Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1803
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a emozul Sr mar 15, 2023 5:24 pm

Hippo hvala ti, vse je stimalo. Bova še na vezi, če bom kaj rabil. Skratka priporočam.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Sr jun 28, 2023 7:35 pm

En zanimiv test zavor. Bolj, bi se reklo skop test, pa vendar prikaže kar nekaj dejstev (v Nemščini):

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/r ... msbelaege/

In še govor ter opis materialov, iz katerih so zavorne obloge. O tem do sedaj nisem imel pojma, razen seveda za keramične zavore, ki mi po opisanem sodeč, ne dišijo najbolj:
https://blog.fcpeuro.com/how-to-choose- ... r-your-car

Čeprav prašijo, so mi po opisu sodeč najbolj privlačne "organske" zavore. Za "športnike" bi bile najboljše "pol-kovinske", "keramične" pa za dolgotrajnost in za šminkerje, ki jih moti črn prah na platiščih, obenem pa se morajo biti pripravljeni odpovedati dobri učinkovitisti, ko so še mrzle.

Ali so keramične ali ne, se da nekako vedeti že po opisu v katalogu, najbrž je tudi vidno.
Zanima pa me, kako vedeti, če so obloge iz kataloga organske ali pol-kovinske?
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 579
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a AssKicker Pe jun 30, 2023 8:28 am

mislm da tega podatka nikjer ne vidiš. Teli podatki so ponavadi napisani samo pri bolj "specialnih" ploščicah ter pri ploščicah za motor. Dosti je odvisno tudi od zavornih diskov, kajti recimo pri motorjih lahko polkovinske ploščice konkretno "grizejo" diske. Pri avtomobilih gre pa mislim da sedaj vse bolj kot ne v smer organskih ploščic, kajti težke kovine so prepovedane. Če se prav spomnim, je kalifornija prva izdala zakon, da se novi avtomobili nesmejo prodajat s "tastarimi" ploščicami ki vsebujejo težke kovine, tako da je takrat po salonih obstalo ogrooomno vozil. Ferodo je bil en prvih, ki so naredili "eko" ploščice.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Če jul 06, 2023 11:16 am

void je napisal/-a:Ojoj, TRW... Ne vem kake so njihove ploščice za VAG, ampak za renoja so absolutni šrot. Delajo globoke rise v diskih, visoka obraba itd.

Samo osebno zadnje cajte preferiram Brembo, ker ATE znajo grdo cvilit.


Visoko se obrabljajo diski, če so ploščice TRW ali TRW ploščice kot take?

@AssKicker, kaj pa če je tole posledica pol-kovinskih?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Po jul 01, 2024 4:42 pm

O koeficientu trenja zavornih ploščic nismo nič povedali. V Evropi ga očitno ni potrebno navajati, AMPAK tiste ploščice, ki se hkrati prodajajo tudi v USA, pa ga imajo navedenega v obliko dveh črk na zadnji strani ali s strani. Recimo EE, GF itd. Prva črka pomeni koeficient pri hladnih, druga pri vročih zavorah. V prvem primeru gre za temperaturo cca 120°C, v drugem cca 315°C. Višja kot je črka, višji je koeficient trenja ploščic (močneje primejo pri istem pritisku stopalke).
Pri nas na evropskem tržišču imamo ECE R90, kar pomeni, da naj bi bilo znotraj tolerance +-15%, pa vendar se s temi črkami vidi neko odstopanje.

Primer Kia CEED zadaj:
Textar ploščice: EE
Brembo: EE
ATE: GG
ATE keramične: GH

Primer Kia CEED spredaj:
Textar: GF
Brembo: GF
ATE: GG
ATE keramične: FF

Za TRW nisem uspel najti takih z napisom.

VIR:
https://idpartsblog.com/2019/04/11/what ... ings-mean/

Slabost teh z večjim koeficientom trenja žal ponavadi hitrejša obraba.
 
errhec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: So jun 24, 2006 2:17 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a errhec Po jul 01, 2024 7:38 pm

Slika
Kaj te so potem GG ?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Po jul 01, 2024 8:07 pm

Tako je
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2369
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a DePalmo To jul 02, 2024 9:58 am

Zanimivo da imajo Brembo tako visoke ocene. Sem jih imel ravno na Ceedu in iz začetka so bile povprečne, nato vse slabše. Večinoma imam mestno vožnjo in če sem hotel da primejo kot se zagre, sem moral avto terat skozi ovinke in jih malce segret oz. obrabit. Nato je bilo dobro za kakšen teden in ponovi vajo.
Preden so šle dol, se mi je celo naredilo da je bilo nekje 5% zavornega učinka ko si pedal pohodil do konca! Res je da je prej par dni deževalo, nato sem pa avto temeljito opral (takrat ponavadi bremze slabše primejo, tega še nisem doživel razen na Kii) in je punca naslednji dan avto skoraj razbila. Ker ji nisem verjel da prime tako slabo, sem šel sam en krog ... lahko rečem da sem do takrat vedno priporočal Brembo, od takrat dalje nikomur več. Pedal do konca, avto gre skoraj kot da ni nič. Sem nato našel ravno in dobro pregledno cesto ter to parkrat ponovil da so začenjale prijemat kot je treba.

Sedaj sploh nevem katere imam, sem mehaniku rekel da naj da gor zgornji srednji razred, znamka me pa ne zanima in zaenkrat delajo dobro, občasno malce cvilijo ob nižjih hitrostih.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop To jul 02, 2024 10:25 am

Pa lahko morda podaš še kako informacijo več? Iz tvojega opisa mi deluje, kot da so "zasteklenele". Verjetno predčasno, razlog pa bi v tem primeru seveda bil slab material.
To "zasteklitev se odpravi tako, da se 3x s kakih 130km/h močno zavre in skoraj ustavi, čisto pa ne, ker se potem ploščice zapečejo in posledično trese. Še kakih 5 do 10 minut se lahkotno pelje, s čim manj, če se da, nič zaviranja.
Podobno kot opisuješ, se dogaja tudi, če je disk rjavičast. Lahko potrdiš, da ni bil?

Glavno vprašanje pa, kateri model Brembo ploščic je bil?
Če ne veš točno, lahko poveš točno katera KIA in bom probal preveriti, kakšen koeficient trenja naj bi imele.
Sem imel podobno izkušnjo z Brembo zadnjimi čeljustmi. Dal nove, avto ob močno zategnjeni ročni še kar lezel po klancu, pa čeprav klanec ni bil hud. Sem mislil, da sem 100% nekaj narobe naredil. Sem komplet vse menjal, razen bobnov. Vse preverjal, vse ponovno odprl, razdrl, očistil, nastavil avtomatiko, pravilno namazal tiste stične površine, a brez napredka. Zadnje, na kar bi pomislil, zaradi R90, so bile obloge, a ker ni bilo druge razlage sem kupil še ATE in čudež se te zgodil. Čisto druga, pesnitev v pozitivnem smislu.

Ker je imel sosed identični avto, zadaj pa že dotrajane obloge, sem ga nagovoril, da poskusiva še nekaj cenenega in se je dalo Metelli. Isto je bilo vse OK in je normalno zaviralo. To mi daje percepcijo, da je Brembo, dokaj visoki ceni, navaden šrot, kar se ujema s tvojimi izkušnjami. Vprašanje, koliko je tisti koeficient trenja sploh preverjen. Menda ni tako, da lahko kar karkoli navajajo.
Po drugi strani je pod veliko neznanko zame tudi ta R90 regulativa.

Pomislil sem še, da sem morda kupil ponaredek, a kupil sem v Eurotonu in preverjal vse serijske in holograme in naj bi bil original
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop To jul 02, 2024 12:53 pm

Jaz sem še kar v zavorah, ob tem sem naletel na čudoviti prispevek g. Anđelka Nizeka s hrvaškega VW foruma.. Meni deluje iskreno entuziastično in do sedaj kar se delov zavor tiče daleč najbolj poučen prispevek.

Naj mi ne zameri glede avtorstva, če objavim njegove slike:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Ti proizvajalci se parijo, da ne veš kdo pije kdo plača. Kot jaz razberem, se z TRW, ATE, GALFER, FERDO, JURID, TEXTAR, PAGID, ne da mimo pihniti. Moja izbira ploščic bi bil GALFER, a se jih praktične ne da dobiti. Se pa dobi GALFER z napisom ATE v ATE embalaži. Pri diskih je verjetno podobna situacija.

Morda še dodatna informacija, vredna nekaj prihranka, kadar se gre v varčevanje - Znamke izpod Metelli dežnika (METELLI, TRUSTING, CIFAM, FRI.TECH.) niso skret in NISO made in Čajna, za razliko od Bremba za običajna vozila. Ne vem sicer, kdo vse pri nas prodaja zavore teh znamk, vem da trgovine Ist prodajajo Trusting.
 
Uporabniški avatar
whitee
Uporabnik
 
Prispevkov: 823
Pridružen: Pe nov 22, 2013 8:25 pm
Kraj: Kozje

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a whitee To jul 02, 2024 3:20 pm

Jaz sem že tudi velikokrat slišal, da je Brembo šrot. Pustimo tiste prave Brambo za športna vozila, ki je čisto druga pesem.
Sedaj že na tretjem avtu vozim ATE z power diski in sem zadovoljen. Ne bom rekel, da je neka razlika proti ostalim proizvajalcem, ampak nič ne trese in cvili zelo malo, oz. sploh ne. Mi je pa najpomembnejše, da ob spiritualni vožnji ne zvija diskov in da se ploščice ne razletijo.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop To jul 02, 2024 3:26 pm

Menda da se diski ne zvijejo, da je to mit. Da pa se na kakem delu primejo ploščice, če se z razbeljenimi zavre in tišči ali pa ko se parkira in ploščice malo sprime, ker so recimo vodila zarostana, zadaj, če se zategne ročno itd. Potem na različnih predelih še različno pobira in na koncu je celo res že "zvit" in trese.
 
Carmack
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: Sr jul 06, 2011 8:31 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a Carmack To jul 02, 2024 4:57 pm

Jaz sem 14 dni nazaj dal spredaj na P308 nove TRW diske in ploščice, moram rečt da je totalno razočaranje. Tresejo, ob začetku vožnje prvih par stiskov na zavore cvilijo... Diski so DF6698, ploščice pa GDB2044.
Bom za vikend sicer še enkrat podrl dol, da vidim če trese zaradi vgradnje, čeprav dvomim - razen če sem kje dal preveč masti na pesta in zato trese...

V glavnem, s TRW se mi je to prvič zgodilo, ni pa bil komplet tako poceni da bi pričakoval nek čip šit...

lp,
 
Picolo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 67
Pridružen: Po jan 05, 2015 10:11 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a Picolo To jul 02, 2024 6:49 pm

Meni so se od TRW obnesli samo diski, ki so glede na ceno dobro izdelani, ravni in barvani na črno. Barva drži več let preden začnejo rjaveti,
občutno dlje kot siva na TEXTAR in ATE diskih, ki so mi že po 1 letu rjaveli na barvanem, takšne so moje izkušnje.
So bile pa TRW ploščice zanič, ker so mi cvilile hladne in pa producirale neverjetno veliko črnega prahu (mimogrede niso štekale oz. se pregrevale). Navadne Brembo ploščice mi je pa pregrelo neverjetno hitro na spustu, očitno mehkejša sestava. Kljub temu, da je bila moja krivda in nisem dovolj pazil, jih ne priporočam.

Od ploščic imam najboljše izkušnje z ATE, nikoli mi niso cvilile in pa lepo zdržijo malenkost večje obremenitve. Ravnokar pa sem zadaj vgradil navadne Ferodo ploščice in so zaenkrat super. Lepo izdelane, ne cvilijo in dobro primejo hladne. Na dolgi rok bom pa še videl...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop To jul 02, 2024 7:17 pm

@Picolo, hvala za zapis. Predvsem mi je koristna in zanimiva informacija ter izkušnja glede TRW diskov. Jaz direktno z njimi še nisem imel opravka, predstavljal pa sem si, da so Textar kvalitetnejši. Je vzeto na znanje in prihodnjič bom definitivno posegel po TRW. Glede ploščic imam tudi sam z ATE dobre izkušnje, a kaj, ko so izjeme in se je zgodilo ravno obratno. ATE cvilile, TRW pač ne. Odvisno od serije, vozila, diska, pa še česa.
Textar je po moje nekaj takega, kot Ferodo. Mislim pa, da je Jurid, čeprav izpod iste "strehe", nad Ferodom. Če bi sam sedaj menjal, bi se odločil za Jurid ploščice in tudi diske, a mi je sedaj @Picolo "navlekel" na TRW.
 
Uporabniški avatar
srcnik
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1610
Pridružen: Po nov 22, 2010 10:51 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a srcnik Sr jul 03, 2024 12:36 am

Brembo je dober z X-om na koncu, torej navadna šifra plus X je meni top za dailiya, res pa je dražje od navadnih ploščic, samo spet ne toliko kot pri konkurenci boljse verzije ploščic...
Je pa res, da sem vzel tudi njihove max diske...
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1179
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a danci1973 Sr jul 03, 2024 7:48 am

Carmack je napisal/-a:Jaz sem 14 dni nazaj dal spredaj na P308 nove TRW diske in ploščice, moram rečt da je totalno razočaranje. Tresejo, ob začetku vožnje prvih par stiskov na zavore cvilijo... Diski so DF6698, ploščice pa GDB2044.

Če diski takoj ali skoraj takoj po montaži tresejo, potem skoraj zagotovo niso bili v redu montirani. Glede na to, da si te površine namazal z mastjo, je čisto možno, da se je kakšna stvar prilepila gor preden si dal disk gor...
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 579
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a AssKicker Sr jul 03, 2024 7:55 am

Pri montaži zavor se uporabljajo samo namenske masti. Če nimate pravih masti, je bolje, da sploh nič ne mažete, ampak samo dobro očistite vse površine.
 
Carmack
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: Sr jul 06, 2011 8:31 pm

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a Carmack Sr jul 03, 2024 8:50 am

danci1973 je napisal/-a:
Carmack je napisal/-a:Jaz sem 14 dni nazaj dal spredaj na P308 nove TRW diske in ploščice, moram rečt da je totalno razočaranje. Tresejo, ob začetku vožnje prvih par stiskov na zavore cvilijo... Diski so DF6698, ploščice pa GDB2044.

Če diski takoj ali skoraj takoj po montaži tresejo, potem skoraj zagotovo niso bili v redu montirani. Glede na to, da si te površine namazal z mastjo, je čisto možno, da se je kakšna stvar prilepila gor preden si dal disk gor...


Malo na hitro sem napisal, maziva so vsa namenska. Kot sem napisal, bom preveril glede montaže, na živce mi pa gre, da cvilijo kot sam hudič... očitno ta kombinacija ni ravno najboljša.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Katere diske in ploscice?

Napisal/-a zzitop Sr jul 03, 2024 9:21 am

Jaz tudi mislim, da je kaka smet se sprijela na pestu ali pa si ob brušenju rjavice s pesta ob kakem vijaku kaj spregledal. Pač ponovno čiščenje in čisto tanek, najtanjši možen nanos bakrene masti in bo... mislim tudi, da ne sme biti mast v sprayu, pač pa iz tube.

Glede cviljenja pa tudi ne pozabi vodila ploščic, pa tudi na ploščicah površine, ki se dotikajo teh vodil, namazati z bakreno mastjo, ter tudi tisti del hrbtne strani, ki se na eni ploščici dotika bata, na drugi ploščici pa klešč. Vem, rekel boš, saj na hrbtni strani imajo dušilne podlage, ampak vsaj jaz jim ne zaupam dovolj.
Na tisti površini klešč, ki pritisne ob zunanjo ploščico, si očistil rjavico do gole kovine? Pa tudi s površine bata, če je fejst zarostan. Enostavno očisti in z bakreno mastjo namaži vse stične površine ploščic (Razen z diski :lol: ) in ne bi smelo več cviliti, razen na začetku, kadar so vlažne.

Jaz vseeno ne morem privzeti teorije, da so TRW ploščice skret, razen da naj bi bile grobe in naredijo v diske kake pise. Ampak sam v tem ne vidim drugega, kot vizualnega problema. Sem optimističen, da bo vse OK in da ne boš obžaloval nakupa. ;)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov