Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Po feb 01, 2010 3:23 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Ok tu je dokaz, da ni dobro imeti slabih zadnjih gum, zanimivo bi bilo še prešraufat slabe naprej, se ti ne zdi? ;)

Veš da se mi zdi. ;) Smo šraufal gor, dol, levo, desno, pumpal vse možno... Sicer kakšna je kombinacija na posnetku ne vem. Ni bil to namen, ampak pokazati kako hitro gre zadek in je masaker.

~toMmy~ je napisal/-a:To mene zanima, konkretna primerjava zelo slab/zelo dobre gume spredaj/zadaj!

Tudi mene je močno zanimal. Zato sem se tako veselil tistega deževnega dne, kjer veš, da ti ne more nobeden nasproti pripeljati :D Če gremo v obeh primerih v ekstrem, slabo - dobro, bi naredil boljši čas s slabimi spredaj. Jaz si s pomankanjem prednjega oprijema pomagam z zavoro. Ampak kar bi jaz tukaj nafilozofiral, je vožnja prov na meji zdrsa, kar ni primerno za na prometno cesto. Seveda, če dam to v eno normalno vsakodnevno vožnjo, vem kako bom delal, kje bom kaj imel in koliko napumpano. Obratno sploh probal nisem, ker bi bil drift challenge, če bi imel zanič zadaj.

Najprej sem probal s kar sem se pripeljal.
Spredaj Rainsport2 in zadaj Exalto. Dokaj solidno, čeprav rahli problemi z ritjo.

Ker sem imel dobre izkušnje s Sportrack 3, premislim kako bi skombiniral, da bi kaj pridobil. Rainsport2 se izkaže odlično in dam zadaj, spredaj pa Sportrack3. Mam le rajši rit na miru in ni izgube časa ob drsenju zadka. Nažalost je sportrack dala svoje skozi in smo sam še odšraufal dol. Obupno siljenje nosu ven, kar se da sicer lepo koorigirat z zavoro, sploh če maš veliko oprijema zadaj, ampak to je eno veliko mučenje.

Hitro Limchelin spredaj in letijo sekunde si mislim :mrgreen:. Bemti, ni blo velike razlike. Sicer je bolj držalo spredaj, ampak še vedno je presenetljivo nos bežal ven. Očitno je bil v tistem trenutku Rainsport2 le toliko boljši.


~toMmy~ je napisal/-a: enkrat prehitro pripeljal v ovinek v tretji z lepimi obrati in kaj se je zgodilo? Prvi konc NARAVNOST, zadnji pa niti trznil ni!


Dejva se mal dotaknt tvojega nesrečnega primera. Praviš, da si pripeljal prehitro. Meniš, da bi s sprednjimi dobrimi gumami zvozil ovinek? Dvorezen meč mamo tukaj. =P Če je prehitro je prehitro, te ne reši tudi S-03 ne. Si mogoče pomisil na tole, da je bilo enostavno prehitro? V tistem trenutku ni bila važna kombinacija, bi šlo naravnost.

~toMmy~ je napisal/-a:In ovinek sem lepo zajel, torej linija oz. bilokako cukanje ni bilo krivo za to.

Tudi jaz sem ga na krasu 2x lepo zajel, pa se je dvakrat različno zgodilo. Prvič je le malo mehek volan ratal in je bilo to to. Baaznim dalje brez problema. Drugič je bil občutek presenečenja kako lahko tale SZ90 tako drži. Sekundo za tem sem lovil rit. V tem primeru nisem ravno baaznil dalje, ampak v naslednjem ovinku probal malo lenknt da probam oprijem in fasal strah. V obeh primerih hitrost po števcu zelo podobna. Iz tega zaključim, da boš na volanu takoj začutil, da so razmere nepredvidljive in boš začel voziti počasneje. Če maš pa dobre gume spredaj maš pa na volanu vedno dober občutek in se voziš, voziš, voziš, dokler te 1x nekaj ne prehiti. Ko sem kupil SZ90 smo šli probat na en gladek asfalt. Rit mi je tam prvič šla, da sem v tistem ovinku samo zavil. Ko sem se čez Gorico dinamično vozil proti domu, je bil zadaj en strah, paranoja, kdaj ga bom lovil. Pri 100 po števcu to reeeees ni fajn.

~toMmy~ je napisal/-a:V tem primeru me tu tako veselo prepričujete, da bi zadnji konc zaneslo...


Z moje strani ni prepričevanje, samo izkušnje. ;) Se pa popolnoma strinjam, da so si avtomobili različni in sem bil tudi sam opozorjen, da ma dvojkica probleme z ritjo. V naši kotlini jih je veliko šlo v franže tako, da je rit pobegnila. Ma se da tudi to rešiti, samo ne s kako cheap shit made in china crap. :D

~toMmy~ je napisal/-a:Sicer sem po veliki neumosti sploh tako hitro pripeljal, ne vem kaj mi je bilo tisti tremutek,enostavno sem šel čez mejo,


Med pisanjem prišel novi post, zato ga citiram še 1x. Na to sem tudi sam pomisli, da je bilo najbrž čez mejo in ti nobena kombinacija nebi pomagala. V tvojem primeru ne more biti drugač, kot da greš naravnost. Iz te izkušnje si najbrž mnenja, da je bolje imeti dobre spredaj. Whatever... ;)
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
denko4
Novinec
 
Prispevkov: 378
Pridružen: Pe sep 04, 2009 9:54 pm
Kraj: dolenjske benetke

Napisal/-a denko4 Po feb 01, 2010 3:35 pm

X-Hair je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:enkrat prehitro pripeljal v ovinek v tretji z lepimi obrati in kaj se je zgodilo? Prvi konc NARAVNOST, zadnji pa niti trznil ni!

Dejva se mal dotaknt tvojega nesrečnega primera. Praviš, da si pripeljal prehitro. Meniš, da bi s sprednjimi dobrimi gumami zvozil ovinek? Dvorezen meč mamo tukaj. =P Če je prehitro je prehitro, te ne reši tudi S-03 ne. Si mogoče pomisil na tole, da je bilo enostavno prehitro? V tistem trenutku ni bila važna kombinacija, bi šlo naravnost.

Pomoje bi bila pa kar važna kombinacija. Saj bi se dobre gume spredaj držale ceste in zavile v ovinek. Kar je za nekatere gume prehitro je za druge še čisto vredu. Tako kot se tudi pri bremzanju na 'rajs' vidi razlika med gumami.
 
genius100
POZOR! Nekredibilen uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Pe jan 15, 2010 10:09 pm
Kraj: primorje

Napisal/-a genius100 Po feb 01, 2010 5:10 pm

grizli je napisal/-a:Zelo pametno je, da imaš zadaj gume z večjo ali vsaj enako globino profila kot spredaj. Zato menjavanje gum naprej-nazaj sploh ni priporočljivo, čeprav večina voznikov to prakticira ob vsaki menjavi pnevmatik. Žal.


:clapclap :clapclap :clapclap popolnoma prav. se strinjam stabo in nic drugega zadaj naj ostanejo nove lazje lovis sprednji konec kot zadnjega. vsaj pri avtomobilih s sprednjim pogonom z zadnjim nevem kako je :lol: meni jih pa itak ponuca skoraj enakomerno use stiri :lol:
use kar se zgodi se zgodi z razlogom...
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Po feb 01, 2010 6:29 pm

@ X-hair

No končno malo bolj konstruktivna debata! :D

Moraš upoštevat, da ima dvojka res zelo poskočen zadnji konc, sem že izkusil na eni čisto švoh še s štirimi prestavami. Glavni razlog je v tem, da se zadnji konc rad nagne. Recimo pri petki z večjo colažo oz. že 16 colami in ET-jem takim, da so feltne bolj "ven" tudi, če recimo na ravnem cukneš levo, desno, ni tega kick-back efekta zadnjega konca ampak ostane praktično čisto miren, sile se razporedijo sredaj. Potem je tu passat variant 03, kjer je zadnji konc "težji" in če ga na gladkem bolj pritisneš v ovinek, bo hitro tudi zadnji konc zaneslo. Presenetil me je recimo mini cooper s, kjer je v krožnem ipd. tudi zadnji konc ven vleklo(mogoče tudi zaradi elektronike, ki se poskušala avto v pravi smeri držat). Tudi kolega na novem focusu je rekel, da mu je po suhem zadnji konc zaneslo, ko je prehitro zapeljal v ovinek, v katerem sem s petko mel vedno le manjši "understeer", če sem ga res prigonil.

Torej podpiram to tezo, da je zadaj boljše imeti boljše gume, ampak ne na vseh avtih. Ena od izjem je golf v, sicer v manjši meri je lahko lovit prvi konc oz. imaš dovolj povratnih informacij, da veš kdaj zmanjšat hitrost. Če se pa zgodi, da priletiš na izjemno gladko podlago ali pa na manj gladko podlago občutno prehitro, gre sprednji konc ČISTO naravnost, tud če do konca namotaš, in potem lahko še samo čakaš, če bo naenkrat zagrabil dovolj hitro, da ostaneš na cesti. In potem ko zagrabi, moraš bit prekleto pripravljen čimprej spet kontra motat, ker drugače si hitro v drugi skrajnosti! :D Ko pač to na določenem avtu doživiš enkrat pač nehote na cesti, večrat pa recimo na snegu med "tečajem varne vožnje" v lastni režiji, potem na ta določen avto daješ boljše gume oz. več profila spredaj! ;)

Na golfu 2 bi jih pa tudi osebno verjetno dal nazaj, ker ima ubijalske poteze zadnjega konca! :D

X-Hair je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Sicer sem po veliki neumosti sploh tako hitro pripeljal, ne vem kaj mi je bilo tisti tremutek,enostavno sem šel čez mejo,


Med pisanjem prišel novi post, zato ga citiram še 1x. Na to sem tudi sam pomisli, da je bilo najbrž čez mejo in ti nobena kombinacija nebi pomagala. V tvojem primeru ne more biti drugač, kot da greš naravnost. Iz te izkušnje si najbrž mnenja, da je bolje imeti dobre spredaj. Whatever... ;)


Še enkrat, da bolj jasno... :arrow: Definitivno bi mi pomagale boljše ( v tem primeru bi zaradi pogojev to bile namesto turanze er300 pač zimske) gume spredaj, avto nebi tako zelo drsel in bi prvi konc rinil ven v manjši meri(ne čisto naravnost), torej bi ga lažje lovil. Boljše zadnje gume mi pa definitivno nebi pomagale, prepričan sem da bi lahko v tistem primeru bile celo slabše. Sicer bi te pa moral zapeljat en krog, pa sem prepričan, da bi brez dodatnene razlage videl, kako se obnaša moja petka. ;) Sem pa vozil še kr nekaj različnih avtov in kombijev in se zavedam problemov z zadnjim koncem pri nekaterih.

P.S.: Takega mnenja nisem samo iz te izkušnje, kot si očitno sklepal, je pa bila ta edina resnično nevarna, ker v ostalih primerih se to ni zgodilo nehote in tudi ne na dokaj pometni cesti ampak pri raznih snežnih radostih ipd.!
 
Uporabniški avatar
sejjaretun
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Ne feb 10, 2008 9:28 pm
Kraj: Wien

Napisal/-a sejjaretun Po feb 01, 2010 7:00 pm

najrajs vidim da kupim vse 4 nove,edino ce so zadnje ohranjene jih dam naprej,zadaj pa kupim nove 2.taksna je moja taktika.da bi jih pa samo zamenjal-ne hvala.
 
Uporabniški avatar
blackmagic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Po okt 23, 2006 11:14 am
Kraj: Fram

Napisal/-a blackmagic Sr feb 03, 2010 9:55 am

Stran 218

http://static.opel.hu/documents/OM/Opel ... -3_SLO.pdf

Verjetno v vseh navodilih za avto to piše. ;)
Jaz sem pač za svojega poiskal.
Who cares about
the shining of the sun
when the earth is black
\,,/ 666 \,,/
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ Če mar 04, 2010 7:37 pm

Ta tema te pa zmede :D Zdej v roku par dni bom zamenjal gume oz komplet felge na srečo :lol: Pa imam gume desne bolj obrabljene po robovih kot leve (mam raje leve ovinke očitno :) ). Pa sem razmišljal da bi gume menjal naprej in nazaj, pa še križno. Bi bilo to pametno?
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Če mar 04, 2010 7:40 pm

Če imaš asymetrični profil lahko tudi križno
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Pe mar 05, 2010 12:17 am

NejcZ je napisal/-a:Pa imam gume desne bolj obrabljene po robovih kot leve (mam raje leve ovinke očitno :) ).


Ne, nimaš raje levih ovnikov. Tako pač je. Zakaj? Še nisem našel razlage.

NejcZ je napisal/-a:Pa sem razmišljal da bi gume menjal naprej in nazaj, pa še križno. Bi bilo to pametno?


Zakaj bi bilo neumno? =P :D
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Pe mar 05, 2010 6:05 am

X-Hair je napisal/-a:
NejcZ je napisal/-a:Pa imam gume desne bolj obrabljene po robovih kot leve (mam raje leve ovinke očitno :) ).


Ne, nimaš raje levih ovnikov. Tako pač je. Zakaj? Še nisem našel razlage.

NejcZ je napisal/-a:Pa sem razmišljal da bi gume menjal naprej in nazaj, pa še križno. Bi bilo to pametno?


Zakaj bi bilo neumno? =P :D


Kot prvo odgovor, zakaj bi bilo neumno... če so asimetrične menjava križno pomeni dejansko menjavo gum iz feltne na feltno(premontaža, centriranje) in s sabo prinese določene stroške, ki se ne splačajo v vsakem primeru, medtem ko menjava naprej - nazaj pomeni le malo dela z dvigalko in ključem.


Desne bolj obrabljene od levih... mislim da imam dokaj logično razlago:

Pri nas se vozimo po desni in imamo (večinoma) dokaj nepregledne ovinke. Torej če greš v desni nepregledni ovinek, ga lahko večinoma brez ogrožanja varnosti nasproti vozečih bolj zajameš in s tem manj obremenjuješ levi rob gume. Ko pa pripelješ v levi ovinek je "maneverski prostor" za zajet ovinek konkretno manjši, saj zaradi varnosti v (nepreglednem) levem ovinku ne moreš v tolikšni meri izkoristiti idealne linije. Torej v leve ovinke večinoma (podzavestno) zapelješ toliko bolj "na silo" in posledično gume(oz. desni robi) toliko bolj trpijo.

X, correct me if I´m wrong! :)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ Pe mar 05, 2010 7:20 am

~toMmy~ je napisal/-a:
X-Hair je napisal/-a:
NejcZ je napisal/-a:Pa imam gume desne bolj obrabljene po robovih kot leve (mam raje leve ovinke očitno :) ).


Ne, nimaš raje levih ovnikov. Tako pač je. Zakaj? Še nisem našel razlage.

NejcZ je napisal/-a:Pa sem razmišljal da bi gume menjal naprej in nazaj, pa še križno. Bi bilo to pametno?


Zakaj bi bilo neumno? =P :D


Kot prvo odgovor, zakaj bi bilo neumno... če so asimetrične menjava križno pomeni dejansko menjavo gum iz feltne na feltno(premontaža, centriranje) in s sabo prinese določene stroške, ki se ne splačajo v vsakem primeru, medtem ko menjava naprej - nazaj pomeni le malo dela z dvigalko in ključem.


Desne bolj obrabljene od levih... mislim da imam dokaj logično razlago:

Pri nas se vozimo po desni in imamo (večinoma) dokaj nepregledne ovinke. Torej če greš v desni nepregledni ovinek, ga lahko večinoma brez ogrožanja varnosti nasproti vozečih bolj zajameš in s tem manj obremenjuješ levi rob gume. Ko pa pripelješ v levi ovinek je "maneverski prostor" za zajet ovinek konkretno manjši, saj zaradi varnosti v (nepreglednem) levem ovinku ne moreš v tolikšni meri izkoristiti idealne linije. Torej v leve ovinke večinoma (podzavestno) zapelješ toliko bolj "na silo" in posledično gume(oz. desni robi) toliko bolj trpijo.

X, correct me if I´m wrong! :)


10€ gor dol, nimam poceni gum, tako da se tudi za 10€ nebom sekiral :lol: Mam pa Bridgestone Potenza RE050A... Gre pa se zato da bi jih rad zvozil do kraja, ker so še dobre, samo na desni po strani jih mal manjka.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Pe mar 05, 2010 9:51 am

~toMmy~ je napisal/-a:
X-Hair je napisal/-a:
NejcZ je napisal/-a:Pa imam gume desne bolj obrabljene po robovih kot leve (mam raje leve ovinke očitno :) ).


Ne, nimaš raje levih ovnikov. Tako pač je. Zakaj? Še nisem našel razlage.

NejcZ je napisal/-a:Pa sem razmišljal da bi gume menjal naprej in nazaj, pa še križno. Bi bilo to pametno?


Zakaj bi bilo neumno? =P :D


Kot prvo odgovor, zakaj bi bilo neumno... če so asimetrične menjava križno pomeni dejansko menjavo gum iz feltne na feltno(premontaža, centriranje) in s sabo prinese določene stroške, ki se ne splačajo v vsakem primeru, medtem ko menjava naprej - nazaj pomeni le malo dela z dvigalko in ključem.


Desne bolj obrabljene od levih... mislim da imam dokaj logično razlago:

Pri nas se vozimo po desni in imamo (večinoma) dokaj nepregledne ovinke. Torej če greš v desni nepregledni ovinek, ga lahko večinoma brez ogrožanja varnosti nasproti vozečih bolj zajameš in s tem manj obremenjuješ levi rob gume. Ko pa pripelješ v levi ovinek je "maneverski prostor" za zajet ovinek konkretno manjši, saj zaradi varnosti v (nepreglednem) levem ovinku ne moreš v tolikšni meri izkoristiti idealne linije. Torej v leve ovinke večinoma (podzavestno) zapelješ toliko bolj "na silo" in posledično gume(oz. desni robi) toliko bolj trpijo.

X, correct me if I´m wrong! :)


Tole še enkrat premisli, ker te je malo zjebalo.
Zadnjič spremenil pskoda, dne Pe mar 05, 2010 10:02 am, skupaj popravljeno 2 krat.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe mar 05, 2010 9:57 am

~toMmy~ je napisal/-a:Desne bolj obrabljene od levih... mislim da imam dokaj logično razlago:

Pri nas se vozimo po desni in imamo (večinoma) dokaj nepregledne ovinke. Torej če greš v desni nepregledni ovinek, ga lahko večinoma brez ogrožanja varnosti nasproti vozečih bolj zajameš in s tem manj obremenjuješ levi rob gume. Ko pa pripelješ v levi ovinek je "maneverski prostor" za zajet ovinek konkretno manjši, saj zaradi varnosti v (nepreglednem) levem ovinku ne moreš v tolikšni meri izkoristiti idealne linije. Torej v leve ovinke večinoma (podzavestno) zapelješ toliko bolj "na silo" in posledično gume(oz. desni robi) toliko bolj trpijo.

X, correct me if I´m wrong! :)

Imaš dober point, ampak mislim, da si zameša levi in desni ovinek. Ko grešv desni ovinek imaš načeloma manjši radij zavoja, torej večjo silo na gume.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Pe mar 05, 2010 11:45 am

Energetik81 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Desne bolj obrabljene od levih... mislim da imam dokaj logično razlago:

Pri nas se vozimo po desni in imamo (večinoma) dokaj nepregledne ovinke. Torej če greš v desni nepregledni ovinek, ga lahko večinoma brez ogrožanja varnosti nasproti vozečih bolj zajameš in s tem manj obremenjuješ levi rob gume. Ko pa pripelješ v levi ovinek je "maneverski prostor" za zajet ovinek konkretno manjši, saj zaradi varnosti v (nepreglednem) levem ovinku ne moreš v tolikšni meri izkoristiti idealne linije. Torej v leve ovinke večinoma (podzavestno) zapelješ toliko bolj "na silo" in posledično gume(oz. desni robi) toliko bolj trpijo.

X, correct me if I´m wrong! :)

Imaš dober point, ampak mislim, da si zameša levi in desni ovinek. Ko grešv desni ovinek imaš načeloma manjši radij zavoja, torej večjo silo na gume.


Radij zavoja bi bil razlaga zakaj se gume obrabijo in ne robi. Robi fašejo, če goniš po ovinkih(ali imaš pa optiko zanič :D ), tako da nisem ravno zamešal ovinkov. Če po sebi sklepam, goniš takrat, ko imaš dokaj prosto cesto in je edina ovira, da je ne izkoristiš po širini nepreglednost. Sklepam pač iz svoje vožnje, zakaj bi bilo tako in pri meni je precej logično. Je pa pač samo teorija... :)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Pe mar 05, 2010 11:51 am

NejcZ je napisal/-a:
10€ gor dol, nimam poceni gum, tako da se tudi za 10€ nebom sekiral :lol: Mam pa Bridgestone Potenza RE050A... Gre pa se zato da bi jih rad zvozil do kraja, ker so še dobre, samo na desni po strani jih mal manjka.


Saj zato sm napisal, da nima smisla v vsakem primeru, če križna menjava pomeni premontažo gum. Če bi imel ene 14 col savine gumice gor, bi 10-20 € odtehtalo že pol nove gume! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Pe mar 05, 2010 12:04 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Saj zato sm napisal, da nima smisla v vsakem primeru, če križna menjava pomeni premontažo gum. Če bi imel ene 14 col savine gumice gor, bi 10-20 € odtehtalo že pol nove gume! :D


Hm....somebodys got a point. Sploh nisem pomislil na strošek premontaže. Ker jaz sem tudi menjaval. Recimo tukaj sem imel v mislih da jih premenjam in skrijem slabe robove :D . To bi me koštalo najbrž enih 8€. Ja ja, po nove in rešeno. Ma za na kakšen raceland bojo še odlične. Sploh v dežju. :twisted: Glede tega, zakaj se obrablja desna guma bolj od leve, smo pa tudi že sami skoraj diplomiral v tej kotlini.

Slika

Ne rabte se zdej oglašat, da kaj bi jaz sploh premenjal, ker je že vse gladko in za v smeti. Pač rad probam, do kje in kako se bo guma obnašala. Hvala za razumevanje.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ Pe mar 05, 2010 1:29 pm

Pa ja, če že menjam bom pa še križno.. tut nov luft nebi škodil notri v gumah :lol:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe mar 05, 2010 2:51 pm

Energetik81 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Desne bolj obrabljene od levih... mislim da imam dokaj logično razlago:

Pri nas se vozimo po desni in imamo (večinoma) dokaj nepregledne ovinke. Torej če greš v desni nepregledni ovinek, ga lahko večinoma brez ogrožanja varnosti nasproti vozečih bolj zajameš in s tem manj obremenjuješ levi rob gume. Ko pa pripelješ v levi ovinek je "maneverski prostor" za zajet ovinek konkretno manjši, saj zaradi varnosti v (nepreglednem) levem ovinku ne moreš v tolikšni meri izkoristiti idealne linije. Torej v leve ovinke večinoma (podzavestno) zapelješ toliko bolj "na silo" in posledično gume(oz. desni robi) toliko bolj trpijo.

X, correct me if I´m wrong! :)

Imaš dober point, ampak mislim, da si zameša levi in desni ovinek. Ko grešv desni ovinek imaš načeloma manjši radij zavoja, torej večjo silo na gume.


To o manjšem radiju desnega zavoja drži, ne drži pa, da ima dober point, saj je v resnici bolj obratno.
Upam, da se strinjamo, da voziš samo po svoji polovici ceste. V tem primeru je cesta za oba pasova enako široka in imaš torej enake možnosti zajemanja. Edina prava razlika (poleg radija in psihologije) je, da imaš v levem ovinku precej boljšo vidljivost (glej približno sliko) in bi torej lahko v levem ovinku vozil nekaj hitreje kot v desnem - bolj naj bi torej trpele desne gume, ne pa leve.
Corrected?
Priponke
eye-curve.JPG
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ Pe mar 05, 2010 3:30 pm

Tvoje upanje, da se ob priganjanju kdo vozi samo po svoji strani ceste, je zastonj. To sploh ne rabi pomenit, da koga ogrožaš ali počneš bilokaj nevarnega. Veliko bolj nevarni so tisti, ki zapeljejo na drugi pas nehote in pri ogledovanju okolice še koga rinejo iz ceste, brez da bi sploh opazili.

P.S.: Govora je o obrabljanih robovih na gumah. Če bi se vse odvijalo tako "pošlihtano" kot ti namiguješ, se robovi asfalta skoraj ne dotaknejo.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe mar 05, 2010 3:59 pm

To o vožnji po svojem pasu je bila samo delovna predpostavka, ki bi za res nepregledne ovinke (saj so o tem govoril?) morala držati za vse voznike, ki imajo kaj v glavi. Zato ti ni potrebno podtikat namigovanja o "pošlihtanosti". Tudi (in celo lažje) znotraj svojega pasu lahko voziš po robovih gum. Če pa v ne povsem nepreglednih ovinkih izkoriščaš delno tudi nasprotni pas, je pa to možno samo, če vidiš dovolj naprej - in tu moja razlaga spet drži. Poglej še enkrat sliko in boš videl, da se precej dalj vidi v levem ovinku - torej imaš tam sploh možnost za sekat ovinek in ga s tem tudi hitreje speljat. Morda si pa en od tistih voznikov, ki pred desnim ovinkom zapelje čisto do levega roba cestišča (ne pasu), da lahko ovinek sploh spelje?
Še kaj za razložit?
Vrni se na Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost