti ne iztržiš popusta si cepec ;)
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
GiGi1985
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne feb 27, 2005 9:54 pm
Kraj: EU

Napisal/-a GiGi1985 Sr mar 31, 2010 8:37 pm

el_diablo je napisal/-a:
GiGi1985 je napisal/-a:- nove gume, stare do 5 let se lahko prodajajo kot nove,


lahko se prodajajo kakor se hočjo,ampak če zaradi starosti ne iztržiš popusta si cepec ;)


Koliko popusta bo kupec iztržil je samo dobra volja prodajalca, njemu ni treba dati popusta, ima vso pravico prodajat nove gume stare 5 let za isto ceno kot stare 1 teden. Pa če logično pomisliš, rednim strankam trgovine dajejo določene % rabata, zakaj ga ne bi tudi dal eni stranki, pa sta obadva zadovoljna? Lahko bi pa bil isti trgovec pras*c in te stare gume prodal upokojencu ali 18 letni smrklji, ki nima pojma, seveda za redno ceno.
Freude am Fahren
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6427
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Sr mar 31, 2010 9:56 pm

Isto vprašanje se je meni pojavljalo v mislih, ko sem kupil letni komplet v začetku februarja. Na feltnah so gume stare 5 let (mislim da DOT0505), vendar zelo mal vožene (profila vsaj 6mm, raje še kj več), pa se po približno 1000 km prevoženih gume še vedno dobr obnesejo (mnogo bolje, kot pa zimske iz leta 07), na začetku me je sicer motila glasnost pri manjših hitrostih, a je zdj, ko je "ulavfano", dosti boljše. Čeprav sem imel sprva pomisleke o taki gumi, bodo najbrž ostale gor tud še naslednjo sezono.
Slika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr mar 31, 2010 10:22 pm

IcEm4n je napisal/-a:Isto vprašanje se je meni pojavljalo v mislih, ko sem kupil letni komplet v začetku februarja. Na feltnah so gume stare 5 let (mislim da DOT0505), vendar zelo mal vožene (profila vsaj 6mm, raje še kj več), pa se po približno 1000 km prevoženih gume še vedno dobr obnesejo (mnogo bolje, kot pa zimske iz leta 07), na začetku me je sicer motila glasnost pri manjših hitrostih, a je zdj, ko je "ulavfano", dosti boljše. Čeprav sem imel sprva pomisleke o taki gumi, bodo najbrž ostale gor tud še naslednjo sezono.

no, da se 2mm obrabijo je pri nekom oz. kaki Michelin energy lahko dve sezoni, pri kakšni F1 ali Bridgestonki pa par mesecev.....skratka, bila je vožena/montirana in take gume jaz ne bi kupi (sem absolutno proti kupovanju rabljenih gum, ki jim ne vemo zgodovine) mirne duše pa kupim danes gumo (ne od vsakega, ampak rec. od vulkanizerja, ki ga poznam in vem, da je bila pravilno skladiščena, predvsem v temi ) tudi če je DOT 0505 recimo.........novembra 2008 sem kupil DOT 3006 zimske Bridgeston LM 25, nobenih problemov, kar se tiče vožnje na suhem/mokrem ali kakega tresenja, še celo zelo malo uteži je gor, le eno slabost imajo: nič vredne na snegu so...

PS: guma do 18 mesecev starosti se lahko prodaja za novo(direktiva EU z leta 2004) ostalo mora it s popustom....
 
Uporabniški avatar
BBS
Uporabnik
 
Prispevkov: 1280
Pridružen: Pe avg 07, 2009 12:15 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a BBS Sr mar 31, 2010 10:26 pm

A ni neka fora, da mora guma nekaj časa stat, potem ko jo naredijo, da ni takoj dobra? Pol leta ali nekaj takega?
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6427
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Sr mar 31, 2010 10:32 pm

Gume so Dunlop SP Sport 3000, in kot sem rekel gume so že bile na feltnah, in je to komplet, ki se ga je dajal na Merivo ;)
Slika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr mar 31, 2010 10:35 pm

BBS je napisal/-a:A ni neka fora, da mora guma nekaj časa stat, potem ko jo naredijo, da ni takoj dobra? Pol leta ali nekaj takega?

o tem sem tudi že pisal, pa ker tukaj 11 od 10-tih misli, da je požrlo vso pamet tega sveta, raje nisem razlagal naprej...............vsaj 8-10 tednov je proporočilo Michelina in GY naj bi odstala, preden jo montiramo.....
 
GregorM
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 67
Pridružen: Pe maj 04, 2007 3:51 pm

Napisal/-a GregorM Sr mar 31, 2010 11:57 pm

Priporočila proizvajalcev me niso čist prepričala, delno zaradi črno-belega podajanja informacij (5 let stara guma je OK, 6 let stara je zanič), delno zaradi konflikta interesov (čim pogosteje kupujte naše nove gume). Zato sem malce pobrskal po netu in našel rezultate raziskave gume, ki so jo delali za vojsko: http://polymerphysics.net/pdf/RubberChemTech_74_79_01.pdf

Približen povzetek:
Po 2 letih na sobni temperaturije guma izgubila 10% prožnosti, po 20 letih pa 50%. Glavni razlog je oksidacija, ki se pri višji temperaturi pospeši. V slani vodi je guma propadala počasneje kot na zraku.
 
Uporabniški avatar
error 90
Uporabnik
 
Prispevkov: 1043
Pridružen: Ne nov 23, 2008 1:29 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a error 90 Če apr 01, 2010 12:14 am

Jaz sem letos 2 kompleta starih gum zapeljal na komunalo ker so bile stare že 6 let. Vožene 20k km, profila še dost. Samo kaj češ.... se je pa vidlo da je na profilu take mini praskice, razpokice, luknjice od kamenčkov...

Ja vsaj garaža malo bolj prazna če že ne drugega :D
Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če apr 01, 2010 12:51 am

dejcc je napisal/-a:Eni na tem forumu so (pre)več pametni, tud bolj kot strokovnjaki na področju gum zato pride do razlik v mnenjih.


Technologic - vzdrži se takih kategoričnih komentarjev! V kasnejših postih si gladko dokazal, da o tem bolj malo veš (npr - "prvič čujem da je starost gum omejena." BTW - tudi na forumu je bila že večkrat omenjena omejena starost gum!). Oznaka "nekredibilnosti" pri tebi res ni kar tako

--------------------------------------------------------------------------------------------------

O članku

SamoK je napisal/-a:Odgovori na anketno vprasanje, preden nadaljujes z branjem..


Ker se na tem forumu, tako rado poudarja, kako zelo je pomembna pneumatika (kar seveda je), ampak z ozirom na ta clanek, se ocitno kvaliteta pnaumatike ne zmanjsuje z starostjo le te, kot se je ponavadi rado poudarjalo. Bistveno bolj je pomembna globina profila. Torej, ce je guma pravilno skladiscena, se njena kvaliteta z leti ne zmanjsa.

Se clanek.

....

Strokovnjaki se vrsto let ukvarjajo z varnostjo vozil, in kot vemo, so varne in kakovostne pnevmatike nujna oprema vsakega vozila. Vozniki moramo biti pozorni predvsem na profil pnevmatik, pa tudi ustrezno hranjenje, saj le-to pripomore k ohranitvi prvotnih lastnosti naših pnevmatik. Poleg tega je življenjska doba pnevmatik odvisna tudi od načina vožnje, teže tovora in rednega vzdrževanja pravilnega pritiska v pnevmatikah.

Nemalokrat pa se pojavljajo tudi polemike o pomembnosti starosti avtoplaščev pri nakupu in kdaj naj bi pnevmatike prodajalci umaknili iz polic. Napačne informacije o življenjski dobi avtoplaščev in kako je le-ta pomembnejša od profila, so vse pogostejše. Prav zaradi tega so se na te trditve odzvale različne strokovne gumarske revije, proizvajalci avtoplaščev in nacionalna združenja distributerjev oziroma vulkanizerjev v največjih evropskih državah.

Strokovna priporočila
Nacionalno združenje distributerjev avtoplaščev NTDA v Veliki Britaniji in Zveza nemške gumarske industrije trdita, da se pnevmatike lahko prodajajo 5 let po datumu proizvodnje. Japonsko gumarsko združenje (JAMTA) pa priporoča menjavo gum, ki so starejše od 10 let. Temu se pridružujejo tudi večji proizvajalci pnevmatik, medtem ko proizvajalci avtomobilov priporočajo menjavo pnevmatik po 6 letih.

Priporočila koncerna Goodyear
Na izpostavljeno sporno vprašanje glede življenjske dobe avtomobilskih pnevmatik so se odzvali tudi proizvajalci. Koncern Goodyear, kot eden največjih svetovnih proizvajalcev pnevmatik pravi, da so pnevmatike zasnovane tako, da vzdržijo delovanje visokih sil, obremenitev, izpostavljenost sončni svetlobi in obratovalnim temperaturam celo življenjsko dobo pnevmatike.

Skladiščeni in uporabljani avtoplašči ohranjajo ustrezne lastnosti, če so pravilno vzdrževani, niso bili predmet slabega ravnanja in so bili hranjeni v ustreznih skladiščnih pogojih.

Dejstvo je, da ni znanih znanstvenih oziroma tehničnih podatkov, na podlagi katerih bi ugotavljali oziroma določali specifično najvišjo starostno mejo za nove nerabljene pnevmatike za potniška in lahka tovorna vozila.

Goodyearovo stališče podpirata tudi dve gumarski združenji RMA & ETRMA, Evropsko združenje proizvajalcev avtoplaščev in platišč.
....

Vir


Najprej razčistimo to - treba je ločiti med starimi nerabljenimi ("novimi") gumami z originalno zaščito, starimi rabljenimi in ustrezno skladiščenimi ter starimi neustrezno skladiščenimi (ali celo npr zimskimi, voženimi čez poletje). V članku, pa tudi v nekaterih postih je to bolj kot ne pomešano.

Prav tako v članku ni jasno, na kaj se nanašajo "ustrezne lastnosti" - npr v "stališču" Goodyeara govorijo v bistvu samo o vzdržljivosti gume ("da vzdržijo delovanje visokih sil, obremenitev, izpostavljenost sončni svetlobi in obratovalnim temperaturam celo življenjsko dobo pnevmatike" - torej da ne pride do deformacij, bul, eksplozij itd). Kot vidimo, sploh ne omenjajo kvalitete gume v smislu ohranjanja enakega držanja v ovinku, na mokrem, pri zaviranju itd skozi celotno življenjsko dobo pnevmatik (ki naj bi bila 6-10 let), a ravno o tem aspektu smo vseskozi govorili na forumu!

Tvoja teza "ampak z ozirom na ta clanek, se ocitno kvaliteta pnaumatike ne zmanjsuje z starostjo le te, kot se je ponavadi rado poudarjalo." torej sploh ne drži, saj je v članku govora o nečem drugem (o vzdržljivosti) in ne o tem, kar "se je ponavadi rado poudarjalo" na forumu, torej o "aktivni" varnosti (držanju, zaviranju itd) starejših rabljenih pnevmatik!

Tega, da se večinoma strinjamo (?), da 3-5 let rabljena guma že slabše drži, zavira itd (kar je sicer lahko za različne gume zelo različno!) in da to kdaj lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo, članek torej ne spodbija - o tem sploh ne govori (!), govori samo o "mehanski" vzdržljivosti pnevmatik!

Višek vsega pa je, ko hkrati sami priznavajo, da "da ni znanih znanstvenih oziroma tehničnih podatkov, na podlagi katerih bi ugotavljali oziroma določali specifično najvišjo starostno mejo za nove nerabljene pnevmatike", čeprav vseskozi govorijo ravno o tem!

BTW - resnega in metodičnega "testiranja držanja ceste" skoraj ne morejo ugotavljati - tudi zato, ker bi morali čisto vsako gumo (model, letnica in velikost) testirat na različne načine (različna vozila, vožnja, obremenjenost, vremenski pogoji itd), pri tem pa stalno merit "držanje" ceste, zaviranje itd v vseh različnih pogojih, celo na različnem asfaltu itd. In preden bi tako drago testiranje zaključili, bi verjetno šla v proizvodnjo in v trgovine že naslednja letnica gum.
Mission impossible!

Edini tovrstni uporabni "testi" so torej izkušnje voznikov, zato so tudi bolj kredibilni od "lapanja" o vzdržljivosti kot taki.

Skratka - še en članek, napisan na hitro, brez pravi(lni)h dilem, brez dokazov ali vsaj podatkov in torej tudi brez pravih odgovorov - vsaj za nas na forumu, ki govorimo predvsem o "držanju ceste", torej o varnosti, ko je guma še nepoškodovana in ne o vzdržljivosti oz nevarnosti poškodb oz okvar pnevmatik!
Nič novega...

PS
Seveda je tudi profil in globina le-tega pomembna, a to bolj velja za precej mokro ali zasneženo cesto, kar ni tako pogosto. Bo pa tudi "stara" pnevmatika s še dosti profila lahko nevarna (ni pa nujno) - tudi v "boljših" razmerah!
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Če apr 01, 2010 8:45 am

Starost vsekakor vpliva, ampak je velika razlika med tri leta staro gumo, ki čaka v skladišču ali je bila vožena in s tem doživljala temperaturne šoke in udarce. Zimske maxxis wintermaxx so bile prvo sezono dobre, kolkr so bile poceni. Drugo sezono, stare eno leto, še vedno dobro. Tretjo sezono, torej stare dve leti, pa občutna razlika v deżju. Ali je bila kriva starost ali zmes gume, ne vem. Lani dobil zimske blizzak LM20 z dotom 07 :shock: Stare dve leti in pol. Pri teh stvareh ne kompliciram preveč. Pri meni se itak vse znuca in se ne uhiti postarat. :D Sem pa vulkanizerju lepo povedal v opozorilo, da če stvar ne bo držala, jih bo dobil nazaj. Nobenega problema in guma v dežju drži fenomenalno. Čudežno bojo še za eno sezono in potem po nove. Sem se pa srečal s Potenzo 040 in dot 01 ali 02. OJOJ z velikimi črkami, pa jaz vem, da 040 drži v dežju.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Če apr 01, 2010 8:59 am

esem je napisal/-a:
Najprej razčistimo to - treba je ločiti med starimi nerabljenimi ("novimi") gumami z originalno zaščito, starimi rabljenimi in ustrezno skladiščenimi ter starimi neustrezno skladiščenimi (ali celo npr zimskimi, voženimi čez poletje)

to je bistvo vsega....

esem je napisal/-a:
dejcc je napisal/-a:Eni na tem forumu so (pre)več pametni, tud bolj kot strokovnjaki na področju gum zato pride do razlik v mnenjih.


Technologic - vzdrži se takih kategoričnih komentarjev....


saj ta v tej temi nima nobenega posta :shock: ........citiral si pa "dejcc-a"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če apr 01, 2010 10:18 am

MIslim, da je ESEM vse povedal. Se vidi takoj, da ni resen članek - gume držijo, po toliko letih pa kar naenkrat ne več. Tako kot naj ne bi letne pod točno 7°C... :roll:
Stvari niso črnobele.
In pravilno bi bilo, da bi taki članki pisali o oprijemu, predvsem na mokri cesti v odvisnosti od starosti. Od gum itak pričakujemo, da bodo ostale strukturno OK celo življ. dobo.
No, moje izkušnje so take, da po 4-6 letih gume na mokrem enostavno niso več OK. Pirelli P3000 je bil po 4 letih na mokrem ko plastika. Takoj se je vrtelo v prazno. Imel sem pa tudi 7 let stare Toyo Vario2 (celoletne), ki so dobro držale nekje do 5 let, ampak tudi pri 7. letih so držale bolje od letnih P3000.
No, take so moje izkušnje.
Se pa izplača, da vsak sam testira oprijem gum s starostjo. Mislim, da je celo nekdo s tega foruma (mislim da JdV) testiral bremzanje z ABS, vedno na isti cesti, pri različnih starostih in temperaturah. Torej izbereš si nek odsek z zelo malo prometa in vsako leto meriš čas ustavljanja od recimo 60km/h do 0.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Če apr 01, 2010 10:52 am

Technologic - vzdrži se takih kategoričnih komentarjev! V kasnejših postih si gladko dokazal, da o tem bolj malo veš (npr - "prvič čujem da je starost gum omejena." BTW - tudi na forumu je bila že večkrat omenjena omejena starost gum!). Oznaka "nekredibilnosti" pri tebi res ni kar tako


@esem zdajle sem klical na PP in vprašal če je zakonsko omejena starost gum na avtu in so mi rekli da ni, da se gleda le profil. Zdaj pa prosim da mi pokažeš zakon ki mi prepoveduje vozit 10 let stare gume, če ga ni pa si tud ti nekredibilen ali pa naša policijska postaja.

Drugače pa če bi bile gume zanič po 3,4 letih bi proizvajalci še kako to oglaševali da je treba menajt, ne pa da bi nabijali dolge življenske dobe da bi jim čimmanj prodali. Skregano z logiko a ?
Relax take it easY
Slika
Vrni se na Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov