Napisal/-a limas Ne avg 03, 2025 11:33 am
Stellantis je menil, da je z novim 1,2-litrskim motorjem PureTech Gen3 obrnil list na bolje pri mehanskih težavah. Jermeni v oljni kopeli in njihove znane pomanjkljivosti so minili, distribucijska veriga pa je končala polemiko in povrnila zaupanje strank. In na papirju je bilo vse tam: prenovljena arhitektura, ojačane komponente in predvsem jasna odločenost, da bo ta blok motorja, ki je zdaj v središču številnih Peugeotov, Citroënov, DS-ov, Oplov, Jeepov ... pa tudi Fiatov 600, Lancij Ypsilonov in Alf Romeo Juniorjev, bolj zanesljiv.
Vendar pa, kot razkriva ekskluzivna raziskava L'Argusa, se različica tega 3-valjnega motorja z verižnim pogonom ni izognila manjši težavi pri uvajanju novih motorjev.
Težava z odmično gredjo pri modelih, izdelanih do februarja 2024
Informacije izvirajo iz internih tehničnih zapiskov, ki jih je pridobil L'Argus: nekateri motorji 1.2 PureTech Gen3 (EB2 Gen3), izdelani med letoma 2023 in 17. februarjem 2024, so zdaj na voljo na trgu, imajo okvaro odmične gredi. Vzrok: napačna namestitev vijaka zobnika odmične gredi, kar lahko povzroči izgubo moči, prižgano opozorilno lučko motorja ali celo premik v sistemu krmiljenja.
Konkretno to pomeni nenavadne zvoke, izpade vžiga in celo prezgodnjo obrabo. Vendar pa ta napaka ostaja izolirana in omejena na določeno obdobje proizvodnje. Predvsem pa nima nobene zveze s strukturnimi težavami prejšnje generacije, kjer bi poškodba jermena lahko povzročila odpoved motorja.
Dobra novica je, da Stellantis ni odlašal: prva sprememba je bila izvedena 31. januarja 2024 (nadgradnja krmilnika odmične gredi), druga pa 18. februarja 2024 (nov vijak pastorka). Posledično vozila, izdelana po tem datumu, nimajo te napake. Za zadevne modele velja polna garancija.